www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

www.fa3.gr

ΑΣΕΠ -2009, ΠΕ 11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ - ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
(με τις απαντήσεις απο ΑΣΕΠ)

 

Επίσης και σε μορφή .pdf ΕΔΩ

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ - ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ

(με τις απαντήσεις απο ΑΣΕΠ)

 

Κλάδοι - Ειδικότητες:

ΠΕ 01 ΘΕΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 10 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΕ 13 ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΠΕ 19 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ, ΠΕ 20 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ, ΠΕ 32 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΕ 33 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

 

ΑΣΕΠ, Κυριακή 1-2-2009
Κλάδος: ΠΕ 11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

ΘΕΜΑΤΑ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

Επιπλέον Επιλογές:

 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ
 για Φ.Α.

2009, Ειδική Διδακτική (με απαντήσεις)
2009, Παιδαγωγικά -Γενική Διδακτική (με απαντήσεις)
2009, Γνωστικό Αντικείμενο (με απαντήσεις)
 
2007, Γνωστικό Αντικείμενο
2007, Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2007, Ειδική Διδακτική
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικεί΅ενο
ΕΞεταστέα Υλη, Φ.Α. (ΠΕ11), ΑΣΕΠ, 2006
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
 Eρωτήσεις εργοφυσιολογίας
Παιδαγωγική 2006
Διδακτική Μεθοδολογία
Θεωρίες Μάθησης, (pdf, 480 Kb)
Διοριστέοι ΑΣΕΠ 2002
30 Μηνίτες Φ.Α
Διοριστέοι ΑΣΕΠ 2004
 

 

1. Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός χαρακτηρίζεται εκείνος ο οποίος κατά την άσκηση του επαγγέλματός του:

α)πράττει ό,τι του προτείνει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας σχετικά με τη διεξαγωγή της διδασκαλίας του, ανεξάρτητα αν ο ίδιος συμφωνεί ή διαφωνεί με αυτό, γιατί δεν πρέπει να ξεχνά ότι είναι υφιστάμενος του διευθυντή και πρέπει να ακολουθεί κάθε εντολή ή προτροπή του.

β)καλλιεργεί καλές διαπροσωπικές σχέσεις με τους μαθητές του, γιατί έτσι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να πετύχει τους στόχους της διδασκαλίας του και να κατανοήσει τους μαθητές και τα προβλήματά τους.

γ)δεν αφήνει κατά τη διδασκαλία του καμία ενέργεια των μαθητών του απαρατήρητη και ασχολίαστη, γιατί έτσι αφενός οι μαθητές κατανοούν καλύτερα πως είναι προτιμότερο να προσέχουν στο μάθημα παρά να είναι αδιάφοροι και αφετέρου ο εκπαιδευτικός γνωρίζει καλύτερα τους μαθητές και τα προβλήματά τους.

δ)συζητά και σχολιάζει ενώπιον των μαθητών της τάξης ενέργειες απόντων συναδέλφων του, γιατί οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν τη θέση του για όλα όσα συμβαίνουν μέσα στη σχολική μονάδα.

 

 

2. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να γίνει αποτελεσματικός στο έργο του όταν:

α) επαινεί πολύ συχνά τους μαθητές. Έτσι οι μαθητές θα αποκτήσουν κίνητρα και ενδιαφέρον για τα μαθήματά τους και ο εκπαιδευτικός θα μπορέσει να επικεντρώσει την προσοχή του στο διδακτικό του έργο.

β) επιπλήττει τους μαθητές που θορυβούν. Έτσι θα συνετιστούν αυτοί καθώς και οι υπόλοιποι, ενώ ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιδοθεί με άνεση στο εκπαιδευτικό του έργο.

γ) καταβάλλει διαρκώς προσπάθειες να αποκτήσει διδακτικές και κοινωνικές δεξιότητες. Έτσι θα διαθέτει αυξημένα προσόντα που τον βοηθούν στην επιτυχία της διδασκαλίας του.

δ) δίνει υψηλή βαθμολογία στους μαθητές χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις προσπάθειες και τις ικανότητές τους, δεδομένου ότι η σχολική επίδοση των μαθητών δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έτσι οι μαθητές θα είναι ικανοποιημένοι και θα συμμετέχουν πρόθυμα στο μάθημα.



 

3. Ο παράγοντας που κατά κύριο λόγο επηρεάζει και διαμορφώνει τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών είναι:

α) η σχολική επίδοση των μαθητών.

β) οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους.

γ) το αν διδάσκουν σε δημόσιο ή σε ιδιωτικό σχολείο.

δ) οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.



 

4. Μία από τις κυριότερες κοινωνικές λειτουργίες του σχολείου είναι:

α) η ομαλή μετάβαση των μαθητών από μία σχολική βαθμίδα σε άλλη.

β) η φύλαξη και η προστασία των μαθητών.

γ) η ομαλή μετάβαση των μαθητών από μία σχολική τάξη σε άλλη.

δ) η μετάδοση και η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.



 

 

5. Στην τάξη της Β' Λυκείου στην οποία διδάσκετε οι περισσότεροι μαθητές έχουν πολύ καλή σχολική επίδοση. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί από αυτούς οι οποίοι ασκούν λεκτική και φυσική βία σε συμμαθητές τους, δημιουργώντας έτσι προβλήματα στο διδακτικό σας έργο. Πώς αντιμετωπίζετε παιδαγωγικά την περίπτωση αυτή σε πρώτη φάση;

α) Απομονώνω τους μαθητές αυτούς από τους συμμαθητές τους κάθε φορά που προβαίνουν σε τέτοιου είδους πράξεις. Έτσι οι μαθητές που εκδηλώνουν τέτοιου είδους συμπεριφορά θα μπορέσουν να αντιληφθούν ότι η λεκτική και φυσική βία έχει αρνητικές συνέπειες στη διδασκαλία, στους ίδιους και στους συμμαθητές τους.

β) Συζητώ με τους μαθητές που εκδηλώνουν τέτοιου είδους συμπεριφορά. Έτσι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να κατανοήσουν ότι η συμπεριφορά τους αυτή δημιουργεί προβλήματα όχι μόνο στον εκπαιδευτικό, αλλά και σε όλη την τάξη.

γ) Προτείνω στον διευθυντή της σχολικής μονάδας και στον σύλλογο διδασκόντων να αλλάξουν οι μαθητές αυτοί σχολικό περιβάλλον όσο γίνεται πιο γρήγορα. Έτσι θα συνετιστούν οι ίδιοι και θα παραδειγματιστούν οι υπόλοιποι.

δ) Σχολιάζω αρνητικά τη συμπεριφορά των μαθητών αυτών ενώπιον των συμμαθητών τους. Έτσι θα αντιληφθούν ότι κάνουν κακό τόσο στον ίδιο τους τον εαυτό όσο και στους συμμαθητές τους.




 

6. Ένας καλά προετοιμασμένος για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας εκπαιδευτικός έχει τις περισσότερες φορές επιτυχία στη διδασκαλία του:

α) επειδή με τον τρόπο αυτό επιλύει όλα τα προβλήματα που συναντά στη διδασκαλία του, δεδομένου ότι έχει ήδη προετοιμαστεί γι' αυτά από το σπίτι.

β) επειδή με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζει αποτελεσματικά κάθε απρόοπτο γεγονός που ενδέχεται να προκύψει κατά τη διδασκαλία του, δεδομένου ότι με την κατάλληλη προετοιμασία μπορεί να το έχει ήδη προβλέψει και να έχει σκεφτεί τρόπους αντιμετώπισης.

γ) επειδή με τον τρόπο αυτό είναι σε θέση να αντιμετωπίζει με επιτυχία επιθετικές μορφές συμπεριφοράς των μαθητών, οι οποίες μπορεί να προκύψουν κατά τη διδασκαλία, δεδομένου ότι, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ποιοι μαθητές είναι πιθανότερο να εκδηλώσουν επιθετικές μορφές συμπεριφοράς, προετοιμάζεται γι' αυτές και για την αντιμετώπισή τους.

δ) επειδή με τον τρόπο αυτό γνωρίζει κάθε παράγοντα που συντελεί στην επιτυχία ή αποτυχία της διδασκαλίας του, δεδομένου ότι είναι πολύ καλά ενημερωμένος από την προηγούμενη ημέρα.




 

7. Οι μαθητές, ανεξάρτητα από σχολική βαθμίδα και τάξη στην οποία φοιτούν, συχνά αδιαφορούν για τα μαθήματά τους. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να προκαλέσετε το ενδιαφέρον τους στο μάθημα;

α) Τους εξετάζω καθημερινά.

β) Τους πείθω ότι είναι προτιμότερο να προσέχουν παρά να μιλούν.

γ) Τους προειδοποιώ ότι θα καλέσω τους γονείς τους στο σχολείο.

δ) Προετοιμάζω και προγραμματίζω κατάλληλα τη διδασκαλία μου.




 

8. Σήμερα δίνεται διεθνώς ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, επειδή:

α) με την αξιολόγηση ο εκπαιδευτικός αποκτά και αναπτύσσει παιδαγωγικές και διδακτικές δεξιότητες.

β) με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού οι μαθητές αποκτούν ευπρεπείς τρόπους συμπεριφοράς.

γ) με την αξιολόγηση ο εκπαιδευτικός μεταδίδει γνώσεις και αξίες στους μαθητές.

δ) η αξιολόγηση συμβάλλει στη βελτίωση τόσο της παραγωγικότητας της σχολικής μονάδας όσο και της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας.




 

9. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις που αναφέρονται στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τους μαθητές είναι η ορθή;

α) Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, γιατί έτσι θα φανεί στην πράξη ότι πράγματι δεν διαθέτουν κριτική ικανότητα, μια που θα αξιολογήσουν τον εκπαιδευτικό ανάλογα με το ατομικό τους συμφέρον, γεγονός που οφείλει να προβληματίσει διεθνώς τους ειδικούς που επιμένουν στην πρόταση αυτή.

β) Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, γιατί με τη συμμετοχή τους στην κορυφαία αυτή διαδικασία θα αποδειχθεί ότι η απαίτηση να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί από τους μαθητές είναι κενή περιεχομένου, καθώς οι μαθητές δεν θα είναι αντικειμενικοί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, επειδή στερούνται κριτικής ικανότητας.

γ) Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, γιατί αυτοί γνωρίζουν τις πραγματικές διδακτικές ικανότητες και την παιδαγωγική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού μέσα από την καθημερινή επαφή και επικοινωνία που έχουν με τους εκπαιδευτικούς στην τάξη.

δ) Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, γιατί έτσι θα αποδείξουν στους γονείς τους και στους ιθύνοντες της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής ότι ενδιαφέρονται πράγματι για τα εκπαιδευτικά δρώμενα του σχολείου.




 

10. Είστε διευθυντής σχολικής μονάδας και αντιμετωπίζετε προβλήματα με την αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά ενός εκπαιδευτικού που υπηρετεί στη μονάδα σας. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης του ζητήματος αυτού από παιδαγωγικής πλευράς;

α) Η συνεργασία με τον προϊστάμενο γραφείου, στον οποίο υπάγεται διοικητικά η σχολική μονάδα την οποία διευθύνω, και στη συνέχεια η ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά μου για την επίλυση του θέματος.

β) Η συνεργασία με τον διευθυντή εκπαίδευσης, στον οποίο υπάγεται διοικητικά ο προϊστάμενος γραφείου μου, και στη συνέχεια η ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά μου για την επίλυση του θέματος.

γ) Η συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και στη συνέχεια η ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά μου για την επίλυση του θέματος.

δ) Η συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο και στη συνέχεια η ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά μου για την επίλυση του θέματος.




 

11. Είναι σύνηθες φαινόμενο οι έφηβοι μαθητές να έχουν προβλήματα στην επικοινωνία με τους γονείς τους. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης του φαινομένου αυτού από παιδαγωγικής πλευράς σε πρώτη φάση;

α) Ο διάλογος ανάμεσα στους γονείς και τους μαθητές, ώστε οι γονείς να κατανοήσουν τις ενέργειες των παιδιών και τα παιδιά τις ανησυχίες των γονέων.

β) Η πολύ συχνή επισήμανση από την πλευρά των γονέων προς τα παιδιά τους ότι καλό είναι να δίνουν βαρύτητα στις δικές τους συμβουλές και υποδείξεις και όχι στα λόγια των φίλων τους.

γ) Η τιμωρία των παιδιών από τους γονείς τους, όταν αυτά δεν πράττουν όσα τους συμβουλεύουν και τους προτρέπουν να κάνουν.

δ) Η από κοινού επίσκεψη των γονέων και των μαθητών σε ψυχολόγο.




 

12. Ένας από τους στόχους της αγωγής είναι η δημιουργία ελεύθερων και όχι άβουλων ατόμων. Πώς νομίζετε ότι μπορεί να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός;

α) Με τη συμμετοχή των γονέων σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του σχολείου.

β) Με το να διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί όπως οι ίδιοι κρίνουν.

γ) Με την κατάργηση της αξιολόγησης των μαθητών.

δ) Με τη δομική αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος.




 

13. Διδάσκετε σε κάποια τάξη του Γυμνασίου και έχετε με τον τρόπο συμπεριφοράς σας (με την άσκηση, για παράδειγμα, λεκτικής βίας) δημιουργήσει προβλήματα (εκνευρισμό, αρνητική διάθεση απέναντί σας κ.ά.) σε κάποιους μαθητές, οι οποίοι τα μεταφέρουν στους γονείς τους και αυτοί με τη σειρά τους στον διευθυντή. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος παιδαγωγικής επίλυσης των προβλημάτων που δημιουργήσατε;

α) Θα συζητήσω με τον διευθυντή το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, θα του αναφέρω με κάθε λεπτομέρεια τι συνέβη από την πλευρά μου στην τάξη, ώστε να γνωρίζει το πρόβλημα το οποίο προέκυψε, και θα ζητήσω την κατανόησή του.

β) Θα καλέσω τους γονείς των μαθητών στο σχολείο για να συζητήσω μαζί τους το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και θα τους αναφέρω με κάθε λεπτομέρεια τι συνέβη από την πλευρά μου στην τάξη, ώστε να δείξουν κατανόηση στη συμπεριφορά μου.

γ) Θα συζητήσω πρώτα με τους μαθητές στην τάξη το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, θα ζητήσω συγγνώμη και θα τους παρακαλέσω να δείξουν κατανόηση για τη συμπεριφορά μου, ελπίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα λυθεί το πρόβλημα και θα αποκατασταθούν οι σχέσεις μας.

δ) Θα αποφύγω να συζητήσω με τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, γιατί αφορά αποκλειστικά εμένα και τους μαθητές μου.




 

14. Διδάσκετε στην Α' τάξη του Γυμνασίου μιας υποβαθμισμένης περιοχής, όπου οι Έλληνες μαθητές είναι λιγότεροι από τους αλλοδαπούς. Το σχολικό κλίμα το οποίο έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στους μαθητές της τάξης, λόγω της αδικαιολόγητης παρέμβασης και προκατάληψης των Ελλήνων γονέων, είναι πολύ αρνητικό. Πώς αντιμετωπίζετε παιδαγωγικά την περίπτωση αυτή σε πρώτη φάση;

α) Θα καλέσω τους Έλληνες γονείς στο σχολείο, θα τους επισημάνω ότι το σχολικό κλίμα που έχει προκύψει στην τάξη εξαιτίας της απερίσκεπτης δικής τους συμπεριφοράς είναι πολύ δυσάρεστο και θα τους παρακαλέσω να αλλάξουν επειγόντως στάση απέναντι στους αλλοδαπούς μαθητές, γιατί αλλιώς θα γίνω πολύ αυστηρός με τα παιδιά τους.

β) Θα καλέσω τους γονείς των αλλοδαπών μαθητών στο σχολείο και θα τους παρακαλέσω να συμβουλέψουν τα παιδιά τους να μη δημιουργούν άλλη φορά προβλήματα στην τάξη.

γ) Θα καλέσω τους Έλληνες μαθητές και θα τους επισημάνω ότι θα τους τιμωρήσω αν οι γονείς τους εξακολουθούν να έχουν αυτήν τη στάση έναντι των αλλοδαπών (γονέων και μαθητών), τονίζοντας εμφαντικά πως αυτό που κάνουν οι γονείς τους είναι απαράδεκτο από κοινωνική και παιδαγωγική άποψη.

δ) Θα καλέσω τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς γονείς στο σχολείο σε μια προγραμματισμένη συνάντηση (εκδήλωση), ώστε στη συνέχεια να διοργανώσουμε και να πραγματοποιήσουμε από κοινού πολιτιστικές βραδιές στις οποίες θα συμμετέχουν όλοι, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, ανεξαρτήτως υπηκοότητας.




 

15. Διδάσκετε σε κάποια τάξη του Γυμνασίου μιας απομακρυσμένης περιοχής, όπου διαπιστώνετε ότι το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών στα περισσότερα μαθήματα είναι πολύ χαμηλό, με αποτέλεσμα να έχουν δυσκολίες στην παρακολούθησή τους. Πώς αντιμετωπίζετε παιδαγωγικά την περίπτωση αυτή σε πρώτη φάση;

α) Προτείνω στους γονείς των μαθητών να προσλάβουν έναν αδιόριστο εκπαιδευτικό για να κάνει στα παιδιά τους ιδιαίτερα μαθήματα επί πληρωμή. Έτσι θα δώσω την ευκαιρία στον αδιόριστο εκπαιδευτικό να αποκτήσει διδακτική πείρα και στα παιδιά να βελτιώσουν το γνωστικό τους υπόβαθρο.

β) Προτείνω στους γονείς των μαθητών να προσλάβουν έναν διορισμένο εκπαιδευτικό για να κάνει στα παιδιά τους ιδιαίτερα μαθήματα επί πληρωμή. Έτσι θα δώσω την ευκαιρία στα παιδιά να βελτιώσουν το γνωστικό τους υπόβαθρο, γιατί ο εκπαιδευτικός αυτός, λόγω και της πείρας του, θα είναι αποτελεσματικός.

γ) Δεν ασχολούμαι καθόλου με το ζήτημα αυτό, γιατί είναι μια υπόθεση που αφορά κυρίως τους γονείς και όχι εμένα. Έτσι οι γονείς θα αντιληφθούν ότι έχουν ευθύνη για την πρόοδο των παιδιών τους.

δ) Ασχολούμαι ατομικά με τον κάθε μαθητή, γιατί η πρόοδος των μαθητών είναι υπόθεση που αφορά και εμένα. Κι έτσι θα γίνει φανερό στους γονείς και στην κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται πραγματικά για την πρόοδο των μαθητών.




 

16. Διδάσκετε για πρώτη φορά στην Α' τάξη Λυκείου και παρατηρείτε ότι ένας μαθητής έρχεται στα μαθήματά σας σχεδόν πάντα αδιάβαστος. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης της περίπτωσης αυτής;

α) Ενημερώνω τον διευθυντή της σχολικής μου μονάδας για την περίπτωση αυτή και αναζητούμε από κοινού τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης.

β) Ενημερώνω τον σχολικό σύμβουλο για την περίπτωση αυτή και αναζητούμε από κοινού τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης.

γ) Επικοινωνώ με άλλους συναδέλφους που διδάσκουν στην ίδια τάξη, ενημερώνομαι αν ο μαθητής αυτός πηγαίνει και στα δικά τους μαθήματα αδιάβαστος και στη συνέχεια αναζητώ μόνος μου ή από κοινού με τους συναδέλφους μου τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης.

δ) Συζητώ την περίπτωση αυτή με τον προϊστάμενο γραφείου, στον οποίο ανήκει διοικητικά η σχολική μονάδα στην οποία υπηρετώ, και αναζητούμε από κοινού τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης.




 

17. Ένα από τα πλεονεκτήματα του «παραδοσιακού τρόπου αξιολόγησης» της σχολικής επίδοσης του μαθητή είναι:

α) ότι περιορίζει το πρόβλημα της υποκειμενικότητας της εξέτασης.

β) ότι περιορίζει τον παράγοντα «τύχη» στην εξέταση των μαθητών.

γ) ότι η διόρθωση των γραπτών κειμένων των μαθητών είναι εύκολη και δεν απαιτεί πολύ χρόνο.

δ) ότι δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να καλύψει με την εξέταση στο τέλος της χρονιάς όλη τη διδαχθείσα ύλη.




 

18. Σύμφωνα με τον Jean Piaget (Πιαζέ) η μάθηση του παιδιού:

α) είναι παράγωγο της γνωστικής ανάπτυξης.

β) προηγείται της γνωστικής ανάπτυξης.

γ) συντελείται ταυτόχρονα με την είσοδο του μαθητή στο νηπιαγωγείο.

δ) συντελείται ταυτόχρονα με την είσοδο του μαθητή στο δημοτικό σχολείο.




 

19. Μια από τις μορφές διδασκαλίας που εφαρμόζεται σήμερα στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η:

α) αναλυτικοσυνθετική.

β) μετωπική/μονολογική.

γ) επαγωγική.

δ) απαγωγική.




 

20. Ο εκπαιδευτικός στη σύγχρονη εποχή πρέπει να διαδραματίζει τον ρόλο τού:

α) κριτή των πάντων.

β) αυστηρού ελεγκτή της συμπεριφοράς των μαθητών.

γ) αυστηρού αξιολογητή της σχολικής επίδοσης των μαθητών.

δ) ειδικού για διδασκαλία και μάθηση.




 

21. Γιατί ο εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΔΕΝ πρέπει, στο πλαίσιο μιας σαρανταπεντάλεπτης διδασκαλίας, να χρησιμοποιεί τη διάλεξη για περισσότερο από δεκαπέντε λεπτά;

α) Επειδή, αν μιλήσει περισσότερο, θα ξεφύγει από τα ουσιώδη και θα παρασυρθεί σε επουσιώδη θέματα.

β) Επειδή, αν μιλήσει περισσότερο, θα αποτύχει στη διδασκαλία του και θα υποστεί επίπληξη από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.

γ) Επειδή, αν μιλήσει περισσότερο, θα χάσει τον ειρμό της σκέψης του και θα γελοιοποιηθεί στους μαθητές.

δ) Επειδή δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν οι μαθητές με απόλυτη συγκέντρωση για πολλή ώρα έναν εκπαιδευτικό, όσο δεινός ρήτορας και αν είναι.




 

22. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σας μιλούν συνεχώς μεταξύ τους και κάνουν πολύ θόρυβο. Πώς αντιμετωπίζετε παιδαγωγικά την κατάσταση αυτή σε πρώτη φάση;

α) Παρακαλώ τους μαθητές να κάνουν ησυχία, επισημαίνοντάς τους ότι, σε διαφορετική περίπτωση, θα τιμωρήσω όλους όσοι κάνουν θόρυβο.

β) Παρακαλώ τους μαθητές να κάνουν ησυχία, επισημαίνοντάς τους ότι, σε διαφορετική περίπτωση, θα τιμωρήσω όλους τους μαθητές της τάξης, ανεξάρτητα από το αν μιλούν ή όχι.

γ) Αρχίζω το μάθημα χωρίς να περιμένω να σταματήσει ο θόρυβος, προσδοκώντας ότι έτσι θα σταματήσουν να μιλούν.

δ) Δεν αρχίζω το μάθημα, αλλά περιμένω πρώτα να σταματήσουν να μιλούν και να κάνουν θόρυβο, γιατί διαφορετικά δεν θα μπορέσω να έχω επιτυχία στη διδασκαλία.




 

23. Μπαίνετε μετά το διάλειμμα στην τάξη για να κάνετε μάθημα και παρατηρείτε ότι οι μαθητές σας είναι σκυθρωποί και αναστατωμένοι, γιατί κάποιος συμμαθητής τους τραυματίστηκε ενώ έπαιζε στο διάλειμμα, και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης της περίπτωσης αυτής;

α) Αρχίζω το μάθημά μου όπως πάντα, χωρίς να ρωτήσω τους μαθητές τι συνέβη την ώρα του διαλείμματος, προσποιούμενος πως δεν έχω παρατηρήσει κάτι αξιοσημείωτο στη συμπεριφορά τους.

β) Ρωτώ τους μαθητές τι συνέβη στο διάλειμμα, τους δίνω συμβουλές να είναι άλλη φορά πιο προσεκτικοί και αμέσως αρχίζω το μάθημα.

γ) Ρωτώ τους μαθητές τι συνέβη στο διάλειμμα, συζητώ για λίγο μαζί τους και μετά αρχίζω το μάθημα.

δ) Ρωτώ τους μαθητές τι συνέβη στο διάλειμμα, συζητώ μαζί τους διεξοδικά και, αφού ηρεμήσουν και έχω χρόνο, αρχίζω το μάθημα.




 

24. Στο «αυταρχικό στυλ» αγωγής/διαπαιδαγώγησης ο εκπαιδευτικός:

α) αναπτύσσει προσωπικές σχέσεις με τους μαθητές του.

β) επιβάλλει κυρώσεις στους μαθητές χωρίς να τις συζητά και να τις αιτιολογεί.

γ) δεν ασχολείται ιδιαίτερα με τους μαθητές, γιατί έχει εμπιστοσύνη στις ενέργειες και στις δραστηριότητές τους.

δ) προγραμματίζει τη διδασκαλία του λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές απόψεις και προτάσεις των μαθητών.




 

25. Η σύγχρονη Διδακτική, σε αντίθεση με την παραδοσιακή, δίνει ιδιαίτερη έμφαση:

α) στην εφαρμογή μιας τυποποιημένης, γενικά αποδεκτής, πορείας διδασκαλίας.

β) στην αποδέσμευση της σχολικής διδασκαλίας από την τυποποίησή της.

γ) στη μείωση της διδακτέας ύλης.

δ) στη μετάδοση όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων και πληροφοριών.




 

26. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις ισχύει;

α) Σύμφωνα με τη σύγχρονη Παιδαγωγική, ο καλός εκπαιδευτικός γεννιέται και δεν γίνεται.

β) Κατά τον Ρουσσώ, ο άνθρωπος είναι από τη φύση του καλός και (δια)φθείρεται από τις επιδράσεις του κοινωνικού περιβάλλοντος.

γ) Στο πλαίσιο της παραδοσιακής Παιδαγωγικής αποδίδεται μεγάλη βαρύτητα στη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές στην πορεία κατάκτησης της γνώσης.

δ) Διδακτικός υλισμός σημαίνει καλλιέργεια των σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του ατόμου.




 

27. Έργο-σταθμός για την Παιδαγωγική επιστήμη και τη Διδακτική είναι:

α) το «Κοινωνικό Συμβόλαιο» του Καντ.

β) η «Μεγάλη Διδακτική» του Κομένιου.

γ) το «Περί Παιδαγωγικής» του Ρουσσώ.

δ) ο «Αιμίλιος ή Περί Αγωγής» του Έρβαρτου.




 

28. Το παιδαγωγικό ιδεώδες που κυριάρχησε στο εκπαιδευτικό σύστημα των δυτικών κοινωνιών στις αρχές του 20ού αιώνα ήταν το:

α) ανθρωπιστικό.

β) ατομικό.

γ) θρησκευτικό.

δ) κοινωνικό.




 

29. Κατά την εκπαιδευτική διαδικασία είναι δυνατόν να προκύψουν διαφόρων ειδών προβλήματα (συμπεριφοράς, επικοινωνίας κ.ά.) μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης της περίπτωσης αυτής από τον εκπαιδευτικό; (Η ερώτηση δεν αναφέρεται σε μαθητές που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

α) Προσπαθεί να επιλύσει μόνος του το πρόβλημα εν τη γενέσει του και δεν αναβάλλει την επίλυσή του για αργότερα.

β) Φροντίζει να επιλύσει από κοινού με τους μαθητές το πρόβλημα εν τη γενέσει του και δεν αναβάλλει την επίλυσή του για αργότερα.

γ) Δεν δρα άμεσα, περιμένοντας να διαπιστώσει πώς θα εξελιχθεί το πρόβλημα, και στη συνέχεια προσφεύγει στον σχολικό σύμβουλο για την επίλυσή του.

δ) Δεν δρα άμεσα, περιμένοντας να διαπιστώσει πώς θα εξελιχθεί το πρόβλημα, και στη συνέχεια προσφεύγει στον ψυχολόγο για την επίλυσή του.




 

30. Παιδαγωγός στην περίοδο της κλασικής αρχαιότητας ήταν ο μορφωμένος δούλος ο οποίος:

α) φρόντιζε κυρίως τα αγόρια από την ηλικία των δύο έως των τριών χρόνων.

β) φρόντιζε κυρίως τα αγόρια από την ηλικία των τεσσάρων έως των έξι χρόνων.

γ) φρόντιζε κυρίως τα αγόρια από την ηλικία των επτά έως των δεκαοκτώ ή είκοσι χρόνων.

δ) φρόντιζε κυρίως τα αγόρια από την ηλικία των είκοσι δύο έως των είκοσι πέντε χρόνων.




 

31. Στην ποιοτική αναβάθμιση του έργου της σχολικής μονάδας συμβάλλει, μεταξύ των άλλων, και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός. Για να επιτελέσει αυτή τη λειτουργία, ένας εκπαιδευτικός οφείλει σε πρώτη φάση να συνειδητοποιήσει ότι:

α) πρέπει πρωτίστως να βελτιώσει την κατάρτισή του στο γνωστικό αντικείμενο, ώστε να συμβάλει στην καλυτέρευση του γνωστικού επιπέδου των μαθητών.

β) πρέπει πρωτίστως να βελτιώσει την παιδαγωγική του κατάρτιση, ώστε να συμβάλει στην καλυτέρευση της συμπεριφοράς του ιδίου και των μαθητών.

γ) πρέπει να καταβάλλει διαρκώς προσπάθειες βελτίωσης σε όλους τους τομείς της κατάρτισής του.

δ) πρέπει να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς της κατάρτισής του, απαιτώντας να έχει δίπλα του σε καθημερινή βάση τον σχολικό σύμβουλο.



 

32. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της μεθόδου project είναι ότι:

α) ενδείκνυται κυρίως για την αξιολόγηση της ατομικής σχολικής επίδοσης του μαθητή.

β) ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του ισχύοντος ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

γ) αναπτύσσει την κριτική ικανότητα του μαθητή και την κοινωνική μάθηση.

δ) δίνει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της σχολιασμένης αφήγησης


 

 Οι παρακάτω απαντήσεις είναι οι μόνες που αναγνωρίζονται ως ορθές από το ΑΣΕΠ και αυτές με βάση τις οποίες θα γίνει η βαθμολόγηση των διαγωνισθέντων.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ για ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ:

ΠΕ 01 ΘΕΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ,
ΠΕ 10 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ 11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ,
ΠΕ 13 ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ,
ΠΕ 19 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ, ΠΕ 20 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ,
ΠΕ 32 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΕ 33 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

ΕΡ.

ΑΠ.

1

β

5

β

9

γ

13

γ

17

β

21

δ

25

β

29

β

2

γ

6

γ

10

δ

14

δ

18

α

22

δ

26

β

30

γ

3

α

7

δ

11

α

15

δ

19

β

23

δ

27

β

31

γ

4

β

8

δ

12

δ

16

γ

20

δ

24

β

28

δ

32

γ

 

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ 2008

 

ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ 11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Εξεταζόμενα Γνωστικά Αντικείμενα
1. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο θεματικές ενότητες (πρώτη και δεύτερη θεματική ενότητα), όπως αυτές ορίζονται από τα άρθρα 4 και 5, αντίστοιχα, αυτής της απόφασης και η εξέταση κάθε ενότητας διαρκεί τουλάχιστον τέσσερις (4) ώρες.

2. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί, κατά τα ισχύοντα στη νομοθεσία ΑΣΕΠ, να ζητήσει τον ορισμό συντελεστή κατά γνωστικό αντικείμενο.

 

Δεύτερη θεματική ενότητα
 

1. Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά:

1) τη Γενική Διδακτική Μεθοδολογία - Παιδαγωγικά Θέματα και
2) την Ειδική Διδακτική και έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των βασικών γνώσεων των υποψηφίων για να μπορούν:

α) να επιτελούν το διδακτικό και το οργανωτικό τους έργο, σύμφωνα με:
(i) τις γενικές αρχές της διδασκαλίας και
(ii)τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθημάτων της ειδικότητάς τους.

β)να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη γνώση.

γ)να αντιμετωπίζουν στην πράξη προβλήματα της καθημερινής σχολικής ζωής.

δ)να βοηθούν τον μαθητή στην προσαρμογή του στο σχολείο και να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.

ε)να κατανοούν τον ρόλο του σχολικού θεσμού μέσα στην κοινωνία και την επίδραση που η τελευταία ασκεί σ' αυτόν.

2. Η εξεταστέα ύλη της δεύτερης θεματικής ενότητας περιλαμβάνει δύο επί μέρους θέματα για όλους τους κλάδους:

α) Γενική διδακτική μεθοδολογία και γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα που η εξεταστέα ύλη ορίζεται η ίδια για όλους τους κλάδους.

β) Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο και ειδικότητα.

Ειδικότερα:

Α. Η εξεταστέα ύλη του πρώτου θέματος αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης, με μία γενική παιδαγωγική αντίληψη, ζητημάτων αγωγής και μάθησης, καθώς και βασικά γνωστικά στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής (που υπάρχουν σε όλα τα αντίστοιχα ψυχοπαιδαγωγικά βιβλία). Ειδικότερα:

α1. Με τη Γενική διδακτική μεθοδολογία επιδιώκεται να ελεγχθεί αν οι υποψήφιοι κατέχουν βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία της διδασκαλίας (προγραμματισμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση).

α2. Τα γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα αναφέρονται:

1) στην πρακτική αντιμετώπιση ποικίλων ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής, όπως προβλήματα προσαρμογής και συμπεριφοράς στο σχολείο, προβλήματα μετάβασης από τη μια βαθμίδα στην άλλη, προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και το σχολικό χώρο, αμοιβές-ποινές μαθητών, κίνητρα, διαπροσωπικές σχέσεις, επικοινωνία και ψυχολογικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικών- γονέων, προβλήματα σχετικά με την παιδική ή την εφηβική ηλικία (ανάλογα με τη βαθμίδα), απλά μαθησιακά προβλήματα, κρούσματα νεανικής παραβατικότητας στο πλαίσιο του σχολείου, οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα των μαθητών, και

2) σε γενικά παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη σχέση σχολείου και κοινωνίας, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, τις επιδράσεις του σχολείου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου, τους εξωσχολικούς παράγοντες αγωγής και τα βασικά στοιχεία της δομής και λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τα ζητούμενα είτε υπό τη μορφή σύντομου δοκιμίου είτε υπό τη μορφή απαντήσεων σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε συγκεκριμένα διδακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα στην τάξη ή στο σχολείο τους.

Β. Με την ειδική διδακτική επιδιώκεται να ελεγχθεί εάν οι υποψήφιοι είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατά το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας «επί χάρτου» εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, πέραν της δασκαλοκεντρικής.

Η εξέταση της ειδικής διδακτικής αναφέρεται ειδικότερα σε ζητήματα των αντίστοιχων προς την ειδικότητα των υποψηφίων γνωστικό/ά αντικείμενο/α [γενικοί σκοποί και ειδικοί στόχοι του μαθήματος (με βάση τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών].

Στους υποψηφίους μπορεί να δοθεί μία διδακτική δραστηριότητα σχετική με το μάθημα (ή τα μαθήματα) της ειδικότητάς τους και τους ζητείται: να παρουσιάσουν ένα αναλυτικό σχέδιο στο οποίο να εκθέτουν τη μέθοδο και τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησής της και να αιτιολογήσουν με βάση τις παιδαγωγικές τους γνώσεις την άποψή τους. Μπορεί ακόμη να τους δίδεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος και να τους ζητείται να το σχολιάσουν ή να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν αναφέρονται σ' αυτό.

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

(Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση, πατήστε ΕΔΩ για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένα τις υπηρεσίες μας. Ευχαριστούμε)

www.fa3.gr

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα
0000000000000

Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Βιβλία Φ.Α. από ΟΕΔΒ
Περιεχόμενα νομοθεσίας σχετικά με τη Φ.Α.
ΔΗΛΩΣΑΝ για την Φ.Α.:
Υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος:
"Η Φυσική Αγωγή υπηρετεί όχι μόνο την μαθητική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία"
Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός (Δείτε το, αξίζει παρότι είναι μεγάλο αρχείο 189 Kb)
Απάντηση υφ. Παιδείας κ. Καλού στα αιτήματα της Ένωσης Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ελλάδας (Ε.Κ.Φ.Α.Ε.) για την αναβάθμιση του κλάδου της Φ.Α., τα οποία κατέθεσε ως αναφορά ο Βουλευτής κ. Αθαν. Αλευράς.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Γυμνασιάδα 2006, Αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (ISF).
30 Μηνίτες Φ.Α.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Φ.Α. κ΄ Αρχαία Ελλάδα
Ολυμπιακά Αγωνίσματα στην Αρχαία Ελλάδα
Ολυμπιονίκες στην Αρχαία Ελλάδα
Χρονικό Εκπ/σης Στελεχών Φ.Α.
Τα Δύσκολα Χρόνια Φ.Α. και Εκπ/σης
Η Σταδιακή Σύγκλιση Φ.Α. και Εκπ/σης
Πρωτεργάτες Φ.Α. και Αθλητισμού:
Φωκιανός, Χρυσάφης, Βικέλας, Λάμπρος, Μάνος
Ιστορική Ανασκόπηση της Φ.Α. στην Ελληνική Εκπαίδευση
Προβλήματα των καθηγητών Φ. Α. (κ΄άλλων ειδικοτήτων) ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΟΕ)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ κ΄ΘΕΣΕΙΣ της ΔΟΕ για την Φ. Α. (κ΄άλλες ειδικότητες)
Χρονικό Φ.Α. στο Δημοτικό
Γενικός Στόχος της Φ.Α. - Επί μέρους Στόχοι
Προγραμματισμός Μαθήματοος ΦΑ.
Διεθνής Καταστατικός Χάρτης Φυσικής Αγωγής της UNESCO.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡ/ΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΕΠΠΣ) - Φ.Α.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ:
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
2. ’ξονες, Γενικοί στόχοι, Θε΅ελιώδεις έννοιες Διαθε΅ατικής προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
4. Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
5. Αξιολόγηση
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού
ΓΥΜΝΑΣΙΟ:
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
2. ’ξονες, Γενικοί στόχοι, Θε΅ελιώδεις έννοιες Διαθε΅ατικής προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
4. Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
5. Αξιολόγηση
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Φ. Α.:
Α'-Β' Δημοτικού
Γ'-Δ' Δημοτικού,
Ε'-ΣΤ' Δημοτικού
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου
 Ολα τα ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ της Φ.Α. σε μορφή .pdf
ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Φ.Α.:
Α' Β' Γ' Δ' Ε' ΣΤ' Δημοτικού
Α' Β' Γ' ημερήσιου Γυμνασίου
Α' Β' Γ' Γενικού Λυκείου
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
2007, Γνωστικό Αντικείμενο
2007, Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2007, Ειδική Διδακτική
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικεί΅ενο
ΕΞεταστέα Υλη, Φ.Α. (ΠΕ11), ΑΣΕΠ, 2006
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
 Eρωτήσεις εργοφυσιολογίας
Παιδαγωγική 2006
Διδακτική Μεθοδολογία
Θεωρίες Μάθησης, (pdf, 480 Kb)
Διοριστέοι ΑΣΕΠ 2002
30 Μηνίτες Φ.Α
Διοριστέοι ΑΣΕΠ 2004
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ στο ΣΧΟΛΕΙΟ
Από την συλλογή κ΄επιμέλεια του δάσκαλου Γρηγόρη Φιλιππιάδη
ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΥΓΕΙΑ στο ΣΧΟΛΕΙΟ
Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου
ΕΝΩΣΕΙΣ Φ.Α.
ΠΕΠΦΑ (Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής)
ΕΓΒΕ (Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος)