www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής, Είστε εδώ: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

www.fa3.gr

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, 2002 - 2003

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΘΗΝΑ 2002
ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ

ΜΕΡΟΣ 1ο
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, 2002 - 2003



Από το ακαδημαϊκό έτος 2002-2003 η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται πλέον μόνο με το σύστημα του Ενιαίου Λυκείου. Το κύριο χαρακτηριστικό του συστήματος αυτού είναι ότι βασίζεται ως προς τα κριτήρια επιλογής των εισαγομένων τελειοφοίτων σε βαθμολογικά δεδομένα προφορικής και γραπτής εξέτασης μαθημάτων των δύο τελευταίων τάξεων του Ενιαίου Λυκείου, τα οποία είναι αποδεσμευμένα από τα αντίστοιχα που λαμβάνονται υπόψη για την αποφοίτηση και την απόκτηση του απολυτηρίου του Ενιαίου Λυκείου. Οι απόφοιτοι Ενιαίου Λυκείου προηγούμενων ετών μπορούν να επιδιώξουν τη βελτίωση της βαθμολογίας τους μετέχοντας ξανά στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο και για την εισαγωγή τους λαμβάνονται υπόψη τα βαθμολογικά δεδομένα της τελευταίας αυτής γραπτής τους εξέτασης. Για όσους αποφοίτους συμμετέχουν στις εξετάσεις αυτές τα αμέσως δυο επόμενα έτη απ΄ αυτό της αποφοίτησής τους λαμβάνεται υπόψη και ο προφορικός βαθμός που σημείωσαν όταν φοιτούσαν στην τελευταία τάξη, ενώ για όσους συμμετέχουν μετά την παρέλευση δύο ετών από τη λήψη του απολυτηρίου λαμβάνονται υπόψη μόνο οι γραπτοί βαθμοί της τελευταίας αυτής εξέτασής τους.

Επιπλέον Επιλογές:

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
Ψυχολογία εξετάσεων και συμβουλές στους υποψήφιους
Η διατροφή των εξετάσεων
Ημερολόγιο Εξετ. 2005
Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων


Με τις προαγωγικές και τις απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σε εθνικό επίπεδο στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη του Λυκείου επιδιώκεται να διαπιστωθεί ο βαθμός αφομοίωσης των διδαχθέντων στην κάθε τάξη και ο βαθμός ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας του μαθητή, καθώς και να διαπιστωθεί αν ο μαθητής διαθέτει το ελάχιστο επίπεδο γνώσεων που απαιτείται για την απόκτηση του απολυτηρίου. Παράλληλα, με την αντικειμενικοποίηση των εξετάσεων των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, δίδεται η δυνατότητα να αποτελέσουν οι βαθμοί των μαθημάτων αυτών τα κριτήρια επιλογής των εισαγομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για το λόγο αυτό στον απόφοιτο Ενιαίου Λυκείου εκτός από το απολυτήριο χορηγείται και η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ», η οποία είναι το αποδεικτικό στοιχείο για τη δυνατότητα πρόσβασης του κατόχου της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η βεβαίωση αυτή χορηγείται και σε παλαιούς απόφοιτους που εντάσσονται στο σύστημα μετά από συμμετοχή στις εξετάσεις των μαθημάτων της Γ� Λυκείου που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο.
Οι τελειόφοιτοι που επιθυμούν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι απαραίτητο να είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις λήψης του απολυτηρίου καθώς και για τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τις βασικές αυτές πληροφορίες επιχειρεί να δώσει το φυλλάδιο αυτό το οποίο χωρίζεται σε δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος περιγράφεται ο τρόπος και οι διαδικασίες προαγωγής και απόλυσης από το Ενιαίο Λύκειο, καθώς και οι προϋποθέσεις για την απόκτηση της Βεβαίωσης για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ενώ στο δεύτερο αναλύεται ο τρόπος και τα κριτήρια εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι. από το ακαδημαϊκό έτος 2002-03 και εφεξής.


ΜΕΡΟΣ 1ο
ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΌ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ
ΛΥΚΕΙΟΥ - ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ

Τα μαθήματα στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη του Ενιαίου Λυκείου διακρίνονται σε μαθήματα Γενικής Παιδείας, Κατεύθυνσης και Επιλογής.

Τα μαθήματα των δυο αυτών τάξεων διακρίνονται, επίσης, ανάλογα με τον τρόπο εξέτασής τους σε τρεις κατηγορίες και ειδικότερα σε μαθήματα τα οποία:
- εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας (εξετάζονται σε θέματα που επιλέγονται με ευθύνη των διδασκόντων το κάθε μάθημα στο οικείο Λύκειο),
- εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο (εξετάζονται ταυτόχρονα και με κοινά σε εθνικό επίπεδο θέματα για όλα τα Λύκεια),
- δεν εξετάζονται γραπτά.

Τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτά, είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας είτε σε εθνικό επίπεδο, είναι ισοδύναμα και μετέχουν ισότιμα στη διαμόρφωση του Γενικού Μέσου Όρου προαγωγής από την τάξη, καθώς και του βαθμού του απολυτηρίου. Τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτά δεν λαμβάνονται υπόψη για την προαγωγή και απόλυση ούτε φυσικά για τη διαμόρφωση του βαθμού του απολυτηρίου.
Αντίθετα, για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λαμβάνονται υπόψη ΜΟΝΟ τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτά σε εθνικό επίπεδο.

Τα μαθήματα επιλογής εξετάζονται γραπτά σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Κατ΄ εξαίρεση το μάθημα επιλογής της Γ' τάξης "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας", μπορεί να εξεταστεί μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου σε εθνικό επίπεδο. Η σχετική αίτηση με την οποία δηλώνεται δεσμευτικά η επιθυμία του μαθητή ως προς τον τρόπο εξέτασής του (σε εθνικό επίπεδο ή σε επίπεδο σχολικής μονάδας) υποβάλλεται από τον ίδιο το αργότερο δέκα ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων του δευτέρου τετραμήνου. Η διάκριση αυτή γίνεται επειδή το συγκεκριμένο μάθημα λαμβάνεται υπόψη ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τις σχολές και τα τμήματα του πέμπτου (5ου) επιστημονικού πεδίου "Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης". Τονίζεται ιδιαίτερα στο σημείο αυτό ότι οι μαθητές που θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα σε επίπεδο σχολικής μονάδας μπορούν στη συνέχεια, αν το επιθυμούν, να δηλώσουν σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου,αλλά κατά τον υπολογισμό των μορίων για τις σχολές αυτές θεωρείται ότι στο συγκεκριμένο μάθημα έχουν βαθμό μηδέν (0).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗΣ -
ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ

Το διδακτικό έτος χωρίζεται σε δύο (2) τετράμηνα. Ο μαθητής κατά τη διάρκεια κάθε τετραμήνου αξιολογείται για καθένα από τα διδασκόμενα μαθήματα με βάση τη συμμετοχή του στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα, τις επιδόσεις στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι και στο σχολείο και από τον φάκελο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή όπου αυτός τηρείται. Η αξιολόγηση αυτή εκφράζεται με τον προφορικό βαθμό κάθε τετραμήνου.

Προφορικός βαθμός του μαθήματος είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δυο τετραμήνων, εκτός και αν αυτός είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος των δύο (2) μονάδων από το γραπτό βαθμό, οπότε προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού μόνο κατά δύο (2) μονάδες. Ειδικότερα:.

Αν ο προφορικός βαθμός του μαθήματος είναι μεγαλύτερος από δύο μονάδες του γραπτού, τότε ο προφορικός βαθμός μειώνεται τόσο, ώστε να είναι μεγαλύτερος του γραπτού κατά δύο μονάδες.

Αν ο προφορικός βαθμός του μαθήματος είναι μικρότερος από δύο μονάδες του γραπτού, τότε ο προφορικός βαθμός αυξάνεται τόσο, ώστε να είναι μικρότερος του γραπτού μόνο κατά δύο μονάδες.

Γραπτός βαθμός του μαθήματος είναι ο βαθμός που θα επιτύχει ο μαθητής στις τελικές εξετάσεις που διενεργούνται στο τέλος του διδακτικού έτους. Ο βαθμός αυτός προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών των δύο βαθμολογητών που βαθμολόγησαν το αντίστοιχο γραπτό δοκίμιο, εκτός της περίπτωσης που οι δύο αυτοί βαθμοί διαφέρουν δέκα τρεις ή περισσότερες μονάδες οπότε το γραπτό δοκίμιο αναβαθμολογείται αυτοδίκαια από τρίτο καθηγητή. Στην περίπτωση αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου ο γραπτός βαθμός του μαθήματος προκύπτει από το μέσο όρο του βαθμού του τρίτου καθηγητή - αναβαθμολογητή με τον πλησιέστερο προς αυτόν βαθμό των δύο πρώτων βαθμολογητών. Ο βαθμός του τρίτου καθηγητή αναβαθμολογητή δεν λαμβάνεται υπόψη στις περιπτώσεις που :
- είναι μικρότερος και από τους δύο βαθμούς των πρώτων βαθμολογητών οπότε γραπτός βαθμός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι ο μικρότερος βαθμός των δύο πρώτων βαθμολογητών.
- είναι ίσος με το μέσο όρο των βαθμών των δύο πρώτων βαθμολογητών οπότε γραπτός βαθμός του μαθήματος αυτού είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο πρώτων βαθμολογητών.

Βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα είναι ο μέσος όρος του προφορικού, μετά την ενδεχόμενη προσαρμογή του σύμφωνα με τα παραπάνω, και του γραπτού βαθμού.

Γενικός Μέσος Όρος του μαθητή είναι ο μέσος όρος των βαθμών ετήσιας επίδοσης όλων των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτά (είτε σε εθνικό επίπεδο είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας).

Ο μαθητής προάγεται από τη Β΄ τάξη ή απολύεται από το Λύκειο, αν ο Γενικός Μέσος Όρος του στην αντίστοιχη τάξη είναι ίσος ή μεγαλύτερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

Αν ο Γενικός Μέσος Όρος του μαθητή είναι μικρότερος του 9,5, η ανωτέρω προσαρμογή του προφορικού βαθμού επαναλαμβάνεται κατά τρόπο ώστε ο προφορικός να μη διαφέρει του γραπτού περισσότερο ή λιγότερο από πέντε (5) μονάδες. Με βάση τη νέα αυτή αναπροσαρμογή επαναπροσδιορίζεται ο τελικός βαθμός των μαθημάτων και κατά συνέπεια ο Γενικός Μέσος Όρος για το μαθητή. Εφόσον ο νέος αυτός Γενικός Μέσος Όρος είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 9,5, τότε ο μαθητής προάγεται, εκτός και αν με δήλωσή του που υποβάλλει στο λύκειο ο ίδιος ή ο κηδεμόνας του δεν αποδεχθεί την προαγωγή του με αυτόν τον τρόπο. Στα πιστοποιητικά σπουδών και στην καρτέλα του μαθητή που προάγεται με αυτόν τον τρόπο, αναγράφονται οι βαθμοί των μαθημάτων και ο Γενικός Μέσος Όρος, όπως προέκυψαν με την αρχική προσαρμογή των συν ή πλην δύο μονάδων. Δηλαδή, ο μαθητής στην περίπτωση αυτή προάγεται με Γ.Μ.Ο μικρότερο του 9,5. Στο μαθητή της τελευταίας τάξης που προάγεται, σύμφωνα με τα παραπάνω, χορηγείται απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου.

Ο βαθμός του απολυτηρίου του Ενιαίου Λυκείου διαμορφώνεται από το Γενικό Μέσο Όρο των δύο τελευταίων τάξεων του Ενιαίου Λυκείου. Συγκεκριμένα ο Γ.Μ.Ο. της προτελευταίας τάξης συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού του απολυτηρίου κατά 30% και αυτός της τελευταίας τάξης κατά 70%. Δηλαδή, ο βαθμός απολυτηρίου είναι = (Γ.Μ.Ο. Β΄ τάξης Χ 0,3) + (Γ.Μ.Ο. Γ΄ τάξης Χ 0,7). Ο Γ.Μ.Ο. της προτελευταίας τάξης δε λαμβάνεται υπόψη και βαθμός του απολυτηρίου είναι ο Γ.Μ.Ο. της τελευταίας τάξης όταν:
- Ο Γ.Μ.Ο. της προτελευταίας τάξης είναι ίσος ή μικρότερος του Γ.Μ.Ο. της τελευταίας τάξης.
- Ο μαθητής μετεγγράφηκε στην τελευταία τάξη του Ενιαίου Λυκείου από άλλο σχολείο που δεν είναι Ενιαίο Λύκειο.
Κατά την αναγωγή των βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα ή την εξαγωγή του μέσου όρου, ο υπολογισμός των βαθμών γίνεται με προσέγγιση δεκάτου, εφόσον προκύπτει δεκαδικός αριθμός.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΄
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σε όσους αποκτούν το απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου μετά από συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο καθώς και σε όλους τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου Ενιαίου ή άλλου τύπου ή ισότιμου σχολείου οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις των ανωτέρω μαθημάτων χορηγείται «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» για τη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Α΄ του παρόντος Φυλλαδίου, στην οποία αναγράφονται τα βαθμολογικά δεδομένα των μαθημάτων που εξετάστηκαν σε εθνικό επίπεδο, τα οποία και λαμβάνονται υπόψη για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» χορηγείται στον κάτοχό της το έτος που πήρε μέρος στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, είτε ως τελειόφοιτος (μαθητής τελευταίας τάξης) είτε ως απόφοιτος (κάτοχος απολυτηρίου Λυκείου από προηγούμενο έτος). Η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» δε χορηγείται σε αυτόν που συμμετέχει στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης ως απόφοιτος αν για οποιονδήποτε λόγο δεν πάρει μέρος στην εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων, από αυτά που εξετάζονται υποχρεωτικά σε εθνικό επίπεδο.
Ειδικότερα, κάθε έτος η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χορηγείται:

α) Στους τελειοφοίτους (μαθητές της τελευταίας τάξης) Ενιαίου Λυκείου που προάγονται και λαμβάνουν απολυτήριο μετά από συμμετοχή στις εξετάσεις των εννέα μαθημάτων (ή των δέκα, αν εξεταστούν και στο μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας») που διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο. Στη κατηγορία αυτή ανήκουν και οι τελειόφοιτοι προηγούμενων ετών που δεν έχουν επιτύχει την απόλυσή τους από το Ενιαίο Λύκειο.

β) Στους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου και «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» από προηγούμενο σχολικό έτος) οι οποίοι συμμετέχουν το έτος αυτό στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του ενιαίου Λυκείου τα οποία εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους.

γ) Στους κατόχους απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου, παλαιού ή άλλου τύπου Λυκείου που δεν κατέχουν «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» από προηγούμενο σχολικό έτος οι οποίοι συμμετέχουν το έτος αυτό στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου τα οποία εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα.

Στη βεβαίωση που εκδίδεται σε όσους υπάγονται στη παραπάνω περίπτωση α και σε όσους από τους αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου της περίπτωσης β λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις στα αμέσως δύο (2) επόμενα έτη από αυτό που έλαβαν το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου αναγράφονται ο προφορικός και ο γραπτός βαθμός κάθε μαθήματος καθώς και ο βαθμός πρόσβασης για κάθε μάθημα της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου, ο βαθμός πρόσβασης των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και ο γενικός βαθμός πρόσβασης. Αντίθετα σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν αναγράφονται οι προφορικοί βαθμοί των μαθημάτων της τελευταίας τάξης και ο βαθμός πρόσβασης της προτελευταίας τάξης.

Προφορικός βαθμός κάθε μαθήματος είναι ο προφορικός βαθμός, όπως αυτός προκύπτει μετά την ενδεχόμενη προσαρμογή του, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο προηγούμενο ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ώστε να μη διαφέρει του γραπτού βαθμού του τελευταίου έτους εξέτασης περισσότερο ή λιγότερο των δύο μονάδων. Ο βαθμός αυτός δεν αναγράφεται σε όσους ανήκουν στην ανωτέρω περίπτωση γ καθώς και σε όσους της περίπτωσης β λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις μετά την παρέλευση δύο ετών από αυτό που έλαβαν το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου.

Γραπτός βαθμός κάθε μαθήματος είναι η επίδοση που σημείωσε ο κάτοχος της βεβαίωσης στο μάθημα αυτό στις εθνικού επιπέδου τελικές γραπτές εξετάσεις της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου. Επισημαίνεται ότι πάντα λαμβάνεται υπόψη η επίδοση της πιο πρόσφατης εξέτασης.

Βαθμός πρόσβασης κάθε μαθήματος είναι το άθροισμα των γινομένων του προφορικού βαθμού με συντελεστή 0,3 και του γραπτού βαθμού με συντελεστή 0,7. Δηλαδή για την πρόσβαση ο βαθμός του μαθήματος διαμορφώνεται κατά 30% από τον προφορικό και κατά 70% από το γραπτό βαθμό του μαθήματος, σε αντίθεση με την προαγωγή στην οποία ο προφορικός και ο γραπτός βαθμός μετέχουν ισότιμα στη διαμόρφωση του βαθμού του μαθήματος. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο βαθμός πρόσβασης του μαθήματος είναι διαφορετικός από το βαθμό ετήσιας επίδοσης του ίδιου μαθήματος στο απολυτήριο, εκτός και αν συμπίπτουν απόλυτα ο προφορικός και ο γραπτός βαθμός. Για τις περιπτώσεις εκείνες που, για διάφορους νόμιμους λόγους, δεν υπάρχει προφορικός βαθμός σε ένα ή περισσότερα μαθήματα ή δε λαμβάνονται υπόψη, σύμφωνα με τα παραπάνω, οι προφορικοί βαθμοί, τελικός βαθμός πρόσβασης στα μαθήματα αυτά είναι ο γραπτός βαθμός στις τελικές εξετάσεις.

Βαθμός πρόσβασης της τάξης είναι ο μέσος όρος των βαθμών πρόσβασης όλων των μαθημάτων της αντίστοιχης τάξης στα οποία εξετάστηκε σε εθνικό επίπεδο ο κάτοχος της βεβαίωσης.
Διευκρινίζεται ότι:
- Για όσους εξετάζονται στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» σε εθνικό επίπεδο, ο βαθμός πρόσβασης του μαθήματος αυτού λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης της τάξης, ανεξάρτητα από τα επιστημονικά πεδία που θα επιλέξουν στο μηχανογραφικό τους δελτίο.

Ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης:
Για τους τελειοφοίτους και τους αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου που λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις τα αμέσως δύο επόμενα έτη από αυτό της λήψης του απολυτηρίου τους, διαμορφώνεται από τους βαθμούς πρόσβασης των δυο τελευταίων τάξεων. Ειδικότερα, στη διαμόρφωσή του γενικού βαθμού πρόσβασης συμμετέχει κατά 30% ο βαθμός πρόσβασης της Β΄ τάξης και κατά 70% αυτός της Γ΄, όπως διαμορφώθηκε από την τελευταία συμμετοχή του στις εξετάσεις. Ο βαθμός πρόσβασης της προτελευταίας τάξης δε λαμβάνεται υπόψη για την εξαγωγή του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης:
- Αν είναι ίσος ή μικρότερος από τον αντίστοιχο της τελευταίας τάξης.
- Αν η προαγωγή στην τάξη αυτή έγινε με εξετάσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας σε όλα τα μαθήματα.
- Αν αποκτήθηκε σε διαφορετικού τύπου Σχολείο από αυτό της αποφοίτησης (π.χ. τέλείωσε την προτελευταία τάξη στο εσπερινό Ενιαίο Λύκειο και μετά από μετεγγραφή τέλειωσε ημερήσιο ενιαίο λύκειο ή αντίθετα).
- Για τους αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου που λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις μετά την παρέλευση δύο ετών από τη λήψη του απολυτηρίου του ενιαίου Λυκείου. Στις περιπτώσεις αυτές Γενικός Βαθμός Πρόσβασης είναι ο Μέσος όρος (Μ.Ο.) των γραπτών βαθμών που πέτυχαν στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο.
Εφόσον κατά τον υπολογισμό των βαθμών πρόσβασης προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός πρόσβασης κάθε τάξης και ο γενικός βαθμός πρόσβασης υπολογίζονται με προσέγγιση εκατοστού, ενώ ο βαθμός πρόσβασης των μαθημάτων υπολογίζεται με προσέγγιση δεκάτου.

Σημειώνεται ότι:
1) Για όσους προήχθησαν από τη Β΄ τάξη τα σχολικά έτη 1998-1999 και 1999-2000 καθώς και για όσους απολύθηκαν το σχολικό έτος 1999 - 2000 από την Γ΄ ο βαθμός πρόσβασης των τάξεων αυτών συμπίπτει με το βαθμό προαγωγής αφού το σχολικό αυτό έτος όλα τα μαθήματα που εξετάζονταν γραπτά εξετάζονταν σε εθνικό επίπεδο.
2) Για τη γρήγορη διεκπεραίωση της διαδικασίας επιλογής των εισαγομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τον υπολογισμό των βαθμών πρόσβασης για όλους τους υποψηφίους με ενιαίο τρόπο και τη διασφάλιση του αδιάβλητου χαρακτήρα της επιλογής, το Υπουργείο Παιδείας συγκεντρώνει στο τέλος κάθε τετραμήνου τους προφορικούς βαθμούς όλων των μαθητών των δύο τελευταίων τάξεων του Ενιαίου Λυκείου. Απευθείας από τα βαθμολογικά κέντρα συγκεντρώνει, επίσης, και τους γραπτούς βαθμούς των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο. Ακόμη, λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της ακριβούς καταχώρησης των βαθμών στο μηχανογραφικό κέντρο του Υπουργείου Παιδείας από το οποίο, αφού γίνουν οι αναγκαίοι έλεγχοι, θα τυπωθούν μηχανογραφικές καταστάσεις κατά Λύκειο. Οι καταστάσεις αυτές θα σταλούν στα Λύκεια, προκειμένου να ελεγχθούν τόσο από τους καθηγητές του Λυκείου όσο και από τους ενδιαφερόμενους.

Διευκρινίζεται ότι η ανωτέρω βεβαίωση το έτος 2002 θα χορηγηθεί μόνο στους αποφοίτους του ίδιου έτους και σε όσους αποφοίτους προηγουμένων ετών λάβουν μέρος στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο το έτος αυτό.
Οι απόφοιτοι των έτων 2000 και 2001 και όσοι απόφοιτοι προηγουμένων ετών εξετάστηκαν το 2000 ή το 2001 στα μαθήματα της τελευταίας τάξης που εξετάζονταν σε εθνικό επίπεδο το αντίστοιχο έτος και οι οποίοι φέτος επιθυμούν να είναι υποψήφιοι με το 10% χωρίς νέα εξέταση θα χρησιμοποιήσουν τη Βεβαίωση που τους χορηγήθηκε το έτος 2001 και δε θα τους εκδοθεί νέα. Σε όσους από τους αποφοίτους αυτούς απώλεσαν αποδεδειγμένα τη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» χορηγείται νέα. Στη νέα «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» αναγράφεται χειρόγραφα στη θέση υπογραφής του Διευθυντή του Λυκείου ότι εκδίδεται λόγω απώλειας της αρχικής. Σημειώνεται ότι γίνεται ηλεκτρονική διασταύρωση των υποψηφίων των δύο κατηγοριών (90% και 10%) ώστε να αποφεύγεται η περίπτωση να είναι υποψήφιος κάποιος και με τις δύο κατηγορίες. Εξυπακούεται ότι για όσους από τους αποφοίτους αυτούς δε χορηγήθηκε η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» που δικαιούνταν προηγούμενο έτος μπορεί να τους χορηγηθεί αυτή φέτος. Στην περίπτωση αυτή η ένδειξη «έτος εξέτασης..» θα συμπληρώνεται με το έτος που εξετάστηκε στα μαθήματα της τελευταίας τάξης που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο.

Ειδικότερα το 2002 θα χορηγηθεί η βεβαίωση με την ένδειξη «έτος εξέτασης 2002»:

- στους μαθητές της Γ΄ τάξης που θα προαχθούν και θα λάβουν απολυτήριο μετά από συμμετοχή στις εξετάσεις των εννέα μαθημάτων (ή των δέκα, αν εξεταστούν και στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) που διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο.

- σε όσους απέκτησαν το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου το σχολικό έτος 1999-2000 ή το σχολικό έτος 2000-2001 και οι οποίοι θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους. Για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης των μαθημάτων των υποψηφίων αυτών λαμβάνεται υπόψη ως προφορικός βαθμός ο μέσος όρος της επίδοσης των δύο τετραμήνων που είχαν στην τελευταία τάξη πριν την ενδεχόμενη προσαρμογή του με το γραπτό βαθμό προηγούμενου έτους. Αν ο μέσος αυτός όρος διαφέρει περισσότερο από δύο μονάδες από το νέο γραπτό, τότε προσαρμόζεται με τον τρόπο που αναφέρεται παραπάνω, ώστε ο προφορικός βαθμός να διαφέρει από το γραπτό κατά δύο μονάδες.
Σε περίπτωση αλλαγής κατεύθυνσης ή εξέτασης σε μάθημα στο οποίο, για οποιονδήποτε νόμιμο λόγο, ο υποψήφιος δεν έχει προφορικό βαθμό, λαμβάνεται υπόψη, σε κάθε περίπτωση, για τους υπολογισμούς των βαθμών πρόσβασης μόνο ο γραπτός βαθμός στα μαθήματα αυτά.
Για τον υπολογισμό του νέου γενικού βαθμού πρόσβασης, σύμφωνα με όσα αναφέρονται παραπάνω, ο βαθμός προαγωγής από τη Β΄ τάξη λαμβάνεται υπόψη μόνο αν αποκτήθηκε με εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο και είναι μεγαλύτερος του νέου βαθμού πρόσβασης της τελευταίας τάξης (ο βαθμός προαγωγής από τη Β΄ τάξη είναι πάντα αυτός που διαμορφώθηκε, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, το έτος προαγωγής από την τάξη αυτή και δεν επαναπροσδιορίζεται με βάση τις νέες ρυθμίσεις).

- στους κατόχους απολυτηρίου παλαιού ή άλλου τύπου Λυκείου, οι οποίοι θα πάρουν μέρος τον προσεχή Ιούνιο στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα. Βαθμός πρόσβασης των μαθημάτων είναι η γραπτή επίδοσή τους στις εξετάσεις αυτές και γενικός βαθμός πρόσβασης είναι ο μέσος όρος αυτών.

Η βεβαίωση πρόσβασης χορηγείται μόνο σε πρωτότυπη έκδοση και αντικαθίσταται κάθε φορά που ο κάτοχός της συμμετέχει στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, επιδιώκοντας τη βελτίωση των βαθμολογικών στοιχείων που λαμβάνονται υπόψη για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για να συμμετάσχει απόφοιτος στις τελικές εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου, υποβάλλει αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές μαζί με την πρωτότυπη βεβαίωση πρόσβασης, διαφορετικά δεν γίνεται δεκτή η αίτησή του.

Διευκρινίζεται ότι η βεβαίωση πρόσβασης ακυρώνεται και δεν ισχύει πλέον, αν ο κάτοχος της που δήλωσε συμμετοχή στις εξετάσεις πήρε μέρος σ΄ αυτές, έστω και αν δεν εξετάστηκε για οποιονδήποτε λόγο σε όλα τα μαθήματα. Δεν χορηγείται επίσης νέα βεβαίωση εφόσον ο ενδιαφερόμενος δεν έλαβε μέρος στις εξετάσεις και των εννέα (9) μαθημάτων ή και των δέκα (10) εφόσον δήλωσαν εξέταση και στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όσοι αποκτούν το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου με εξετάσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας μπορούν να χρησιμοποιήσουν το απολυτήριό τους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο με την ειδική κατηγορία (Έλληνες του εξωτερικού, παιδιά Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων στο εξωτερικό, πάσχοντες από κάποιον σοβαρό λόγο ασθένειας από αυτούς που αναφέρονται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ του 2ΟΥ ΜΕΡΟΥΣ του φυλλαδίου αυτού) στην οποία ενδεχόμενα εμπίπτουν. Επίσης, οι απόφοιτοι αυτοί μπορούν οποιαδήποτε χρονιά μετά την αποφοίτησής τους, εφόσον το επιθυμούν, να πάρουν μέρος ως απόφοιτοι στις εξετάσεις των μαθημάτων της Γ΄ τάξης που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο και να ενταχθούν στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Διευκρινίζεται ότι ο κάτοχος απολυτηρίου Λυκείου προγενέστερου έτους που επανεξετάζεται μπορεί να εξεταστεί σε μαθήματα διαφορετικής κατεύθυνσης από αυτήν που φοίτησε στο Ενιαίο Λύκειο. Στην περίπτωση αυτή, βαθμός πρόσβασης σε όσα μαθήματα δεν είχε παρακολουθήσει στην τελευταία τάξη του Ενιαίου Λυκείου είναι ο γραπτός βαθμός των μαθημάτων αυτών.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
ΑΙΤΗΣΗ - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Οι απόφοιτοι Λυκείου παλαιοτέρων ετών που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις όλων των μαθημάτων της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου τα οποία εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να αποκτήσουν νέα Βεβαίωση, υποβάλλουν σχετική έντυπη αίτηση - δήλωση στην οποία δηλώνουν και την κατεύθυνση στα μαθήματα της οποίας επιθυμούν να εξεταστούν.
Η αίτηση - δήλωση είναι έντυπη και υποβάλλεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή εξουσιοδοτημένο απ� αυτόν πρόσωπο το πρώτο δεκαήμερο (1 - 10) Φεβρουαρίου του έτους που επιθυμεί τη συμμετοχή του στις εξετάσεις στο Ενιαίο Λύκειο από το οποίο αποφοίτησαν ή στο οποίο εξετάστηκαν προηγούμενο έτος ή σε αυτό που είναι πλησιέστερο στο τόπο κατοικίας τους, προκειμένου για αποφοίτους που συμμετέχουν πρώτη φορά ή μετοίκησαν από τον τόπο της πρώτης συμμετοχής τους.
Μαζί με την αίτηση υποβάλλεται επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου και η πρωτότυπη «Βεβαίωση» του προηγούμενου ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ που κατέχει ο ενδιαφερόμενος ή, αν μετέχει για πρώτη φορά, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται ότι συμμετέχει για πρώτη φορά.

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames). Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε ΕΔΩ. Ευχαριστούμε)

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα

Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠ/ΣΗ

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3848/2010 (πολυνομοσχέδιο)
Αποσπάσεις (΅ερικές ή ολικές) που έγιναν από τα ΠΥΣΔΕ –ΠΥΣΠΕ ή τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν είναι σύννο΅ες και πρέπει να ανακληθούν
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Περί συγχωνεύσεων σχολείων και κονδυλίων για ΑΕΙ
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
15-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(333 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
14-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(483 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
10-1-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(760 kb)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Πρόσφατα νέα, ανακοινώσεις, εγκύκλιοι κ.α. από το ΥπΕΠΘ
Εγκύκλιος για ένταξη στον πίνακα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων 2006-2007
  Προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία,  Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Α/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
B/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
Κωδικοί Σχολείων Β/θμιας
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
Περιεχόμενα
Καθηγητές -Σύλλογος Καθηγητών
Καθηγητών (όπως ορίζουν όλοι οι νόμοι)
Δ/ντές, Υποδ/ντές Σχολείων
Δ/ντές Εκπ/σης -Προϊστάμενοι
Προϊστάμενοι Φ.Α.
Σχολικοί Σύμβουλοι.
Δείτε σχετικά:
α) Ν 1304/1982 / Α-144 «Για την επιστημονική - παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και τη Μέση Τεχνική - Επαγγελματική Εκπ/ση και άλλες διατάξεις»
β) ΝΟΜΟΣ 2525/1997, "Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις"
Οι νέοι Προϊστάμενοι στα Τμήματα Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Περιφερειακοί Δ/ντές
Βοήθημα για Υπεύθυνους Τμημάτων, Τάξεων
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΦΕΚ 1258 τ. B' της 8/9/2006
"Καθορισμός της έδρας και περιφέρειας των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμις Εκπαίδευσης και των σχολείων αρμοδιότητάς τους"
ΘΕΜΑΤΑ, ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΧΟΝΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, 2007
Διαδικασίες διεξαγωγής γραπτής δοκιμασίας για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης
Συγκρότηση Κεντρικών Επιτροπών Γραπτής Δοκιμασίας υποψηφίων Στελεχών Εκπαίδευσης, Α/θμιας και Β/θμιας
N.34671 ΦΕΚ 128/21.06.2006, Επιλογή Στελεχών Εκ/σης, Α/θμιας, Β/θμιας,
Εξετάσεις Στελεχών Εκπ/σης.
Δικαστική Προσφυγή ΠΕΣΣ και απόφαση του ΣτΕ
Εκτακτη συνάντηση μελών ΠΕΣΣ
ΠΕΣΣ: Προτάσεις Επίλυσης Προβλημάτων των Σχολικών Συμβούλων στην Ασκηση των Καθηκόντων τους
ΠΕΣΣ: Επισημάνσεις για τη "γραπτή δοκιμασία" επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Συζήτηση στη Βουλή για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης, 23/5/06
Ομιλητές: Χαλκίδης, Βαρβαρίγος, Χουρμουζιάδης, Ιωαννίδης, Μερεντίτη, Βεργίνης, Καστανίδης, Λομβέρδος, Χρύσης, Ηλιάκη, Εξαρχος, Παντούλας, Βασιλείου, Κωνσταντάρας (Ολοι μαζί)
Σύμβουλοι Α/θμιας, Β/θμιας, Ειδικής κ' Προσχολικής Αγωγής
Δ/ντές Εκπ/σης, Προϊστάμενοι Γραφείων κ' Φ.Α., Δ/ντές Σχολ. Μονάδων
Επιλογή Στελεχών το 2006-07
Τροποποίηση απόφασης τοποθέτησης Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Α/θμιας
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Β/θμιας
Περιφερειάρχες
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Νομοθεσία που διέπει την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Σύνθεση, Συγκρότηση, Λειτουργία
Αρμοδιότητες Υ.Σ.
Αιρετά Μέλη Εκπ/κού Προσωπικού
Αιρετά Μέλη Ειδικής Αγωγής
ν. 3260/2004, Βαθμολογική Κλίμακα, Υπηρεσιακά Συμβούλια
ΠΕΡΙΦ/ΚΕΣ ΥΠ/ΣΙΕΣ
Οργάνωση Π.Υ., Αξιολόγηση, Επιμόρφωση Εκπ/κών (Ν.2986/2002)
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΝΟΜΟΣ 3205/2003, ΦΕΚ 297/Α/23.12.2003, "Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις".
"Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3205/2003
(ΦΕΚ 297/Α’)" σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(1104,47 Kb)
"Εφαρμογή διατάξεων του Ν.3205/2003 στο προσωπικό με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α."  σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(107,50 Kb)
Π.Δ. 104/79
Περί σχολικού και διδακτικού έτους, υπηρεσιακών βιβλίων, εγγράφων, μετεγραφών, φοιτήσεως, διαγωγή και τιμητικών διακρίσεων των μαθητών των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως
ΝΟΜΟΣ 1566/85 (πλήρης)
(Ολος ο Νόμος σε μορφή pdf ΕΔΩ)
Σκοπός, Α/θμια (1-4)
Β/θμια (5-10)
Διοίκηση Σχολείων (11)
Εκπ/κό Προσωπικό (12-18)
Διοικ. Προσωπικό (19-20)
Υπηρεσιακά Οργανα (21-22)
Παιδαγ. Ινστιτούτο (23-27)
Επιμόρφωση, Μετεκπ/ση (28-31)
Ειδική Αγωγή (32-36)
ΣΕΠ, Σχολ. Περιουσία (37-44)
ΜΟΑ, Μαθητ. Κοινότητες (45-47)
Συμβούλια - Επιτροπές Παιδείας (48-53)
Ειδικά Θέματα (54-60)
Ειδικά Θέματα (61-69)
ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ (70-76)
Μεταπτυχιακά σε ΑΕΙ (77-81)
Μεταβατικές Διατάξεις (82-91)
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ
Απαντήσεις σε συνταξιοδοτικά θέματα
(από το Γιάννη Μπαλάγκα)
Μισθοδοσία Εκπαιδευτικών
Εισοδηματική πολιτική 2007 (pdf, 395 Kb)
Αίτηση 1ης και 2ης Παραίτησης για Συνταξιοδότηση
Οροι και προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών.
Π.Δ. 166/2000  "Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων".
Ν. 3075/2002, ΦΕΚ 297 τ.Α΄, "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις".
Ν.3075/2002 (σε .pdf Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.  ) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ 297/ 5 Δεκεμβρίου 2002 (pdf, 132 Kb )
Ν. 3513/2006 - ΦΕΚ 265/Α'/5.12.2006
Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.
Ν.3620/2007 (ΦΕΚ 276Α 11-12-2007) Αύξηση συντάξεων του Δημοσίου από το έτος 2007 και άλλες διατάξεις.
Ο.Ε.Δ.Β.
Ιδρυση, Σκοπός, Διοίκηση, Διάρθρωση
Κατάλογος Ολων των Βιβλίων του ΟΕΔΒ
Εικόνες και Περιεχόμενα Βιβλίων
ΕΚΠ/ΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Ν.2817/2000)
  Αρθρα: 1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
Βασικές Αρχές Κανονισμού Λειτουργίας Σχολείων
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία, Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού & Στελεχών Εκπ/σης
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
ΝΟΜΟΣ 2525/1997,  "Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση"
Η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη: Αξιολόγηση και εξεταστικά συστήματα
Προγράμματα Σπουδών στην Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία
Αξιολόγηση, Βαθμολόγηση Μαθητών στη Φ.Α.
Π.Δ. 409/1994, Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
Π.Δ. 8/1995, Αξιολόγηση μαθητών
ΕΚΔΡΟΜΕΣ
Σχολικοί Περίπατοι, Εκδρομές, Διδακτικές και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Χρήσιμος Οδηγός)
2006, Σχολικοί περίπατοι και εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών Δημοσίων και Ιδιωτικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ημερήσιες κ΄Πολυήμερες Εκδρομές
Διδακτικές επισκέψεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Αναπλήρωση διδακτικών ημερών
Ωράριο Διδασκαλίας Καθηγητών, Δ/ντών, Εκπ/κού Προσ/κού -Τρόποι Συμπλήρωσης Ωραρίου
Ενισχυτική Διδασκαλία Μαθητών
Οργάνωση προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σχολικού έτους 2005-06
Διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια
1η & 2η ανάθεση ανά ΠΕ (1989-2004)
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου 2006-07, Πίνακας κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Δ.Ε
Πίνακες Αντιστοιχίας Ειδικοτήτων και Μαθημάτων
Οδηγίες Εφαρμογής Πινάκων
Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπ/κών βαθμίδων, 2004
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
  Οργάνωση και Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων
(Π.Δ. 201/1998)
(Αρθρα 1-6)
Σχολικό και διδακτικό έτος, Διακοπές- αργίες- εορταστικές εκδηλώσεις, Διακοπές μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών, Βιβλία-έντυπα για το δημοτικό σχολείο,

(Αρθρα 7-10)
Εγγραφές- Μετεγγραφές μαθητών, Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,
(Αρθρα 11-12)
Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων
(Αρθρα 13-15)
 Συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών, Εκδρομές - διδακτικές επισκέψεις Σχολική ζωή - Πολmσμός, Πρωινή προσευχή - σημαιοστολισμός Ενδυμασία μαθητών Παιδαγωγικός έλεγχος διαγωγής του μαθητή δημοτικού σχολείου Εκκλησιασμός, Μη Ορθόδοξοι μαθητές Σημαιοφόροι και παραστάτες - υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου, Προγραμματισμός - απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου Σεμινάρια εκπ/κών - Συσκέψεις με το σχολικό σύμβουλο
Εργασιακά δικαιώματα σύμφωνα με αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.: 1)Ωράριο Εκπαιδευτικών 2)2. Υποχρεωτικές υπερωρίες
Το εγκόλπιο του Εκπαιδευτικού - Δημητρακόπουλος Γιώργος (Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Πειραιά)
 Μεταθέσεις εκπαιδευτικών λειτουργών Α/θμιας Εκπ/σης,
Φ. 361.23/134/112752/Δ1
  Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος Δημοτικού
(Φ.12 / 773 / 77094 / Γ1/28-7-2006)
  ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο (Αριθ. Πρωτ.: Φ. 50 / 162 / 88353 / Γ1)
Λειτουργία των Ολοήμερων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
Προεδρικό διάταγμα 200/1998, Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων
Ολοήμερα: Σκοπός, περιεχόμενο, παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση, ωρολόγιο Πρόγραμμα, λειτουργία, εγγραφές νηπίων, κλπ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
Ημερολόγιο Εξετ. 2005
Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων
Θέματα Διοίκησης Α/θμιας, Β/θμιας, 2004
Εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ χωρίς Εξετάσεις
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
(θέματα, σωστές απαντήσεις)
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικεί΅ενο
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
Διακοπές, αργίες, εορτές
Διακοπές, αργίες, εορτές, σχολικό-διδακτικό έτος, κ.α.
(Π.Δ. 104/79, Π.Δ. 201/98, Γ2/44512/26-4-2002,
ΦΕΚ Β' 1286/12-9-2006 ΥΑ 80033/Γ2)
ΑΔΕΙΕΣ
’δειες μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αδειες Εκπαιδευτικών,
 Διευκρινίσεις για την άδεια ανατροφής τέκνου
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Εκπαιδευτικές Αδειες:
2005-06
(με υπόδειγμα αιτήσεων), 2006-07, 2007-08, 2008-Ο9,, 2010-11
’δειες και Διευκρινίσεις για τη  χορήγηση αδειών στους δημοσίους υπαλλήλους βάσει  του νέου  Υπαλληλικού  Κώδικα
Αιμοδοτικές, Κάλεσμα ΟΛΜΕ για αιμοδοσία
Αδειες όλων των ειδών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Κανονισμοί Χορήγησης Αδειών σχετ. με Εκπαιδευτική Υπηρεσία
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Προεδρικό Διάταγμα 50/1996, "Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης"
Π.Δ.100/1997, Τροποποίηση του παραπάνω Π.Δ.
Διαδικασίες ΠΥΣΔΕ, Κατάρτιση Πινάκων, Υπεράριθμοι, Κενές Οργανικές Θέσεις, Δηλώσεις Τοποθέτησης, Διάθεση στο ΠΥΣΔΕ
Οδηγός για Τοποθετήσεις κ΄Βελτιώσεις, υπόδειγμα σχετικής δήλωσης
Θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μονάδες συνθηκών διαβίωσης, Κριτήρια μεταθέσεων
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΙΑΜΟΝΗ
Ν 2685/1999, Κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και άλλες διατάξεις.
Μετακινήσεις, διαμονή, απόφαση μετακίνησης, κάλυψη εξόδων στο πλαίσιο της Πράξης «Ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και τα νέα διδακτικά πακέτα»
«Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών ανταλλαγών,  αδελφοποιήσεων και άλλων δραστηριοτήτων»
ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2007-2008
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για πρόσληψη σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης για το διδακτικό έτος 2007- 2008
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ του ειδικού βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑ και τα ΚΔΑΥ για το σχολικό έτος 2007-2008
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Aποδοχές ωρομισθίων εκπαιδευτικών - Κατάταξη υποψηφίων - Αδειες - Πρόσληψη
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Νομοθεσία, Προθεσμία Αιτήσεων, Αποσπάσεις σε ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, ΣΜΕΑ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία
 (για το 2007-08
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών που έχουν συζύγους στρατιωτικούς
ΑΕΙ, ΕΡΕΥΝΑ
ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ για ΑΕΙ. Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  Προσχέδιο Πρότασης για ΑΕΙ (παλαιό)
ΥπΕΠΘ: Προτάσεις για Μεταπτυχιακά και Ερευνα (Κεφ.Α'),
Κεφάλαιο Β', Κεφάλαιο Γ'
Καποδοστριακό Παν.
Νόμος 2916/2001 (ΦΕΚ 114/11.06.2001, τεύχος Α) "Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και ρύθμιση θεμάτων του τεχνολογικού τομέα αυτής"
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ορισμός Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής
ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πειραματικά Γυμνάσια
Διαπολιτισμικά σχολεία
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
Ο νόμος 682/1977 που αφορά την Ιδιωτική Εκπαίδευση,
"Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Οικοτροφείων"
Ο νόμος 682/1977 σε .pdf (1.454Kb)
Π.Δ. 340/1983, "ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥΣ"
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους
Ωράριο διδασκαλίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (σε .pdf)
Φ.18/97883/Δ5/31/8/2011
Εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικών δημοτικών σχολείων
Ν. 1035/80 (ΦΕΚ 60/15-03-80 τ.Α΄)
Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας
Διδακτικές επισκέψεις
Σχολικά κυλικεία
Πολύτκνοι: Διορισμός εκτός ΑΣΕΠ
Προθεσμία για συμμετοχή στην πιστοποίηση, 5-12-05
Αλλοδαποί μαθητές
ΕΝΤΥΠΑ:
ΕΝΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΔΙάΦΟΡΑ:
Αδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου των εκπαιδευτικών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Νόμοι για την Εκπαιδευτική Υπηρεσία (από 1969-1997)
ΝΟΜΟΣ ΥΠ" ΑΡΙΘ. 2640/98 (ΦΕΚ A 206/1998)
Δευτεροβάθμια τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξει
ς
Νόμος 1264/1982 - Εκδημοκρατισμός Συνδ. Κινήματος- Συνδικαλιστικές Ελευθερίες