www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

www.fa3.gr

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ ΔΡΟΜΟΥ  

 



   ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ - TΕXΝΙΚΗ EΠITΡΟΠΗ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ ΔΡΟΜΟΥ

ΕΚΔΟΣΗ 6.01 - 2002

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ: ΠΕΤΣΑΣ ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΚ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ: ΒΙΒΗ ΜΑΓΚΟΥ

 

ΑΘΗΝΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2001 

 

ΜΕΡΟΣ II ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΔΡΟΜΟΥ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

2.1.001. Οι αγώνες δρόμου γράφονται στο καλαντάρι σύμφωνα με την παρακάτω κατάταξη.

2.1.002. Παγκόσμιο καλαντάρι

 

Τύπος αγώνων Συμμετοχή
Παγκόσμια Πρωταθλήματα Σύμφωνα με τον ειδικό κανονισμό
Ολυμπιακοί Αγώνες Σύμφωνα με τον κανονισμό των αγώνων ποδηλασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Αγώνες παγκόσμιου κυπέλλου Σύμφωνα με τον κανονισμό του παγκόσμιου κυπέλλου
Μεγάλοι Γύροι Επαγγ. Ομάδες (Ε.Ο.)/ Ι και Ε.Ο./ ΙΙ με πρόσκληση

 2.1.003. Διηπειρωτικά καλαντάρια

Για την Ευρώπη ο Τύπος αγώνων και η Συμμετοχή σε αυτούς καθώς και η Κατάταξη (ατομική, ομαδική, κατά έθνος κ.λ.π.) καθορίζονται από ένα σύστημα που έχει θεσπισθεί από την U.C.I.

2.1.004. Για να εγγραφούν στο διηπειρωτικό καλαντάρι οι αγώνες των κλάσεων 5- 6-7-8-9 και 11 πρέπει να εγγυηθούν συμμετοχή τουλάχιστον 5 ξένων ομάδων.

2.1.005. Αγωνιστικό Πρόγραμμα Ε.Ο.Ποδηλασίας

Στο Αγωνιστικό Πρόγραμμα της Ε.Ο.Ποδηλασίας περιλαμβάνει τους εξής τύπους αγώνων. 

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΓΩΝΑ ΕΙΔΟΣ ΑΓΩΝΑ
Αγώνας μιας ημέρας Αγώνας με ΕΤΑΠ  
ΠΠ   Πανελλήνια Πρωταθλήματα (όλες οι κατηγορίες)
1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 Διεθνής Αγώνας UCI για ’νδρες (Ελίτ και Νέους)
1.7.1 και 1.7.2 2.7.1 και 2.7.2 Διεθνής Αγώνας UCI μόνο για Νέους
1.8 2.8 Διεθνής Αγώνας UCI για Έφηβους
1.9.1 και 1.9.2 2.9.1 και 2.9.2 Διεθνής Αγώνας UCI για Γυναίκες
1.10 2.10 Διεθνής Αγώνας UCI για Νεανίδες
1.11 2.11 Διεθνής Αγώνας UCI για Μάστερς
1.12 2.12 Αγώνας για ’νδρες (Ελίτ και Νέους)
1.13 2.13 Αγώνας για Νέους
1.14 2.14 Αγώνας για Έφηβους
1.15 2.15 Αγώνας για Γυναίκες
 1.16 2.16 Αγώνας για Νεανίδες
1.17.1 2.17.1 Αγώνας για Παίδες
1.17.2 2.17.2 Αγώνας για Κορασίδες
1.17.3 2.17.3 Αγώνας για Παμπαίδες
1.17.4 2.17.4 Αγώνας για Πανκορασίδες
1.17.5   Αγώνας για Μίνι (όλες οι κατηγορίες)
1.18 2.18 Αγώνας για Μάστερς
 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

§ 1. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.

2.2.001. Ο αριθμός των ποδηλατών που συμμετέχουν σε έναν αγώνα δρόμου περιορίζεται στους 200.

2.2.002. Ο αριθμός των ποδηλατών ανά ομάδα - σε αγώνες με ετάπ - ορίζεται στους 3 τουλάχιστον και 10 το πολύ. Ο διοργανωτής μπορεί να αναφέρει μέσα στην πρόσκληση ή στο πρόγραμμα - τεχνικό οδηγό και στην δήλωση συμμετοχής τον μέγιστο αριθμό αθλητών ανά ομάδα για τον αγώνα του. Αυτός ο αριθμός πρέπει να είναι ίδιος για όλες τις ομάδες. Δεν θα λαμβάνονται υπ' όψιν δηλωμένοι ποδηλάτες πέραν αυτού του αριθμού. Εάν ο μέγιστος αριθμός αθλητών ανά ομάδα, έχει οριστεί να είναι 4,5 ή 6, καμία ομάδα δεν μπορεί να πάρει εκκίνηση με λιγότερους από 4 αθλητές. Εάν ο μέγιστος αριθμός αθλητών ανά ομάδα, έχει οριστεί να είναι 7 ή 8, καμία ομάδα δεν μπορεί να πάρει εκκίνηση με λιγότερους από 5 αθλητές. Εάν ο μέγιστος αριθμός αθλητών ανά ομάδα, έχει οριστεί να είναι 9 ή 10, καμία ομάδα δεν μπορεί να πάρει εκκίνηση με λιγότερους από 6 αθλητές.

2.2.003. Οι ομάδες μπορούν να δηλώσουν αναπληρωματικούς (των επισήμων) ποδηλάτες, χωρίς ο αριθμός τους να μπορεί να ξεπεράσει το μισό του αριθμού των επισήμων ποδηλατών. Μόνο οι δηλωμένοι αντικαταστάτες μπορούν να αναπληρώσουν τους επίσημους ποδηλάτες.

2.2.004. Τρεις μέρες το αργότερο πριν τον αγώνα οι ομάδες μπορούν να επιβεβαιώσουν γραπτώς στον διοργανωτή τα ονόματα επισήμων και των αναπληρωματικών ποδηλατών. Μόνο οι ποδηλάτες που ανακοινώνονται σε αυτή την επιβεβαίωση μπορούν να πάρουν εκκίνηση.

2.2.005. Εάν ο αριθμός των δηλωμένων ποδηλατών σε έναν αγώνα με ετάπ ξεπεράσει το όριο που έχει ορισθεί για τον αγώνα, ο αριθμός των συμμετεχόντων ανά ομάδα θα μειωθεί ούτως ώστε να είναι ίδιος για όλες τις ομάδες. Στους άλλους αγώνες η προτεραιότητα θα δίνεται σύμφωνα με την σειρά παραλαβής των δηλώσεων συμμετοχής, από τον διοργανωτή. Ο διοργανωτής θα πρέπει, αμέσως, να ανακοινώσει την μείωση που έγινε σε όλες τις ομάδες, καθώς και στους ποδηλάτες που αφαιρέθηκαν.

2.2.006. Εάν τρεις μέρες πριν τον αγώνα ο αριθμός των δηλωμένων συμμετεχόντων είναι κατώτερος του αναμενόμενου από τον διοργανωτή, αυτός έχει το δικαίωμα να εξουσιοδοτήσει τις δηλωμένες ομάδες να αυξήσουν τον αριθμό των ποδηλατών τους, με ίσο αριθμό ποδηλατών.

§ 2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ - ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ.

2.2.007. Ο οργανωτής πρέπει να συντάξει ένα πρόγραμμα - τεχνικό οδηγό για κάθε αγώνα του.

2.2.008. Το πρόγραμμα - τεχνικός οδηγός πρέπει να περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες της οργάνωσης, από τις οποίες τουλάχιστον:

  • την αναφορά ότι ο αγώνας θα διεξάγεται με τους κανονισμούς της Ε.Ο.Ποδηλασίας (U.C.I. για διεθνείς). 
  • τον ειδικό κανονισμό του αγώνα. 
  • τις κατηγορίες των συμμετεχόντων. 
  • τον ελάχιστο και μέγιστο αθλητών ανά ομάδα. 
  • την ώρα που ανοίγουν τα γραφεία του αγώνα. 
  • τον ακριβή τόπο του χώρου των γραφείων του αγώνα και του χώρου που θα γίνει ντόπινγκ κοντρόλ. 
  • την συχνότητα λειτουργίας των VHF 
  • τα χρηματικά έπαθλα. 
  • τις τελετές των απονομών. 
  • μία περιγραφή της διαδρομής με υψομετρικά, αποστάσεις και ετάπ, 
  • τα εμπόδια της διαδρομής (τούνελ, σιδηροδρομικές γραμμές, επικίνδυνα σημεία κ. λ. π......)
  • τον ακριβή τόπο εκκινήσεων, τερματισμών, της γραμματείας, και του χώρου για τον τύπο. 
  • τις κατατάξεις 
  • τα έπαθλα 
  • τα ενδιάμεσα σπρίντ και τα πιθανά μπόνους 
  • τον τόπο και την ώρα του Τεχνικού Συνεδρίου. 
  • τον τόπο και την ώρα ελέγχου των δηλώσεων και την διανομής των αριθμών. 
  • τα ακριβή σημεία τροφοδοσίας και την οργάνωση αυτών. 
  • τις ώρες εκκίνησης και τα ποσοστά τερματισμού.

Γραμματεία

2.2.009. Ο διοργανωτής πρέπει να προβλέψει για όλη την διάρκεια του αγώνα ή κάθε ετάπ, μία μόνιμη εξοπλισμένη γραμματεία. Ένας υπεύθυνος της διοργάνωσης πρέπει να είναι παρών ανά πάσα στιγμή.

2.2.010. Αυτή η γραμματεία θα βρίσκεται στην περιοχή της εκκίνησης, μία ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα ή του ετάπ και τουλάχιστον μία ώρα πριν τον τερματισμό, στην περιοχή του τερματισμού.

2.2.011. Η γραμματεία στον τερματισμό θα είναι ανοικτή έως ότου βγουν τα αποτελέσματα ή εάν η Αγωνόδικος Επιτροπή δεν έχει τελειώσει μέχρι εκείνη την στιγμή τις εργασίες της.

2.2.012 . Η γραμματεία θα πρέπει (στο μέτρο του δυνατού) να είναι εξοπλισμένη με μία τουλάχιστον τηλεφωνική γραμμή. Η γραμματεία στον τερματισμό θα πρέπει (στο μέτρο του δυνατού) να είναι εξοπλισμένη, επί πλέον και με ένα φωτοτυπικό και ένα φαξ.

Αποτελέσματα

2.2.013. Μόλις τα αποτελέσματα του αγώνα ή του ετάπ γίνουν γνωστά, ο διοργανωτής πρέπει να τα κοινοποιήσει στην Ε.Ο.Ποδηλασίας και να τα δώσει στον Τύπο.

2.2.014. Για αγώνες που περιλαμβάνονται στο Διεθνές Καλαντάρι της U.C.I., η Ε.Ο.Ποδηλασίας θα πρέπει να κοινοποιήσει στην U.C.I. σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, το αποτέλεσμα του αγώνα ή του ετάπ ή καί κάθε πιθανή τροποποίηση των ανακοινωμένων αποτελεσμάτων.

Ασφάλεια

2.2.015. Ο διοργανωτής πρέπει να οργανώσει μία επαρκή υπηρεσία ασφάλειας που θα είναι σε συνεργασία με τις υπηρεσίες της δημόσιας τάξης.

2.2.016. Χωρίς να παραιτηθεί από τις εφαρμοσμένες νόμιμες και διοικητικές διατάξεις και την υποχρέωση του καθενός να έχει υπό έλεγχο την δουλειά που έχει αναλάβει να κάνει, ο διοργανωτής πρέπει να φροντίσει να αποφευχθούν στην διαδρομή περιοχές ή καταστάσεις που παρουσιάζουν ειδικό κίνδυνο για την ασφάλεια των ποδηλατών, των συνοδών και του κοινού.

2.2.017. Ο διοργανωτής πρέπει, από πριν, να τοποθετήσει σήμανση, για κάθε εμπόδιο που γνωρίζει (ή να προλαμβάνει μία κατάσταση), και παρουσιάζει κίνδυνο για την ασφάλεια των ποδηλατών και των συνοδών.

Έτσι, ο διοργανωτής θα φροντίσει κυρίως :

  1. να προειδοποιήσει για ξαφνικά στενέματα του δρόμου δημιουργώντας ένα βαθμιαίο στένεμα με το να κάνει σήμανση με φωτεινά χρώματα. 
  2. να εξασφαλίσει τον φωτισμό των τούνελ εις τρόπον όσο αυτό είναι δυνατό, σε κάθε σημείο μέσα στο τούνελ και στην είσοδό του, να ξεχωρίζει με γυμνό οφθαλμό το νούμερο ενός αυτοκινήτου στα 10 μέτρα όπως και ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο στα 50 μέτρα.

Τα εμπόδια που αναφέρονται στο παρόν άρθρο πρέπει να φαίνονται στο πρόγραμμα - τεχνικό οδηγό του αγώνα. Θα γίνει επίσης ειδική αναφορά γι΄ αυτά κατά την διάρκεια του Τεχνικού Συνεδρίου.

2.2.018. Ο διοργανωτής πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο αναγνώρισης (προπομπό) στην αρχή του αγώνα που θα μπορεί να προειδοποιήσει για κάθε ενδεχόμενο εμπόδιο.

2.2.019. Μία ζώνη τουλάχιστον 200 - 300 μέτρων πριν και 50 - 100 μέτρων μετά την γραμμή τερματισμού θα προφυλάσσεται με κάγκελα, ή μπαριέρες ή ειδικές πλαστικές κορδέλες σήμανσης. Σ΄ αυτό θα έχουν πρόσβαση αποκλειστικά οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης, οι ποδηλάτες, οι συνοδοί των ομάδων, οι αγωνοδίκες και τα άτομα του τύπου.

2.2.020. Όταν πρόκειται για αγώνες που δεν είναι η ίδια υπεύθυνη οργανωτικά, σε καμία περίπτωση, η Ε.Ο.Ποδηλασίας δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη για τα λάθη της διαδρομής ούτε για τα ατυχήματα που θα προκληθούν.

Ιατρική φροντίδα

2.2.021. Οι ιατρικές φροντίδες στο αγώνα θα παρέχονται από τον ή τους γιατρούς που ορίζονται από τους διοργανωτές του αγώνα, και αυτό από την στιγμή που οι ποδηλάτες μπαίνουν στην ελεγχόμενη περιοχή στην εκκίνηση μέχρι την στιγμή που την εγκαταλείπουν στον τερματισμό. Οι γιατροί που ορίζονται σε αγώνες ποδηλασίας θα πρέπει να είναι ειδικότητας τέτοιας που να τους επιτρέπει να παρέχουν ουσιαστική ιατρική βοήθεια σε περιστατικά που μπορεί να συμβούν προ, μετά και κατά την διάρκεια ενός αγώνα ποδηλασίας.

2.2.022. Σε περίπτωση που χρειαστεί σημαντική ιατρική βοήθεια στα περάσματα του βουνού ή στις ανωφέρειες, ο γιατρός πρέπει υποχρεωτικά να σταματήσει για να παρέχει τις υπηρεσίες του. Ο γιατρός είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητό του και τους επιβάτες του και δεν θα επιτρέψει σε κανέναν να παρέχει βοήθεια σε ποδηλάτη (τραβώντας τον ή επιτρέποντάς του να κρατιέται από το αυτοκίνητο, κ. λ. π.) να παραμείνει η να επιστρέψει στο γκρουπ του. Radio - Tour ( Μετάδωση Αγώνα )

2.2.023. Ο διοργανωτής θα εξασφαλίσει μία υπηρεσία μετάδοσης - πληροφόρησης «Radio - Τour». Πρέπει να υποχρεώσει όλα τα αυτοκίνητα να είναι εφοδιασμένα με ένα λήπτη που θα τους επιτρέπει να λαμβάνουν μονίμως την εκπομπή από το «Radio - Tour».

§ 3. ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ. Ανάπτυγμα (Πάτημα)

2.2.024. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ανάπτυγμα ανά κατηγορία καθορίζεται από τον κάτωθι πίνακα :

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΑΝΑΠΤΥΓΜΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΕ ΤΡΟΧΟΥΣ 28''
ΑΝΔΡΕΣ (ΝΕΟΙ / ΕΛΙΤ)- ΓΥΝΑΙΚΕΣ-ΒΕΤΕΡΑΝΟΙ  Ελεύθερο πάτημα  
ΕΦΗΒΟΙ - ΝΕΑΝΙΔΕΣ 7,93μ. 52x14
ΠΑΙΔΕΣ - ΚΟΡΑΣΙΔΕΣ 6,83μ 48x15
ΠΑΜΠΑΙΔΕΣ - ΠΑΝΚΟΡΑΣΙΔΕΣ 6,09μ(ρυθμιζόμενο) 48x17
ΜΙΝΙ ΜΕΓΑΛΑ .5,69μ. (ρυθμιζόμενο) 48 x18
ΜΙΝΙ ΜΙΚΡΑ 4,98μ. (ρυθμιζόμενο) 42x18

Η στήλη που αφορά στην προτεινόμενη σχέση γραναζιών, έχει καθαρά συμβουλευτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αναφορά σε αυτή, σε περίπτωση κάποιας παραβίασης του μέγιστου επιτρεπόμενου αναπτύγματος.

2.2.024. α. Απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την διάρκεια των αγώνων όλων των κατηγοριών. Σε αγώνες από την κατηγορία Εφήβων - Νεανίδων έως και Μίνι, απαγορεύεται ή χρήση κάθε είδους συσκευών ενδοεπικοινωνίας η ραδιοεπικοινωνίας, μεταξύ των αθλητών και των προπονητών ή συνοδών των ομάδων.

Συμπεριφορά των ποδηλατών

2.2.025 . Απαγορεύεται στους ποδηλάτες να πετάνε χωρίς προφύλαξη τροφές, τσάντες τροφοδοσίας, μπουκάλια, ρούχα κ. λ. π. σε οποιοδήποτε σημείο. Ο ποδηλάτης θα πρέπει να τοποθετήσει ότι δεν χρειάζεται στα τσεπάκια της φανέλας και σε πρώτη ευκαιρία να το δώσει στο αυτοκίνητο σέρβις.

2.2.026 . Απαγορεύεται να φέρουν και να χρησιμοποιούν γυάλινα δοχεία.

2.2.027 . Απαγορεύεται αυστηρά η κλοπή αγαθών από οποιονδήποτε.

Νούμερα πλάτης

2.2.028. Οι ποδηλάτες πρέπει να φοράνε 2 νούμερα πλάτης, εκτός από τους αγώνες χρονομέτρησης, που πρέπει να φοράνε μόνο ένα νούμερο πλάτης. Επίσης είναι δυνατόν να φέρουν και νούμερα στα μανίκια.

Νούμερο (Ταμπελάκι) πλαισίου

2.2.029. Εκτός από τους αγώνες χρονομέτρησης, οι ποδηλάτες πρέπει να τοποθετούν εις τρόπον που να φαίνεται (στο μπροστινό μέρος του σκελετού ή σε περίπτωση αδυναμίας σε άλλο σημείο) του πλαισίου του ποδηλάτου τους ένα ταμπελάκι πλαισίου με το νούμερο της πλάτης τους.

Αγωνόδικος Επιτροπή

2.2.030. Η σύνθεση της Αγωνοδίκου Επιτροπής ορίζεται στο άρθρο 1.2.109.

Οι βασικές θέσεις μιας Αγωνοδίκου Επιτροπής σε αγωνίσματα Δρόμου είναι οι κάτωθι :

  1. Ο ΑΛΥΤΑΡΧΗΣ 
  2. Ο ΑΦΕΤΗΣ (χρονόμετρα) 
  3. Ο ΚΟΜΙΣΑΡΙΟΣ (ΕΦΟΡΟΣ) ΑΦΙΞΕΩΝ 
  4. Ο ΚΟΜΙΣΑΡΙΟΣ ΙΙ 
  5. Ο ΚΟΜΙΣΑΡΙΟΣ ΙΙΙ

Συμβάντα του αγώνα

2.2.031. Σε περίπτωση ατυχήματος ή συμβάντος που θέτει σε κίνδυνο την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα γενικώς ή ενός ετάπ ειδικώς, ο Διευθυντής του Αγώνα, με την σύμφωνη γνώμη του Αλυτάρχη και των κομισαρίων, μπορεί να αποφασίσει, αφού έχει ενημερώσει πρώτα τους χρονομέτρες, αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους (ποδηλάτες, συνοδούς κ.λ.π.) είτε:

  • να τροποποιήσει την διαδρομή 
  • να ορίσει μία πρόσκαιρη ουδετεροποίηση του αγώνα ή του ετάπ 
  •  να θεωρήσει ότι το ετάπ δεν διεξήχθη 
  • να ακυρώσει ένα μέρος του ετάπ καθώς και όλα τα αποτελέσματα των ενδεχόμενων ενδιάμεσων κατατάξεων και να δώσει εκ νέου εκκίνηση κοντά στον τόπο του συμβάντος 
  • να διατηρήσει τα αποτελέσματα ως έχουν ή 
  • να ξαναδώσει μία νέα εκκίνηση λαμβάνοντας υπ΄ όψη τα κενά που υπήρχαν την στιγμή του συμβάντος.

Εγκατάλειψη

2.2.032. Ο ποδηλάτης που εγκαταλείπει πρέπει να βγάλει αμέσως τα νούμερα της πλάτης του και να τα δώσει σε έναν κομισάριο ή το αυτοκίνητο σκούπα. Δεν έχει το δικαίωμα να περάσει την γραμμή τερματισμού. Εκτός από περίπτωση σωματικού ατυχήματος ή σοβαρής αδιαθεσίας, πρέπει να ανεβεί στο αυτοκίνητο σκούπα.

Αυτοκίνητα

2.2.033. Κάθε αυτοκίνητο που έχει πρόσβαση στην διαδρομή του αγώνα θα πρέπει να έχει ένα διακριτικό σήμα.

2.2.034. Εκτός από τους αγώνες χρονομέτρησης, τα αυτοκίνητα των ομάδων δεν μπορούν να είναι ούτε μονοθεσία ούτε μινιμπάς ούτε φορτηγάκια.

2.2.035. Τα αυτοκίνητα πρέπει να κινούνται στην δεξιά πλευρά του δρόμου (όπως επιβάλλει ο Κ.Ο.Κ).

2.2.036 . Ο διοργανωτής πρέπει να διαθέσει τουλάχιστον για τον Αλυτάρχη ( και αν είναι δυνατόν για καθένα από τους κομισάριους) ένα αυτοκίνητο με ανοιγμένη οροφή, εφοδιασμένο με C.B. .

2.2.037. Οι ομάδες και οι οργανωτές δεν μπορούν να αρνηθούν να πάρουν έναν κομισάριο ή κριτή στο αυτοκίνητό τους.

Συνοδοί

2.2.038. Όλοι οι συνοδοί στον αγώνα, εκτός από τους δημοσιογράφους και τους επίτιμους προσκεκλημένους, πρέπει να έχουν άδεια συνοδού.

2.2.039. Απαγορεύεται σε όλους τους συνοδούς να πετάνε οπουδήποτε κατά μήκος της διαδρομής κάποιο αντικείμενο.

2.2.040. Απαγορεύεται να ραντίζονται οι ποδηλάτες από αυτοκίνητο.

§ 4. ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΥΠΟ.

Ορισμός

2.2.041 . Αυτές οι διευκρινίσεις αφορούν κάθε πρόσωπο του γραπτού, του ομιλούντος, του οπτικοακουστικού Τύπου και τους φωτογράφους του Τύπου που επιβαίνουν σε αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα.

Διαπίστευση - ’δεια

2.2.042. Ο διοργανωτής είναι υποχρεωμένος να δώσει στους διάφορους εκπροσώπους του τύπου μία άδεια ή μια διαπίστευση.

2.2.043. Τα πρόσωπα που διαπιστεύονται κανονικά από τον φορέα τους (εφημερίδα, ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό κ.λ.π.) πρέπει να διαθέτουν μία κάρτα αναγνωρισμένη από:

  • Τον Π.Σ.Α.Τ.
  • Την Διεθνή Ένωση Αθλητικού Τύπου. (I.S.P.A.)
  • Την Διεθνή Ένωση Δημοσιογράφων Ποδηλασίας. (I.A.C.J.)

2.2.044. Κάθε πρόσωπο μη διαπιστευμένο από την αρχή δεν μπορεί να διαπιστευτεί, παρά μετά από συμφωνία ανάμεσα στον διοργανωτή και τον διορισμένο επικεφαλής του Γραφείου Τύπου της διοργάνωσης του αγώνα.

2.2.045. Ο διοργανωτής παραδίδει στο διαπιστευμένο πρόσωπο μία διαπίστευση ή μία άδεια πάνω στην οποία αναφέρονται το όνομα του αγώνα και την ημερομηνία του.

Πληροφορίες πριν τον αγώνα

2.2.046. Οι διοργανωτές πρέπει να δώσουν πριν τον αγώνα στους διάφορους εκπροσώπους του Τύπου πληροφοριακό υλικό που αφορά τον αγώνα τους: διαδρομή, λίστα συμμετεχόντων, διαδικασίες εκκίνησης, κ. λ. π. Θα πρέπει να θέσουν - το συντομότερο δυνατό - στην διάθεση των δημοσιογράφων την λίστα των εγγεγραμμένων ποδηλατών.

Πληροφορίες κατά την διάρκεια του αγώνα

2.2.047. Οι εκπρόσωποι του Τύπου πρέπει να παίρνουν τις πληροφορίες και τις οδηγίες που αφορούν την διεξαγωγή του αγώνα από τους διοργανωτές του αγώνα.

2.2.048. Εάν η διεύθυνση του αγώνα, για λόγους ασφαλείας, στείλει τα αυτοκίνητα του Τύπου σε δρόμο παράλληλο ή κάποια χιλιόμετρα μπροστά, οι εκπρόσωποι του Τύπου θα πρέπει να πληροφορούνται για την εξέλιξη του αγώνα μέσω C.B.

2.2.049. Προκειμένου για διεθνείς αγώνες οι πληροφορίες θα πρέπει να δίδονται στην Αγγλική ή Γαλλική και στην Ελληνική γλώσσα.

Πομπή των οχημάτων του Τύπου

2.2.050. Πλην προηγούμενης συμφωνίας με τον διοργανωτή, κάθε εκπρόσωπος του Τύπου δεν μπορεί να έχει παρά μόνο ένα αυτοκίνητο και μία μηχανή στην φάλαγγα του αγώνα.

2.2.051. Αυτά τα οχήματα πρέπει να διαθέτουν από ένα διακριτικό σήμα εμπρός και πίσω, ώστε να τους επιτρέπεται να ακολουθήσουν την φάλαγγα. Όλα αυτά τα οχήματα πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένα με ένα C.B. (δέκτη) για να παίρνει μόνιμα πληροφορίες από το Radio - Tour.

2.2.052. Εκτός περιπτώσεων όπου επιβάλλεται περιορισμός οχημάτων του τύπου λόγω της φύσης της διαδρομής και για λόγους ασφάλειας, ο διοργανωτής δεν μπορεί να επιβάλλει οποιονδήποτε περιορισμό εκτός αν συμφωνήσει πρώτα με την Ε.Ο.Ποδηλασίας και τον Π.Σ.Α.Τ.

2.2.053. Οι διοργανωτές θα απαιτήσουν από τα οχήματα του τύπου να οδηγούνται από έμπειρους οδηγούς, που γνωρίζουν από ποδηλατικούς αγώνες και τον τρόπου που θα κινούνται (μανουβράρουν). Αυτοί οι οδηγοί μπορούν να είναι δημοσιογράφοι ή τεχνικοί. Κάθε εκπρόσωπος του τύπου είναι υπεύθυνος για την ικανότητα του οδηγού του αυτοκινήτου και της μηχανής που έχει.

Οδήγηση κατά την διάρκεια του αγώνα

Γενικότητες

2.2.054. Οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι για το όχημά τους και πρέπει να συμμορφώνονται αμέσως με τις συστάσεις και οδηγίες της διεύθυνσης τους αγώνα και τους διοργανωτές.

2.2.055. Στον τερματισμό των ποδηλατών, στο τελευταίο χιλιόμετρο, κανένα όχημα του τύπου, όποιο και αν είναι αυτό, δεν μπορεί να μείνει στον αγώνα, εκτός αν έχει γίνει κάποια εξαίρεση στην αρχή του αγώνα.

2.2.056. Σε περίπτωση που δεν σέβονται τις διαταγές και τις οδηγίες που αναφέρονται παραπάνω, ο οδηγός του οχήματος ή της μοτοσικλέτας ή οι επιβάτες θα πρέπει να αποχωρίσουν ( αφού βγάλουν τα ειδικά σήματα) για διάρκεια που ορίζεται ανάλογα με την σοβαρότητα των πράξεων. Αυτή η ποινή που θα επιβληθεί από ένα μέλος της Αγωνοδίκου Επιτροπής σε συμφωνία με τον Αλυτάρχη του αγώνα ή έναν από τους βοηθούς του, μπορεί να εφαρμοσθεί αμέσως, ή να ανασταλεί μέχρι τον τερματισμό του αγώνα.

2.2.057. Εάν η ανωτέρω ποινή επιβληθεί κατά την διάρκεια ενός αγώνα με ετάπ, το όχημα ή η μηχανή δεν μπορούν να βρίσκονται στην φάλαγγα του αγώνα για ένα ή περισσότερα από τα επόμενα ετάπ.

2.2.058. Εάν εκπρόσωποι του τύπου αφήνουν να πιαστούν ποδηλάτες στο αυτοκίνητό τους, θα βγαίνουν εκτός αγώνα και θα αποκλείονται για διάρκεια που ορίζεται ανάλογα με την σοβαρότητα των πράξεων.

Αυτοκίνητα

2.2.059. Τα οχήματα του Τύπου, που βρίσκεται μπροστά από την φάλαγγα των ποδηλατών, δεν μπορεί να παρεμβάλλονται (ανακατεύονται) με αυτοκίνητα της Αγωνοδίκου ή αυτοκίνητα ομάδων.

2.2.060 . Τα οχήματα του Τύπου, πρέπει να έχουν προτεραιότητα ως προς εκείνα των ενδεχομένων προσκεκλημένων του αγώνα.

2.2.061. Στον αγώνα, τα αυτοκίνητα του τύπου πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίδονται από τον Αλυτάρχη ή τον Τεχνικό Διευθυντή. Δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να προσπεράσουν ένα φράγμα (κόκκινη σημαία) εάν πρώτα δεν έχουν πάρει άδεια.

2.2.062. Η φωτογράφηση και η βιντεοσκόπηση από αυτοκίνητο του Τύπου εν κινήσει θα πρέπει να αποφεύγεται.

2.2.063. Τα αυτοκίνητα του τύπου πρέπει να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Δεν μπορούν να οδηγούν (μπαίνουν) σε διπλή σειρά εκτός αν κινηθούν πολύ γρήγορα αφού πάρουν άδεια να το κάνουν ή μετά από αίτηση του Αλυτάρχη ή του Τεχνικού Διευθυντή του αγώνα.

Μοτοσικλέτες φωτογράφων

2.2.064. Μπροστά από τον αγώνα, οι οδηγοί των μοτοσικλετών μπορούν να κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο του κομισάριου που βρίσκεται μπροστά, δημιουργώντας έτσι ένα κινητό ''παραβάν''.

2.2.065. Για να πάρουν τις φωτογραφίες, οι οδηγοί θα πρέπει αφήνονται να ''γλιστρήσουν'' εναλλάξ, προς το κεφάλι του αγώνα (προπορευόμενους ποδηλάτες). Ο φωτογράφος παίρνει την φωτογραφία του και αμέσως ο οδηγός ξαναγυρνάει στο ''παραβάν''.

2.2.066. Καμία μοτοσικλέτα δεν μπορεί να μείνει μεταξύ της κεφαλής του γκρουπ και του αυτοκινήτου του κομισάριου που βρίσκεται μπροστά. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπου η μοτοσικλέτα βρίσκεται απροσδόκητα πολύ κοντά στους ποδηλάτες, τότε ο οδηγός της μοτοσικλέτας θα πρέπει να αφήσει τους ποδηλάτες να περάσουν. Δεν θα ξαναγυρίσει στην θέση της (στο ''παραβάν'') παρά μόνο μετά από έγκριση του Αλυτάρχη ή του Τεχνικού Διευθυντή του αγώνα.

2.2.067. Πίσω από τον αγώνα, οι οδηγοί των μηχανών θα οδηγούν σε μονή σειρά, πίσω από το αυτοκίνητο του Αλυτάρχη και θα διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων που καλούνται να προσφέρουν βοήθεια στο πελοτόν ή θέλουν να προσπεράσουν τους ποδηλάτες.

2.2.068. Στα βουνά και τις αναβάσεις, οι οδηγοί των μοτοσικλετών πρέπει να φροντίσουν ώστε να μην ενοχλούν τους ποδηλάτες, ούτε τα επίσημα οχήματα σέρβις και, κυρίως, οι φωτογράφοι θα σταματάνε όταν θα παίρνουν φωτογραφίες.

2.2.069. Στον τερματισμό, οι φωτογράφοι που θα πρέπει να φοράνε διακριτικά σημάδια (πιθανόν γιλέκα) θα παρατάσσονται σε κάθε πλευρά του δρόμου, όπως φαίνεται στο σχέδιο του άρθρου 2.2.086.

Μοτοσικλέτες δημοσιογράφων ραδιοφώνου και τηλεοράσεως

2.2.070. Μπροστά, αυτές οι μοτοσικλέτες πρέπει να μένουν μπροστά από το ''παραβάν'' των φωτογράφων και δεν πρέπει ποτέ να παρεμβάλλονται μεταξύ του αυτοκινήτου του κομισάριου και των ποδηλατών. Δεν μπορούν να παρεμβάλλονται μεταξύ δύο γκρουπ ποδηλατών - που πιθανόν σχηματίσθηκαν - εκτός αν έχουν άδεια από τον Αλυτάρχη.

2.2.071 . Πίσω, θα κινούνται στο ύψος των αυτοκινήτων των Συνοδών των ομάδων, σε μονή σειρά ώστε να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων που καλούνται να προσφέρουν βοήθεια στο πελοτόν ή που θέλουν να προσπεράσουν τους ποδηλάτες.

2.2.072. Η συνέντευξη των ποδηλατών στον αγώνα, απαγορεύεται. Η συνέντευξη των Συνοδών των ομάδων επιτρέπεται, εκτός των τελευταίων 20 χιλιομέτρων του αγώνα και πάντα μόνο από μοτοσικλέτα.

Μοτοσικλέτες των κάμεραμαν της τηλεόρασης

2.2.073. Η κίνηση των μοτοσικλετών τηλεόρασης πρέπει να γίνεται εις τρόπον ώστε να μην ευνοεί (βοηθάει) ή να ενοχλεί την προσπάθεια των ποδηλατών. Αυτές θα πρέπει να μην είναι παραπάνω από τρεις.

2.2.074. Οι οδηγοί των μοτοσικλετών υποχρεώνονται να διευκολύνουν τα οχήματα που συνοδεύουν το πελοτόν ή θέλουν να προσπεράσουν τους ποδηλάτες.

2.2.075. Οι κάμεραμαν θα κάνουν λήψεις (κινηματογραφούν) από το πλάι ή 3/4 από πίσω. Δεν μπορούν να προσπεράσουν το πελοτόν κινηματογραφώντας παρά μόνο αν το επιτρέπει το πλάτος του δρόμου. Στα βουνά και στις αναβάσεις, οι λήψεις θα γίνονται από πίσω.

2.2.076. Ποτέ οι μηχανές δεν θα σταματάνε κοντά στους ποδηλάτες εκτός και αν κάνουν λήψεις.

2.2.077. Απαγορεύεται να γίνεται οποιαδήποτε λήψη από μία μοτοσικλέτα στα 500 τελευταία μέτρα.

Τερματισμός

2.2.078. Οι διοργανωτές πρέπει να προβλέπουν, πέραν της γραμμής τερματισμού, μία ζώνη αρκετά ευρύχωρη για να επιτρέπει στα άτομα του τύπου να εργάζονται. Σε αυτή τη ζώνη θα έχουν πρόσβαση μόνο οι υπεύθυνοι της οργάνωσης, οι ποδηλάτες, οι μασέρ, οι αρχηγοί των ομάδων και τα άτομα του Τύπου. Οι διοργανωτές υποχρεώνονται να ενημερώσουν τις τοπικές Αστυνομικές αρχές για αυτές τις διατάξεις.

Αίθουσα τύπου

2.2.079. Η αίθουσα Τύπου πρέπει να βρίσκεται όσο γίνεται πιο κοντά στην γραμμή τερματισμού. Σε περίπτωση που είναι μακριά, η πρόσβαση σε αυτή πρέπει να γίνεται μέσω ενός δρόμου σωστά σηματοδοτημένου.

2.2.080. Οι διοργανωτές πρέπει να ορίζουν έναν χώρο εργασίας αρκετά ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο (τραπέζια, καρέκλες, ηλεκτρικές πρίζες κ. λ. π.), για τα άτομα του Τύπου.

2.2.081. Στην αίθουσα Τύπου πρέπει να έχουν πρόσβαση μόνο τα άτομα του Τύπου που έχουν σχετική άδεια ή διαπίστευση και οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης.

2.2.082. Η αίθουσα Τύπου πρέπει να είναι ανοιχτή τουλάχιστον δύο (2) ώρες πριν τον τερματισμό και μπορεί να έχει θέσεις τηλεόρασης. Δεν μπορεί να κλείσει παρά μόνο όταν όλα τα άτομα του Τύπου έχουν τελειώσει την εργασία τους.

Τηλεπικοινωνίες

2.2.083. Οι διοργανωτές είναι υποχρεωμένοι να θέσουν στην διάθεση των ατόμων του Τύπου τα αναγκαία μέσα μετάδοσης (τηλέφωνα, φαξ). Ο Τύπος πρέπει να κάνει γνωστά τα αιτήματά του στον διοργανωτή, πριν από τον Αγώνα.

Συνέντευξη τύπου

2.2.084 . Οι τρεις πρώτοι ποδηλάτες είναι υποχρεωμένοι να παρουσιαστούν με την συνοδεία των διοργανωτών στην αίθουσα Τύπου, ή σε χώρο καθορισμένο και προορισμένο για τα άτομα του Τύπου, αν η αίθουσα Τύπου είναι μακριά.

2.2.085 . Μοντέλο κατάταξης

1. Προκειμένου για αγώνες που είναι δηλωμένοι στο Αγωνιστικό Πρόγραμμα της Ε.Ο.Ποδηλασίας .

Ανακοίνωση Νο.22

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ/ΓΕΝΙΚΗ/ΤΟΥ ΕΤΑΠ Νο...(ΔΙΑΔΡΟΜΗ)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

Διοργανωτής:
Αριθμός χιλιομέτρων:
Moyenne του νικητή:

 

Σειρά Νούμερο Αρ. Δελτίου Ονοματεπώνυμο Ομάδα Χρόνος
1 45 1234 ΜΑΝΙΑΤΗΣ Γιώργος ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ 3h48'03''
2 21 5678 ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Κώστας Π.Ο. ΒΕΛΟΣ 16''
3 77 9101  ΔΑΛΕΖΙΟΣ Ιωσήφ Π.Σ. ΚΡΟΝΟΣ ΝΙΚ. 19''
4 18 2020 ΛΥΡΑΝΤΩΝΑΚΗΣ Στέφ.  Α.Ο. ΚΥΔΩΝ ΧΑΝ. 26''
 5 21 7543 ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Κώστας   ΠΑΝΕΡΥΘΡΑΙΚΟΣ Α.Σ.  28''

    κ. λ. π.

Αριθμός ποδηλατών που πήραν εκκίνηση:
Αριθμός Αθλητών που Τερμάτισαν εκτός χρόνου:
Εγκαταλείψαντες:
 

2. Προκειμένου για αγώνες που είναι δηλωμένοι στο Καλαντάρι της U.C.I.

Ανακοίνωση Νο.44

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ/ΓΕΝΙΚΗ/ΤΟΥ ΕΤΑΠ Νο...(ΔΙΑΔΡΟΜΗ)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

Διοργανωτής:
Αριθμός χιλιομέτρων:
Moyenne του νικητή:

 

 Σειρά Νούμερο Κωδ. UCI Όνομα, Επίθετο Κωδ. Ομάδας Χρόνος
1 74 POL19711122  ETGEN Janusz HIS 3h48'03''
2 5 GBR19650201 WILLIAMS Dylan GIS  16''
3 17 NED19690715 SCHENDERLEIN T. TOS 19''
4 19 LUX19620630 MEYERS Pascal DEL 26''
5 21 BEL19670410  VAN DIJKEN Patrick VAR 28''
           
           
 

 κ. λ. π.

Αριθμός ποδηλατών που πήραν εκκίνηση:
Αριθμός Αθλητών που Τερμάτισαν εκτός χρόνου:
Εγκαταλείψαντες:

2.2.086. Θέσεις Φωτογράφων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ (ΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ)

Μέθοδος

2.3.001. Οι αγώνες αντοχής (μιας ημέρας) διεξάγονται με ατομική ή ομαδική ή και ατομική και ομαδική κατάταξη βάσει χρόνου. Στη περίπτωση ομαδικής κατάταξης, οι ποδηλάτες κάθε ομάδας θα πρέπει να είναι ενδεδυμένοι ομοιόμορφα.

Αποστάσεις

2.3.002. Η μέγιστη απόσταση των αγώνων δρόμου αντοχής (μιας ημέρας) ανά κατηγορία ορίζεται ως εξής.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΕ ΚΜ (ΜΕΓΙΣΤΗ )
ΑΝΔΡΩΝ 200
 ΝΕΩΝ (ΚΑΤΩ ΤΩΝ 23) 180
ΓΥΝΑΙΚΩΝ 140
ΕΦΗΒΩΝ 140
ΝΕΑΝΙΔΩΝ 80
ΠΑΙΔΩΝ 100
ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ 60
ΠΑΜΠΑΙΔΩΝ 50
ΠΑΝΚΟΡΑΣΙΔΩΝ 40
ΜΑΣΤΕΡΣ 150

 

2.3.003. Στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα οι αποστάσεις είναι οι ακόλουθες.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΕ ΚΜ (ΕΛΑΧΙΣΤΗ - ΜΕΓΙΣΤΗ )
ΑΝΔΡΩΝ 200 - 250
ΝΕΩΝ (ΚΑΤΩ ΤΩΝ 23)  160 - 180
ΓΥΝΑΙΚΩΝ 100 - 140
ΕΦΗΒΩΝ 120 - 140
ΝΕΑΝΙΔΩΝ 60 - 80
ΠΑΙΔΩΝ 60 - 100
ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ 40 - 60

 

Διαδρομή

2.3.004. Ο διοργανωτής θα πρέπει να αναρτά μόνιμες πινακίδες που να δείχνουν: το χιλιόμετρο μηδέν (η πραγματική εκκίνηση),το 50ό χιλιόμετρο και μετά τα τελευταία 25, 20, 10, 5, 4, 3 και 2 χιλιόμετρα. Στους αγώνες που τερματίζουν σε σιρκουί, πρέπει να αναρτώνται πινακίδες μόνο για τις στροφές που απομένουν.

Ο διοργανωτής θα πρέπει να αναρτά πινακίδες που να δείχνουν: τα τελευταία 500 μ., 300 μ., 200 μ., 150 μ., 100 μ., και 50 μ., πρίν από την γραμμή τερματισμού.

2.3.005. Το τελευταίο χιλιόμετρο δείχνεται με κόκκινη σημαία ή κόκκινο τρίγωνο με την κορυφή προς τα κάτω. Εκτός αυτής του τελευταίου χιλιομέτρου καμία άλλη σημαία ή σήμανση δεν μπορεί να αναρτάται μετά την κόκκινη σημαία.

2.3.006. Ο διοργανωτής πρέπει να προβλέψει πριν την γραμμή τερματισμού μία παράκαμψη που είναι υποχρεωτική για όλα τα οχήματα (περιλαμβανομένων και των μηχανών) εκτός αυτά της διεύθυνσης του αγώνα, των κομισάριων, του επίσημου γιατρού και του αρχηγού της ομάδος της νικήτριας ομάδας λαμβανομένου υπ΄ όψιν ότι ο νικητής προηγείται καθαρά για τουλάχιστον ένα λεπτό από το υπόλοιπο πελοτόν.

2.3.007. Εάν ο αγώνας διεξάγεται σε σιρκουί, αυτό πρέπει να έχει ελάχιστο μήκος 12 χλμ.

Ο διοργανωτής είναι δυνατόν να ζητήσει από την Τεχνική Επιτροπή της Ε.Ο.Ποδηλασίας, να γίνει κάποια εξαίρεση σε αυτόν τον κανονισμό. Θα πρέπει να εξηγήσει εγγράφως 30 ημέρες προ του αγώνα τους λόγους της τροποποίησης και να αποστείλει χάρτη (σχεδιάγραμμα) της διαδρομής .

2.3.008. Οι αγώνες μπορούν να τελειώσουν σε σιρκουί με τους ακόλουθους όρους:

  • Το μήκος του σιρκουί πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 χλμ. 
  • Ο μέγιστος αριθμός των στροφών στο σιρκουί είναι:
    • 3 στροφές για τα σιρκουί μήκους μεταξύ των 3 και 5 χλμ.
    • 5 στροφές για τα σιρκουί μήκους μεταξύ των 5 και 8 χλμ.
    • 8 στροφές για τα σιρκουί μήκους μεταξύ των 8 και 12 χλμ.

Οι κομισάριοι θα πάρουν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι ο αγώνας έχει διεξαχθεί σύμφωνα με τους κανονισμούς, ειδικά στην περίπτωση αλλαγής της κατάστασης του αγώνα μετά την είσοδο στην τελευταία στροφή του σιρκουί.

Εκκίνηση του αγώνα

2.3.009. Οι ποδηλάτες και οι αρχηγοί των ομάδων τους συγκεντρώνονται στον τόπο υπογραφής του φύλλου αγώνος. Πρέπει να είναι παρόντες και έτοιμοι τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την ώρα εκκίνησης στον χώρο συγκέντρωσης.

Η υπογραφή του φύλλου αγώνος θα τελειώσει 10 λεπτά πριν την ώρα εκκίνηση από τον χώρο συγκέντρωσης.

2.3.010. Η πραγματική εκκίνηση θα δίνεται σε στάση η εν κινήσει από σημείο κοντά στον χώρο συγκέντρωσης και υπογραφής του φύλλου αγώνα. Σύμφωνα με επιθυμία - υπόδειξη του διοργανωτή, (αλλά και για λόγους ασφάλειας ή και για λόγους θεάματος) είναι δυνατόν να δοθεί μία '' προ - εκκίνηση '', από τον προαναφερόμενο χώρο. Η πραγματική εκκίνηση στην περίπτωση αυτή θα δίνεται σε στάση η εν κινήσει και δεν θα μπορεί να έχει απόσταση πάνω από 10 χλμ. από τον χώρο συγκέντρωσης.

2.3.011. Στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα τα νούμερα θα δίνονται την προηγούμενη ημέρα ή το πρωί της ημέρας του αγώνα.

Η σειρά των αυτοκινήτων των ομάδων στην γραμμή εκκίνησης ορίζεται ως εξής:

  1. Τα αυτοκίνητα των ομάδων των 3 πρώτων ποδηλατών του προηγούμενου Πανελληνίου Πρωταθλήματος θα μπουν στην αντίστοιχη σειρά.
  2. Στην περίπτωση κατά την οποία ανάμεσα στους τρεις πρώτους αθλητές υπάρχουν αθλητές της ίδιας ομάδας, δεν θα επιτραπεί δεύτερο αυτοκίνητο της ίδιας ομάδας. Η θέση ή οι θέσεις που μένουν κενές θα καλυφθούν από τα αυτοκίνητα των ομάδων των αθλητών που στο προηγούμενο Πανελλήνιο κατετάγησαν στις αμέσως κατώτερες θέσεις (4ος , 5ος κ.λ.π.) 
  3. Για τις άλλες ομάδες θα γίνει κλήρωση.

Δικαιώματα και υποχρεώσεις των ποδηλατών

2.3.012. Όλοι οι ποδηλάτες μπορούν να προσφέρουν μικρές υπηρεσίες όπως ετοιμασίες ή αλλαγές τροφής, ποτών, κλειδιών ή αξεσουάρ. Η ετοιμασία ή η αλλαγή τροχών, ποδηλάτων, η αναμονή ενός ποδηλάτη που έμεινε ή που είχε ατύχημα δεν επιτρέπεται παρά μόνο μεταξύ ποδηλατών της ίδιας ομάδος. Το σπρώξιμο ενός ποδηλάτη από άλλο απαγορεύεται, με ποινή αποκλεισμού.

2.3.013. Οι ποδηλάτες μπορούν να βγάζουν εν κινήσει το αδιάβροχό τους, το πανωφόρι τους κ. λ. π., δίνοντάς τα στο αυτοκίνητο του αρχηγού της ομάδας τους, πίσω από το αυτοκίνητο του αλυτάρχη. Ένα μέλος μιας ομάδας μπορεί να πραγματοποιήσει αυτή την υπηρεσία για τα μέλη της ομάδας του κάτω από τις ίδιες συνθήκες.

2.3.014. Σε περίπτωση τερματισμού σε σιρκουί, η ''αλληλοβοήθεια'' τακτικής (συνεννόηση) μεταξύ των ποδηλατών δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο αν βρίσκονται στο ίδιο χιλιομετρικό σημείο του αγώνα.

Οχήματα - συνοδοί

2.3.015. Η σειρά των αυτοκινήτων εικονίζεται στο σχήμα του άρθρου 2.3.044.

2.3.016. Η τεχνική βοήθεια σε κάθε αγώνα θα εξασφαλίζεται από ένα κοινό σέρβις (Neutral-service). Ο διοργανωτής πρέπει να προβλέψει τουλάχιστον 2 αυτοκίνητα κοινά - σέρβις (για διεθνείς αγώνες τουλάχιστον 3 αυτοκίνητα) και ένα αυτοκίνητο '' σκούπα ''.

2.3.017. Δεν θα γίνεται δεκτό παρά μόνο ένα αυτοκίνητο ανά ομάδα στην φάλαγγα του αγώνα.

2.3.018. Η σειρά των αυτοκινήτων των ομάδων στον αγώνα ορίζεται ως εξής:

  • Τα αυτοκίνητα των ομάδων που παρουσιάζονται στο Τεχνικό Συνέδριο των αρχηγών των ομάδων τοποθετούνται πριν από αυτά των άλλων ομάδων. 
  • Σε καθεμία από τις δύο ομάδες αυτοκινήτων, η σειρά καθορίζεται με κλήρωση κατά την διάρκεια του Τεχνικού Συνεδρίου των αρχηγών των ομάδων.

Η κλήρωση θα γίνεται χρησιμοποιώντας κλήρους που περιέχουν (αναγράφουν) τα ονόματα των ομάδων που θα συμμετάσχουν στον αγώνα. Η ομάδα που θα κληρωθεί πρώτη, θα πάρει την 1η θέση, αυτή που θα κληρωθεί δεύτερη, θα πάρει την 2η θέση , κ.λ.π.

2.3.019. Στον αγώνα, τα αυτοκίνητα των ομάδων θα τοποθετούνται πίσω από το αυτοκίνητο του Αλυτάρχη (προέδρου της Αγωνοδίκου Επιτροπής) ή του επιτετραμμένου, από αυτόν, κομισάριου. Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων πρέπει να συμμορφώνονται σε όλες τις περιστάσεις με τις οδηγίες των κομισάριων, οι οποίοι με την σειρά τους θα φροντίζουν να διευκολύνουν τους χειρισμούς των αυτοκινήτων.

2.3.020. Ο οδηγός που επιθυμεί να προσπεράσει τα αυτοκίνητα του Αλυτάρχη η του Τεχνικού Διευθυντή με δικιά του πρωτοβουλία, πρέπει να σταματήσει για λίγο στο ύψος αυτών των αυτοκινήτων να διευκρινίσει τις προθέσεις του και να περάσει μόνο με την σύμφωνη γνώμη του κομισάριου. Πρέπει τελειώσει την εργασία του το συντομότερο δυνατό, και να ξαναπάρει γρήγορα την θέση του στην φάλαγγα. Μόνο ένα αυτοκίνητο κάθε φορά θα επιτρέπεται να μπαίνει στο πελοτόν ανεξαρτήτως από το μέγεθος του πελοτόν.

2.3.021. Σε περίπτωση που ένας ή δύο ή μια ομάδα ποδηλατών '' ξεκολλήσει '' δημιουργώντας μια διαφορά από το κυρίως γκρουπ, το / τα αυτοκίνητο / αυτοκίνητα συνοδείας ( σέρβις ) δεν μπορεί να μπει /μπουν ανάμεσα στον ή στους ξεκολλημένους και το γκρουπ που ακολουθεί, παρά μόνο με την έγκριση του Αλυτάρχη και για διάστημα που αυτή η απόσταση θεωρείται αρκετή και ασφαλής από τον Αλυτάρχη.

2.3.022. Κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει τους ποδηλάτες στα τελευταία 10 χιλιόμετρα.

2.3.023. Στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα μόνο τα παρακάτω αυτοκίνητα επιτρέπεται να βρίσκονται στον αγώνα:

  1. το αυτοκίνητο του Aλυτάρχη. 
  2. το αυτοκίνητο του δεύτερου κομισάριου. 
  3. το αυτοκίνητο του τρίτου κομισάριου. 
  4. το αυτοκίνητο της Ε.Ο.Ποδηλασίας. 
  5. το αυτοκίνητο επικοινωνίας Radio - Tour. 
  6. το νοσοκομειακό. 
  7. τα αυτοκίνητα της τηλεόρασης, των φωτογράφων 
  8. τα αυτοκίνητα κοινά σέρβις 
  9. τα αυτοκίνητα σέρβις των ομάδων 
  10. το αυτοκίνητο της αστυνομίας 
  11. οι μοτοσικλέτες της αστυνομίας 
  12. οι μοτοσικλέτες των κομισάριων και κριτών 
  13. η μοτοσικλέτα του '' πίνακα '' Η θέση αυτών των αυτοκινήτων καθορίζεται επί τόπου από τον Αλυτάρχη.

2.3.024. Τα οχήματα που αναφέρονται στο άρθρο 2.3.023. παρ. 8. θα μπορούν να ακολουθούν τον αγώνα εάν και εφόσον η μορφολογία του εδάφους και η φύση του αγώνα το επιτρέπουν. Αρμόδια για να αποφασίσει γι' αυτό είναι η Αγωνόδικος Επιτροπή.

Τροφοδοσίες

2.3.025. Στους αγώνες ή τα ετάπ των οποίων η απόσταση δεν ξεπερνάει τα 150 χιλιόμετρα, επιτρέπονται οι τροφοδοσίες μόνο από το αυτοκίνητο της ομάδας. Αυτές οι τροφοδοσίες μπορούν να γίνουν με σακούλα ή με παγούρι.

Οι ποδηλάτες πρέπει να κινηθούν με προσοχή ( ''γλιστρήσουν'') στο ύψος του αυτοκινήτου του αρχηγού της ομάδας τους όπου εκεί μπορούν να πάρουν τροφοδοσία. Η τροφοδοσία δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο πίσω από το αυτοκίνητο του κομισάριου και σε καμία περίπτωση μέσα στο πελοτόν ή στο τέλος του. Εάν σχηματιστεί γκρουπ 15 ή περισσοτέρων ξεκολλημένων ποδηλατών, η τροφοδοσία επιτρέπεται στο τέλος αυτού του γκρουπ.

2.3.026. Στους άλλους αγώνες ή ετάπ, οι διοργανωτές πρέπει να προβλέψουν καθορισμένες περιοχές όπου μπορεί να δοθεί τροφοδοσία. Οι περιοχές της τροφοδοσίας πρέπει να σηματοδοτούνται. Θα είναι αρκετά μεγάλες ώστε να επιτρέπουν την άνετη διεξαγωγή της τροφοδοσίας.

2.3.027. Αυτές οι τροφοδοσίες θα πραγματοποιούνται πεζή, μόνο από το προσωπικό συνοδείας των ομάδων και από κανένα άλλο πρόσωπο.

2.3.028. Απαγορεύεται κάθε είδους τροφοδοσία στις αναβάσεις, τις καταβάσεις καθώς και στα 50 πρώτα και τα 20 τελευταία χιλιόμετρα. Παρόλα αυτά η Αγωνόδικος Επιτροπή μπορεί να μειώσει την απόσταση των 50 χλμ. αν αυτό κριθεί αναγκαίο λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών και λόγω του προφίλ και του μήκους της διαδρομής.

Τεχνική βοήθεια (σέρβις)

2.3.029. Οι ποδηλάτες μπορούν να δέχονται τεχνική βοήθεια από το τεχνικό προσωπικό της ομάδας τους ή από ένα από τα αυτοκίνητα κοινού σέρβις ή ακόμα από το αυτοκίνητο σκούπα.

2.3.030. Όποια και αν είναι η θέση ενός ποδηλάτη στον αγώνα, η τεχνική βοήθεια θα του παρέχεται μόνο πίσω από το γκρουπ του και σε στάση. Το γρασάρισμα των αλυσίδων απαγορεύεται από κινούμενο αυτοκίνητο.

2.3.031. Απαγορεύεται στους τεχνικούς των ομάδων να προετοιμάζουν ή να έχουν έτοιμα τα υλικά για τους ποδηλάτες έξω από τα αυτοκίνητα σέρβις. Όλα τα άτομα πρέπει να μένουν μέσα στα αυτοκίνητα και να μην ''κρέμονται'' έξω από αυτά.

2.3.032. Εάν επιτρέπεται η τεχνική βοήθεια από μοτοσικλέτα, αυτή μπορεί να φέρει αποκλειστικά μόνο τροχούς.

2.3.033. Στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα, η τεχνική βοήθεια και η αλλαγή τροχών ή ποδηλάτου μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε από το προσωπικό των τεχνικών των αυτοκινήτων των κοινών σέρβις που έχει ορισθεί από την Τεχνική Επιτροπή της Ε.Ο.Ποδηλασίας, είτε στα προκαθορισμένα σημεία τεχνικής υποστήριξης που έχουν δημιουργηθεί γι΄ αυτό το λόγο. Στα σημεία αυτά μπορούν να αναπτυχθούν οι τεχνικοί των ομάδων με τα ανταλλακτικά και να παρέχουν τεχνική βοήθεια.

Γραμμές τραίνου

2.3.034. Απαγορεύεται αυστηρά το πέρασμα των σιδηροδρομικών γραμμών όταν οι μπάρες (μπαριέρες ή τα κάγκελα) κατεβαίνουν ή είναι ήδη κατεβασμένες. Εκτός της ποινής που μπορεί να επιβληθεί λόγω παράβασης του Νόμου, οι ποδηλάτες που δεν συμμορφώνονται σε αυτή τη διάταξη, θα αποκλείονται από την συνέχεια του αγώνα, από τους κομισάριους.

2.3.035. Θα εφαρμόζονται οι παρακάτω κανόνες:

  1. Ένας ή περισσότεροι ''ξεκολλημένοι'' ποδηλάτες σταματάνε σε σιδηροδρομική γραμμή που είναι κλειστή, αλλά η σιδηροδρομική γραμμή ανοίγει προ του ερχομού του υπόλοιπου πελοτόν δεν γίνεται καμία ενέργεια και το κλείσιμο αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής θεωρείται ως ένα συμβάν του αγώνα. 
  2. Ένας ή περισσότεροι ''ξεκολλημένοι'' ποδηλάτες που προπορεύονται πάνω από 30΄΄ σταματάνε σε σιδηροδρομική γραμμή που είναι κλειστή και το πελοτόν φθάνει (πιάνει) τους ''ξεκολλημένους'' στην κλειστή σιδηροδρομική γραμμή. Σε αυτή την περίπτωση, ο αγώνας ουδετεροποιείται (με την βοήθεια των χρονομετρών) και δίνεται μία νέα εκκίνηση με τις ίδιες χρονικές αποστάσεις, αφού περάσουν πρώτα τα επίσημα αυτοκίνητα που προηγούνται στον αγώνα και μετά όλο το υπόλοιπο ''καραβάνι'' του αγώνα, από την άλλη πλευρά των σιδηροδρομικών γραμμών.
    Εάν ένας ή περισσότεροι ''ξεκολλημένοι'' ποδηλάτες προπορεύονται λιγότερο από 30΄΄, το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής θεωρείται ως ένα συμβάν του αγώνα. 
  3. Εάν ένας ή περισσότεροι επί κεφαλής ποδηλάτες περάσουν την σιδηροδρομική γραμμή πριν το κλείσιμό της και οι επόμενοι ποδηλάτες ή γκρούπ ή το πελοτόν φθάσει και σταματήσει στην συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή που εν τω μεταξύ έχει κλείσει, δεν γίνεται καμία ενέργεια και το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής θεωρείται ως ένα συμβάν του αγώνα. 
  4. Κάθε άλλη κατάσταση (σιδηροδρομική γραμμή κλειστή για πολύ χρόνο κ. λ. π.) θα διευθετείται από τους κομισάριους. 
  5. Αυτό το άρθρο εφαρμόζεται επίσης για παρόμοιες καταστάσεις (κινητές γέφυρες, εμπόδια στο δρόμο κ.λ.π.)

Σπρίντ

2.3.036. Απαγορεύεται αυστηρά στους ποδηλάτες να παρακάμπτουν (παρεκκλίνουν) από τον ''διάδρομο'' (την γραμμή, το κουλουάρ) που διαλέγουν την στιγμή που ξεκινάει το σπρίντ παρενοχλώντας ή θέτοντας σε κίνδυνο τους συναθλητές τους.

Τερματισμοί και χρονομέτρηση

2.3.037. Η κατάταξη γίνεται πάντα σύμφωνα με την σειρά που κάθε ποδηλάτης περνάει από την γραμμή τερματισμού. Η κατάταξη καθορίζει την απονομή επάθλων και πόντων.

Η τελική κατάταξη θα χρησιμοποιείται για τον διαχωρισμό ισοβαθμούντων σε δευτερεύουσες κατατάξεις αθλητών.

2.3.038. Σε Αναπτυξιακούς Αγώνες το Φώτο - φίνις είναι υποχρεωτικό.

2.3.039. Κάθε ποδηλάτης που τερματίζει με καθυστέρηση χρόνου (όριο χρόνου) από τον νικητή, που καθορίζεται από τον διοργανωτή, δεν μπαίνει στην κατάταξη. Το όριο χρόνου εκφράζεται επί τοις εκατό (%) σε συνδυασμό με τον χρόνο του πρώτου ποδηλάτη (π.χ. 10% του χρόνου του πρώτου).

Το όριο χρόνου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι κατώτερο του 5% και ανώτερο του 15%.

Ειδικά σε Διασυλλογικούς αγώνες, το όριο χρόνου ορίζεται από τον Οργανωτή ή την Αγωνόδικο Επιτροπή το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 15 και ανώτερο από 25%.

2.3.040. Όλοι οι ποδηλάτες που τερματίζουν μαζί (στο ίδιο γκρούπ) παίρνουν τον ίδιο χρόνο. Οι χρονομέτρες πρέπει να βρίσκονται στην θέση τους μέχρι την άφιξη αυτοκινήτου σκούπα. Καταγράφουν επίσης τους χρόνους των ποδηλατών που τερματίζουν καθυστερημένοι και δίνουν την λίστα με τους χρόνους στον Αλυτάρχη του αγώνα. Αν η απόσταση μεταξύ δύο γκρούπ που τερματίζουν είναι 10 μέτρων και άνω, οι χρονομέτρες παίρνουν νέο χρόνο.

Σε περίπτωση πτώσης στο τελευταίο χιλιόμετρο, δεν λαμβάνεται κάποια ειδική μέριμνα για την κατάταξη των ποδηλατών. Η κατάταξη γίνεται σύμφωνα με την σειρά που οι αθλητές περνάνε την γραμμή τερματισμού όπου παίρνουν και τον αντίστοιχο χρόνο. Σε περίπτωση που η πτώση προκλήθηκε από κάποιον αθλητή που εμπίπτει στο άρθρο 2.3.036. θα λαμβάνονται τα αντίστοιχα πειθαρχικά μέτρα.

2.3.041. Όλοι οι χρόνοι που καταγράφονται από τους χρονομέτρες θα στρογγυλοποιούνται στο πλησιέστερο δευτερόλεπτο.

2.3.042. Σε περίπτωση τερματισμού σε πίστα πρέπει να χρησιμοποιείται όλη η επιφάνεια της πίστας. Οι χρόνοι των ποδηλατών μπορούν να λαμβάνονται στην είσοδο της πίστας. Επίσης, για να αποφευχθεί η ανάμειξη ποδηλατών από διαφορετικά γκρουπ, οι κομισάριοι μπορούν να αποφασίσουν ουδετεροποίηση στην είσοδο της πίστας. Εάν η πίστα είναι απροσπέλαστη, η γραμμή τερματισμού μεταφέρεται έξω από την πίστα και οι ποδηλάτες θα το πληροφορούνται με όλα τα διαθέσιμα μέσα.

2.3.043. Εάν μετά την εξάντληση όλων των διαθέσιμων τεχνικών μέσων, οι ποδηλάτες είναι ισόπαλοι, για την απονομή του τίτλου του Πρωταθλητή Ελλάδας, θα τρέξουν επί τόπου ένα σπρίντ 1000 μέτρων. Η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται (σε ανάλογες περιπτώσεις) σε όλους τους αγώνες.

2.3.044. Η Ομαδική Κατάταξη είναι προαιρετική. Θα βασίζεται στην πρόσθεση (σύνολο) των τριών καλυτέρων ατομικών χρόνων (των αθλητών) κάθε ομάδας.Σε περίπτωση ισοπαλίας ο διαχωρισμός και η κατάταξη των ομάδων θα γίνεται βάσει των θέσεων των τριών καλυτέρων αθλητών.

2.3.045. Σχήμα της αυτοκινητοπομπής.


(κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)

------------------------


Συνέχεια Κανονισμών Ποδηλασίας (μέρος Β') -->


ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

(Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση και βλέπετε ένα μέρος μόνο της σελίδας (frame) πατήστε ΕΔΩ για να επανέλθετε. Ευχαριστούμε)

www.fa3.gr

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα
0000000000000

Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος Καθηγητής Φ.Α. 11ου Γ. Περιστερίου
 (M.Sc. in USA, Υποψ. Διδάκτωρ ΤΕΦΑΑ Αθήνας)
All Rights Reserved. Copyright © 2004-2005
Αποποίηση Ευθύνης
0000000000000