Η Ειδική Φυσική Αγωγή, συνάδελφοι, ως κλάδος της Φυσικής Αγωγής, αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Ελληνικής Παιδείας και εντάσσεται στα πλαίσια της Ειδικής Εκπαίδευσης/Αγωγής/Παιδείας. Με αυτό το τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζεται και να σχεδιάζεται από όλους τους τομείς και ειδικότητες του λειτουργήματός μας με απώτερο σκοπό την κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Η αναβάθμισή της, και ιδαίτερα στο τομέα που μας αναλογεί, είναι υπόθεση και χρέος όλου του κλάδου μας, διαφορετικά είμαστε υπόλογοι και θα έχουμε προσθέσει το λιθαράκι μας στην ανύψωση των τειχών του κοινωνικού ρατσισμού εις βάρος των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε στο έπακρον κάθε έννοια/γνώση που τα ΤΕΦΑΑ μας μεταλαμπάδευσαν από την σχετική ειδικότητα και τις επιστήμες της Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Φυσιολογίας, Ανατομίας, Αθλητ. Βιομηχανικής κλπ, ώστε να φανούμε αντάξιοι της ευθύνης μας. Η επιστημονική και επαγγελματική μας προσφορά, σε συνεργασία με τους φορείς σχετικούς με την Ειδική Αγωγή, είναι άκρως απαραίτητη και πρέπει να κινείται μέσα από τη φιλοσοφία των ίσων ευκαιριών και της ισότιμης αντιμετώπισης όλων των παιδιών. Είναι επιβεβλημένη ανάγκη να επιμορφωθούμε (έστω και ιδίοις εξόδοις/ιδίαις δαπάναις) και να γνωρίσουμε τις προσαρμογές που πρέπει να κάνουμε πάνω στην διδασκαλία, περιβάλλον και δραστηριότητες που περιλαμβάνει η Φυσική Αγωγή και μάλιστα, για κάθε περίπτωση ξεχωριστά, είναι χρέος μας να «πάρουμε τη λέξη τους και να δώσουμε το δικό μας χέρι»*, να μεταβληθεί δηλαδή η θεωρητική μας γνώση και λόγος σε πράξη και να προσφέρουμε ανταπόκριση και πραγματική επικοινωνία στα παιδιά αυτά. Αν επιτύχουμε μία τέτοια πραγματική επικοινωνία ας μην ανησυχήσουμε για την σωστότερη θεωρητική μέθοδο γιατί "οι ψυχές του γυμναστή-δασκάλου και του παιδιού βρίσκονται πέρα και πάνω από αυτή. Όταν αυτές επικοινωνήσουν θα βρουν τη τέλεια μέθοδο". Σε μιά τέτοια προσέγγιση ισχύουν για τον γυμναστή οι νόμοι "της τέχνης, της δημιουργίας, της φυσικότητας, της εσωτερικής διάθεσης. Αυτοί είναι που του ανοίγουν το δρόμο…"**.
Το θετικό αποτέλεσμα της αληθινής και ανθρώπινης προσπάθειάς μας θα φανεί στά πρόσωπα των παιδιών που θα αναλάβουμε, πράγμα το οποίο θα είναι η μέγιστη και υπέρτατη ψυχική μας ευχαρίστηση και ικανοποίηση. Ικανοποίηση, πολλαπλάσια ενισχυμένη από αυτήν που νοιώθουμε ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί στα καθημερινά σχολεία μας, ικανοποίηση κ΄ εσωτερική ευφορία συνάμα που θα είναι ένα γνήσιο και κρυστάλλινο αποτέλεσμα της προσφοράς μας, του έργου μας, του λειτουργήματός μας. Αθ. Διονυσόπουλος (δημιουργός αυτού του ιστότοπου) ===============
* Ανδρέας Εμπειρίκος
** Θεόδωρος Κάστανος
|