www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής, Είστε εδώ: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

www.fa3.gr

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: 
Σκοπός, περιεχόμενο, παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση, ωρολόγιο Πρόγραμμα, λειτουργία, εγγραφές νηπίων, κλπ

                         

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ

Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.

ΤΜΗΜΑ  Δ΄

 

Α. Παπανδρέου 37

151 80  ΜΑΡΟΥΣΙ

 

Πληροφορίες:  Θεοδώρα Δρούλια

Τηλέφωνο     :  210.34.43.605

                       :  210.34.42.239                    

Fax                 :  210.34.42.241

e-mail             :  t05olohm@ypepth.gr

 

 

Να διατηρηθεί μέχρι

Βαθμός ασφαλείας

 

Μαρούσι,     7 9 -  2007

Αριθ. Πρωτ.      Βαθμός Προτερ.

Φ.32 / 209 97290  / Γ1   

 ΠΡΟΣ:

1.Περιφερειακούς Διευθυντές 

   Εκπαίδευσης Π.Ε & Δ.Ε

   της χώρας

   (έδρες τους)

2. Προϊσταμένους Επιστημονικής και             

    Παιδαγωγικής καθοδήγησης Π.Ε

    της χώρας  

    (έδρες τους)

3. Σχολικούς Συμβούλους   

    Προσχολικής Αγωγής

    (έδρες τους) 

 4. Διευθυντές Εκπαίδευσης

     και Προϊσταμένους Π.Ε.

     της χώρας              

    (έδρες τους) 

5. Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία               

    της χώρας

    (μέσω Δ/νσεων και Γραφείων Π.Ε.)

   

ΘΕΜΑ: ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 Α.        Σκοπός και περιεχόμενο του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου             

Σκοπός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου είναι η αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, η ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας 4-6 χρόνων στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό Σχολείο, η ενίσχυση του ρόλου της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών διακρίσεων και την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων.

Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται μέσα στα πλαίσια των οργανωμένων και αυθόρμητων  δραστηριοτήτων, όπως αυτές ορίζονται από τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, τα οποία βοηθούν τα νήπια να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά στο πλαίσιο του ενιαίου σχεδιασμού της εκπαίδευσης. 

Β.        Παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων 

Η καλή λειτουργία του Προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου  αποτελεί καθήκον της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και αφορά όλα τα στελέχη της Εκπαίδευσης αλλά και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Το έργο των Στελεχών της Εκπαίδευσης (Περιφερειακών Διευθυντών Π.Ε. και Δ.Ε., Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Γραφείων Π.Ε.,  Προϊσταμένων  των Νηπιαγωγείων) είναι σημαντικό καθ’ ότι έχουν τη γενική ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης τους.

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των στελεχών καθώς και των εκπαιδευτικών καθορίζονται με τη Φ.353.1./324/105657/Δ1/8.10.2002 ΥΠ.Ε.Π.Θ. (ΦΕΚ 1340 τ.Β΄ 16.10.2002) και κρίνεται απαραίτητο να είναι σε γνώση όλων. 

Γ.         Θέματα λειτουργίας – Εγγραφές νηπίων

 Στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο φοιτούν νήπια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου που έχουν τη νόμιμη ηλικία και επιθυμούν να φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, μετά από αίτηση – εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους γονείς. Σε περίπτωση που υπάρχουν κενές θέσεις είναι δυνατό να γίνονται δεκτά και παιδιά όμορης περιφέρειας, με την έγκριση του Δ/ντή ή Προϊσταμένου Εκπαίδευσης Π.Ε.

            Για το σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις των γονέων για φοίτηση νηπίων στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Στη συνέχεια και σε περίπτωση υπεράριθμου τμήματος το αναφέρει και συνεργάζεται με τον Προϊστάμενό της, ώστε να βρεθούν θέσεις για όλα τα νήπια που επιθυμούν να φοιτήσουν στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Ο Προϊστάμενος του Γραφείου Π.Ε. επιλαμβάνεται των περιπτώσεων υπεράριθμων νηπίων με στόχο την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων φοίτησης νηπίων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Στις περιπτώσεις αυτές οι γονείς θα εξυπηρετούνται με τη διευκόλυνση φοίτησης ορισμένων παιδιών σε όμορο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση ενημερώνεται εγγράφως ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος δίνει την ενδεδειγμένη λύση.

Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων εξετάζεται σε επίπεδο περιοχής και λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να εξασφαλίζεται η φοίτηση όλων των νηπίων  σε αυτά.

 Σε ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο μπορεί να παρέχεται:

 α.      Ολοήμερο Πρόγραμμα σε όλα τα τμήματα.

β.  σε ένα τμήμα Ολοήμερο Πρόγραμμα και σε άλλο τμήμα Κλασικό Πρόγραμμα. Σ΄ αυτή την περίπτωση επισημαίνεται ότι τα τμήματα ως προς το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα λειτουργούν ανεξάρτητα και τα παιδιά που φοιτούν  είτε στο Κλασικό είτε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δημιουργούν αμιγή τμήματα, παρακολουθούν το κάθε πρόγραμμα στο σύνολό του και αποχωρούν με τη λήξη του κάθε προγράμματος και σε καμιά περίπτωση νωρίτερα.

γ.  Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (μη λειτουργία Κλασικού Νηπιαγωγείου στην περιοχή, μικρός αριθμός μαθητών  ή άλλες περιπτώσεις), με κοινή πρόταση του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης μπορεί στο  ολοήμερο τμήμα να  φοιτούν και νήπια που δεν έχουν εγγραφεί στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Μετά τη λήξη του Πρωινού Προγράμματος παραμένουν στο Νηπιαγωγείο τα νήπια-προνήπια που έχουν εγγραφεί στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Δ.        Ωρολόγιο  Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

            Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ορίζεται με την αριθμ. Φ. 32/190/81670/Γ1/20-7-2007 Υπουργική Απόφαση( ΦΕΚ 1420/ 8.8.2007 τ.Β΄ ). ).

 

1.  Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

 

8:00 – 8:15

 

8:00- 9:00

 

Προσέλευση νηπίων

 

Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων

Προσευχή

 

9:00 – 9:30

 

Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων

 

9:30 – 10:30

 

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

 

10:30 -11:15

 

Πρόγευμα – Διάλειμμα

 

11:15 -12:00

 

Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων

Παιδαγωγικά Παιχνίδια

 

12:00 – 12:30

 

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

 

12:30- 13:00

 

Διάλειμμα

 

13:00- 13:45

 

Προετοιμασία γεύματος - Γεύμα

 

13:45- 14:30

 

Χαλάρωση – Ύπνος

 

14:30- 15:15

 

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

 

15:15- 15:45

 

Συζήτηση

Αξιολόγηση των Ημερήσιων Δραστηριοτήτων

Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας

Προετοιμασία για αποχώρηση

 

15:45 -16:00

 

Αποχώρηση των νηπίων

 Ο διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η νηπιαγωγός  ορίζεται από τις 08.00 έως τις 12.00, ενώ της 2ης νηπιαγωγού από τις  11.45 έως τις 15.45. Ο χρόνος που διατίθεται για τη   συνεργασία των δύο νηπιαγωγών ορίζεται από τις 11.45  έως τις 12.00.

2.    Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με Πρωινή – Προαιρετική ζώνη

και το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής: 

 

7:00- 8:000

 

Πρωινή – Προαιρετική Ζώνη

 

8:00 – 8:15

 

8:00- 9:00

 

Προσέλευση νηπίων

Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων

Προσευχή

 

9:00 – 9:30

 

Συζήτηση,  Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων

 

9:30 – 10:30

 

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

 

10:30 -11:15

 

Πρόγευμα – Διάλειμμα

 

11:15 -12:00

 

Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων

Παιδαγωγικά Παιχνίδια

 

12:00 – 12:30

 

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

 

12:30- 13:00

 

Διάλειμμα

 

13:00- 13:45

 

Προετοιμασία γεύματος - Γεύμα

 

13:45- 14:30

 

Χαλάρωση – Ύπνος

 

14:30- 15:15

 

Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων

 

15:15- 15:45

 

Συζήτηση

Αξιολόγηση των Ημερήσιων Δραστηριοτήτων

Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας

Προετοιμασία για αποχώρηση

 

15:45 -16:00

 

Αποχώρηση των νηπίων

          Η προσέλευση των νηπίων στην Πρωινή Ζώνη ολοκληρώνεται στις 7.30.  Ο διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η νηπιαγωγός  ορίζεται από τις 07.00 έως τις 11.30, ενώ της 2ης νηπιαγωγού από τις  11.15 έως τις 15.45. Ο χρόνος που διατίθεται για τη συνεργασία των δύο νηπιαγωγών ορίζεται από τις 11.15  έως τις 11.30.

       Για τη λειτουργία της Πρωινής-Προαιρετικής ζώνης στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον 5 νηπίων πρώτης νηπιακής ηλικίας λαμβανομένου πάντοτε υπόψη και του κοινωνικού χαρακτήρα του θεσμού.

             3.  Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος ορίζεται από τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου. Οι δραστηριότητες που αφορούν στην ανάπτυξη της θεματικής προσέγγισης προέρχονται από τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Έκφρασης και Δημιουργίας και Πληροφορικής.

Η επιτυχία του Προγράμματος στηρίζεται στην καθημερινή συνεργασία των δύο νηπιαγωγών του τμήματος και στην ενιαία γραμμή δράσης τους. Το Ημερήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα είναι ενιαίο και προγραμματίζεται από κοινού από τις δύο νηπιαγωγούς του τμήματος. Οι δραστηριότητες του Προγράμματος, αυθόρμητες και οργανωμένες, πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια  παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο, ώστε οι απογευματινές δραστηριότητες να αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη των πρωινών δραστηριοτήτων ή και μπορεί να έχουν συνέχεια και συνάφεια από την μια ημέρα στην άλλη. Η ενεργητική  συμμετοχή των παιδιών είναι απαραίτητη για την υλοποίηση όσων ορίζονται από τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Οι δύο νηπιαγωγοί σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. ανά εβδομάδα) συνεργάζονται για να αξιολογήσουν την εργασία της προηγούμενης εβδομάδας και να προγραμματίσουν αυτή της επόμενης. 

4. Το Ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα συντάσσεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Προϊστάμενο/νη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου. Υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στο/στη Σχολικό/ή Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής για θεώρηση, ο/η οποίος/α επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο Νηπιαγωγείο και ένα αποστέλλεται για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Προϊστάμενο Γραφείο Π.Ε.

5..

            Αλλαγές στο ωράριο και τροποποίηση του διδακτικού χρόνου μπορεί να γίνει λόγω εκτάκτων καταστάσεων για συγκεκριμένες ημέρες ή ώρες με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ή του οικείου Νομάρχη, ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε). 

Ε.        Γεύμα ­- Ξεκούραση - Χαλάρωση

Στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο προβλέπεται  χρόνος για το γεύμα των παιδιών, που ετοιμάζουν οι γονείς από το σπίτι. Η ώρα του γεύματος δεν καλύπτει μόνο βιολογικές ανάγκες, αλλά έχει και παιδαγωγική αξία επειδή διευρύνει το πεδίο εμπειριών και γνώσεων των παιδιών, τους δίνει την ευκαιρία να κατακτήσουν δεξιότητες, να αναπτύξουν την αυτονομία τους, να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται..

Θεωρείται απαραίτητο να έχουν τα παιδιά πρόγευμα και κανονικό γεύμα που θα ετοιμάζεται από το σπίτι. Η νηπιαγωγός κατά τη διάρκεια του γεύματος αξιοποιεί τις καθημερινές εμπειρίες και τα διαφορετικά βιώματα των νηπίων και τις μετατρέπει σε θετικές πηγές μάθησης. Πρωταρχικός  στόχος είναι τα νήπια σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό να τακτοποιούν και να διατηρούν καθαρό το χώρο του γεύματος, τηρώντας όλους τους βασικούς κανόνες υγιεινής (π.χ. χρησιμοποίηση τραπεζομάντηλων και ατομικής πετσέτας, σχολαστική καθαριότητα), ώστε  η αίθουσα να είναι έτοιμη προ και μετά του γεύματος σε περίπτωση που δεν υπάρχει άλλος χώρος σίτισης. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό και στην οργάνωση της διαδικασίας του γεύματος.  

Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα προβλέπεται επίσης χρόνος για την ξεκούραση των νηπίων μετά το γεύμα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Οι νηπιαγωγοί δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες ξεκούρασης και χαλάρωσης, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο τον οποίο ονομάζουμε «γωνιά ξεκούρασης». Η γωνιά ξεκούρασης δημιουργείται σε κατάλληλο σημείο της αίθουσας και αποτελεί ένα χώρο ευχάριστο και οικείο, στον οποίο τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια και ζεστασιά.

Παράλληλα με την «γωνιά ξεκούρασης», κατά την ώρα της ανάπαυσης, μπορεί να χρησιμοποιείται συμπληρωματικά η γωνιά της βιβλιοθήκης, ακόμη και το κουκλόσπιτο, για την περίπτωση που κάποια παιδιά έχουν ανάγκη από περισσότερη ησυχία ή  απομόνωση.

Η ώρα της χαλάρωσης και της ξεκούρασης έχει παιδαγωγική αξία, καθώς τα παιδιά  εσωτερικεύουν κανόνες της κοινωνικής ζωής,  μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τις ανάγκες των άλλων, μαθαίνουν να αυτοπειθαρχούν και να αναπτύσσουν αισθήματα προσφοράς και αλληλεγγύης.  

ΣΤ.      Εκπαιδευτικό προσωπικό

Κάθε τμήμα Ολοήμερου Προγράμματος στελεχώνεται από δύο νηπιαγωγούς για την εφαρμογή του Ενιαίου Εκπαιδευτικού Προγράμματος. Οι νηπιαγωγοί που αναλαμβάνουν το Ολοήμερο Πρόγραμμα ακολουθούν εναλλασσόμενο ωράριο, η δε συχνότητα εναλλαγής στο ωράριο για παιδαγωγικούς λόγους, δεν μπορεί να είναι μικρότερη της μιας εβδομάδας ούτε μεγαλύτερη του ενός μηνός.

Ζ. Εφαρμογή καινοτόμων παρεμβάσεων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για ποιοτική αναβάθμιση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και βελτίωσης της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής αποτελεσματικότητας του επιχειρείται από το Σχολικό Έτος 2007-2008 η εφαρμογή καινοτόμων παρεμβάσεων (Φ.50/92/57655/Γ1/20-7-2007 εγκύκλιος του ΥΠ.Ε.Π.Θ.). Οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις στοχεύουν στην ενίσχυση του ρόλου και της προσφοράς του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και έχουν ως  επίκεντρο την προετοιμασία των νηπίων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. 

Στο Πρόγραμμα θα συμμετέχουν όλα τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία που δήλωσαν συμμετοχή.  Συμπληρωματικά δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής και άλλων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων,   εφόσον δηλώσουν συμμετοχή έως τις 30-9-2007 και σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη  Φ.50/92/57655/Γ1/20-7-2007 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Η.        Ελάχιστος αριθμός νηπίων για τη λειτουργία του Ολοήμερου  Προγράμματος - Αναστολή λειτουργίας του Ολοήμερου Νηπιαγωγείουυ

 

α.  Ο ελάχιστος αριθμός νηπίων για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 7 μαθητές.

β.         Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες, Ολοήμερα Νηπιαγωγεία απομακρυσμένων περιοχών της χώρας ή όταν ιδιαίτεροι λόγοι το επιβάλλουν, με εισήγηση του οικείου Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης  ο ελάχιστος αριθμός των νηπίων για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος μπορεί να ορίζεται διαφορετικά).

Κανένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο δεν θα αναστείλει τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δεν λειτούργησαν, ενώ είχαν οριστεί ως Ολοήμερα τα προηγούμενα έτη) μη εξαιρουμένων και αυτών, στα οποία δεν κατατέθηκαν σχετικές δηλώσεις γονέων, αφού με την φροντίδα και την έγκριση των Προϊστάμενων αρχών είναι δυνατόν να φιλοξενήσουν νήπια όμορων πληθωρικών Ολοήμερων Νηπιαγωγείων. Επομένως, καμιά πρόταση για αναστολή λειτουργίας δεν λαμβάνεται σε επίπεδο Γραφείου Εκπαίδευσης.

Σε περιπτώσεις μη συμμετοχής του ελάχιστου αριθμού νηπίων-προνηπίων στο Ολοήμερο Πρόγραμμα ή σε άλλες περιπτώσεις που είναι αδύνατη η λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος, μπορεί να ανασταλεί η λειτουργία του για ένα έτος με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Π.Ε και Δ.Ε, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής.

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα υποβάλλουν στη Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. μέχρι 12-10-2007 προς ενημέρωση, πίνακα των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, τα οποία με απόφασή τους δεν θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα και στον οποίο  θα φαίνεται ο λόγος αναστολής του προγράμματος.

Θ.        Συνεργασία με τους γονείς

Με ευθύνη των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων προτείνεται η ανά τρίμηνο ενημέρωση των γονέων για το πρόγραμμα και τους στόχους του Ολοήμερου με την πραγματοποίηση  σχετικών συγκεντρώσεων, για τις οποίες μπορεί να ζητηθεί η συνδρομή των Σχολικών  Συμβούλων  Προσχολικής Αγωγής, των Διευθυντών και των Προϊσταμένων  των Γραφείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ι.          Θέματα υποδομών

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τις άλλες νηπιαγωγούς θα ορίσει την καταλληλότερη αίθουσα του Νηπιαγωγείου ως χώρο που θα φιλοξενηθεί το τμήμα ή τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος. Όπου  κρίνεται απαραίτητο χρησιμοποιούνται και οι χώροι του Κλασικού Τμήματος μετά τη λήξη του Κλασικού Προγράμματος, ώστε να εξασφαλίζονται οι καλύτερες δυνατές συνθήκες παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο. Στις περιπτώσεις που παρατηρηθούν παρεκκλίσεις της οδηγίας αυτής ενημερώνεται η Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής, η οποία επιλαμβάνεται όλων των σχετικών θεμάτων..

                                                           

Εσωτ. Διανομήή

1.        Γραφείο κας Υπουργού

2.        Γραφείο κ. Υφυπουργού                               Ο   ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

3.        Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα

4.        Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα Σπουδών,

        Επιμόρφωσης και Καινοτομιών

5.        Γενικό Διευθυντή Διοίκησης Προσωπικού

        Πρωτ/θμιας και Δευτ/θμιας Εκπ/σης                    ΚΩΝ/ΝΟΣ  ΡΑΜΜΑΣ

6.        Διεύθυνση Προσωπικού Π.Ε.

7.        Διεύθυνση Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων

8.        Διεύθυνση ΠΟΔΕ

9.        Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

10.     Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής

11.     Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

12.     Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Τμ. Α/θμιας Εκπ/σης)

13.     Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού

        Προσανατολισμού και Εκπ/κών Δραστηριοτήτων

14.     Διεύθυνση Σπουδών Δ.Ε.

15.     Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε.

 

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames). Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε ΕΔΩ. Ευχαριστούμε)

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα

Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠ/ΣΗ

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3848/2010 (πολυνομοσχέδιο)
Αποσπάσεις (µερικές ή ολικές) που έγιναν από τα ΠΥΣΔΕ –ΠΥΣΠΕ ή τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν είναι σύννοµες και πρέπει να ανακληθούν
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Περί συγχωνεύσεων σχολείων και κονδυλίων για ΑΕΙ
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
15-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(333 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
14-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(483 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
10-1-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(760 kb)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Πρόσφατα νέα, ανακοινώσεις, εγκύκλιοι κ.α. από το ΥπΕΠΘ
Εγκύκλιος για ένταξη στον πίνακα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων 2006-2007
  Προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία,  Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Α/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
B/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
Κωδικοί Σχολείων Β/θμιας
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
Περιεχόμενα
Καθηγητές -Σύλλογος Καθηγητών
Καθηγητών (όπως ορίζουν όλοι οι νόμοι)
Δ/ντές, Υποδ/ντές Σχολείων
Δ/ντές Εκπ/σης -Προϊστάμενοι
Προϊστάμενοι Φ.Α.
Σχολικοί Σύμβουλοι.
Δείτε σχετικά:
α) Ν 1304/1982 / Α-144 «Για την επιστημονική - παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και τη Μέση Τεχνική - Επαγγελματική Εκπ/ση και άλλες διατάξεις»
β) ΝΟΜΟΣ 2525/1997, "Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις"
Οι νέοι Προϊστάμενοι στα Τμήματα Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Περιφερειακοί Δ/ντές
Βοήθημα για Υπεύθυνους Τμημάτων, Τάξεων
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΦΕΚ 1258 τ. B' της 8/9/2006
"Καθορισμός της έδρας και περιφέρειας των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμις Εκπαίδευσης και των σχολείων αρμοδιότητάς τους"
ΘΕΜΑΤΑ, ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΧΟΝΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, 2007
Διαδικασίες διεξαγωγής γραπτής δοκιμασίας για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης
Συγκρότηση Κεντρικών Επιτροπών Γραπτής Δοκιμασίας υποψηφίων Στελεχών Εκπαίδευσης, Α/θμιας και Β/θμιας
N.34671 ΦΕΚ 128/21.06.2006, Επιλογή Στελεχών Εκ/σης, Α/θμιας, Β/θμιας,
Εξετάσεις Στελεχών Εκπ/σης.
Δικαστική Προσφυγή ΠΕΣΣ και απόφαση του ΣτΕ
Εκτακτη συνάντηση μελών ΠΕΣΣ
ΠΕΣΣ: Προτάσεις Επίλυσης Προβλημάτων των Σχολικών Συμβούλων στην Ασκηση των Καθηκόντων τους
ΠΕΣΣ: Επισημάνσεις για τη "γραπτή δοκιμασία" επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Συζήτηση στη Βουλή για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης, 23/5/06
Ομιλητές: Χαλκίδης, Βαρβαρίγος, Χουρμουζιάδης, Ιωαννίδης, Μερεντίτη, Βεργίνης, Καστανίδης, Λομβέρδος, Χρύσης, Ηλιάκη, Εξαρχος, Παντούλας, Βασιλείου, Κωνσταντάρας (Ολοι μαζί)
Σύμβουλοι Α/θμιας, Β/θμιας, Ειδικής κ' Προσχολικής Αγωγής
Δ/ντές Εκπ/σης, Προϊστάμενοι Γραφείων κ' Φ.Α., Δ/ντές Σχολ. Μονάδων
Επιλογή Στελεχών το 2006-07
Τροποποίηση απόφασης τοποθέτησης Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Α/θμιας
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Β/θμιας
Περιφερειάρχες
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Νομοθεσία που διέπει την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Σύνθεση, Συγκρότηση, Λειτουργία
Αρμοδιότητες Υ.Σ.
Αιρετά Μέλη Εκπ/κού Προσωπικού
Αιρετά Μέλη Ειδικής Αγωγής
ν. 3260/2004, Βαθμολογική Κλίμακα, Υπηρεσιακά Συμβούλια
ΠΕΡΙΦ/ΚΕΣ ΥΠ/ΣΙΕΣ
Οργάνωση Π.Υ., Αξιολόγηση, Επιμόρφωση Εκπ/κών (Ν.2986/2002)
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΝΟΜΟΣ 3205/2003, ΦΕΚ 297/Α/23.12.2003, "Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις".
"Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3205/2003
(ΦΕΚ 297/Α’)" σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(1104,47 Kb)
"Εφαρμογή διατάξεων του Ν.3205/2003 στο προσωπικό με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α."  σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(107,50 Kb)
Π.Δ. 104/79
Περί σχολικού και διδακτικού έτους, υπηρεσιακών βιβλίων, εγγράφων, μετεγραφών, φοιτήσεως, διαγωγή και τιμητικών διακρίσεων των μαθητών των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως
ΝΟΜΟΣ 1566/85 (πλήρης)
(Ολος ο Νόμος σε μορφή pdf ΕΔΩ)
Σκοπός, Α/θμια (1-4)
Β/θμια (5-10)
Διοίκηση Σχολείων (11)
Εκπ/κό Προσωπικό (12-18)
Διοικ. Προσωπικό (19-20)
Υπηρεσιακά Οργανα (21-22)
Παιδαγ. Ινστιτούτο (23-27)
Επιμόρφωση, Μετεκπ/ση (28-31)
Ειδική Αγωγή (32-36)
ΣΕΠ, Σχολ. Περιουσία (37-44)
ΜΟΑ, Μαθητ. Κοινότητες (45-47)
Συμβούλια - Επιτροπές Παιδείας (48-53)
Ειδικά Θέματα (54-60)
Ειδικά Θέματα (61-69)
ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ (70-76)
Μεταπτυχιακά σε ΑΕΙ (77-81)
Μεταβατικές Διατάξεις (82-91)
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ
Απαντήσεις σε συνταξιοδοτικά θέματα
(από το Γιάννη Μπαλάγκα)
Μισθοδοσία Εκπαιδευτικών
Εισοδηματική πολιτική 2007 (pdf, 395 Kb)
Αίτηση 1ης και 2ης Παραίτησης για Συνταξιοδότηση
Οροι και προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών.
Π.Δ. 166/2000  "Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων".
Ν. 3075/2002, ΦΕΚ 297 τ.Α΄, "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις".
Ν.3075/2002 (σε .pdf Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.  ) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ 297/ 5 Δεκεμβρίου 2002 (pdf, 132 Kb )
Ν. 3513/2006 - ΦΕΚ 265/Α'/5.12.2006
Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.
Ν.3620/2007 (ΦΕΚ 276Α 11-12-2007) Αύξηση συντάξεων του Δημοσίου από το έτος 2007 και άλλες διατάξεις.
Ο.Ε.Δ.Β.
Ιδρυση, Σκοπός, Διοίκηση, Διάρθρωση
Κατάλογος Ολων των Βιβλίων του ΟΕΔΒ
Εικόνες και Περιεχόμενα Βιβλίων
ΕΚΠ/ΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Ν.2817/2000)
  Αρθρα: 1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
Βασικές Αρχές Κανονισμού Λειτουργίας Σχολείων
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία, Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού & Στελεχών Εκπ/σης
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
ΝΟΜΟΣ 2525/1997,  "Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση"
Η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη: Αξιολόγηση και εξεταστικά συστήματα
Προγράμματα Σπουδών στην Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία
Αξιολόγηση, Βαθμολόγηση Μαθητών στη Φ.Α.
Π.Δ. 409/1994, Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
Π.Δ. 8/1995, Αξιολόγηση μαθητών
ΕΚΔΡΟΜΕΣ
Σχολικοί Περίπατοι, Εκδρομές, Διδακτικές και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Χρήσιμος Οδηγός)
2006, Σχολικοί περίπατοι και εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών Δημοσίων και Ιδιωτικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ημερήσιες κ΄Πολυήμερες Εκδρομές
Διδακτικές επισκέψεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Αναπλήρωση διδακτικών ημερών
Ωράριο Διδασκαλίας Καθηγητών, Δ/ντών, Εκπ/κού Προσ/κού -Τρόποι Συμπλήρωσης Ωραρίου
Ενισχυτική Διδασκαλία Μαθητών
Οργάνωση προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σχολικού έτους 2005-06
Διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια
1η & 2η ανάθεση ανά ΠΕ (1989-2004)
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου 2006-07, Πίνακας κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Δ.Ε
Πίνακες Αντιστοιχίας Ειδικοτήτων και Μαθημάτων
Οδηγίες Εφαρμογής Πινάκων
Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπ/κών βαθμίδων, 2004
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
  Οργάνωση και Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων
(Π.Δ. 201/1998)
(Αρθρα 1-6)
Σχολικό και διδακτικό έτος, Διακοπές- αργίες- εορταστικές εκδηλώσεις, Διακοπές μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών, Βιβλία-έντυπα για το δημοτικό σχολείο,

(Αρθρα 7-10)
Εγγραφές- Μετεγγραφές μαθητών, Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,
(Αρθρα 11-12)
Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων
(Αρθρα 13-15)
 Συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών, Εκδρομές - διδακτικές επισκέψεις Σχολική ζωή - Πολmσμός, Πρωινή προσευχή - σημαιοστολισμός Ενδυμασία μαθητών Παιδαγωγικός έλεγχος διαγωγής του μαθητή δημοτικού σχολείου Εκκλησιασμός, Μη Ορθόδοξοι μαθητές Σημαιοφόροι και παραστάτες - υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου, Προγραμματισμός - απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου Σεμινάρια εκπ/κών - Συσκέψεις με το σχολικό σύμβουλο
Εργασιακά δικαιώματα σύμφωνα με αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.: 1)Ωράριο Εκπαιδευτικών 2)2. Υποχρεωτικές υπερωρίες
Το εγκόλπιο του Εκπαιδευτικού - Δημητρακόπουλος Γιώργος (Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Πειραιά)
 Μεταθέσεις εκπαιδευτικών λειτουργών Α/θμιας Εκπ/σης,
Φ. 361.23/134/112752/Δ1
  Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος Δημοτικού
(Φ.12 / 773 / 77094 / Γ1/28-7-2006)
  ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο (Αριθ. Πρωτ.: Φ. 50 / 162 / 88353 / Γ1)
Λειτουργία των Ολοήμερων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
Προεδρικό διάταγμα 200/1998, Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων
Ολοήμερα: Σκοπός, περιεχόμενο, παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση, ωρολόγιο Πρόγραμμα, λειτουργία, εγγραφές νηπίων, κλπ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
Ημερολόγιο Εξετ. 2005
Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων
Θέματα Διοίκησης Α/θμιας, Β/θμιας, 2004
Εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ χωρίς Εξετάσεις
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
(θέματα, σωστές απαντήσεις)
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικείµενο
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
Διακοπές, αργίες, εορτές
Διακοπές, αργίες, εορτές, σχολικό-διδακτικό έτος, κ.α.
(Π.Δ. 104/79, Π.Δ. 201/98, Γ2/44512/26-4-2002,
ΦΕΚ Β' 1286/12-9-2006 ΥΑ 80033/Γ2)
ΑΔΕΙΕΣ
Άδειες μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αδειες Εκπαιδευτικών,
 Διευκρινίσεις για την άδεια ανατροφής τέκνου
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Εκπαιδευτικές Αδειες:
2005-06
(με υπόδειγμα αιτήσεων), 2006-07, 2007-08, 2008-Ο9,, 2010-11
Άδειες και Διευκρινίσεις για τη  χορήγηση αδειών στους δημοσίους υπαλλήλους βάσει  του νέου  Υπαλληλικού  Κώδικα
Αιμοδοτικές, Κάλεσμα ΟΛΜΕ για αιμοδοσία
Αδειες όλων των ειδών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Κανονισμοί Χορήγησης Αδειών σχετ. με Εκπαιδευτική Υπηρεσία
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Προεδρικό Διάταγμα 50/1996, "Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης"
Π.Δ.100/1997, Τροποποίηση του παραπάνω Π.Δ.
Διαδικασίες ΠΥΣΔΕ, Κατάρτιση Πινάκων, Υπεράριθμοι, Κενές Οργανικές Θέσεις, Δηλώσεις Τοποθέτησης, Διάθεση στο ΠΥΣΔΕ
Οδηγός για Τοποθετήσεις κ΄Βελτιώσεις, υπόδειγμα σχετικής δήλωσης
Θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μονάδες συνθηκών διαβίωσης, Κριτήρια μεταθέσεων
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΙΑΜΟΝΗ
Ν 2685/1999, Κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και άλλες διατάξεις.
Μετακινήσεις, διαμονή, απόφαση μετακίνησης, κάλυψη εξόδων στο πλαίσιο της Πράξης «Ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και τα νέα διδακτικά πακέτα»
«Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών ανταλλαγών,  αδελφοποιήσεων και άλλων δραστηριοτήτων»
ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2007-2008
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για πρόσληψη σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης για το διδακτικό έτος 2007- 2008
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ του ειδικού βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑ και τα ΚΔΑΥ για το σχολικό έτος 2007-2008
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Aποδοχές ωρομισθίων εκπαιδευτικών - Κατάταξη υποψηφίων - Αδειες - Πρόσληψη
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Νομοθεσία, Προθεσμία Αιτήσεων, Αποσπάσεις σε ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, ΣΜΕΑ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία
 (για το 2007-08
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών που έχουν συζύγους στρατιωτικούς
ΑΕΙ, ΕΡΕΥΝΑ
ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ για ΑΕΙ. Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  Προσχέδιο Πρότασης για ΑΕΙ (παλαιό)
ΥπΕΠΘ: Προτάσεις για Μεταπτυχιακά και Ερευνα (Κεφ.Α'),
Κεφάλαιο Β', Κεφάλαιο Γ'
Καποδοστριακό Παν.
Νόμος 2916/2001 (ΦΕΚ 114/11.06.2001, τεύχος Α) "Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και ρύθμιση θεμάτων του τεχνολογικού τομέα αυτής"
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ορισμός Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής
ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πειραματικά Γυμνάσια
Διαπολιτισμικά σχολεία
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
Ο νόμος 682/1977 που αφορά την Ιδιωτική Εκπαίδευση,
"Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Οικοτροφείων"
Ο νόμος 682/1977 σε .pdf (1.454Kb)
Π.Δ. 340/1983, "ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥΣ"
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους
Ωράριο διδασκαλίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (σε .pdf)
Φ.18/97883/Δ5/31/8/2011
Εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικών δημοτικών σχολείων
Ν. 1035/80 (ΦΕΚ 60/15-03-80 τ.Α΄)
Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας
Διδακτικές επισκέψεις
Σχολικά κυλικεία
Πολύτκνοι: Διορισμός εκτός ΑΣΕΠ
Προθεσμία για συμμετοχή στην πιστοποίηση, 5-12-05
Αλλοδαποί μαθητές
ΕΝΤΥΠΑ:
ΕΝΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΔΙάΦΟΡΑ:
Αδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου των εκπαιδευτικών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Νόμοι για την Εκπαιδευτική Υπηρεσία (από 1969-1997)
ΝΟΜΟΣ ΥΠ" ΑΡΙΘ. 2640/98 (ΦΕΚ A 206/1998)
Δευτεροβάθμια τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξει
ς
Νόμος 1264/1982 - Εκδημοκρατισμός Συνδ. Κινήματος- Συνδικαλιστικές Ελευθερίες


ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: Γρίφοι, Γνωμικά γενικά, Γνωμικά για αγάπη, Παροιμίες_1, Παροιμίες_2, Αινίγματα, Αγάπη- Ερωτας -Μίσος, Ημερολόγιο, Εορτές, Αριθμομηχανή, Περίεργα, Επισημάνσεις, Παγκόσμια ημέρα, -ισμός, Βιογραφικά Αρχαίων, Παθητ. Μετοχές, Σολοικισμοί, Σαν σήμερα, TV * Αθλήματα, Ανέκδοτα1, 2, Ποιήματα, Εκτακτα νέα, Test υγείας, Γρίφος Αϊνστάιν, Ελληνες Βουλευτές, Ρήσεις των 7 σοφών