.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

O άνθρωπος της σύγχρονης εποχής και η σχέση του με τη μυϊκή άσκηση


Εισηγητής:    Σπύρος Γαρός

 

Υπηρεσία:   Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Αθήνας, Εργάζεται ως personal trainer
Ειδικότητα:   Ενεργητική μετατραυματική αποκατάσταση
Ημ/νία Υποβολής:   18-1-2005
 

O άνθρωπος της σύγχρονης εποχής και η σχέση του με τη μυϊκή άσκηση

Τα τελευταία 15χρόνια, εμφανίστηκε έντονα η τάση και η ανάγκη εκσυγχρονισμού της παραγωγής, με την χρήση σύγχρονων μηχανών που φτιάχτηκαν για να μείωσουν το χρόνο παραγωγής, και να αυξήσουν αυτή. Αυτό είχε ως άμεση συνέπεια την ελαχιστοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα.


Ο άνθρωπος λοιπόν, όλο και πιο λίγο χρησιμοποιεί τα χέρια του αλλά και το σώμα του. Οταν οι σημερινοί εργαζόμενοι, κυρίως στα σύγχρονα επαγγέλματα, εργάζονται 8-12 ώρες ημερησίως συν το χρόνο μετακίνησής τους, από και πρός τη δουλειά τους, καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι έχουν πολύ λίγο ελεύθερο χρόνο για άσκηση.
Πολλοί γονείς που εργάζονται, δεν καταφέρνουν ούτε τα παιδιά τους να δούνε μερικές φορές, πόσο μάλλον να βρούνε λίγο χρόνο για άσκηση. Η ταχύτητα της ζωής, το στρές των μεγάλων πόλεων, η επαγγελματική αβεβαιότητα, οδηγεί μια μερίδα εργαζομένων και σε δεύτερη εργασία.


Η σύγχρονη καθημερινότητα για πολλούς έχει την παρακάτω σειρά. Σπίτι, ασανσέρ, γκαράζ, αυτοκίνητο, επαγγελματικός χώρος, ασανσέρ, καρέκλα, δουλειά με διάφορες κακές συνήθειες όπως (κάπνισμα, πολλούς καφέδες, πρόχειρο φαγητό, άγχος), επιστροφή με το αυτοκίνητο, ασανσέρ, σπίτι, φαγητό, ξεκούραση, ΤV, ύπνος.


Για αυτούς αλλά και για πολλούς ακόμα λόγους που θα μπορούσα να παραθέσω, ο σημερινός εργαζόμενος άνθρωπος συνεχώς αποπροσανατολίζεται από την φυσική άσκηση με ένα σωρό άμεσες συνέπειες. Μυική ατονία και ατροφία, παχυσαρκία, μείωση της αερόβιας ικανότητας (αντοχή), μείωση της ταχύτητας και της ελαστικότητας, εκφυλισμός των οστών, εμφάνιση πόνων σε ολόκληρο το σώμα, αρτηριοσκλήρωση κ.α..


Είναι απόλυτα κατανοητό απ'όλους ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να γυμνάζονται κάνοντας σωματική άσκηση διότι έτσι μπορεί κανείς να αποφύγει τα άσχημα και να έχει ευεργετικά αποτελέσματα.


Οι χώροι γύμνασης πλέον αυξάνονται (γήπεδα τένις, 5x5, μπάσκετ, ποδοσφαίρου, ποδήλατο, κολυμβητήριο, γυμναστήρια κ.α.) δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε κάποιον να δοκιμάσει τι του ταιριάζει και τι τον διασκεδάζει.


Σε κάθε περίπτωση η άσκηση βοηθάει τον άνθρωπο να αναπτυχθεί βιολογικά, να έχει ένα κομψό, δυνατό και εύκαμπτο σώμα, αλλά και ένα καρδιοαγγειακό σύστημα ικανό να δεχτεί πιέσεις.
Σ'αυτό το σημείο θέλω να σημειώσω ότι θα πρέπει να γυμνάζεται με σωστές μεθόδους προπόνησης και να ζητάει την γνώμη των ειδικών για ότι απορία έχει.
(Πηγή: http://www.cyclist.gr)

 

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

 

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης

ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

ΣΧΟΛΙΚΗ Φ.Α.
Γιατί η Φ.Α. στην Ελλάδα τείνει να μετατραπεί από μέσο σωματικής άσκησης σε μέσο θεωρητικής μάθησης
Ιστορική Ανασκόπηση της Φυσικής Αγωγής στην Ελληνική Εκπαίδευση
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος να γίνουν παραδείγματα προς αποφυγήν
Η Φυσική Αγωγή Σή΅ερα
Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην αυτοπραγμάτωση του ατόμου
Η Φ.Α. στο Γυμνάσιο
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
ΑΘΛ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Παρατήρηση Μοντέλου και Μάθηση Κινητικών Δεξιοτήτων
ΣΩΣΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Προπόνηση Δύναμης
Πλήρης Αναπνοή
Εκγύμναση Κοιλιακών
Εκγύμναση Ραχιαίων
Ασκήσεις στη θάλασσα
Λάθη στην Εκγύμναση
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & Φ.Α.
Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή
Πολυδωρόπουλος Κων/νος, Κάμτσιος Σπυρίδων.
Οι Νέες Τεχνολογίες και η Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής
Απόστολος Σίσκος & Παναγιώτης Αντωνίου
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πλήρεις τροφές, Βιταμίνες
Πυραμίδα τροφίμων, Γενικές αρχές
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
Η Παιδική παχυσαρκία
Ο ρόλος του Καθ. Φ. Α.
Παιδική παχυσαρκία και TV
ΑΝΑΛΥΤ. ΠΡΟΓΡ. Φ.Α.
Σεπτέμβρης του 2011 τα νέα αναλυτικά προγράμματα
Φυσική Αγωγή - Αναλυτικά Προγράμματα, Γουναρίδης Χ.
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Ανάγκη αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων Φ.Α.
H Διαθεματική Μέθοδος Διδασκαλίας
ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Φυσιολογία
English-Greek Medical Glossary (Muscles) - Αγγλο-ελληνικό λεξιλόγιο ιατρικών όρων (μυϊκό σύστημα)
Ο Σαμψών, Ο Πύρρος και το μυικό σύστημα
Η βιολογική μηχανή που λέγεται μυς
Το λογιστήριο του σώματος
Η φυσιολογία και οι συναφείς επιστήμες
Αερόμπικ
Παχυσαρκία (1)
Παχυσαρκία (2)
ΑΣΚΗΣΗ κ' ΥΓΕΙΑ
Συμβολή της Σχολ. Φ.Α.
Φ.Α. κ΄ "Δια Βίου Ασκηση"
Αεροβική Γυμναστική
Αερόβια Ασκηση
Σύγχρονος Ανθρωπος κ΄ Ασκηση
Φυσική αγωγή και οστική πυκνότητα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες
ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Προτάσεις Γραφείου Φ.Α. Β'Αθήνας
Ελληνικός Αθλητισμός – Ώρα Μηδέν
(Προτάσεις Προέδρου ΣΕΓΑΣ κ. Βασίλη Σεβαστή)
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ
Αξίες του Ολυμπισμού
---------------------------
ΔΕΙΚΤΕΣ του ΟΟΣΑ
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2003 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2004 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2005 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2006 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2007 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2008 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2009 (στα Ελληνικά)
Επίσης στα Αγγλικά
:
Education at a Glance 2010
Education at a Glance 2009
Education at a Glance 2008
Education at a Glance 2007
Education at a Glance 2006
---------------------------
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φτώχεια Εκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
(
Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας)
Οικονομική διάσταση της παιδείας στην Eλλάδα
Είδη Ευφυίας
Έρευνα: Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο
Οδηγός επιβίωσης στην τάξη για το νέο εκπαιδευτικό
Εμπόδια κ΄δυσκολίες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας
Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας
---------------------------
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διαθε΅ατικότητα και Ευέλικτη Ζώνη, Σ. Αλαχιώτης
Τί είναι η Διαθεματικότητα;, Λόγοι μετάβασης στη νέα διδακτική πρακτική, Παράδειγμα «διαθεματικής» διδασκαλίας, Τι είναι η μέθοδος Project και πώς εφαρμόζεται
Θεμελίωση, στοχοθεσία και διαθεματικότητα στο νέο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, Γ. Γρόλλιος
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και η σύγχυση γύρω από τη διαθεματικότητα, Γ. Γρόλλιος
Η «Διαθεματικότητα» στην Εκπαίδευση:
Μπορούν να αλλάξουν το σχολείο τα ΔΕΠΣΣ και η Ευέλικτη Ζώνη
αν δεν καταργηθούν οι εξετάσεις και οι βαθμοί;
Η Διαθε΅ατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής.
 Δρ. Δη΅ήτρης Μυλώσης
---------------------------
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ναι ή όχι στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών; Ιάκωβος Γ. Μπριλής, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ
ΠΟΝΗΜΑΤΑ:
Δρ.Ολγα Βασιλειάδου
Δρ.Νικόλαος Τριπόδης