www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής, Είστε εδώ: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

www.fa3.gr

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, 2002 - 2003, ΜΕΡΟΣ 2ο


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΘΗΝΑ 2002
ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ


ΜΕΡΟΣ 2ο

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δικαίωμα εισαγωγής στα τμήματα και στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν οι κάτοχοι απολυτηρίου:

α) Ενιαίου Λυκείου που κατέχουν «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» για τη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

β) ’λλου τύπου Λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου που παρέχει δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Χώρας το πρόγραμμα σπουδών της οποίας ακολουθεί το σχολείο αυτό, οι οποίοι απέκτησαν τη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» για τη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά από συμμετοχή στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο.

Επιπλέον Επιλογές:

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
Ψυχολογία εξετάσεων και συμβουλές στους υποψήφιους
Η διατροφή των εξετάσεων
Ημερολόγιο Εξετ. 2005
Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων

Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές και είναι κάτοχοι της ανωτέρω «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» μπορούν να υποβάλουν   την αίτηση - μηχανογραφικό δελτίο  που αναφέρεται παρακάτω στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

            Βασικό χαρακτηριστικό του νέου συστήματος πρόσβασης  είναι ότι οι τελειόφοιτοι δεν δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις εκτός των τυχόν ειδικών μαθημάτων που απαιτούνται για τμήματα ή σχολές που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι. Οι υποψήφιοι με το νέο σύστημα διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με το χρόνο απόκτησης της «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ».

 Συγκεκριμένα:

Στη πρώτη βασική κατηγορία υπάγονται όσοι απόκτησαν τη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» το ίδιο έτος με αυτό κατά το οποίο υποβάλλουν την αίτηση για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι υποψήφιοι αυτοί θα διεκδικήσουν το 90% των θέσεων του αριθμού εισακτέων που θα ανακοινωθεί πριν από τη λήξη του σχολ. έτους. Όσοι ανήκουν στην κατηγορία αυτή εξετάζονται υποχρεωτικά και στα τυχόν ειδικά μαθημάτα που απαιτούνται για τμήματα ή σχολές που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι.

Στη δεύτερη κατηγορία υπάγονται όσοι απόκτησαν  τη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» προγενέστερο έτος από αυτό κατά το οποίο υποβάλλουν  την αίτηση  για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι υποψήφιοι αυτοί θα διεκδικήσουν το 10% των θέσεων εισακτέων. (Προσοχή: οι υποψήφιοι αυτοί εξετάζονται κάθε φορά ΜΟΝΟ στις πρακτικές δοκιμασίες και στις προκαταρκτικές εξετάσεις, αν είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ  και τις Στρατιωτικές Σχολές ή τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού  αντίστοιχα. Δεν εξετάζονται δηλαδή στα ειδικά μαθήματα  που απαιτούνται για άλλα τμήματα ή σχολές).

 

Οι απόφοιτοι Ενιαίου Λυκείου ή άλλου τύπου Λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου μπορούν οποτεδήποτε και όσες φορές το επιθυμούν να επανεξετάζονται στα μαθήματα της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου, για να αποκτήσουν βεβαίωση πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,  ανεξάρτητα  αν έχουν ή όχι εισαχθεί σε σχολή ή τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με  προγενέστερη βεβαίωση.

            Η εισαγωγή των υποψηφίων με το σύστημα του απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου στις σχολές και στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης  γίνεται με βάση τη βαθμολογία των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, με εξαίρεση τις σχολές εκείνες για τις οποίες απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις ή δεξιότητες λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου. Οι εξειδικευμένες αυτές γνώσεις ή δεξιότητες διαπιστώνονται ή με ειδικές εξετάσεις (εισαγωγικές) στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα ή με πρακτικές δοκιμασίες ή με προκαταρκτικές εξετάσεις (υγειονομικές, αθλητικές, ψυχοτεχνικές), οι οποίες διενεργούνται κάθε χρόνο μετά το τέλος των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ - ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

 

Οι σχολές και τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που το γνωστικό τους αντικείμενο απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις ή δεξιότητες οι οποίες διαπιστώνονται με ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα ή με προκαταρκτικές εξετάσεις ή με πρακτικές δοκιμασίες είναι:

 

  1. ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα τμήματα:

-          Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Φωτογραφίας, Γραφιστικής, Διακοσμητικής, Τεχν. Γραφικών Τεχνών, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και ΄Εργων Τέχνης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ» και  «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ».

-          Μουσικών Σπουδών, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης εξετάζονται στα ειδικά μαθήματα «ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (DICTEE)».

-          Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών  των Πανεπιστημίων Παντείου και Πειραιά, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο του Τ.Ε.Ι  Ηπείρου, Τουριστικών Επιχειρήσεων των Τ.Ε.Ι  και Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης εξετάζονται σε μία από τις ξένες γλώσσες: ΑΓΓΛΙΚΗ, ΓΑΛΛΙΚΗ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ, ΙΤΑΛΙΚΗ.

- Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και του τμήματος Τουρκικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου εξετάζονται στο ειδικό μάθημα της ΑΓΓΛΙΚΗΣ γλώσσας.

-          Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής Φιλολογίας, των κατευθύνσεων του τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας και φιλολογίας, της ειδίκευσης «Ισπανικής γλώσσας και Πολιτισμού» του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου και  των τμημάτων Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου εξετάζονται στο ειδικό μάθημα της αντίστοιχης με την κατεύθυνση ξένης γλώσσας.

-           Ειδίκευση Μετάφρασης και Διερμηνείας του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται σε δύο από τις τρεις ξένες γλώσσες:. ΑΓΓΛΙΚΗ, ΓΑΛΛΙΚΗ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ

 

  1. ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

     

    Προκαταρκτικές εξετάσεις (υγειονομικές, αθλητικές, ψυχοτεχνικές) απαιτούνται για τις Στρατιωτικές  σχολές και τις σχολές Αστυνομικής Ακαδημίας, ενώ για τις σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού οι προκαταρκτικές εξετάσεις περιλαμβάνουν μόνο υγειονομική εξέταση.

    Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών παρακολούθησης των σχολών αυτών απαιτείται να διαπιστωθεί πριν από την εισαγωγή η ικανότητα του υποψηφίου να παρακολουθήσει κάθε μια από τις συγκεκριμένες σχολές. Η διαπίστωση αυτή γίνεται με τις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται σύμφωνα με τις προκηρύξεις που εκδίδονται κάθε χρόνο από τα Υπουργεία Εθνικής ’μυνας, Δημόσιας Τάξης και Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι οικείες προκηρύξεις διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα  και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.

    Περισσότερες πληροφορίες για τις Σχολές αυτές δίδονται:

    - Για τις στρατιωτικές σχολές από τα Γραφεία  Ενημέρωσης Κοινού   Αθήνας (Πανεπιστημίου 9Α)  στα τηλέφωνα: για τις σχολές στρατού 010.32.20.046, 010.32.20.245, για τις σχολές ναυτικού: 010.33.11.218, 010.33.11.217 και για τις σχολές της αεροπορίας: 010.32.21.418 και 010.32.21.489 και Θεσσαλονίκης στα τηλέφωνα: 031.085.00.60, 031.089.33.78 και 031.089.32.38, καθώς και στα κατά τόπους Στρατολογικά Γραφεία

    - Για τις σχολές Αστυνομικής Ακαδημίας από τη Δ/νση Αστυνομικού Προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης στα τηλέφωνα: 010.69.80.910 και 010.69.28.510, καθώς και από τα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα.

    - Για τις σχολές Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού από τη Δ/νση Εκπαίδευσης Ναυτικών (τηλ.  010.41.28.060,  010.41.91.259,  010.4.70.865) και το  Γραφείο Πολίτη (τηλ. 010.41.91.480,  010.41.91.296) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (Νοταρά 92 Πειραιάς), καθώς και από την ιστοσελίδα του ΥΕΝ http//www.Yen. gr και τις ίδιες τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

     

    1. ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

     

    Υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία απαιτείται για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Ειδικότερα, όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ  απαιτείται να υποστούν παθολογικές, οφθαλμολογικές και καρδιολογικές εξετάσεις, καθώς και πρακτική δοκιμασία σε τρία (3) από τα τέσσερα (4) αγωνίσματα που αναφέρονται παρακάτω. Η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία διενεργείται από επιτροπή. Ο χρόνος και ο τόπος υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας ανακοινώνεται πριν από τη λήξη των απολυτηρίων  εξετάσεων της Γ΄ τάξης Λυκείου.

    Οι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στην επιτροπή πρέπει να έχουν μαζί τους το δελτίο ταυτότητας που τους έχει χορηγηθεί από το Λύκειο για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις της τελευταίας τάξης, δύο (2) μικρές φωτογραφίες, ακτινογραφία θώρακα, βεβαίωση οπτικής οξύτητας και καρδιογράφημα από νοσηλευτικό ίδρυμα του δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου. Οι ιατρικές αυτές εξετάσεις μπορεί να είναι και από ιδιώτη ιατρό, εφόσον βεβαιώνεται από τον υποψήφιο με υπεύθυνη δήλωσή του Ν.1599/86 (ΦΕΚ 75 Α') θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια, δημοτική ή κοινοτική αρχή, ότι στο νομό που διαμένει δεν υπάρχει ιατρός του δημοσίου, αντίστοιχης ειδικότητας.

    Τα αγωνίσματα και η βαθμολογική κλίμακα των αντιστοίχων επιδόσεων είναι:

     ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΔΩ

    Τα  παραπάνω  αγωνίσματα  διεξάγονται  σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς. Στο άλμα σε μήκος και στη σφαιροβολία οι υποψήφιοι δικαιούνται τρεις (3) προσπάθειες, από τις οποίες βαθμολογείται η καλύτερη. Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των αγωνισμάτων αποτελεί το βαθμό των πρακτικών δοκιμασιών που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μορίων.

    1. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ

    1. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας Στο τμήμα αυτό εισάγονται ΜΟΝΟ  πυρονόμοι, Αρχιπυροσβέστες και Πυροσβέστες που υπηρετούν στο Σώμα της Πυροσβεστικής.

    2. Οι ενδιαφερόμενοι για τα τμήματα:

    - Λογοθεραπείας, πρέπει να γνωρίζουν ότι στα τμήματα αυτά δεν μπορεί να φοιτήσει όποιος παρουσιάζει κώφωση-βαρηκοΐα, δυσαρθρία, τραύλισμα, εγκεφαλοπάθεια που επηρεάζει τη λειτουργία λόγου � άρθρωσης ή παθολογική φωνή. Όσοι εισάγονται στα τμήματα αυτά υποβάλλονται σε σχετικές εξετάσεις με ευθύνη του τμήματος και αν διαπιστωθεί ότι κάποιος παρουσιάζει μια από τις παραπάνω παθήσεις, διαγράφεται από το συγκεκριμένο τμήμα.

    - Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει το τμήμα αυτό όποιος δεν διαθέτει υψηλό μουσικοθεωρητικό επίπεδο και καλλιτεχνικές δεξιότητες στο πιάνο ή στο βιολί ή στη φωνητική ή στη βυζαντινή μουσική που αντιστοιχούν, άλλωστε, σε ειδικότητες οι οποίες λειτουργούν στο τμήμα.

    - Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου, πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει το τμήμα αυτό όποιος δεν έχει κατακτημένο ήδη ένα καλό επίπεδο μουσικής δεξιοτεχνίας σε κάποιο από τα Ελληνικά λαϊκά παραδοσιακά όργανα.

    - του Πανεπιστημίου της Κύπρου, πρέπει να γνωρίζουν ότι στα Τμήματα του Πανεπιστημίου της Κύπρου η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική. Η διδασκαλία σ΄ αυτά γίνεται στην Ελληνική γλώσσα, όμως λόγω χρήσης και ξένης βιβλιογραφίας οι εισαγόμενοι διευκολύνονται στις σπουδές τους, αν γνωρίζουν πολύ καλά μια από τις ξένες γλώσσες: Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική. 

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ 

    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ 

    Α. ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

    Με το σύστημα που καθιερώνει ο νόμος 2525/1997, όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα, οι σχολές και τα τμήματα των ΑΕΙ, των ΤΕΙ, του Πανεπιστημίου Κύπρου, της Αστυνομικής Ακαδημίας, καθώς και οι Στρατιωτικές και οι λοιπές σχολές που υπάγονται στο σύστημα έχουν ταξινομηθεί ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο σε πέντε επιστημονικά πεδία,  τα οποία είναι:

    1.        Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, το οποίο περιλαμβάνει κύρια τις θεωρητικές σχολές, όπως φιλολογικές, νομικές, κοινωνιολογικές κ.λ.π.,

    2.      Θετικών Επιστημών, το οποίο  περιλαμβάνει σχολές Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας κ.λ.π.,

    3.      Επιστημών Υγείας, το οποίο περιλαμβάνει τις Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές κ.λ.π. σχολές,

    4.      Τεχνολογικών Επιστημών, το οποίο περιλαμβάνει τις Αρχιτεκτονικές, Πολυτεχνικές κ.λ.π. σχολές

    5.      Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης, το οποίο περιλαμβάνει τις Οικονομικές, Χρηματοοικονομικές κ.λ.π. σχολές.

    Αναλυτικά η κατάταξη των τμημάτων στα παραπάνω επιστημονικά πεδία παρατίθεται στο τέλος του παρόντος φυλλαδίου.

     

    Β. ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

    Από το ενιαίο σύστημα εισαγωγής εξαιρούνται το τμήμα ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ  της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και το τμήμα  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης. Η εισαγωγή στα τμήματα αυτά γίνεται κατ� εξαίρεση του γενικού συστήματος, με βάση τα βαθμολογικά στοιχεία της βεβαίωσης πρόσβασης και του βαθμού που επιτυγχάνουν οι υποψήφιοι στις ειδικές εξετάσεις που διενεργεί χωριστά η καθεμιά από τις σχολές αυτές, στις οποίες κατατίθενται μαζί με τη σχετική αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Από τις σχολές αυτές δίδονται και οι σχετικές πληροφορίες για το χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων και υποβολής των δικαιολογητικών συμμετοχής σε αυτές.   

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ 
    ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ - ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 

                Η εισαγωγή στις παραπάνω σχολές και στα τμήματα, τα οποία είναι ενταγμένα στο σύστημα, γίνεται με βάση τα μόρια που προκύπτουν από το άθροισμα των γινομένων του  Γενικού Βαθμού Πρόσβασης και των Βαθμών Πρόσβασης των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας, όπως αυτοί αναγράφονται στη σχετική ΒΕΒΑΙΩΣΗ, καθώς και του βαθμού του τυχόν απαιτούμενου ειδικού μαθήματος με τους αντίστοιχους συντελεστές. Αν προβλέπεται εξέταση σε δυο ειδικά μαθήματα, βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο Μέσος Όρος των βαθμών που σημείωσε ο υποψήφιος στα δυο ειδικά μαθήματα.

    Τονίζεται ιδιαίτερα ότι για να είναι κάποιος υποψήφιος σχολής ή τμήματος για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα είναι απαραίτητη προϋπόθεση να έχει εξεταστεί στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα και να έχει επιτύχει σ� αυτό βαθμό τουλάχιστον ίσο με τη βάση, δηλαδή τουλάχιστον δέκα (10) στην κλίμακα (1-20). Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, είναι απαραίτητο ο υποψήφιος να έχει επιτύχει χωριστά στο καθένα από τα μαθήματα αυτά το παραπάνω ελάχιστο όριο βαθμολογίας και βαθμός ειδικού μαθήματος για τον υπολογισμό των μορίων είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο αυτών ειδικών μαθημάτων.

     Ειδικότερα, οι συντελεστές είναι:

    - 8 για το Γενικό Βαθμό Πρόσβασης,

    - 1,3 για το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας ή 0,9 στην περίπτωση αντικατάστασής του από μάθημα γενικής παιδείας σύμφωνα με τα παρακάτω,

    - 0,7 για το δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας ή 0,4 στην περίπτωση αντικατάστασής του από μάθημα γενικής παιδείας σύμφωνα με τα παρακάτω,

    Οι συντελεστές βαρύτητας για τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες ανάλογα με το τμήμα είναι:

          - 2 για   τα τμήματα και τις κατευθύνσεις ξένων φιλολογιών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής), της ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου και της ειδίκευσης Μετάφρασης ή Διερμηνείας του  τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του ίδιου Παν/μίου.

          - 2 για τα τμήματα που απαιτούνται τα ειδικά μαθήματα ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο ή αρμονία και υπαγόρευση μουσικού κειμένου

    - 1 για τα λοιπά τμήματα που απαιτείται ειδικό   μάθημα ξένης γλώσσας, όπως αυτά των ΜΜΕ, Ναυτιλιακών Σπουδών,  Διεθνών Σπουδών κλπ και

    -  2 για τα ΤΕΦΑΑ.

     

    ·                     Τα μαθήματα της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου, τα οποία έχουν ορισθεί ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο είναι:

               

        Ι. Επιστημονικό πεδίο «Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών»

    α) Αρχαία Ελληνικά (υποχρεωτικό μάθημα θεωρητικής κατεύθυνσης)

    β) Ιστορία (υποχρεωτικό μάθημα θεωρητικής κατεύθυνσης)

     

    ΙΙ. Επιστημονικό πεδίο «Θετικών Επιστημών»

    α) Μαθηματικά (υποχρεωτικό μάθημα θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων τεχνολογικής κατεύθυνσης)

    β) Φυσική («Φυσική», υποχρεωτικό μάθημα θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης).

     

    ΙΙΙ. Επιστημονικό πεδίο «Επιστημών Υγείας»

    α) Βιολογία (υποχρεωτικό μάθημα θετικής κατεύθυνσης )

    β) Χημεία («Χημεία», υποχρεωτικό μάθημα θετικής κατεύθυνσης και «Χημεία � Βιοχημεία», υποχρεωτικό μάθημα κύκλου τεχνολογίας και παραγωγής τεχνολογικής κατεύθυνσης).

     

    ΙV. Επιστημονικό πεδίο «Τεχνολογικών Επιστημών»

    α) Μαθηματικά (υποχρεωτικό μάθημα θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων τεχνολογικής κατεύθυνσης)

    β) Φυσική («Φυσική», υποχρεωτικό μάθημα θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης).

     

    V. Επιστημονικό πεδίο «Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης»

    α) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (μάθημα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις)

    β) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (μάθημα γενικής παιδείας).

     

    ·                     Αντικατάσταση μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επιτρέπεται μόνο για όσους υποψηφίους προέρχονται από κατευθύνσεις διαφορετικές από αυτές στις οποίες ανήκουν τα παραπάνω μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Τα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ΄ Λυκείου που αντικαθιστούν τα παραπάνω μαθήματα αυξημένης βαρύτητας αντίστοιχα κατά επιστημονικό πεδίο είναι:

     Ι. Επιστημονικό πεδίο «Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών»

    α) Νεοελληνική Γλώσσα

    β) Ιστορία 

    ΙΙ. Επιστημονικό πεδίο «Θετικών Επιστημών»

    α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

    β) Φυσική  - Βιολογία.

    ΙΙΙ. Επιστημονικό πεδίο «Επιστημών Υγείας»

    α) Φυσική � Βιολογία

    β) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

     

    ΙV. Επιστημονικό πεδίο «Τεχνολογικών Επιστημών»

    α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

    β) Φυσική � Βιολογία

     

    Για το  επιστημονικό πεδίο  «Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης» δεν προβλέπεται αντικατάσταση των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας, γιατί το ένα είναι μάθημα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις και το άλλο είναι μάθημα γενικής παιδείας. Όσοι δεν έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στο μάθημα   «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», δεν θα έχουν βαθμό στο μάθημα αυτό που είναι πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας, με αποτέλεσμα κατά τον υπολογισμό των μορίων να μη λαμβάνουν κανένα μόριο από αυτά που αντιστοιχούν στο πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας.

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όπου προβλέπεται αντικατάσταση του μαθήματος αυξημένης βαρύτητας από τα μαθήματα «Φυσική - Βιολογία», λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μορίων ο μέσος όρος των βαθμών πρόσβασης των μαθημάτων αυτών. 

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

    ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

     

                Για κάθε επιστημονικό πεδίο που επιλέγει ο υποψήφιος, έχει ένα σύνολο μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή του στα τμήματα του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου. Ο υπολογισμός των μορίων γίνεται ως ακολούθως:

    Αρχικά πολλαπλασιάζονται ο γενικός βαθμός πρόσβασης και οι βαθμοί των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές. Στη συνέχεια αθροίζονται τα τρία γινόμενα και το άθροισμα αυτό πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).  Δηλαδή, το σύνολο μορίων δίδεται από τη σχέση: [(γεν. βαθμός πρόσβασης Χ 8) + (βαθμός πρόσβασης α΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 1,3) + (βαθμός β΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 0,7)] Χ 100. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος προέρχεται από διαφορετική κατεύθυνση από αυτή στην οποία ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου, τότε οι βαθμοί των μαθημάτων που τα αντικαθιστούν πολλαπλασιάζονται με τους αντίστοιχους συντελεστές τους.

    Για τα τμήματα και τις σχολές που απαιτείται ειδικό μάθημα, το σύνολο μορίων δίδεται από τη σχέση: [(γεν. βαθμός πρόσβασης Χ 8) + (βαθμός πρόσβασης α΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 1,3) + (βαθμός β΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 0,7) + (βαθμός ειδικού μαθήματος Χ 1 ή 2 κατά περίπτωση)] Χ 100

    Για την καλύτερη κατανόηση παραθέτουμε το εξής υποθετικό παράδειγμα:

    Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από θεωρητική κατεύθυνση  επιλέγει το 1ο  και το 4ο επιστημονικό πεδίο, έχει δε γενικό βαθμό πρόσβασης 17,63  και βαθμό πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία κατεύθυνσης, 16,8 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 14,4 στη Φυσική Γενικής Παιδείας, 17,3 στη Βιολογία Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4.  Ο υποψήφιος αυτός θα έχει:

    -          Στο ΠΡΩΤΟ επιστημονικό πεδίο:

    για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων =(17,63 χ 8)+(18,1 χ 1,3) + (19, 3χ0,7)=178,08χ100=17808

    για το τμήμα Αγγλικής φιλολογίας, σύνολο μορίων =(17,63 χ 8)+(18,1 χ 1,3)+(19,3χ0,7) + (12,4 Χ 2) =202,88χ100=20288

    για τα τμήματα Μ.Μ.Ε., σύνολο μορίων =(17,63 χ 8)+(18,1 χ 1,3)+(19,3χ0,7) + (12,4 Χ 1) = 190,48χ100=19048

     

    -          Στο ΤΕΤΑΡΤΟ επιστημονικό πεδίο:

    για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο  μορίων = (17,63 χ 8) + (16,8 χ 0,9) + (15,9 χ 0,4)=162,52χ100=16252

     

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄
    ΑΙΤΗΣΗ - ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

     

    Ο ενδιαφερόμενος να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να υποβάλει σχετική αίτηση - μηχανογραφικό δελτίο στο οποίο δηλώνει κατά σειρά προτεραιότητας τις προτιμήσεις του για τις σχολές και τα τμήματα που επιθυμεί να εισαχθεί. Μαζί με την αίτηση � μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλει αντίγραφο του απολυτηρίου Λυκείου και φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο επικυρώνεται από τον υπάλληλο παραλαβής με την επίδειξη του πρωτοτύπου.

    Κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώνει στο μηχανογραφικό δελτίο όσες σχολές επιθυμεί, ακόμη και όλες από αυτές που περιλαμβάνονται σε ΕΝΑ ή ΔΥΟ (2)  το πολύ από τα πέντε επιστημονικά πεδία.

    Η αίτηση � μηχανογραφικό δελτίο κατατίθεται στην αρμόδια επιτροπή που λειτουργεί σε κάθε Δ/νση ή Γραφείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο οποίο υπάγεται το λύκειο χορήγησης της «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ».

     

    Η αίτηση � μηχανογραφικό δελτίο και τα σχετικά δικαιολογητικά υποβάλλονται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο γι΄ αυτό το λόγο εκπρόσωπό του στην αποκλειστική προθεσμία που καθορίζεται κάθε χρόνο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (το μήνα Ιούλιο) και ανακοινώνεται από τα μέσα ενημέρωσης. Για φέτος, η προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων υπολογίζεται να αρχίσει το δεύτερο 15νθήμερο του Ιουλίου.

    Πριν την έναρξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων � μηχανογραφικών δελτίων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραλαμβάνουν από τα Ενιαία Λύκεια έντυπο υπόδειγμα μηχανογραφικού δελτίου αντίστοιχου με αυτού που παραλαμβάνεται ηλεκτρονικά, προκειμένου να το μελετήσουν με ηρεμία και άνεση χρόνου, να καταλήξουν στις επιλογές τους, να τις σημειώσουν πάνω σε αυτό και προσερχόμενοι στην επιτροπή να τις υποδείξουν στον εντεταλμένο για την ηλεκτρονική παραλαβή υπάλληλο.

     

    Ο εντεταλμένος για την ηλεκτρονική παραλαβή υπάλληλος, αφού καταχωρήσει τις επιλογές του υποψηφίου στον υπολογιστή, εκτυπώνει αντίγραφο το οποίο δίδει στον υποψήφιο για να το παραβάλλει με τις σημειώσεις του και να  διαπιστώσει τυχόν λάθη στην καταχώρηση. Μετά τον έλεγχο αυτό και τις διορθώσεις, παρουσία του υποψηφίου, των ενδεχόμενων λαθών που αυτός διαπίστωσε, ο παραλήπτης εκτυπώνει το μηχανογραφικό δελτίο που παρέλαβε σε δύο αντίγραφα. Τα αντίγραφα αυτά υπογράφονται από τον υποψήφιο και τον πρόεδρο της επιτροπής. Το ένα από αυτά παραδίδεται στον υποψήφιο, ενώ το άλλο φυλάσσεται στο αρχείο της Δ/νσης ή του Γραφείου Δ.Ε. για ένα έτος και μετά καταστρέφεται.

    Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή:

    - στους υποψηφίους να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια στον έλεγχο που πραγματοποιούν στο αντίγραφο του ηλεκτρονικού μηχανογραφικού τους δελτίου, αφού μετά την οριστική κατάθεσή του δεν επιτρέπεται καμιά αλλαγή, διόρθωση, τροποποίηση ή αντικατάσταση του.

    - στην προθεσμία υποβολής, γιατί είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή αίτηση � μηχανογραφικό δελτίο για οποιονδήποτε λόγο.

     

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄

    ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

     

                Ο υποψήφιος μετέχει στην επιλογή μόνο για τις σχολές και τα τμήματα για τα οποία δήλωσε   προτίμηση στο μηχανογραφικό δελτίο και με βασικό κριτήριο τον αριθμό των μορίων που του δίδουν ο γενικός βαθμός πρόσβασης και οι βαθμοί των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας.

    Ειδικότερα, κάθε υποψήφιος έχει, ανάλογα με τις επιλογές του, ένα σύνολο μορίων για τις σχολές κάθε επιστημονικού πεδίου, εκτός εκείνων για τις οποίες απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα, οπότε ειδικά και μόνο γι΄ αυτές έχει διαφορετικό σύνολο μορίων με την προσθήκη  του γινομένου του βαθμού στο ειδικό μάθημα με τον αντίστοιχο συντελεστή.

    Για τις σχολές που είναι κοινές στα δύο επιστημονικά πεδία τα οποία επέλεξε ο υποψήφιος, λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή του στις συγκεκριμένες σχολές το μεγαλύτερο από τα δύο σύνολα μορίων από αυτά που αντιστοιχούν σε κάθε επιστημονικό πεδίο που επέλεξε ο υποψήφιος, ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο δήλωσε την προτίμησή του. Αντίθετα, για τα τμήματα που είναι κοινά σε δυο επιστημονικά πεδία, από τα οποία ο υποψήφιος επέλεξε μόνο το ένα, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια που αντιστοιχούν στο επιστημονικό πεδίο προτίμησης του υποψηφίου.

                Η επιλογή γίνεται κατά φθίνουσα σειρά μορίων και μέχρι τη συμπλήρωση του αριθμού θέσεων για κάθε σχολή.

    Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων  υποψηφίων στην τελευταία θέση εισακτέων κάποιου τμήματος προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο γενικό βαθμό πρόσβασης και αν υπάρχει ισοβαθμία και στο γενικό βαθμό πρόσβασης, προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του οικείου επιστημονικού πεδίου. Αν και πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες ανεξάρτητα από τη σειρά που δήλωσε το συγκεκριμένο τμήμα ο καθένας από τους ισοβαθμούντες.

    Η σειρά προτίμησης λαμβάνεται υπόψη ως τρίτο στη σειρά κριτήριο μόνο σε περίπτωση που υπάρχει ισοβαθμία με τον τελευταίο εισαγόμενο σε στρατιωτική ή αστυνομική σχολή, οπότε προηγείται αυτός που δήλωσε τη σχολή αυτή με προγενέστερη προτίμηση

                Ο υποψήφιος πρέπει να γνωρίζει ότι, αν με το σύνολο των μορίων του εισάγεται σε περισσότερες από μια σχολές από αυτές που έχει δηλώσει προτίμηση, τότε θα εισαχθεί σε αυτή που έχει δηλώσει με προγενέστερη προτίμηση. Για το λόγο αυτό, η σειρά των προτιμήσεων πρέπει να εκφράζει την πραγματική επιθυμία του υποψηφίου και όχι να προσδιορίζεται από την πιθανολογούμενη επιτυχία  ή αποτυχία του σύμφωνα με τις βάσεις προηγούμενου έτους.

    Κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώνει, με όποια σειρά επιθυμεί, τις σχολές ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο που περιλαμβάνονται. Δηλαδή, αν υποτεθεί ότι επιλέγει σχολές από το 2ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο, μπορεί να δηλώνει ως πρώτη προτίμηση σημειώνοντας την ένδειξη 1 στην οικεία θέση το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ του τέταρτου επιστημονικού πεδίου, ως δεύτερη προτίμηση με την ένδειξη 2 το τμήμα Μαθηματικών Αθήνας του δεύτερου επιστημονικού πεδίου, ως τρίτη προτίμηση με την ένδειξη 3 το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ του τέταρτου επιστημονικού πεδίου κ.ο.κ.

    Ο υποψήφιος που δηλώνει προτίμηση για σχολή η οποία περιλαμβάνεται και στα δύο επιστημονικά πεδία, που επέλεξε, τη δηλώνει ΜΟΝΟ μια φορά από όποιο επιστημονικό πεδίο επιθυμεί.

     
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄

    ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ

                   

                Όσοι  εμπίπτουν στην ειδική αυτή κατηγορία εγγράφονται σε σχολή ή τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ πέρα από τον αριθμό εισακτέων και μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων που αντιστοιχούν σε ποσοστό 3% του αριθμού εισακτέων.

    Αν σε μια σχολή ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγαλύτερος του αριθμού των θέσεων, η επιλογή γίνεται με βάση το βαθμό του απολυτηρίου, ανεξάρτητα από το αν για την απόκτησή του οι μαθητές αυτοί εξετάστηκαν στα αντίστοιχα μαθήματα σε εθνικό επίπεδο ή σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

    Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι  τυφλοί, οι κωφάλαλοι, οι πάσχοντες από μεσογειακή, δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, οι πάσχοντες από συγγενή υδροκεφαλία με μόνιμη τεχνητή παροχέτευση του εγκεφαλονωτιαίου υγρού (shunt), συνοδευόμενη και από άλλες διαμαρτίες, όπως αραχνοειδής κύστη με φαινόμενα επιληπτικής κρίσης, καθώς επίσης οι πάσχοντες από μυϊκή δυστροφία Duchenne, από βαριά αγγειακή δυσπλασία του εγκεφαλικού στελέχους, από κακοήθεις νεοπλασίες (λευχαιμίες, λεμφώματα, συμπαγείς όγκους),από το σύνδρομο του Bund Chiari, από τη νόσο του Fabry, από βαριά ινοκυστική νόσο ( παγκρέατος, πνευμόνων ) από σκλήρυνση κατά πλάκας, από βαριά μυασθένεια θεραπευτικώς αντιμετωπιζόμενη με φαρμακευτική αγωγή, οι νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, οι πάσχοντες από συγγενική αιμορραγική διάθεση - αιμορροφιλίες και οι υποβαλλόμενοι σε θεραπεία με παράγοντες πήξεως,οι υποβληθέντες σε μεταμόσχευση μυελού των οστών ή μεταμόσχευση κερατοειδούς χιτώνος, καρδιάς, ήπατος, πνευμόνων, νεφρού, παγκρέατος, οι πάσχοντες από ινσουλινοεξαρτώμενο νεανικό διαβήτη τύπου 1, οι πάσχοντες από σύνδρομο Evans, οι πολυμεταγγιζόμενοι πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία και οι έχοντες κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%.

      Επιστροφή στο ΜΕΡΟΣ 1ο
    (ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ,  ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ)

    Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06

    ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

    (Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames). Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε ΕΔΩ. Ευχαριστούμε)

    Προηγούμενη σελίδαα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα

    Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
    - Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
    Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
    All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
    Αποποίηση Ευθύνης


    1

    ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠ/ΣΗ

    NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3848/2010 (πολυνομοσχέδιο)
    Αποσπάσεις (΅ερικές ή ολικές) που έγιναν από τα ΠΥΣΔΕ –ΠΥΣΠΕ ή τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν είναι σύννο΅ες και πρέπει να ανακληθούν
    ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
    Περί συγχωνεύσεων σχολείων και κονδυλίων για ΑΕΙ
    Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
    15-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
    (333 kb)
    Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
    14-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
    (483 kb)
    Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
    10-1-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
    (760 kb)
    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
    Πρόσφατα νέα, ανακοινώσεις, εγκύκλιοι κ.α. από το ΥπΕΠΘ
    Εγκύκλιος για ένταξη στον πίνακα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων 2006-2007
      Προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία,  Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
    Α/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
    B/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
    Κωδικοί Σχολείων Β/θμιας
    ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
    Περιεχόμενα
    Καθηγητές -Σύλλογος Καθηγητών
    Καθηγητών (όπως ορίζουν όλοι οι νόμοι)
    Δ/ντές, Υποδ/ντές Σχολείων
    Δ/ντές Εκπ/σης -Προϊστάμενοι
    Προϊστάμενοι Φ.Α.
    Σχολικοί Σύμβουλοι.
    Δείτε σχετικά:
    α) Ν 1304/1982 / Α-144 «Για την επιστημονική - παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και τη Μέση Τεχνική - Επαγγελματική Εκπ/ση και άλλες διατάξεις»
    β) ΝΟΜΟΣ 2525/1997, "Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις"
    Οι νέοι Προϊστάμενοι στα Τμήματα Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
    Περιφερειακοί Δ/ντές
    Βοήθημα για Υπεύθυνους Τμημάτων, Τάξεων
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ
    ΦΕΚ 1258 τ. B' της 8/9/2006
    "Καθορισμός της έδρας και περιφέρειας των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμις Εκπαίδευσης και των σχολείων αρμοδιότητάς τους"
    ΘΕΜΑΤΑ, ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΧΟΝΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, 2007
    Διαδικασίες διεξαγωγής γραπτής δοκιμασίας για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης
    Συγκρότηση Κεντρικών Επιτροπών Γραπτής Δοκιμασίας υποψηφίων Στελεχών Εκπαίδευσης, Α/θμιας και Β/θμιας
    N.34671 ΦΕΚ 128/21.06.2006, Επιλογή Στελεχών Εκ/σης, Α/θμιας, Β/θμιας,
    Εξετάσεις Στελεχών Εκπ/σης.
    Δικαστική Προσφυγή ΠΕΣΣ και απόφαση του ΣτΕ
    Εκτακτη συνάντηση μελών ΠΕΣΣ
    ΠΕΣΣ: Προτάσεις Επίλυσης Προβλημάτων των Σχολικών Συμβούλων στην Ασκηση των Καθηκόντων τους
    ΠΕΣΣ: Επισημάνσεις για τη "γραπτή δοκιμασία" επιλογής Σχολικών Συμβούλων
    Συζήτηση στη Βουλή για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης, 23/5/06
    Ομιλητές: Χαλκίδης, Βαρβαρίγος, Χουρμουζιάδης, Ιωαννίδης, Μερεντίτη, Βεργίνης, Καστανίδης, Λομβέρδος, Χρύσης, Ηλιάκη, Εξαρχος, Παντούλας, Βασιλείου, Κωνσταντάρας (Ολοι μαζί)
    Σύμβουλοι Α/θμιας, Β/θμιας, Ειδικής κ' Προσχολικής Αγωγής
    Δ/ντές Εκπ/σης, Προϊστάμενοι Γραφείων κ' Φ.Α., Δ/ντές Σχολ. Μονάδων
    Επιλογή Στελεχών το 2006-07
    Τροποποίηση απόφασης τοποθέτησης Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
    Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Α/θμιας
    Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Β/θμιας
    Περιφερειάρχες
    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
    στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
    Νομοθεσία που διέπει την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό
    ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
    Σύνθεση, Συγκρότηση, Λειτουργία
    Αρμοδιότητες Υ.Σ.
    Αιρετά Μέλη Εκπ/κού Προσωπικού
    Αιρετά Μέλη Ειδικής Αγωγής
    ν. 3260/2004, Βαθμολογική Κλίμακα, Υπηρεσιακά Συμβούλια
    ΠΕΡΙΦ/ΚΕΣ ΥΠ/ΣΙΕΣ
    Οργάνωση Π.Υ., Αξιολόγηση, Επιμόρφωση Εκπ/κών (Ν.2986/2002)
    ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
    ΝΟΜΟΣ 3205/2003, ΦΕΚ 297/Α/23.12.2003, "Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις".
    "Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3205/2003
    (ΦΕΚ 297/Α’)" σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
    (1104,47 Kb)
    "Εφαρμογή διατάξεων του Ν.3205/2003 στο προσωπικό με σχέση εργασίας
    ιδιωτικού δικαίου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α."  σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
    (107,50 Kb)
    Π.Δ. 104/79
    Περί σχολικού και διδακτικού έτους, υπηρεσιακών βιβλίων, εγγράφων, μετεγραφών, φοιτήσεως, διαγωγή και τιμητικών διακρίσεων των μαθητών των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως
    ΝΟΜΟΣ 1566/85 (πλήρης)
    (Ολος ο Νόμος σε μορφή pdf ΕΔΩ)
    Σκοπός, Α/θμια (1-4)
    Β/θμια (5-10)
    Διοίκηση Σχολείων (11)
    Εκπ/κό Προσωπικό (12-18)
    Διοικ. Προσωπικό (19-20)
    Υπηρεσιακά Οργανα (21-22)
    Παιδαγ. Ινστιτούτο (23-27)
    Επιμόρφωση, Μετεκπ/ση (28-31)
    Ειδική Αγωγή (32-36)
    ΣΕΠ, Σχολ. Περιουσία (37-44)
    ΜΟΑ, Μαθητ. Κοινότητες (45-47)
    Συμβούλια - Επιτροπές Παιδείας (48-53)
    Ειδικά Θέματα (54-60)
    Ειδικά Θέματα (61-69)
    ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ (70-76)
    Μεταπτυχιακά σε ΑΕΙ (77-81)
    Μεταβατικές Διατάξεις (82-91)
    ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ
    Απαντήσεις σε συνταξιοδοτικά θέματα
    (από το Γιάννη Μπαλάγκα)
    Μισθοδοσία Εκπαιδευτικών
    Εισοδηματική πολιτική 2007 (pdf, 395 Kb)
    Αίτηση 1ης και 2ης Παραίτησης για Συνταξιοδότηση
    Οροι και προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών.
    Π.Δ. 166/2000  "Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων".
    Ν. 3075/2002, ΦΕΚ 297 τ.Α΄, "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις".
    Ν.3075/2002 (σε .pdf Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.  ) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ 297/ 5 Δεκεμβρίου 2002 (pdf, 132 Kb )
    Ν. 3513/2006 - ΦΕΚ 265/Α'/5.12.2006
    Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.
    Ν.3620/2007 (ΦΕΚ 276Α 11-12-2007) Αύξηση συντάξεων του Δημοσίου από το έτος 2007 και άλλες διατάξεις.
    Ο.Ε.Δ.Β.
    Ιδρυση, Σκοπός, Διοίκηση, Διάρθρωση
    Κατάλογος Ολων των Βιβλίων του ΟΕΔΒ
    Εικόνες και Περιεχόμενα Βιβλίων
    ΕΚΠ/ΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Ν.2817/2000)
      Αρθρα: 1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
    Βασικές Αρχές Κανονισμού Λειτουργίας Σχολείων
    ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία, Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
    Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού & Στελεχών Εκπ/σης
    Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
    ΝΟΜΟΣ 2525/1997,  "Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση"
    Η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη: Αξιολόγηση και εξεταστικά συστήματα
    Προγράμματα Σπουδών στην Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία
    Αξιολόγηση, Βαθμολόγηση Μαθητών στη Φ.Α.
    Π.Δ. 409/1994, Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
    Π.Δ. 8/1995, Αξιολόγηση μαθητών
    ΕΚΔΡΟΜΕΣ
    Σχολικοί Περίπατοι, Εκδρομές, Διδακτικές και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Χρήσιμος Οδηγός)
    2006, Σχολικοί περίπατοι και εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών Δημοσίων και Ιδιωτικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    Ημερήσιες κ΄Πολυήμερες Εκδρομές
    Διδακτικές επισκέψεις
    ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
    Αναπλήρωση διδακτικών ημερών
    Ωράριο Διδασκαλίας Καθηγητών, Δ/ντών, Εκπ/κού Προσ/κού -Τρόποι Συμπλήρωσης Ωραρίου
    Ενισχυτική Διδασκαλία Μαθητών
    Οργάνωση προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σχολικού έτους 2005-06
    Διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια
    1η & 2η ανάθεση ανά ΠΕ (1989-2004)
    Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου 2006-07, Πίνακας κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Δ.Ε
    Πίνακες Αντιστοιχίας Ειδικοτήτων και Μαθημάτων
    Οδηγίες Εφαρμογής Πινάκων
    Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπ/κών βαθμίδων, 2004
    ΔΗΜΟΤΙΚΑ
      Οργάνωση και Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων
    (Π.Δ. 201/1998)
    (Αρθρα 1-6)
    Σχολικό και διδακτικό έτος, Διακοπές- αργίες- εορταστικές εκδηλώσεις, Διακοπές μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών, Βιβλία-έντυπα για το δημοτικό σχολείο,

    (Αρθρα 7-10)
    Εγγραφές- Μετεγγραφές μαθητών, Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,
    (Αρθρα 11-12)
    Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων
    (Αρθρα 13-15)
     Συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών, Εκδρομές - διδακτικές επισκέψεις Σχολική ζωή - Πολmσμός, Πρωινή προσευχή - σημαιοστολισμός Ενδυμασία μαθητών Παιδαγωγικός έλεγχος διαγωγής του μαθητή δημοτικού σχολείου Εκκλησιασμός, Μη Ορθόδοξοι μαθητές Σημαιοφόροι και παραστάτες - υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου, Προγραμματισμός - απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου Σεμινάρια εκπ/κών - Συσκέψεις με το σχολικό σύμβουλο
    Εργασιακά δικαιώματα σύμφωνα με αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.: 1)Ωράριο Εκπαιδευτικών 2)2. Υποχρεωτικές υπερωρίες
    Το εγκόλπιο του Εκπαιδευτικού - Δημητρακόπουλος Γιώργος (Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Πειραιά)
     Μεταθέσεις εκπαιδευτικών λειτουργών Α/θμιας Εκπ/σης,
    Φ. 361.23/134/112752/Δ1
      Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος Δημοτικού
    (Φ.12 / 773 / 77094 / Γ1/28-7-2006)
      ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
    Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο (Αριθ. Πρωτ.: Φ. 50 / 162 / 88353 / Γ1)
    Λειτουργία των Ολοήμερων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
      ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
    Προεδρικό διάταγμα 200/1998, Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων
    Ολοήμερα: Σκοπός, περιεχόμενο, παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση, ωρολόγιο Πρόγραμμα, λειτουργία, εγγραφές νηπίων, κλπ
    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
    Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
    Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
    Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
    Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
    Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
    Ημερολόγιο Εξετ. 2005
    Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων
    Θέματα Διοίκησης Α/θμιας, Β/θμιας, 2004
    Εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ χωρίς Εξετάσεις
    ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
    (θέματα, σωστές απαντήσεις)
    2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
    2005, Γνωστικό Αντικεί΅ενο
    ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
    Θέματα 2000 κ΄ 2003
    Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
    (Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
    Διακοπές, αργίες, εορτές
    Διακοπές, αργίες, εορτές, σχολικό-διδακτικό έτος, κ.α.
    (Π.Δ. 104/79, Π.Δ. 201/98, Γ2/44512/26-4-2002,
    ΦΕΚ Β' 1286/12-9-2006 ΥΑ 80033/Γ2)
    ΑΔΕΙΕΣ
    ’δειες μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
    Αδειες Εκπαιδευτικών,
     Διευκρινίσεις για την άδεια ανατροφής τέκνου
    Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
    Εκπαιδευτικές Αδειες:
    2005-06
    (με υπόδειγμα αιτήσεων), 2006-07, 2007-08, 2008-Ο9,, 2010-11
    ’δειες και Διευκρινίσεις για τη  χορήγηση αδειών στους δημοσίους υπαλλήλους βάσει  του νέου  Υπαλληλικού  Κώδικα
    Αιμοδοτικές, Κάλεσμα ΟΛΜΕ για αιμοδοσία
    Αδειες όλων των ειδών
    (Κυπριακή Νομοθεσία)
    Κανονισμοί Χορήγησης Αδειών σχετ. με Εκπαιδευτική Υπηρεσία
    ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
    Προεδρικό Διάταγμα 50/1996, "Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης"
    Π.Δ.100/1997, Τροποποίηση του παραπάνω Π.Δ.
    Διαδικασίες ΠΥΣΔΕ, Κατάρτιση Πινάκων, Υπεράριθμοι, Κενές Οργανικές Θέσεις, Δηλώσεις Τοποθέτησης, Διάθεση στο ΠΥΣΔΕ
    Οδηγός για Τοποθετήσεις κ΄Βελτιώσεις, υπόδειγμα σχετικής δήλωσης
    Θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μονάδες συνθηκών διαβίωσης, Κριτήρια μεταθέσεων
    ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΙΑΜΟΝΗ
    Ν 2685/1999, Κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και άλλες διατάξεις.
    Μετακινήσεις, διαμονή, απόφαση μετακίνησης, κάλυψη εξόδων στο πλαίσιο της Πράξης «Ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και τα νέα διδακτικά πακέτα»
    «Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών ανταλλαγών,  αδελφοποιήσεων και άλλων δραστηριοτήτων»
    ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
    ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
    Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2007-2008
    Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για πρόσληψη σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης για το διδακτικό έτος 2007- 2008
    Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ του ειδικού βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑ και τα ΚΔΑΥ για το σχολικό έτος 2007-2008
    ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
    Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
    Aποδοχές ωρομισθίων εκπαιδευτικών - Κατάταξη υποψηφίων - Αδειες - Πρόσληψη
    ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
    Νομοθεσία, Προθεσμία Αιτήσεων, Αποσπάσεις σε ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, ΣΜΕΑ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία
     (για το 2007-08
    ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών που έχουν συζύγους στρατιωτικούς
    ΑΕΙ, ΕΡΕΥΝΑ
    ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ για ΑΕΙ. Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.
    ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
      Προσχέδιο Πρότασης για ΑΕΙ (παλαιό)
    ΥπΕΠΘ: Προτάσεις για Μεταπτυχιακά και Ερευνα (Κεφ.Α'),
    Κεφάλαιο Β', Κεφάλαιο Γ'
    Καποδοστριακό Παν.
    Νόμος 2916/2001 (ΦΕΚ 114/11.06.2001, τεύχος Α) "Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και ρύθμιση θεμάτων του τεχνολογικού τομέα αυτής"
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
    Ορισμός Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής
    ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
    Πειραματικά Γυμνάσια
    Διαπολιτισμικά σχολεία
    ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
    Ο νόμος 682/1977 που αφορά την Ιδιωτική Εκπαίδευση,
    "Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Οικοτροφείων"
    Ο νόμος 682/1977 σε .pdf (1.454Kb)
    Π.Δ. 340/1983, "ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥΣ"
    Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους
    Ωράριο διδασκαλίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (σε .pdf)
    Φ.18/97883/Δ5/31/8/2011
    Εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικών δημοτικών σχολείων
    Ν. 1035/80 (ΦΕΚ 60/15-03-80 τ.Α΄)
    Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας
    Διδακτικές επισκέψεις
    Σχολικά κυλικεία
    Πολύτκνοι: Διορισμός εκτός ΑΣΕΠ
    Προθεσμία για συμμετοχή στην πιστοποίηση, 5-12-05
    Αλλοδαποί μαθητές
    ΕΝΤΥΠΑ:
    ΕΝΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
    ΔΙάΦΟΡΑ:
    Αδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου των εκπαιδευτικών
    (Κυπριακή Νομοθεσία)
    Νόμοι για την Εκπαιδευτική Υπηρεσία (από 1969-1997)
    ΝΟΜΟΣ ΥΠ" ΑΡΙΘ. 2640/98 (ΦΕΚ A 206/1998)
    Δευτεροβάθμια τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξει
    ς
    Νόμος 1264/1982 - Εκδημοκρατισμός Συνδ. Κινήματος- Συνδικαλιστικές Ελευθερίες