|
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
|
ΕΠΙΛΟΓΗ
ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΣΤΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ
Αρ.Πρωτ.Φ.10/610/118443/Γ1/14-10-2011/ΥΠΔΒΜΘ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Γ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
e-mail: spudonpe(AT)minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Κ. Παπαχρήστος, Σ. Λαπατά
Τηλ: 210- 3443318
Θέμα : Επιλογή σημαιοφόρων- παραστατών,
ορισμός υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων
Σε συνέχεια της με
αριθ. πρωτ. Φ.10/592/115806/Γ1/7-10-2011
εγκυκλίου του Υπ. Παιδείας Δ. Β. Μ. Θ.,
αναφορικά με την επιλογή σημαιοφόρων-παραστατών,
ορισμό υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων και σε ότι
αφορά «την κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία (3)
τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν αρχικά οι
τρεις (3) αριστούχοι μαθητές (ένας από κάθε
τμήμα) και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των τριών
(3) αυτών μαθητών ώστε να επιλεγούν οι δύο (2)
σημαιοφόροι ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι
31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου
μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους»,
επισημαίνεται ότι, ο τρίτος αριστούχος που δεν
επιλέγεται σημαιοφόροσ, για κανένα από τα δυο
χρονικά διαστήματα, αυτοδίκαια ορίζεται
παραστάττης.
Ανάλογη διαδικασία ακολουθείται και στις
περιπτώσεις που λειτουργούν τέσσερα (4) τμήματα
στη ΣΤ΄ τάξη και υπάρχουν δύο αριστούχοι μαθητές
οι οποίοι δεν επιλέχθηκαν ως σημαιοφόροι.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων
για την πιστή τήρηση των : Π.Δ.201/98 (ΦΕΚ
161Α), άρθρο 13, § 11, των Υ. Α
Φ.10/84/Γ1/480/6-7-2001 (ΦΕΚ 863Β) &
Γ1/219/16-3-2001(ΦΕΚ 277Β), καθώς και τις υπ΄
αριθ. Φ.10/592/115806/Γ1/7-10-2011 εγκυκλίου του
Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί των Σχολικών μονάδων να
ενημερωθούν ενυπόγραφα.
Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
----------------------
Αρ.Πρωτ.Φ.10/592/115806/Γ1/07-10-2011/ΥΠΔΒΜΘ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Γ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
e-mail: spudonpe(AT)ypepth.gr
Πληροφορίες: Κ. Παπαχρήστος, Σ. Λαπατά
Τηλ: 210- 3443318
Θέμα : Επιλογή σημαιοφόρων- παραστατών,
ορισμός υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων
Ενόψη του προσεχούς εορτασμού της Εθνικής
Επετείου «ΟΧΙ» - 28ης Οκτωβρίου και με αφορμή τα
εύλογα ερωτήματα των εκπαιδευτικών πολλών
σχολικών μονάδων της χώρας, σχετικά με τον τρόπο
επιλογής σημαιοφόρων-παραστατών και τον ορισμό
υπευθύνων για την κατάθεση στεφάνου, σας
γνωστοποιούμε τα εξής:
Η επιλογή των σημαιοφόρων γίνεται σύμφωνα με την
διαδικασία που προβλέπεται από την παράγραφο 11
του άρθρου 13 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161 Α) και
με βάση τις μεταβολές που επήλθαν με τη Υ.Α Φ10/
84/Γ1/480/6-7-2001 (ΦΕΚ 863 Β) που αφορά στη
συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής και μαθητών
που έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής
Αγωγής καθώς και όσων προέρχονται από μετεγγραφή
και με την Υ.Α. Γ1/219/16-3-2001(ΦΕΚ 277 Β) που
αφορά στη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής και
των αλλοδαπών μαθητών.
Ειδικότερα :
α) Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ΄
τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31
Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι
το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί
που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν
συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο
βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού
του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο
κλασματικό μέρος, γίνεται κλήρωση. Το κλασματικό
μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και
όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.
β) Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ΄
τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31
Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το
τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με
την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι
σημαιοφόροι.
γ) Κατά τον ίδιο τρόπο, επιλέγονται δύο μαθητές
της ΣΤ΄ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε
σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους
ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το
διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η
Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
δ) Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι
υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται
κατά τμήμα με την υποχρεωτική τήρηση των
προαναφερομένων.
Στις περιπτώσεις που, λόγω ειδικών συνθηκών,
λειτουργούν σε οποιαδήποτε σχολική μονάδαν τρία
(3) τμήματα στη ΣΤ΄ τάξη, τότε πριν τη
διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και
υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων, διενεργείται
κλήρωση από το Διευθυντή του σχολείου, παρουσία
γονέων των μαθητών ή εκπροσώπων του Συλλόγου
Γονέων και Κηδεμόνων, ώς εξής: 1. Κλήρωση στο
κάθε ένα από τα τρία (3) τμήματα χωριστά, ώστε
να επιλεγούν αρχικά οι τρεις (3) αριστούχοι
μαθητές (ένας από κάθε τμήμα) και στη συνέχεια
κλήρωση μεταξύ των τριών (3) αυτών μαθητών ώστε
να επιλεγούν οι δύο (2) σημαιοφόροι ένας για το
χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος
από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού
έτους.. 2. Κλήρωση στο κάθε ένα από τα τρία (3)
τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν από κάθε
τμήμα πέντε (5) παραστάτες και ένας (1)
υπέυθυνος κατάθεσης στεφάνου και στη συνέχια
κλήρωση μεταξύ των δεκαοκτών (18) αυτών μαθητών
ώστε να επιλεγούν πέντε (5) παραστάτες και ένας
(1) υπέυθυνος κατάθεσης στεφάνου για το χρονικό
διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε (5)
παραστάτες και ένας (1) υπεύθυνος κατάθεσης
στεφάνου από το χρονικό διάστημα 1η Φεβρουαρίου
μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Στις
περπτώσεις που λετουργούν τέσσερα (4) τμήματα
στη ΣΤ' τάξη, ακολουθείται ανάλογη διαδικασία.
ε) Στα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών
στην ΣΤ΄ τάξη (μικρότερο από το σύνολο των
παραπάνω θέσεων), οι θέσεις συμπληρώνονται με
μαθητές της Ε΄ και όταν δεν επαρκούν κι αυτοί,
με μαθητές και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα
σειρά (πρώτα της Δ΄ τάξης κλπ.). Στην περίπτωση
αυτή επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο
σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα «Α» στους
μέσους όρους των μαθημάτων. Αν υπάρχουν
περισσότεροι μαθητές που έχουν ίσο αριθμό «Α»
στους μέσους όρους των μαθημάτων, γίνεται
κλήρωση.
Επισημαίνεται ότι, η επιλογή γίνεται από το
διευθυντή του σχολείου ενώπιον του συλλόγου
διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και
συντάσσεται σχετικό πρακτικό, στο οποίο
αναφέρεται η όλη διαδικασία, καθώς και τα
ονόματα των μαθητών που πήραν μέρος στην
κλήρωση.
Παρακαλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί των Σχολικών
μονάδων να ενημερωθούν ενυπόγραφα.
Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
---------------------------------
Αθήνα, 9-1-2008
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΙΙΑ
ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ NOMIKOY ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ 13/2008
(Ατομική)
ΓΝΩΜΟΔΟΤΩΝ: Παναγιώτης Παππάς, Πάρεδρος Ν.Σ.Κ.
ΕΡΩΤΗΜΑ: Φ.10/8/1769/Γ1/9-1-2006 Δ/νσης Σπουδών
Π.Ε./τμ.Γ του ΥΠΕΠΘ.
ΘΕΜΑ: Αν πρέπει να εκπροσωπούνται και τα δύο
τμήματα της ΣΤ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου στις
θέσεις σημαιοφόρων και παραστατών.
***************
Επί του ως άνω τεθέντος ερωτήματος γνωμοδοτούμε
ως ακολούθως:
Α. 1. Με την διάταξη της παρ. 11, του άρθρου 13
του Π.Δ. 201/1998, που φέρει τον τίτλο
«Σημαιοφόροι και παραστάτες υπεύθυνοι για
κατάθεση στεφάνου» ορίζονται τα ακόλουθα:
«Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την
κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές που δεν
έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής
και είναι"'Ελληνες υπήκοοι.
Στη διαδικασία επιλογής μπορούν να πάρουν μέρος
και μαθητές ελληνικής καταγωγής με ξένη
υπηκοότητα, εφόσον και οι γονείς τους το
επιθυμούν και δεν έχουν απαλλαγεί από το μάθημα
της Φυσικής Αγωγής.
α. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΓ
τάξης, ο ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31
Ιανουαρίου και ο άλλος από 1 η Φεβρουαρίου μέχρι
το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί
που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν
συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο
βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού
του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο
κλασματικό μέρος, γίνεται κλήρωση. Το κλασματικό
μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και
όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.
β. Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΓ
τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31
Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το
τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με
την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι
σημαιοφόροι.
γ. Με τον τρόπο που περιγράφεται στα προηγούμενα
εδάφια, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΓ τάξης που
δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε
παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση
στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31
Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι
το τέλος του διδ. έτους.
δ. Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι
υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται
κατά τμήμα και η τήρηση των αναφερομένων στα
παραπάνω εδάφια α, β, γ είναι υποχρεωτική.
Η επιλογή γίνεται από το διευθυντή του σχολείου
ενώπιον του συλλόγου διδασκόντων και των
ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό
πρακτικό, στο οποίο αναφέρεται η όλη διαδικασία,
καθώς και τα ονόματα των μαθητών που πήραν μέρος
στην κλήρωση.
ε. Στη διαδικασία επιλογής δεν παίρνουν μέρος οι
μαθητές που προέρχονται από μετεγγραφή και πήραν
τίτλο προόδου Ε· τάξης από άλλο σχολείο.
στ. Στα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών
στην ΣΓ τάξη (μικρότερο από το σύνολο των
παραπάνω θέσεων), οι θέσεις συμπληρώνονται με
μαθητές της Ε' και όταν δεν επαρκούν κι αυτοί,
με μαθητές και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα
σειρά (πρώτα της Δ' τάξης κ.λ.π). Στην περίπτωση
αυτή επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο
σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα Α στους μέσους
όρους των μαθημάτων.
Αν υπάρχουν περισσότεροι μαθητές που έχουν ίσο
αριθμό Α στους μέσους όρους των μαθημάτων,
γίνεται κλήρωση».
2) Επίσης με την υπ'αριθμ. Γ1/219/13-3-2001
απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων αποφασίσθηκε ότι στη διαδικασία
επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων
για την κατάθεση στεφάνου μπορούν να συμμετέχουν
και αλλοδαποί μαθητές, οι οποίοι όμως φοιτούν
τουλάχιστον δύο χρόνια σε ελληνικό σχολείο, και
τέλος
3) Με την υπ' aριθμ. Φ.10/84/Γ1/480/21-6-2001
απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων προβλέφθηκε ότι στη διαδικασία
επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων
για την κατάθεση στεφάνου στα δημοτικά σχολεία
μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές, οι οποίοι
για διάφορους λόγους έχουν απαλλαγεί από το
μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ύστερα από υπεύθυνη
δήλωση των γονέων τους, καθώς και οι
μετεγγραφέντες μαθητές από άλλα σχολεία, εφόσον
η μετεγγραφή έχει ολοκληρωθεί μέχρι 10 Οκτωβρίου
του έτους, που γίνεται η επιλογή, και έχει
προσκομισθεί στο σχολείο αντίγραφο της σελίδας
του Βιβλίου Μητρώου, στην οποία φαίνεται η
αναλυτική βαθμολογία τους στην Ε' Τάξη.
Β. Από τον σκοπό, την γραμματική διατύπωση και
την ερμηνεία των προαναφερόμενων διατάξεων,
αυτοτελώς και σε συνδυασμό μεταξύ τους,
προκύπτουν τα ακόλουθα:
I. Με την ως άνω διάταξη της παρ. 11 του άρθρου
13 του Π.Δ. 201/1998 και των υπ' αριθμ.
Γ1/219/13-3-2001 και Φ.10/84/Γ1/480/21-β-2001
Υ.Α. ο νομοθέτης, προκειμένου, αφενός μεν να
επιβραβεύσει την προσπάθεια των καλύτερων
μαθητών και αφετέρου να αποτρέψει τυχόν
αμφισβητήσεις από γονείς και μαθητές ως προς τον
τρόπο ορισμού των σημαιοφόρων, παραστατών και
υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου μαθητών Σχολείων
της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επί των διαφόρων
σχολικών και άλλων εκδηλώσεων, καθόρισε επ'
αυτού κριτήρια και κατέγραψε τις προϋποθέσεις
των δικαιούμενων να συμμετάσχουν σ' αυτές
μαθητών, τον αριθμό αυτών, τον τρόπο και την
διαδικασία επιλογής αυτών, τα όργανα επιλογής,
τα χρονικά διαστήματα, κ.τ.λ.
ΙΙ. Έτσι, λοιπόν, με βάση αυτό το κριτήριο
ορίσθηκε ότι: α) σημαιοφόροι, παραστάτες και
υπεύθυνοι κατάθεσης στεφάνου θα είναι κυρίως
μαθητές της ΣΓ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου και
κατ' εξαίρεση, και μόνον όταν οι μαθητές της ΣΓ
Τάξης δεν επαρκούν για τη στελέχωση των ως άνω
θέσεων, οι θέσεις αυτές θα συμπληρώνονται με
μαθητές της Ε' Τάξης και των άλλων τάξεων, κατά
φθίνουσα σειρά.
β) Ακολούθως προβλέφθηκε ότι οι προαναφερθέντες
μαθητές θα πρέπει, εφόσον έχουν απαλλαγεί από το
μάθημα της Φυσικής Αγωγής, και επιθυμούν να
συμμετάσχουν, να προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση
των γονέων τους, να είναι Έλληνες υπήκοοι ή και
αλλοδαποί, αρκεί να φοιτούν τουλάχιστον δύο
χρόνια σε ελληνικό σχολείο, καθώς και ξένοι
υπήκοοι Ελληνικής καταγωγής με δήλωση των γονέων
και με συντρέχουσα την ως άνω προϋπόθεση της μη
απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα της Φυσικής
Αγωγής ή εφόσον έχουν απαλλαγεί απ' αυτό με
υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους.
γ) Ο αριθμός των σημαιοφόρων ορίσθηκε σε δύο, ο
ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου
και ο δεύτερος για το από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι
τέλους του διδακτικού έτους χρονικό διάστημα,
των παραστατών σε δέκα εκ των οποίων οι πέντε
για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και
οι άλλοι πέντε για το από 1 ης Φεβρουαρίου μέχρι
τέλους του διδακτικού έτους χρονικό διάστημα και
των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου σε δύο, ο ένας
για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος
από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι τέλους του διδακτικού
έτους και τούτο προκειμένου να είναι μεγαλύτερος
και πιο aντιπροσωπευτικός ο αριθμός των μαθητών
που θα συμμετέχουν στις ως άνω θέσεις.
δ) Οι ως άνω μαθητές θα επιλέγονται μεταξύ αυτών
που φοιτούσαν ήδη στην Ε' Τάξη του ίδιου
σχολείου κατά το προηγούμενο έτος αλλά και από
τους μετεγγραφέντες από άλλα σχολεία, εφόσον
όμως η μεταγραφή έχει ολοκληρωθεί μέχρι 10
Οκτωβρίου του έτους που έγινε η επιλογή και έχει
προσκομισθεί στο σχολείο αντίγραφο της σελίδας
του Βιβλίου Μητρώου, στην οποία φαίνεται η
αναλυτική βαθμολογία τους στην Ε' Τάξη.
ε) Ως όργανο επιλογής ορίσθηκε ο διευθυντής του
σχολείου, που θα πρέπει για λόγους
αντικειμενικότητας και διαφάνειας, να διεξάγει
την διαδικασία ενώπιον του συλλόγου των
διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών,
σύμφωνα με αυτά που προβλέπονται στις περ. α, β
και γ της παρ.11 του ως άνω άρθρου 13, και να
συντάσσει περί αυτού και σχετικό πρακτικό.
στ) τέλος προβλέφθηκε ρητά ότι οι σημαιοφόροι,
οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση
του στεφάνου θα επιλέγονται κατά τμήμα, δηλαδή ο
σημαιοφόρος, οι παραστάτες και ο υπεύθυνος
κατάθεσης στεφάνου θα επιλέγονται όλοι και
ενιαία από το ίδιο τμήμα της ΣΤ Τάξης του
Σχολείου και όχι επιλεκτικά από διάφορα τμήματα
(από το α· τμήμα δηλ. ο σημαιοφόρος, από το β'
οι παραστάτες και από το γ· ο υπεύθυνος
κατάθεσης στεφάνου) και για κάθε μία από τις ως
άνω χρονικές περιόδους και τούτο γιατί ο
νομοθέτης θέλησε να προσδόσει ιδιαίτερη σημασία
και προτεραιότητα στην εκπροσώπηση των τμημάτων
ώστε και να αποφεύγονται συγχύσεις και να
επιβραβεύονται οι επιδόσεις σε συνδυασμό
ατομικού και συλλογικού επιπέδου
Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή εν προκειμένω δεν
ευσταθεί διότι στην περίπτωση αυτή ο νομοθέτης
δεν θα όριζε ρητά ότι η επιλογή θα γίνεται κατά
τμήμα, αλλά είτε δεν θα το όριζε καθόλου είτε θα
έλεγε ρητά ότι η επιλογή θα γίνεται από το
σύνολο των μαθητών της ΣΓ Τάξης αδιακρίτως.
Εξάλλου, η ερμηνεία αυτή προκύπτει και από το
συνδυασμό του περιεχομένου των περιπτώσεων α·
και δ· της παρ_11, όπου προβλέπεται μεν ότι ως
σημαιοφόροι επιλέγονται οι έχοντες μεγαλύτερο
γενικό μέσο όρο βαθμολογίας πλην όμως η
διαδικασία αυτή της επιλογής θα γίνεται κατά
τμήμα.
Επ' αυτού όμως γεννώνται περαιτέρω διάφορα
ζητήματα όπως π.χ.
α) Όταν είναι μόνο ένα τμήμα στην ΣΓ Τάξη, και
αφού επιλεγούν οι έχοντες συγκεντρώσει τόν
μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας και γίνει
ο διαχωρισμός σε δύο ομάδες, πως θα γίνει η
εκπροσώπηση στο πρώτο (μέχρι 31 Ιανουαρίου)
χρονικό διάστημα και στο δεύτερο χρονικό
διάστημα;
β) Εν συνεχεία, όταν υπάρχουν δύο τμήματα, και
αφού γίνει η επιλογή των επτά μαθητών εξ αυτών
που έχουν μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας
κατά τμήμα, πως θα γίνει η εκπροσώπηση στο πρώτο
και στο δεύτερο χρονικό διάστημα-περιόδους, ποιο
από τα δύο τμήματα δηλαδή θα εκπροσωπήσει το
σχολείο στην πρώτη χρονική περίοδο και ποιο στη
δεύτερη και
γ) Όταν υπάρχουν περισσότερα από δύο τμήματα της
ΣΓ Τάξης, ποια θα είναι τα δύο τμήματα που θα
επιλεγούν για την εκπροσώπηση του Σχολείου στις
δύο ως άνω χρονικές περιόδους;
Απάντηση επί των ως άνω ζητημάτων-ερωτημάτων δεν
προβλέπεται ρητά ούτε στον ως άνω νόμο ούτε και
τις οικείες υπουργικές αποφάσεις.
Κατά συνέπεια αυτή θα πρέπει να δοθεί σύμφωνα με
το πνεύμα, που διέπει τις προαναφερόμενες
διατάξεις, τα υφιστάμενα κριτήρια αλλά και τις
εν γένει παιδαγωγικές αρχές.
Έτσι, λοιπόν, στην πρώτη των περιπτώσεων, που
υφίσταται μόνο ένα τμήμα στην ΣΤ Τάξη του
Σχολείου, αφού πρώτα επιλεγούν από το Διευθυντή
του Σχολείου, και με βάση τις βαθμολογίες των
μαθητών που είναι καταγεγραμμένες στο Βιβλίο
Μητρώου του Σχολείου, δύο από αυτούς (τους
μαθητές) που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο γενικό
μέσο όρο βαθμολογίας για σημαιοφόροι, εν
συνεχεία οι δέκα αμέσως επόμενοι, από αυτούς που
συγκεντρώνουν τον αμέσως επόμενο μεγαλύτερο
γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, για παραστάτες και
ακολούθως άλλοι δύο μετά τους προαναφερόμενους,
που συγκεντρώνουν τον αμέσως επόμενο μεγαλύτερο
γενικό μέσο όρο, για την κατάθεση στεφάνου (κατά
φθίνουσα σειρά), εν συνεχεία θα πρέΊτει, αφού
τους χωρίσει σε δύο τμήματα, λαμβάνοντας πάντα
υπόψη τον μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας
των μαθητών, να ορίσει το ένα τμήμα (σημαιοφόρο,
παραστάτες, υπεύθυνο κατάθεσης στεφάνου) να
εκπροσωπεί το Σχολείο στις διάφορες εκδηλώσεις
κατά την πρώτη χρονική περίοδο, μέχρι 31
Ιανουαρίου και το δεύτερο τμήμα κατά τη δεύτερη
χρονικά περίοδο, από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι τέλος
του διδακτικού έτους και στην περίπτωση που
.υπάρχουν αντιρρήσεις, από το σύλλογο των
διδασκόντων, τους γονείς ή τους μαθητές να γίνει
ο ορισμός των τμημάτων κατόπιν κληρώσεως.
Στην δεύτερη των περιπτώσεων, που υφίστανται,
δηλαδή, δύο τμήματα στην ΣΤ Τάξη του Σχολείου,
αφού πρώτα γίνει για κάθε τμήμα η επιλογή των
επτά μαθητών, που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο
γενικό μέσο όρο βαθμολογίας (ένας για
σημαιοφόρος, πέντε για παραστάτες και ένας για
κατάθεση στεφάνου), στη συνέχεια θα ακολουθηθεί
η προαναφερόμενη διαδικασία και ή θα ορισθεί το
τμήμα, του οποίου ο ορισθείς ως σημαιοφόρος
συγκεντρώνει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο
βαθμολογίας, να εκπροσωπήσει το Σχολείο στις
εκδηλώσεις στην πρώτη χρονική περίοδο, δηλ.
μέχρι 31 Ιανουαρίου, και το άλλο τμήμα στην
δεύτερη χρονικά περίοδο, δηλ. από 1 ης
Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους,
ή η σειρά των τμημάτων για τις χρονικές
περιόδους, εφόσον υπάρχουν αντιρρήσεις, θα
καθορισθεί κατόπιν κληρώσεως.
Τέλος στην τρίτη των περιπτώσεων κατά την οποία
υφίστανται περισσότερα από δύο τμήματα της ΣΤ
Τάξης (τρία, τέσσερα κ.τ.λ.), τότε θα πρέπει,
αφού πρώτα επιλεγούν, μεταξύ όλων των
υφισταμένων τμημάτων, τα δύο πρώτα καλύτερα στη
βαθμολογία τμήματα, και αυτά θα πρέπει να είναι
εκείνα τα δύο των οποίων οι μαθητές, που
προορίζονται για σημαιοφόροι, έχουν το
μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας στο
καθένα, στη συνέχεια θα γίνει η επιλογή για την
εκπροσώπηση στο πρώτο χρονικό διάστημα και στο
δεύτερο αντίστοιχο, με τον κατά τα ως άνω
περιγραφέντα τρόπο.
Κατά συνέπεια η απάντηση που προσήκει στο εν
αρχή τεθέν ερώτημά σας είναι θετική.-
Y.A. Φ.10/84/Γ1/480/21-6-2001
ΦΕΚ 863/2001
Επιλογή σημαιοφόρων στο δημοτικό σχολείο
Έχοντας υπόψη:
1. Το εδάφιο ζ της παραγρ. 11 του άρθρου 4 του
Ν.1566/85 (ΦΕΚ 167α)
2. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7
του Ν.2525/97 (ΦΕΚ 188^) «Ενιαίο Λύκειο,
πρόσβαση αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες
διατάξεις», οι οποίες ορίζουν ότι τα θέματα του
παραπάνω εδαφίου του Ν. 1566/85 ρυθμίζονται με
απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
θρησκευμάτων
3. Την υπ. αρ. 18/9-5-01 απόφαση του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
4. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν
προκαλείται δαπάνη σε βάρος του δημοσίου
αποφασίζουμε
Στη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών
και υπευθύνων για την κατάθεση στεφάνου στα
δημοτικά σχολεία μπορούν να συμμετέχουν και:
α. Μαθητές οι οποίοι για διάφορους λόγους έχουν
απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής,
ύστερα από υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους.
β. Οι μετεγγραφέντες μαθητές από άλλα σχολεία,
εφόσον η μετεγγραφή έχει ολοκληρωθεί μέχρι 10
Οκτωβρίου του έτους που γίνεται. η επιλογή και
έχει προσκομισθεί στο σχολείο αντίγραφο της
σελίδας του Βιβλίου Μητρώου, στην οποία φαίνεται
η αναλυτική βαθμολογία τους στην Ε' τάξη.
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αριθ. Πρωτ.: Φ10/125/881/10–01-2001/ΥΠΕΠΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΤΜΗΜΑ Γ’
Τηλ. 3236970
Fax: 32384444
e-mail: t05spe3(a)ypepth.gr
ΘΕΜΑ: Επιλογή σημαιοφόρων
ΣΧΕΤ.
α. Π.Δ 201/98, ΦΕΚ 161 τ. Α' (αρΘ. 13. παρ. 11)
β. Γ1/219/13-3.2001 (ΦΕΚ 277 τ. Β') υπουργική
απόφαση
γ. Φ10/84/Γ1/480/21-6-2001 (ΦΕΚ 863 τ. Β')
υπουργική απόφαση
δ.Φ10/99/Γ1/678/19-7-2001 εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ
Υπενθυμίζουμε ότι στη διαδικασία επιλογής
σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων για την
κατάθεση στεφάνου στα δημοτικά σχολεία παίρνουν
μέρος οι μαθητές της ΣΤ' τάξης που κατά το
προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το
μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας,
υπολογιζόμενου και του κλασματικού του μέρους.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Αρ.Πρωτ.Γ1/219/13-3-2001/ΥΠΕΠΘ
ΘΕΜΑ : Επιλογή σημαιοφόρων
Έχοντας υπόψη:
1. Το εδάφιο ζ της παραγρ. 11 του άρθρου 4 του
Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167α)
2. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7
του Ν. 2525/97 (ΦΕΚ 188α) "Ενιαίο Λύκειο,
πρόσβαση αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
και άλλες διατάξεις", οι οποίες ορίζουν ότι τα
θέματα του παραπάνω εδαφίου του Ν. 1566/85
ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3. Την υπ. αριθμ. 8/21.2.2001 πράξη του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
4. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν
προκαλείται δαπάνη σε βάρος του δημοσίου
αποφασίζουμε
Στη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών
και υπευθύνων γαι την κατάθεση στεφάνου μπορούν
να συμμετέχουν και αλλοδαποί μαθητές, οι οποίοι
φοιτούν τουλάχιστο δύο (2) χρόνια σε ελληνικό
σχολείο.
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ
-
(Αν εισήλθατε σε
αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη
εξωτερική σύνδεση, και σεν βλέπετε ολη τη σελίδα
(όλα τα frames), πατήστε
ΕΔΩ
για να επανέλθετε. Ευχαριστούμε)
|
|
|
Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος,
Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA) //
σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας)
-
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν
προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright ©
1997-2018+
Αποποίηση Ευθύνης
|
|
|
|
|
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄Φ.Α.
|
|
|
|
Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων για Σχολικά Πιλοτικά
Προγράμματα της Πράξης "Εφαρμογή Προγραμμάτων που
προωθούν την Ισότητα στην Κοινωνία - Καλλιπάτειρα" |
|
Θέματα Φυσικής Αγωγής:
Αθλητική περιβολή, Απουσία, Βαθμός ετήσιας προόδου στο μάθημα Φ.Α., Απαλλαγή από το μάθημα της Φ.Α., Κλειστά Γυμναστήρια, Αίθουσες Γυμναστικής, Χώροι πολλαπλής χρήσεως |
|
Αξιολόγηση,
Βαθμολόγηση Μαθητών στη Φ.Α. |
|
Απαλλαγή στη Φ.Α. |
|
Ο ρόλος του ΚΦΑ στη καθημερινή
σύνταξη |
|
Εισαγωγή μαθητών
- αθλητών στα ΑΕΙ (για το
2008-09) |
|
Απουσίες
μαθητών - αθλητών, Προϋποθέσεις Δικαιολόγησης |
|
Ατομικά Δελτία Υγείας,
Εντυπο,
Οδηγίες ΙΚΑ |
|
Αθλητική περιβολή
μαθητών |
|
Νέφος κ΄ Φ.Α. |
|
Χρήση- Φύλαξη
Αθλ. Υλικού |
|
Εξέταση για ΤΕΦΑΑ |
|
Αίθουσες
πολλαπλών χρήσεων, Κλειστά Γυμναστήρια |
|
Σύμπτυξη τμημάτων, Tελευταία ώρα, Oμαδική μετακίνηση |
|
Εργασία σε
αθλητικούς συλλόγους |
|
Βαθμολογία
τριμήνων - Απορριπτικό αποτέλεσμα |
|
Επαρκής κ΄ελλιπής
φοίτηση, απουσίες αθλητών |
|
Απαγόρευση απομάκρυνσης
μαθητή από το τμήμα για συμμετοχή του σε δραστηριότητες |
|
Οι αθλητικές δραστηριότητες, στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση,
διεξάγονται κατά τις ώρες λειτουργίας των σχολείων και οι καθηγητές Φ.Α. ή Δάσκαλοι, που συμμετέχουν σε αυτούς ως Διαιτητές, Κριτές ή Συνοδοί,
είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία. |
|
ΤΑΔ - ΕΤΑΔ. :
|
|
Ιδρυτική απόφαση Γ4/902/29-9-1988 για ΤΑΔ |
|
Ιδρυση, Λειτουργία
ΤΑΔ |
|
Κριτήρια
Επιλογής Κ.Φ.Α. στα
ΤΑΔ (2008-09) |
|
Κριτήρια Επιλογής Κ.Φ.Α. στα
ΤΑΔ (2007-08) |
|
Αναλυτική
λειτουργία Τ.Α.Δ. Ε.Τ.Α.Δ. |
|
Υπόδειγμα Αίτησης
|
|
Κατάσταση Αθλητικών
Σχολείων |
|
Αποσπάσεις στα ΤΑΔ- ΕΤΑΔ για το 2005-06 |
|
Γραφεία Φ.Α. & ΤΑΔ- ΕΤΑΔ (σε όλη την Ελλάδα) |
|
ΤΑΔ- ΕΤΑΔ ανά σχολείο/αθλημα, 2003 |
|
Σχολ. Αθλ. Δραστηριότητες: |
|
Αθλητικές δραστηριότητες σχολείων Δευτεροβάθμιας
και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την
τροποποίηση (1755/Γ4/9-1-2006) |
|
Δαπάνες Σχολικών
Αγώνων |
|
ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ: |
|
Σύνθεση
Παρέλασης (Β/θμια) |
|
Παρέλαση κ΄υπηρεσία
σε 2 σχολεία |
|
Επιλογή σημαιοφόρων. |
|
ΝΟΜΟΣ 2942/2001, Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το Πρόγραμμα Ολυμπιακής Εκπαίδευσης και για τις ανάγκες των σχολείων και άλλες διατάξεις.
|
|
Πρόγραμμα
Ολυμπ. Παιδείας |
|
Εφαρμογή Ολυμπ. Παιδείας
|
|
ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ: |
|
Δικαιολογητικά
για Αδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Προπονητή
|
|
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ, ΠΕ11,
Φυσική Αγωγή
(Υλη, θέματα, σωστές απαντήσεις) |
|
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
|
|
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
|
|
2005, Γνωστικό Αντικείµενο |
|
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05 |
|
Θέματα 2000 κ΄ 2003 |
|
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική
Αγωγή) |
|
|
|
|
|
|
|
Γρίφοι,
Γνωμικά,
Παροιμίες,
Αινίγματα,
Ημερολόγιο,
Εορτές,
Αριθμομηχανή,
Μουσική,
Σωστό
- Λάθος,
Σαν σήμερα,
Ανέκδοτα,
Εκτακτα νέα
|
|
|
|
|