.

η διαδρομή σου: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Η Φ.Α. στο ελληνικό Κοινοβούλιο

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ για την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καραμανλής, Παπανδρέου για την εκπαίδευση στη Βουλή
(Δαπάνες, Σύστημα εξετάσεων, Φροντιστήρια, Υποδομές, Μεταθέσεις-Διορισμούς κ.λπ.)

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Η΄ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
ΙΒ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ?Z΄
Παρασκευή 29 Φεβρουαρίου 2008

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Πρώτη θα συζητηθεί η με αριθμό 670/42/26.22.2008 επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος και Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Γεωργίου Παπανδρέου προς τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, σχετικά με την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η επίκαιρη ερώτηση έχει ως ακολούθως:
«ΘΕΜΑ: Απαξίωση της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πριν από δέκα περίπου μήνες το ΠΑ.ΣΟ.Κ., αντιδρώντας δημιουργικά και υπεύθυνα στις ανάγκες και τα αιτήματα της ελληνικής κοινωνίας, παρουσίασε τις θέσεις του για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με πρωταρχική δέσμευση την αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία με στόχο το 5% του Α.Ε.Π..
Το σύνολο των προτάσεών μας το συζητούμε με το σύνολο των πολιτών και κυρίως με τους εκπαιδευτικούς για τους οποίους η δέσμευσή μας συμπυκνώνεται στο τρίπτυχο αξιοπρεπής αμοιβή, συνεχής επιμόρφωση, αξιοκρατική αξιολόγηση.
Η Κυβέρνησή σας, παρά τις συνεχείς και θυελλώδεις αντιδράσεις του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας συνεχίζει και την τρέχουσα σχολική χρονιά την πολιτική της υποχρηματοδότησης, των κακοπληρωμένων ή και απλήρωτων εκπαιδευτικών, των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών και των καθυστερήσεων στην πρόσληψη, την απόσπαση και τη μετάθεσή τους, την απόλυτη αναξιοκρατία στις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης, των σχολείων χωρίς βιβλία, των βιβλίων χωρίς αξιολόγηση, του φροντιστηρίου από το δημοτικό, της έμμεσης επιβολής των «λυσαριών», της εγκατάλειψης των Ολοήμερων Σχολείων και των προγραμμάτων διδακτικής στήριξης κ.λπ.. Είναι προφανές το αποτέλεσμα της «μη πολιτικής» σας: Η απορύθμιση, η υποβάθμιση και η απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης!
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κύριος Πρωθυπουργός:
1. Πώς εξηγείται ότι μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης είναι εξαιρετικά οξυμένη η κατάσταση σε όλα τα σημαντικά ζητήματα χρηματοδότησης, υποδομών, προσωπικού, διδακτικών βιβλίων και λοιπών βοηθημάτων, που αντιμετωπίζει η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
2. Προτίθεται η Κυβέρνηση σε αντίθεση με τη μέχρι τώρα στάση της να ενδιαφερθεί εμπράκτως για τη μείωση των ιδιωτικών δαπανών για την Παιδεία, οι οποίες στη χώρα μας είναι εξοντωτικές για κάθε οικογένεια;».
Το λόγο έχει ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλώντας για ζητήματα που αφορούν την παιδεία, δεν μπορώ παρά να εκφράσω τη βαθειά μου λύπη για την περιπέτεια της υγείας της πρώην Υπουργού, της κυρίας Μαριέττας Γιαννάκου. Όλοι έχουμε συγκλονιστεί.
Εύχομαι και το εύχομαι από την καρδιά μου να υπάρξει η γρηγορότερη και πληρέστερη αποκατάσταση της υγείας της, να είναι σύντομα κοντά μας, δυνατή, αποφασιστική, αισιόδοξη όπως πάντα. Έδωσε πολλά στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και είναι η ώρα που οι καρποί της άρχισαν να αποδίδουν για τις νέες και τους νέους.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η παιδεία είναι χώρος συνάντησης, εθνικής συνεννόησης, συνεργασίας των πολιτικών δυνάμεων. Κάνουν λάθος όσοι επιχειρούν να την μετατρέψουν και πάλι σε χώρο μικροκομματικής αντιπαράθεσης. Κάνουν λάθος όσοι κινούνται αποκλειστικά και μόνο στο χώρο των εντυπώσεων. Κάνουν λάθος όσοι βλέπουν συνεχείς και θυελλώδεις αντιδράσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Κανένας, βέβαια, δεν ισχυρίζεται ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα στο χώρο της παιδείας. Κανένας, όμως, δεν μπορεί να αρνηθεί ότι δρομολογήσαμε σειρά μεταρρυθμίσεων που οδηγούν με σιγουριά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Τολμούμε τη σύγκριση ανάμεσα σ’ αυτά που γίνονται σήμερα και σ’ αυτά που γίνονταν ή δεν γίνονταν στα είκοσι χρόνια των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Σε ό,τι αφορά τις δημόσιες δαπάνες, η αλήθεια είναι ότι την περίοδο 1999-2003 αυξήθηκαν μόνο κατά 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στη συνέχεια και έως σήμερα αυξήθηκαν κατά 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρά τα μεγάλα δημοσιονομικά προβλήματα που ξεπερνούσαν κάθε δυνατότητα πρόβλεψης, υπάρχει σημαντική αύξηση δημόσιων δαπανών για την παιδεία και η αύξηση αυτή θα συνεχίζεται με εντεινόμενους ρυθμούς, ώσπου να πραγματώσουμε τον προγραμματικό μας στόχο.
Προσθέτω στο σημείο αυτό ότι εξοφλούνται σύντομα οι υποχρεώσεις της πολιτείας έναντι των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Σημειώνω ακόμα ότι ενώ οι κυβερνήσεις του χθες διαχειρίστηκαν το Α΄, το Β΄ και ένα μέρος του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, άφησαν πίσω τους τεράστια κενά στις υλικοτεχνικές υποδομές και περίπου 5.000 πεπαλαιωμένα σχολικά κτίρια. Σήμερα έχει προγραμματιστεί και έχει ξεκινήσει η κατασκευή 1.200 νέων σχολείων σε όλη τη χώρα, ενώ ανακαινίζονται πολλά από τα παλαιότερα.
Με συστηματική δουλειά, η απορροφητικότητα κοινοτικών κονδυλίων αυξήθηκε σε ποσοστό πάνω από το 80%. Στο μεταξύ, καταρτίσαμε και βάλαμε σε εφαρμογή πλήρες επιχειρησιακό σχέδιο που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και προβλέπει τη διάθεση στην εκπαίδευση του 14% των πόρων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς της νέας Προγραμματικής Περιόδου.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και την καθυστέρηση αποστολής των βιβλίων, προβλήματα που για χρόνια ταλαιπωρούσαν την εκπαίδευση, αναπτύσσουμε συγκροτημένες δράσεις που σταδιακά εξορθολογίζουν το σύστημα.
Σήμερα το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μεταθέσεων, των αποσπάσεων, των διορισμών βρίσκεται τουλάχιστον ενάμιση μήνα πιο μπροστά από άλλες χρονιές. Στόχος είναι με την έναρξη της ερχόμενης σχολικής χρονιάς να μην υπάρξει κανένα σχολείο, καμία τάξη που να μην έχει εκπαιδευτικούς και βιβλία από την πρώτη μέρα.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, υπογραμμίζω ότι ήδη 4.500 από τα 5.600 δημοτικά σχολεία έγιναν ολοήμερα, ενώ ο θεσμός επεκτάθηκε τόσο στα σχολεία ειδικής αγωγής όσο και στα νηπιαγωγεία. Παράλληλα, καθιερώσαμε και την υποχρεωτική νηπιακή εκπαίδευση.
Η νέα πορεία, παρά τις δυσκολίες, δεν μπορεί να αμφισβητείται από κανέναν. Με σχέδιο, με σίγουρα βήματα κτίζουμε σήμερα το σχολείο του μέλλοντος, κτίζουμε το «έξυπνο» σχολείο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Και το τονίζω. «Έξυπνο» σχολείο σημαίνει καινοτόμα αναλυτικά προγράμματα, ποιοτικά βιβλία, σύγχρονα εποπτικά μέσα, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Ήδη οι Υπουργοί Παιδείας και Οικονομίας ανακοίνωσαν την εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος που στόχο έχει την παροχή ενός φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή σε κάθε μαθητή. Είναι η συνέχεια, η διεύρυνση του προγράμματος που ήδη υλοποιείται για την παροχή χιλιάδων ηλεκτρονικών υπολογιστών στους πρωτεύσαντες μαθητές των γυμνασίων της χώρας.
«Έξυπνο» σχολείο, ακόμα, σημαίνει ένα σύγχρονο κτίριο, που εμπεριέχει βιοκλιματικά συστήματα, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, οικολογικά υλικά, προγράμματα ανακύκλωσης, κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους. Οι εφαρμογές αυτές άρχισαν ήδη να υλοποιούνται σε νέα κτίρια, αλλά και σταδιακά να ενσωματώνονται στα παλαιότερα.
Κυρίως, «έξυπνο» σχολείο σημαίνει επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα, στο δάσκαλο, τον καθηγητή, αλλά και στα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε στη δια βίου επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Έχουμε ήδη διασφαλίσει τους απαιτούμενους πόρους και προχωρούμε στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. Ακόμα, βελτιώσαμε τη νομοθεσία για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, ενισχύοντας την αξιοκρατία.
Βεβαιώνω ότι την προσπάθεια αυτή θα τη συνεχίσουμε, ώστε να απαλλαγεί πλήρως ο χώρος της εκπαίδευσης από τις πρακτικές του παρελθόντος που βασίζονταν στον κομματισμό, οδηγούσαν στην αναξιοκρατία.
Σε ό,τι αφορά την παραπαιδεία, είναι προφανές ότι οι κυβερνήσεις του χθες στα λόγια κήρυσσαν τον πόλεμο και στην πράξη ενίσχυαν την παραπαιδεία. Σήμερα, το σχέδιο επικεντρώνεται στη συνεχή βελτίωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Στόχος είναι να διασφαλίζονται για κάθε παιδί όλα τα απαραίτητα εφόδια σε ένα σύγχρονο, ποιοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, χωρίς να επιβαρύνεται η οικογένειά του με τις τεράστιες δαπάνες που απαιτεί η κληρονομιά του χθες.
Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε και την έναρξη εκτενούς δημόσιου διαλόγου, ώστε όλοι μαζί να διαμορφώσουμε σε βάθος χρόνου ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, το οποίο να συμβάλλει στην ενίσχυση της αυτοδυναμίας του λυκείου και την ακύρωση των αναγκών που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της παραπαιδείας.
Ξέρουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι η ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας αφορά αδυναμίες, αλλά και νοοτροπίες βαθιά ριζωμένες. Ξέρουμε ότι τα συσσωρευμένα προβλήματα είναι και πολλά και μεγάλα. Ξέρουμε ότι ο δρόμος μπροστά είναι δύσκολος. Έχουμε, όμως, την απαραίτητη ισχυρή πολιτική βούληση. Είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε τις ευκαιρίες που δικαιούται η νέα γενιά. Η εκπαίδευση ήταν και είναι βασική, κυρίαρχη προτεραιότητά μας.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Το λόγο έχει ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Γεώργιος Παπανδρέου.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ (Πρόεδρος του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε πρόσφατη συνάντηση της νεολαίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ., που, όπως ξέρετε, αντιτάχθηκε δυναμικά στις πολιτικές της Νέας Δημοκρατίας στο χώρο της παιδείας, ένας νέος σύνεδρος καταχειροκροτήθηκε, όταν μου ζήτησε να μεταφέρω τις ευχές αλληλεγγύης και ανάρρωσης στην πρώην Υπουργό Παιδείας, την κυρία Μαριέττα Γιαννάκου.
Το έκανα προσωπικά και θα ήθελα και σήμερα να της εκφράσω την αλληλεγγύη μας, τις ευχές μας για καλή ανάρρωση στην περιπέτεια την οποία περνά. Είμαι σίγουρος ότι εκφράζω και ολόκληρο το κοινοβουλευτικό Σώμα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Κύριοι συνάδελφοι, ένας επισκέπτης στη χώρα μας τους μήνες αυτούς θα έφευγε με την εντύπωση ότι η μοναδική παραγωγή αυτής της Κυβέρνησης είναι η διαφθορά και τα σκάνδαλα. Η πνιγηρή αυτή ατμόσφαιρα δε θα του άφηνε να δει και άλλα, ίσως μεγαλύτερα, σκάνδαλα, απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής, αυτά της απαξίωσης, δηλαδή, των δημοσίων αγαθών της υγείας, της πρόνοιας, του ασφαλιστικού συστήματος, της απαξίωσης του περιβάλλοντος, της εκποίησης του δημόσιου πλούτου υπέρ κάποιων ιδιωτικών συμφερόντων και βεβαίως, την απαξίωση στο κρίσιμο θέμα της παιδείας, κρίσιμο για την ανάπτυξη της χώρας και τη νέα γενιά.
Χάθηκαν, κύριε Πρωθυπουργέ, ήδη φέτος τετρακόσιες είκοσι χιλιάδες ώρες, επειδή δεν διορίστηκαν καθηγητές, καθυστέρησαν άλλοι και έμειναν και σχολεία χωρίς δασκάλους. Ελλείψεις βιβλίων στην Αττική, ακόμα και τον Δεκέμβρη. Υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο χωρίς σχεδιασμό, εξαναγκασμός, δηλαδή, των γονέων, όπου διπλασιάστηκαν τα παιδιά στα ιδιωτικά τον τελευταίο χρόνο.
Ολοήμερα σχολεία. Στα χαρτιά αυξάνονται, στην πράξη εξαφανίζονται. Εκατόν ογδόντα χιλιάδες μαθητές το 2003, εκατόν πενήντα χιλιάδες μαθητές το 2007.
Στην τεχνική εκπαίδευση, τα ίδια και χειρότερα. Εκατόν δεκαεννιά χιλιάδες μαθητές το 2004, εξήντα επτά χιλιάδες μαθητές το 2007 και μάλιστα, χωρίς ένα νέο βιβλίο επί των ημερών σας, την εποχή της τεχνολογίας, όταν επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχαμε φθάσει τους τετρακόσιους ογδόντα τρεις τίτλους στην τεχνική εκπαίδευση.
Μιλάτε για μεταρρυθμίσεις, αλλά φοβάστε κάθε καινοτομία στο δημόσιο τομέα, στο δημόσιο σχολείο. Εγκαταλείψατε τα μουσικά, τα αθλητικά, τα ειδικά σχολεία, σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Ως Υπουργός Πολιτισμού, καταργήσατε το Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ». Τι είναι το πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ»; Είναι η εισαγωγή του πολιτισμού στο χώρο της παιδείας, στα σχολεία. Αυτό το πρόγραμμα, εσείς το καταργήσατε. Αυτό είναι το έργο σας στον πολιτισμό.
Σας είχαμε προτείνει ένα laptop για κάθε μαθητή και δωρεάν διαδίκτυο. Δεν το θέλατε. Τώρα μάλλον όλα εξηγούνται. Σας ενδιαφέρει η ελεγχόμενη ενημέρωση, ελεγχόμενα μέσα, ελεγχόμενοι εισαγγελείς. Βλέπετε κάθε νέο με υπολογιστή, ως ένα εν δυνάμει blogger και αυτό το θεωρείτε επικίνδυνο.
Θεωρούμε απαράδεκτο για τη νεολαία μας το νέο νομοσχέδιο για την ποινικοποίηση του διαδικτύου. Καταφέρατε να βάλετε απέναντι ολόκληρη τη νέα γενιά με την πολιτική σας. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα είναι ότι κοστίζει 4,2 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 1,5 τρισεκατομμύρια δραχμές στην ελληνική οικογένεια, όχι η ιδιωτική, αλλά τα κενά της δημόσιας παιδείας.
Η διδακτική στήριξη των μαθητών καθυστέρησε φέτος δύο μήνες και τριάντα χιλιάδες καθηγητές που την καλύπτουν, δεν πληρώνονται ακόμα και σήμερα. Με την απερίσκεπτη βάση του «10» ευτελίσατε τις γενικές εξετάσεις, μια χρονιά δύσκολα θέματα, την επόμενη χρονιά εύκολα θέματα. Παρεμβήκατε με ασύστολο τρόπο στις διορθώσεις των γραπτών και πετάξατε πολλές οικογένειες έξω, στα χέρια των φροντιστηρίων και των ιδιωτικών Κ.Ε.Σ.
Το πρόβλημα των φροντιστηρίων είναι παλιό πρόβλημα και όλοι έχουμε ευθύνες. Αλλά η δική μας ευθύνη, ως ΠΑ.ΣΟ.Κ., είναι η ευθύνη να αξιοποιούμε την εμπειρία μας και να δίνουμε λύσεις. Και έχουμε λύσεις και έχουμε τη βούληση, αυτές τις λύσεις να τις εφαρμόσουμε.
Εγγυόμαστε ένα ριζικά διαφορετικό σύστημα εξετάσεων που απελευθερώνει το νέο από τα καταναγκαστικά έργα της τυφλής αποστήθισης και τον μεταμορφώνει σε ένα νέο με κριτική σκέψη, συνθετική, δημιουργική σκέψη που θα απελευθερώνει και το Λύκειο από τη φροντιστηριακή του φύση, αυτό δηλαδή που χρειάζεται η εποχή, παρότι βλέπω σήμερα να επιχειρείται η διαστρέβλωση των προτάσεών μας και πάλι.
Εγγυόμαστε εισαγωγή του μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, με ευρύτατες επιλογές. Τελειώνοντας το Γυμνάσιο θα ξέρει υπολογιστές, πληροφορική, αλλά και μια ξένη γλώσσα με πιστοποιητικά επάρκειας, χωρίς –το τονίζω αυτό- να χρειάζεται ιδιαίτερα φροντιστήρια.
Εγγυόμαστε δημιουργική, εκπαιδευτική και ψυχολογική στήριξη στο νέο και την οικογένειά του μέσα από το ολοκληρωμένο Ολοήμερο και Δημοτικό και Γυμνάσιο. Εγγυόμαστε το δικαίωμα για κάθε παιδί τριών χρονών και πάνω σε προσχολική αγωγή.
Σ’ αυτή τη μεταρρύθμιση, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Γι’ αυτό το λόγο, λέμε ξεκάθαρα ότι εγγυόμαστε το 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος για την παιδεία. Τέλος, αυτές οι συνεχείς μειώσεις για τις δαπάνες στο χώρο της παιδείας που ακολούθησε η Νέα Δημοκρατία.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
Δική μας δέσμευση: Καλές αμοιβές και όροι απασχόλησης για τους εκπαιδευτικούς, επίλυση του χρόνιου προβλήματος των αναπληρωτών και των ωρομισθίων. Δική τους δέσμευση: Συνεχής επιμόρφωση, αξιολόγηση έργου και πρωτοβουλία για ένα σχολείο δημιουργικό, ανοικτό, κοντά στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, των νέων και της οικογένειας.
Κύριε Πρωθυπουργέ, σας έχει ψυλλιαστεί ο κόσμος. Κάθε φορά που απαντάτε, αναφέρεστε στις κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ξέρουμε ότι απλά κρύβετε το δικό σας παρόν και την απουσία σας στο μέλλον.
Στην απάντησή σας, μη μας πάτε πάλι στο παρελθόν που σε ό,τι μας αφορά είμαστε και περήφανοι. Ένα στοιχείο και μόνο αρκεί: Το 49% των υποδομών στην παιδεία από την ίδρυση του ελληνικού κράτους υλοποιήθηκε στα δεκαοκτώ χρόνια των Κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Σήμερα, όμως, σας περιμένουμε να μιλήσετε για το παρόν.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
Όσο για το άρθρο 16, η δική μας θέση εξηγήθηκε με σαφήνεια. Η εμμονή η δική σας και των άλλων κομμάτων μου θυμίζει αυτόν που του έδειχναν τον ήλιο και αυτός κοιτούσε το δάκτυλο.
Εσείς έχετε κολλήσει τα μάτια σας στο δάκτυλο που είναι το άρθρο 16. Εμείς κοιτούμε τον ήλιο που είναι η δημόσια εκπαίδευση, η δημόσια παιδεία.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
Διότι είτε με, είτε χωρίς το άρθρο 16, το ερώτημα παραμένει σχετικά με το ποιος μπορεί να κάνει ξανά αξιόπιστη, δίκαιη, ποιοτική, σύγχρονη τη δημόσια παιδεία, τη δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους.
Ξέρω την παιδεία. Ξέρω ότι μπορούμε να κάνουμε το δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα πρότυπο στην Ευρώπη και στον κόσμο. Εμείς, το ΠΑ.ΣΟ.Κ., εκεί θα επενδύσουμε.
Σας ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Το λόγο έχει ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης): Είπατε για μείωση δαπανών για την παιδεία. Σας είπα και στην αρχική μου εισήγηση ότι στα τέσσερα χρόνια, 1999-2003, δαπανήθηκαν για την παιδεία 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Στην τετραετία 2004-2008, δαπανήθηκαν 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ που σημαίνει σχεδόν διπλασιασμός.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
(Θόρυβος-διαμαρτυρίες από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Το ποσοστό του Α.Ε.Π.!
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης): Το ερώτημα, λοιπόν, εδώ είναι το εξής: Τέτοια μαθηματικά ξέρετε στο Κόμμα σας;
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Δεύτερον, μας προτείνετε και μας λέτε «έναν υπολογιστή για κάθε μαθητή». Ασχέτως του ότι αυτό το έχουμε προτείνει όταν ήμασταν ακόμα Αντιπολίτευση, το σημαντικό είναι ότι για πρώτη φορά αυτό γίνεται σήμερα πράξη, δηλαδή ηλεκτρονικοί υπολογιστές συνεχίζουν να διανέμονται στους μαθητές.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Και έχουμε πρόγραμμα να πάρει κάθε μαθητής έναν υπολογιστή.
Όμως, αυτή, κύριε Παπανδρέου, είναι η μεγάλη μας διαφορά. Εσείς λόγια, εμείς έργα.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο Αρχηγός του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αμφισβητεί τα πάντα, εναντιώνεται στα πάντα και παρουσιάζει κοινές, κοινότυπες ευχές σαν προτάσεις.
Θέλω να υπογραμμίσω ότι εμείς συζητάμε κάθε ιδέα και κάθε άποψη, με πρόθεση συνεννόησης και σύνθεσης. Δεν μπορεί, όμως, να γίνεται ουσιαστικός διάλογος, όταν οι ίδιοι υπονομεύουν εκείνα που προτείνουν ούτε βέβαια όταν περιορίζονται σε γενικότητες, αοριστολογίες και λαϊκισμούς.
Είναι μήπως δέσμευση η αοριστολογία περί αξιολόγησης, όταν είναι γνωστή η αντίθεσή τους στην ήδη ισχύουσα νομοθεσία και όταν είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση είχε ξεκινήσει ήδη εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο;
Είναι μήπως δέσμευση η γενικόλογη αναφορά για ειδική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, όταν ήδη υλοποιούνται σχετικά προγράμματα του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και σχεδιάζονται τα καινούργια στο Ε.Σ.Π.Α.;
Είναι δυνατόν να προβάλλεται σαν πρόοδος η υπόσχεση για διδασκαλία ξένης γλώσσας, όταν ήδη διδάσκονται υποχρεωτικά δύο ξένες γλώσσες;
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ: Πιστοποίηση!
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης): Είναι δυνατόν να γίνεται λόγος για θέσπιση υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, όταν αυτό ήδη ισχύει με απόφαση της δικής μας Κυβέρνησης;
Η τακτική που ακολουθεί η Αξιωματική Αντιπολίτευση συνοψίζεται στη φράση «αμφισβήτηση των πάντων και υποσχέσεις για όλα». Αυτό ακριβώς έκανε ο σημερινός Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης από το Δεκέμβριο του 2003 με Κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ομολογούσε τότε ότι ήταν μεγάλο βάρος για τη νεολαία η παιδεία. Διερωτάτο αν έχουμε δωρεάν παιδεία και τόνιζε ότι απαιτούνται μεταρρυθμίσεις. Είχαν οδηγήσει την παιδεία σε τέτοια κατάσταση που ο ίδιος αναγκαζόταν να αποδοκιμάσει την πολιτική που εφαρμοζόταν ως τότε. Και αυτό παρόλο που ως αρμόδιος Υπουργός για μεγάλο χρονικό διάστημα είχε την πολιτική ευθύνη των συσσωρευμένων προβλημάτων. Αναγνώριζε ότι είχε μετατραπεί η δήθεν δωρεάν παιδεία σε τεράστιο οικονομικό βάρος για κάθε οικογένεια. Και συμφωνούσε ότι χωρίς μεταρρυθμίσεις δεν θα γινόταν τίποτα.
Και όμως, από τότε μέχρι σήμερα, αντιδρούν σε κάθε μεταρρύθμιση.
Από τότε μέχρι σήμερα η Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν τόλμησε να πάρει συγκεκριμένη θέση σε κανένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδεία. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Όταν όμως ήλθε η ώρα των αποφάσεων, όταν ήλθε η ώρα της ψηφοφορίας στη Βουλή, η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο δεν υποστήριξε την πρότασή της, αλλά προσπάθησε να υπονομεύσει ολόκληρη τη διαδικασία Aναθεώρησης του Συντάγματος. Αγνόησε την ανάγκη για θεσμικές αλλαγές που διασφαλίζουν τη διαφάνεια στο δημόσιο βίο, αγνόησε την ανάγκη αλλαγής του αποτυχημένου επαγγελματικού ασυμβιβάστου, υπέταξε το συμφέρον του τόπου, το συμφέρον της κοινωνίας, το συμφέρον της παιδείας στην πολιτική αδυναμία της. Όχι μόνο δεν τόλμησε να συμπράξει στις μεταρρυθμίσεις που η ίδια θεωρούσε απόλυτα αναγκαίες, αλλά θυσίασε και πολύ ευρύτερα συμφέροντα.
Παρόλα αυτά, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επανέρχεται τις τελευταίες μέρες για να επαναλάβει ότι το άρθρο 16 πρέπει να αλλάξει. Προσθέτει ωστόσο ότι δεν πρόκειται να συμπράξει στην αλλαγή του και επιμένει στην υπονόμευση αυτού που ο ίδιος θεωρεί απόλυτα αναγκαίο.
Επιτέλους, όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι πολίτες, ο εκπαιδευτικός κόσμος, η νέα γενιά χρειάζονται δράσεις και όχι ευχολόγια, απαιτούν συνέπεια λόγων και έργων, απαιτούν ξεκάθαρες κουβέντες, ξεκάθαρη στάση. Τονίζω στο σημείο αυτό ότι προχωρούμε απαρέγκλιτα στην εφαρμογή του νόμου-πλαισίου, όπως ακριβώς έχει ψηφιστεί. Η μεταρρύθμιση αυτή δεν εγκαταλείπεται, δεν σταματά, δεν αλλάζει.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
Οι πολίτες απαιτούν γενναιότητα, υπευθυνότητα, απαιτούν συνέπεια από τις πολιτικές δυνάμεις, απαιτούν εκπαιδευτική στρατηγική που στοχεύει στο μέλλον.
Το πρώτο κεφάλαιο αυτής της στρατηγικής αφορά, όπως τόνισα ήδη, το «Έξυπνο Σχολείο».
Το δεύτερο κεφάλαιο με τον τίτλο «Έλληνας πολίτης της Ευρώπης, Έλληνας πολίτης του κόσμου» βασίζεται σε πέντε πυλώνες καινοτόμων δράσεων:
Πρώτο πυλώνας είναι η ανθρωποκεντρική εκπαίδευση, συγκροτημένη δέσμη μέτρων που αφορά τη στήριξη, ή την επανένταξη ατόμων με αναπηρία, καθώς και ατόμων από κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες.
Δεύτερος πυλώνας είναι η περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη.
Τρίτος πυλώνας είναι η ψηφιακή σύγκλιση που περιλαμβάνει την ισότητα στην πρόσβαση, την καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού, την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.
Τέταρτος πυλώνας είναι η γλωσσομάθεια και η ελληνοφωνία. Αφορά την εισαγωγή και την πιστοποίηση ξένων γλωσσών στα σχολεία, την ενίσχυση ελληνικών εδρών σε ξένα πανεπιστήμια, τη δημιουργία δικτύου ελληνικών σχολείων στα Βαλκάνια που θα λειτουργήσουν και ως πύλη εισόδου προς το διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και γενικότερα τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Πέμπτος πυλώνας είναι η σύνδεση της παιδείας με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα πρώτα θετικά αποτελέσματα για την κοινωνία, την οικονομία, τη πατρίδα μας, άρχισαν ήδη να φαίνονται. Φιλοδοξούμε και αισιοδοξούμε για τη νέα γενιά της πατρίδας μας. Έχουμε και τη δύναμη και την τόλμη να συνεχίσουμε. Ο στόχος είναι κοινός. Όσοι πιστεύουν στα νιάτα της Ελλάδας, μπορούν να συμπράξουν. Αυτή είναι η πρόσκλησή μας. Και είναι πρόσκληση συνεννόησης, σύνδεσης, συνεννόησης δυνάμεων.
Και ένα τελευταίο σχόλιο. Αναφερθήκατε στους bloggers, κατηγορώντας και σ’ αυτό το θέμα την Κυβέρνηση. Εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες σερφάρουν στο διαδίκτυο. Δεν είναι ψηφοφόροι ενός και μόνο κόμματος, για να τους εκμεταλλεύεται ο οποιοσδήποτε, είναι όλοι εκείνοι που διεκδικούν το αναφαίρετο στη Δημοκρατία δικαίωμα της έκφρασης. Κανείς δεν μπορεί να το στερήσει και πάντως, μακριά από εμάς τέτοιες προθέσεις. Αυτό, όμως, που υποχρεούται και η χώρα μας να κάνει, όπως και τόσες άλλες χώρες το έχουν κάνει ήδη, είναι η ενσωμάτωση στο Εθνικό μας Δίκαιο της Συνθήκης της Βουδαπέστης, των ελαχίστων δηλαδή εκείνων κανόνων για την καταπολέμηση ποινικών αδικημάτων κατά της ζωής και της αξιοπρέπειας του πολίτη. Η ελευθερία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι μονοσήμαντη έννοια και αφορά όλους μας. Μην προσπαθείτε, λοιπόν, να μονοπωλήσετε ένα διεθνές αγαθό με εκατομμύρια χρήστες που ανήκει σε όλους, αλλά και μην παραβλέπετε το δικαίωμα στην υπεράσπιση αξιών της ανθρώπινης υπόστασης, που εξίσου όλοι δικαιούνται να απολαμβάνουν.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
 


ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης
14444444

1

Φ.Α. & Κοινοβούλια
(Ελληνική κ΄Ευρωπαϊκή Βουλή)

Φ.Α. & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ στην ΕΚΠ/ΣΗ
Εισαγωγή
Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 13ης Νοεμβρίου 2007
Αιτιολογική Εκθεση από την Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας.
Εισηγητής: Pal Schmitt
Συζήτηση της έκθεσης του Pal Schmitt στην Ευρωβουλή με θέμα:
Ο ρόλος του αθλητισμού στην εκπαίδευση.
Pal Schmitt: Ευρωβουλευτής και Ολυμπιονίκης
Αναλυτικά στο site της Ευρωβουλής:
-Άρθρο: "Οι Δέκα Εντολές του Κοινοβουλίου κατά της παχυσαρκίας"
-Φάκελος: "Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο!"
-Συνέντευξη του Pál Schmitt, πρώην χρυσού ολυμπιονίκη στην ξιφασκία και νυν ευρωβουλευτή
-Ιστοσελίδα της κοινοβουλευτικής επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας
-Άρθρο: "Αυξάνονται οι ανησυχίες για την παχυσαρκία στην Ευρώπη"
Γνωμοδότηση "Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων"
Συντάκτρια γνωμοδότησης: Ευαγγελία Τζαμπάζη

(Ευρωβουλευτής)
Γνωμοδότηση "Επιτροπής Δικαιωμάτων των Γυναικών και Ισότητας των Φύλων".
Συντάκτρια γνωμοδότησης: Christa Prets (Ευρωβουλευτής)
Η δράση της ΕΕ στο πεδίο της εκπαίδευσης μέσω του αθλητισμού για την αξιοποίηση των επιτευγμάτων του Ευρωπαϊκού Έτους Εκπαίδευσης μέσω του Αθλητισμού (EYES) 2004
Η διαδρομή του θέματος (δυστυχώς, μόνο στα Αγγλικά)
Δόθηκε η εκκίνηση σε μια ευρωπαϊκή πολιτική στον τομέα του αθλητισμού,
14-05-2008, Συντάκτης Εκθεσης Επιτροπής: Mανώλης Mαυρομμάτης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
(7/1/2008), Ερώτηση του Βουλευτή κ. Βασ. Κεγκέρογλου σχετικά με το «ρόλο του αθλητισμού στην εκπαίδευση» (ψήφισμα Ευρωκοινοβουλίου) και Απάντηση του Υπουργού κ. Ευρ. Στυλιανίδη στην ερώτηση
(29/2/2008), Καραμανλής, Παπανδρέου για την εκπαίδευση στη Βουλή (Δαπάνες, Σύστημα εξετάσεων, Φροντιστήρια, Υποδομές, Μεταθέσεις-Διορισμούς κ.λπ.)
ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΥΓΕΙΑ κ' ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Λευκή Βίβλος για τον Αθλητισμό - συζήτηση εξαιτίας της έκθεσης του κ. Μανώλη Μαυρομμάτη, εξ ονόματος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας.
ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ "Ευρωπαϊκή Στρατηγική για θέματα υγείας που έχουν σχέση με τη Διατροφή, το Υπερβολικό Βάρος και την Παχυσαρκία"
Ευρωπαϊκή στρατηγική για θέματα υγείας που έχουν σχέση με τη διατροφή, το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία
Πράσινο βιβλίο για την προώθηση της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πρόγραμμα για τη διά βίου μάθηση 2007-2013
Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την ανάπτυξη και τον αθλητισμό (1 Δεκεμβρίου 2005)
Οι Δέκα Εντολές του Κοινοβουλίου κατά της παχυσαρκίας (Δημόσια υγεία - 09-02-2007)

Φ.Α. & ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΥΕΛΠΙΣΤΩΝΤΑΣ...
Ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία
 
16ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στην Κομοτηνή,
Εισηγήσεις αρμοδίων επιτροπών του ΥΠΕΠΘ για την αναμόρφωση του μαθήματος της Φ.Α.

 

Φ.Α. & UNESCO

Φ.Α. & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΥΨΗΛΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
Υπεγράφη η συμφωνία -μεταξύ UNESCO και Υφυπ. Αθλητισμού κ. Ι. Ιωαννίδη- για τη σύσταση του Παρατηρητηρίου για τη Γυναίκα στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό.