.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ


  Η Ειδική Φυσική Αγωγή, συνάδελφοι, ως κλάδος της Φυσικής Αγωγής, αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Ελληνικής Παιδείας και εντάσσεται στα πλαίσια της Ειδικής Εκπαίδευσης/Αγωγής/Παιδείας. Με αυτό το τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζεται και να σχεδιάζεται από όλους τους τομείς και ειδικότητες του λειτουργήματός μας με απώτερο σκοπό την κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Η Ειδική Φυσική Αγωγή,  ως κλάδος της Φυσικής Αγωγής, αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Ελληνικής Παιδείας και εντάσσεται στα πλαίσια της Ειδικής Εκπαίδεσης/Αγωγής/Παιδείας  Η αναβάθμισή της, και ιδαίτερα στο τομέα που μας αναλογεί, είναι υπόθεση και χρέος όλου του κλάδου μας, διαφορετικά είμαστε υπόλογοι και θα έχουμε προσθέσει το λιθαράκι μας στην ανύψωση των τειχών του κοινωνικού ρατσισμού εις βάρος των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  Οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε στο έπακρον κάθε έννοια/γνώση που τα ΤΕΦΑΑ μας μεταλαμπάδευσαν από την σχετική ειδικότητα και τις επιστήμες της Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Φυσιολογίας, Ανατομίας, Αθλητ. Βιομηχανικής κλπ, ώστε να φανούμε αντάξιοι της ευθύνης μας. Η επιστημονική και επαγγελματική μας προσφορά, σε συνεργασία με τους φορείς σχετικούς με την Ειδική Αγωγή, είναι άκρως απαραίτητη και πρέπει να κινείται μέσα από τη φιλοσοφία των ίσων ευκαιριών και της ισότιμης αντιμετώπισης όλων των παιδιών.

  Είναι επιβεβλημένη ανάγκη να επιμορφωθούμε (έστω και ιδίοις εξόδοις/ιδίαις δαπάναις) και να γνωρίσουμε τις προσαρμογές που πρέπει να κάνουμε πάνω στην διδασκαλία, περιβάλλον και δραστηριότητες που περιλαμβάνει η Φυσική Αγωγή και μάλιστα, για κάθε περίπτωση ξεχωριστά, είναι χρέος μας να «πάρουμε τη λέξη τους και να δώσουμε το δικό μας χέρι»*, να μεταβληθεί δηλαδή η θεωρητική μας γνώση και λόγος σε πράξη και να προσφέρουμε ανταπόκριση και πραγματική επικοινωνία στα παιδιά αυτά. Αν επιτύχουμε μία τέτοια πραγματική επικοινωνία ας μην ανησυχήσουμε για την σωστότερη θεωρητική μέθοδο γιατί "οι ψυχές του γυμναστή-δασκάλου και του παιδιού βρίσκονται πέρα και πάνω από αυτή. Όταν αυτές επικοινωνήσουν θα βρουν τη τέλεια μέθοδο". Σε μιά τέτοια προσέγγιση ισχύουν για τον γυμναστή οι νόμοι "της τέχνης, της δημιουργίας, της φυσικότητας, της εσωτερικής διάθεσης. Αυτοί είναι που του ανοίγουν το δρόμο…"**.

  Το θετικό αποτέλεσμα της αληθινής και ανθρώπινης προσπάθειάς μας θα φανεί στά πρόσωπα των παιδιών που θα αναλάβουμε, πράγμα το οποίο θα είναι η μέγιστη και υπέρτατη ψυχική μας ευχαρίστηση και ικανοποίηση. Ικανοποίηση, πολλαπλάσια ενισχυμένη από αυτήν που νοιώθουμε ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί στα καθημερινά σχολεία μας, ικανοποίηση κ΄ εσωτερική ευφορία συνάμα που θα είναι ένα γνήσιο και κρυστάλλινο αποτέλεσμα της προσφοράς μας, του έργου μας, του λειτουργήματός μας.
 Αθ. Διονυσόπουλος
(δημιουργός αυτού του ιστότοπου)
===============

* Ανδρέας Εμπειρίκος
** Θεόδωρος Κάστανος


Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής (από Σεπτ.2007)  
(M.Sc. in USA, σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. στο ΤΕΦΑΑ Αθήνας)
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 2004-2007
Αποποίηση Ευθύνης

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ



ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ -SEARCH

Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής
 Ν.3699/2008
 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
«Αναπηρία» και φυσική δραστηριότητα, Δρ. Δ. Κουτσούκη,
Συνέντευξη ως Πρόεδρος ΤΕΦΑΑ
Π.Σ.Ε.Ε.Ε.Α.
 Σύλλογος Ειδ. Αγωγής, Ιδρυση, Σκοποί
Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας
ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διαθεματικό, Αναλυτικό Πρ. για ΑΜΕΑ
(Ολες οι βαθμίδες Εκπ/σης)
Διαθεματικό Παιδιών με κινητικές αναπηρίες
(Νηπιαγωγείο)
Διαθεματικό Προσαρμοσμένης Φ.Α.
(Νηπιαγωγείο)
Διαθεματικό, Αναλυτικό Πρ. Γλώσσας Παιδιών με κινητικές αναπηρίες
(Νηπιαγωγείο)
Νέες αντιλήψεις για ΑΜΕΑ
Φυσική Αγωγή για παιδιά με Αυτισμό
Ειδική Φ.Α. στο κέντρο ΕΛΕΠΑΠ
Απασχόληση
Ισα Δικαιώματα, Νομική Κατοχύρωση
Χρήσιμη Νομολογία
ΑΜΕΑ, Ατομα ΜΕ Αναπηρίες, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΜΕΑ
Ιστορική Αναδρομή Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα (μέχρι 1970)
Ιστορική Αναδρομή Ειδικής Αγωγής (από το 1970 μέχρι σήμερα)
Σχολεία Ειδικής Αγωγής
Πρωτοβάθμια
Δευτεβάθμια
Ωρολόγια προγράμματα των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής ΣΜΕΑ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Βιβία Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Προϋποθέσεις, διαδικασία και τρόπος παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι
Παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες στα κανονικά σχολεία
Νόμος 2817/2000
(Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες)
Αρθρα:
1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
Κ.Δ.Α.Υ.
 Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και καθορισμός των καθηκόντων και υποχρεώσεων του προσωπικού αυτού
ΠΙΝΑΚΑΣ των Κ.Δ.Α.Υ. σε όλη την Ελλάδα
Η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός ως μια κοινωνική διαδικασία

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
(Δεν υπάρχει σχέση των παιδιών με Μ.Δ. με τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που παρουσιάζουν στοιχεία Μαθησιακών Δυσκολιών)

Εισαγωγή, ΔΑΙΑΣΒΤΕΟ!
Μ.Δ. στο Ολοήμερο Σχολείο
Μ.Δ. τι φταίει;
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στην Σχολική Ηλικία.
Μ.Δ. επίδραση στη καθημερινή ζωή
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Ορισμός, Συμπτώματα
Ορισμός (Βρετανικό Ινστιτούτο Δυσλεξίας)
Κοινά Χαρακτηριστικά και Προειδοποιητικές ενδείξεις
Συμβουλές για εκπαιδευτικούς από τον Alan Sayles, πρόεδρο Ευρ. Συνδέσμου Δυσλεξίας
Σχέση με Διάσπαση Προσοχής
Μορφές, Αίτια
Μύθος Πραγματικότητα
Διαταραχές Γραφής
Δυσλεξία κ΄Πληροφορική
Προς Δασκάλους, Καθηγητές, Τρόποι Εξέτασης Μαθητών
Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών
Συμβουλές προς Γονείς
Μυστικά προς Γονείς
Επίδραση Μαθ. Δυσκολιών στη ζωή του παιδιού
Διάσημοι Δυσλεξικοί
Συνέδριο Δυσλεξίας
Η Εκπαίδευση θεραπεύει
Το γονίδιο της δυσλεξίας?
ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
(ADHD)
Παγκόσμια Διάγνωση με το Τεστ Παυλίδη
Τι είναι Υπερκινητικότητα - Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής
Υπερκινητικότητα και Φυσική Αγωγή
Ποσοστά Υπερκινητικότητας στην Ελλάδα

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

Υπεύθυνοι Αγωγής Yγείας
Γρίφοι, Γνωμικά, Παροιμίες, Αινίγματα, Ημερολόγιο, Εορτές, Αριθμομηχανή, Μουσική, Σωστό - Λάθος, Σαν σήμερα, jokes