|
ΝΟΜΟΣ 1566/1985 - ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (Αρθρο 32-36) |
ΝΟΜΟΣ 1566/1985
ΦΕΚ Α' 167/30.09.1985 ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ.1566/1985
Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και άλλες διατάξεις
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι '
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
’ρθρο 32.
Σκοπός και μορφή.
*** Το άρθρο 32 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 5 παρ.4
Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α 78/14.3.2000.
’ρθρο 33.
Ιατροδιαγνωστική εξέταση, φοίτηση, προγράμματα, μέσα.
*** Η παρ.1 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 5 παρ.4
Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α 78/14.3.2000.
2. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, μπορεί να γίνει υποχρεωτική η φοίτηση των ατόμων με ειδικές
ανάγκες στα ειδικά σχολεία και τις λοιπές ειδικές μονάδες από το 3ο μέχρι και το
18ο έτος της ηλικίας τους για την ειδική αγωγή και από το 14ο μέχρι το 20ό έτος
για την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση. Καθορίζονται επίσης οι κατηγορίες όσων
απαλλάσσονται από την υποχρεωτική φοίτηση και τα κριτήρια απαλλαγής, καθώς και η
διαδικασία εγγραφής ή παράτασης της φοίτησης πέρα από το 18ο ή το 20ό έτος
αντίστοιχα και για όσο χρονικό διάστημα χρειάζεται για τη συμπλήρωση της ειδικής
αγωγής και της ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.
3. Για την ειδική αγωγή και την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση των ατόμων με
ειδικές ανάγκες εφαρμόζονται ειδικά προγράμματα με βάση το είδος και το βαθμό
ανάγκης, τις δυνατότητες εκπαίδευσης και ένταξης στην παραγωγική διαδικασία,
καθώς και αλληλοαποδοχής με το κοινωνικό σύνολο, αφού ληφθούν υπόψη και οι
κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, οι πολιτιστικές και άλλες ειδικές συνθήκες
της διαβίωσής τους.
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, ορίζονται τα διδακτέα μαθήματα και τα ωρολόγια και αναλυτικά
προγράμματα.
4. Τα απαιτούμενα για τη διδασκαλία βιβλία, ατομικά μαγνητόφωνα, ατομικά
ακουστικά βαρηκοΐας, μαγνητοταινίες και άλλα απαραίτητα μέσα για την ειδική
αγωγή και την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση παρέχονται δωρεάν από το κράτος
στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
5. Τα διδακτικά μέσα και τα βιβλία εγκυκλοπαιδικής μόρφωσης για τυφλούς που
φοιτούν στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και σε
σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης
εκδίδονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.) και
διατίθενται σε αυτούς δωρεάν. Οποιοδήποτε θέμα σχετικό με τη συγγραφή,
εικονογράφηση, κρίση, έκδοση, διακίνηση και διανομή των βιβλίων και λοιπών
διδακτικών μέσων που προκύπτει λόγω της ιδιαιτερότητάς τους ρυθμίζεται με
απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με όμοια απόφαση μπορεί
να ανατίθεται η εκτύπωση των βιβλίων και λοιπών διδακτικών μέσων στο κέντρο
εκπαίδευσης και αποκατάστασης τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.).
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών, μπορεί να
συνιστώνται στον Ο.Ε.Δ.Β. θέσεις επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, μόνιμου
ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Με όμοιο προεδρικό διάταγμα διαρθρώνονται
οι θέσεις του μόνιμου προσωπικού σε κλάδους και βαθμούς, καθορίζονται τα
προσόντα και ο τρόπος πλήρωσης όλων των θέσεων και οι όροι εργασίας και
αποζημίωσης του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
6. Οι δαπάνες για την εφαρμογή των παραγράφων 4 και 5 αντιμετωπίζονται με
κρατικές επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων, στον οποίο εγγράφονται οι σχετικές πιστώσεις.
’ρθρο 34.
Φορείς.
*** Οι παρ.1 και 2 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με το άρθρο 5
παρ.4 Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α 78/14.3.2000.
3. Μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που ανήκουν
στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία άλλων υπουργείων και οργανισμών και λειτουργούν
είτε ως δημόσια σχολεία είτε ως σχολεία νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου είτε
ως ιδιωτικά σχολεία, υπάγονται εφεξής στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του
Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
4. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να
μετατρέπονται σε δημόσιες σχολικές μονάδες τα ειδικά σχολεία ειδικής αγωγής και
ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού
δικαίου, ή φυσικά πρόσωπα. Η μετατροπή γίνεται είτε ύστερα από αίτησή τους και
εξαγορά της περιουσίας τους είτε με σύγχρονη αναγκαστική απαλλοτρίωση.
Περιεχόμενο ή όροι διαθήκης, κωδίκελου ή δωρεάς διατηρούνται όπως έχουν.
5. Οι εκπαιδευτικοί και το λοιπό προσωπικό των μονάδων της παραγράφου 3, εφόσον
έχουν την ιδιότητα του μόνιμου δημόσιου υπαλλήλου, εντάσσονται με το βαθμό που
κατέχουν στις θέσεις προσωπικού που συνιστώνται με το νόμο αυτόν για την ειδική
αγωγή και την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση. Όσοι έχουν την ιδιότητα του
μόνιμου υπαλλήλου νομικού προσώπου δημόσιου δικαίου διατηρούν την ιδιότητά τους
αυτή. Οι λοιποί εξακολουθούν να υπηρετούν με την ιδιότητα που έχουν. Όσοι
υπηρετούν σε σχολικές μονάδες που μετατρέπονται κατά τις διατάξεις της
παραγράφου 4 προσλαμβάνονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων στις δημόσιες σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Κατά τα λοιπά
εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 62.
6. Διδακτήρια, γήπεδα, κάθε είδους εξοπλισμός, έπιπλα και σκεύη ειδικών
σχολείων, που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ή σε φυσικά πρόσωπα,
μπορεί να απαλλοτριωθούν ή να αγοραστούν για χρήση των δημόσιων ειδικών
σχολείων. Οι πράξεις μεταβίβασης γίνονται χωρίς παράσταση δικηγόρου,
μεταγράφονται ατελώς και δεν υπόκεινται σε οποιοδήποτε τέλος, φόρο ή εισφορά ή
άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.
7. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζονται
ειδικότερα θέματα σχετικά με τη μετατροπή σχολείων ειδικής αγωγής και ειδικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης, την πρόσληψη του προσωπικού τους και την εξαγορά της
περιουσίας τους.
’ρθρο 35.
Προσωπικό.
1. Οι θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού των δημόσιων μονάδων ειδικής αγωγής
και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης περιλαμβάνονται στο σύνολο των οργανικών
θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως προβλέπονται στα
άρθρα 12 παρ. 4, 13 παρ. 4 και 14 παρ. 4.
2. Για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και ειδικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης χρησιμοποιείται εκπαιδευτικό προσωπικό της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά περίπτωση. Συνιστώνται επιπλέον
κατά κλάδους οι εξής θέσεις προσωπικού:
Α' Ειδικό προσωπικό:
Κλάδος ΑΤ19 Θεραπευτών του λόγου θέσεις 10
Κλάδος ΑΤ20 Επαγγελματικών συμβούλων " 1
Κλάδος ΑΤ21 Ψυχολόγων " 50
Κλάδος ΑΡ2 Επιμελητών " 40
Κλάδος ΑΡ3 Θεραπευτών του λόγου " 10
Κλάδος ΑΡ4 Επαγγελματικών συμβούλων " 1
Κλάδος ΑΡ5 Φυσικοθεραπευτών " 15
Κλάδος ΑΡ6 Εργασιοθεραπευτών " 15
Κλάδος ΑΡ7 Κοινωνικών λειτουργών " 60
Σύνολο θέσεων 202
" α) Κλάδος ΠΕ24 Παιδοψυχιάτρων, θέσεις δεκατρείς (13).
β) Κλάδος ΠΕ31 ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, εξειδικευμένου: αα) στον
επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών, θέσεις πέντε (5), από τις οποίες δύo
(2) στο Κ.Δ.Α.Υ. Αθηνών, μία (1) στο Κ.Δ.Α.Υ. Θεσσαλονίκης και οι λοιπές στα
ειδικά σχολεία τυφλών, ββ) στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις
δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών. θέσεις πέντε (5), από τις οποίες δύo
(2) στο Κ.Δ.Α.Υ. Αθηνών, μία (1) στο Κ.Δ.Α.Υ. Θεσσαλονίκης και οι λοιπές στα
ειδικά σχολεία τυφλών και γγ) στη νοηματική γλώσσα των κωφών, θέσεις πέντε (5),
από τις οποίες δύo
(2) στο Κ.Δ.Α.Υ. Αθηνών, μία (1) στο Κ.Δ.Α.Υ. Θεσσαλονίκης και οι λοιπές στα
ειδικά σχολεία κωφών και βαρήκοων.
γ) Κλάδος ΔΕ1 ειδικού βοηθητικού προσωπικού, πενήντα (50) θέσεις".
*** Οι θέσεις α'β'και γ'προστέθηκαν με την παρ.2
άρθρ.12 Ν.2817/2000 ΦΕΚ Α 78/14.3.2000.
Β' Διοικητικό προσωπικό:
Κλάδος ΜΕ1 Διοικητικών υπαλλήλων θέσεις 10
Κλάδος ΣΕ1 κλητήρων, επιστατών φυλάκων - νυκτοφυλάκων θέσεις 30
Σύνολο θέσεων 40
Οι παραπάνω θέσεις του ειδικού προσωπικού κατατάσσονται στους βαθμούς Α', Β' και
Γ' και είναι σε κάθε κατηγορία και κλάδο οργανικά ενιαίες. Οι θέσεις του
διοικητικού προσωπικού προσαυξάνουν τις αντίστοιχες θέσεις του άρθρου 20 στον
εισαγωγικό βαθμό κάθε κλάδου.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο 8 παρ. 1 του Ν.
1894/1990 (Α 110): "Στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων συνιστάται Υπηρεσιακό και Πειθαρχικό Συμβούλιο Ειδικού Προσωπικού
Ειδικής Αγωγής (Υ.Π.Σ.Ε.Π.Ε.Α.), το οποίο είναι αρμόδιο για το προσωπικό της
περίπτωσης Α' της παρ. 2 του άρθρου 35 του Ν. 1566/1985. Η συγκρότηση, η Θητεία
των μελών και οι αρμοδιότητες του Συμβουλίου αυτού για θέματα υπηρεσιακής
κατάστασης και πειθαρχικά ζητήματα του προσωπικού, το οποίο αφορά, καθώς και
κάθε άλλη λεπτομέρεια, ρυθμίζονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με
πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων".
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά την παρ. 5 του άρθρου 33 του Ν.2009/1992 (Α 18): "Όπου στο
κεφάλαιο Ι ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, του ν. 1566/1985 αναφέρεται ειδικό προσωπικό, νοείται
ως ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Στο προσωπικό αυτό καταβάλλονται από την ισχύ
του παρόντος νόμου οι πάσης φύσεως πρόσθετες παροχές και αποζημιώσεις, που
καταβάλλονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τους
ίδιους όρους και προϋποθέσεις.
3. Η κατανομή και ανακατανομή των θέσεων στα σχολεία ειδικής αγωγής και ειδικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων. Οι διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 14 εφαρμόζονται αναλόγως και
για το ειδικό προσωπικό της ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής
εκπαίδευσης.
*** Οι παρ.4,5,11,12 και 13 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με το
άρθρο 5 παρ.4 Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α 78/14.3.2000.
6. Στο προσωπικό που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης καταβάλλεται κατά μήνα και για όλο το έτος επίδομα
δυσμενών συνθηκών εργασίας ίσο με το 30% των μηνιαίων αποδοχών του κατώτερου
μισθολογικού κλιμακίου του εισαγωγικού βαθμού κάθε κλάδου.
*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με την παρ.ΣΤ' 4 άρθρ.4
Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α 78/14.3.2000 ορίζεται ότι: "Το κατά την παράγραφο 6 του
άρθρου 35 του ν.1566/1985 και την περίπτωση β. της παραγράφου 1 του άρθρου 10
του ν. 2470/1997 επίδομα δυσμενών συνθηκών εργασίας καταβάλλεται το δραχμικό
ύψος που θα διαμορφώνεται με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών αποκλειστικά και μόνο στο
εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και βοηθητικό προσωπικό, που
υπηρετεί στα Κ.Δ.Α.Υ., στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και στα τμήματα
ένταξης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων".
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και
Οικονομικών συνιστώνται θέσεις εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού με σύμβαση
εργασίας ιδιωτικού δικαίου, τις οποίες καταλαμβάνει το αντίστοιχο προσωπικό των
σχολείων ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που
μετατρέπονται κατά τις διατάξεις του άρθρου 34 παράγραφοι 4 και 5 και
ρυθμίζονται θέματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
8. Τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του ειδικού
προσωπικού ορίζονται κατά κλάδους ως εξής:
α) του κλάδου ΑΤ19 Θεραπευτών του λόγου, πτυχίο θεραπευτού του λόγου Α.Ε.Ι. της
ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής ή πτυχίο παιδαγωγικού τμήματος Α.Ε.Ι. της
ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής με εξειδίκευση στη θεραπεία του λόγου,
β) του κλάδου ΑΤ20 Επαγγελματικών Συμβούλων πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής και
πτυχίο της σχολής επαγγελματικού προσανατολισμού του Οργανισμού Απασχολήσεως
Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) ή ισότιμο πτυχίο επαγγελματικού συμβούλου Α.Ε.Ι.
της αλλοδαπής,
γ) του κλάδου ΑΤ21 Ψυχολόγων πτυχίο ψυχολογίας Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο της
αλλοδαπής με προτίμηση στην ειδίκευση της παιδαγωγικής ψυχολογίας,
δ) του κλάδου ΑΡ2 Επιμελητών, πτυχίο νοσοκόμων ή βρεφονηπιοκόμων ιδρύματος
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής,
ε) του κλάδου ΑΡ3 Θεραπευτών του λόγου, πτυχίο θεραπευτού του λόγου ιδρύματος
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής,
στ) του κλάδου ΑΡ4 Επαγγελματικών Συμβούλων, πτυχίο επαγγελματικού συμβούλου
ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής,
ζ) του κλάδου ΑΡ5 Φυσικοθεραπευτών, πτυχίο τμήματος φυσικοθεραπευτών ιδρύματος
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής,
η) του κλάδου ΑΡ6 Εργασιοθεραπευτών, πτυχίο τμήματος εργασιοθεραπευτών ιδρύματος
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής και
θ) του κλάδου ΑΡ7 Κοινωνικών Λειτουργών,
πτυχίο κοινωνικής εργασίας ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή
ισότιμο της αλλοδαπής,
Για την αναγνώριση των πτυχίων σχολών της αλλοδαπής ως ισότιμων προς τα πτυχία
σχολών της ημεδαπής, εκτός από τα πτυχία Α.Ε.Ι., εφαρμόζονται αναλόγως η
παράγραφος 2 του άρθρου 13.
9. Για την τοποθέτηση νηπιαγωγών και
δασκάλων στις μονάδες ειδικής αγωγής απαιτείται και πτυχίο διετούς
μετεκπαίδευσης στο τμήμα ειδικής αγωγής του Μαρασλείου Διδασκαλείου Δημοτικής
Εκπαίδευσης (Μ.Δ.Δ.Ε.) ή μετεκπαίδευση σε Α.Ε.Ι. ημεδαπής ή αλλοδαπής ή
πενταετής διδακτική υπηρεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.
10. ***Η παρ. 10 καταργήθηκε διά του άρθρου 23
παρ. 4 εδ. η' του Ν. 2327/1995 (Α' 156).
*** Οι παρ.4,5,11,12 και 13 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με το άρθρο 5 παρ.4 Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α
78/14.3.2000.
14. Η μετεκπαίδευση, ειδίκευση και επιμόρφωση του προσωπικού σε θέματα ειδικής
αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης γίνονται είτε με προγράμματα του
ιδρύματος κρατικών υποτροφιών σε Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής είτε με εκπαιδευτικές
άδειες για φοίτηση σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής είτε με προγράμματα που καταρτίζονται
με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και περιλαμβάνουν
αποστολές στο εξωτερικό με τη μορφή επισκέψεων, σεμιναρίων ή συνεδρίων. Οι
δημόσιοι εκπαιδευτικοί που μετεκπαιδεύονται στην ειδική αγωγή με δαπάνες του
κράτους είναι υποχρεωμένοι να υπηρετήσουν σε δημόσια ειδικά σχολεία για μία
πενταετία τουλάχιστον. όσοι έχουν μετεκπαιδευτεί μέχρι σήμερα και όσοι θα
μετεκπαιδεύονται στο τμήμα ειδικής αγωγής του Μ.Δ.Δ.Ε. τοποθετούνται υποχρεωτικά
σε δημόσια ειδικά σχολεία, όπου υπηρετούν μία πενταετία τουλάχιστον.
Η διαδικασία για την κατάρτιση και έγκριση των προγραμμάτων, ο τρόπος επιλογής
των υποψηφίων για μετεκπαίδευση, ειδίκευση και επιμόρφωση και κάθε άλλη
λεπτομέρεια που προκύπτει κατά την εφαρμογή του άρθρου αυτού ρυθμίζονται με
κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.
Η ίδρυση και λειτουργία οποιασδήποτε μορφής σχολών, ινστιτούτων ή κέντρων από
ιδιώτες για την εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, ειδίκευση ή επιμόρφωση προσωπικού σε
θέματα ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης απαγορεύεται. Οι
παραβάτες τιμωρούνται κατά το άρθρο 458 του ποινικού κώδικα.
15. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να εισάγει
το μάθημα της ειδικής αγωγής στα προγράμματα διδασκαλίας των σχολών εκπαίδευσης,
επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικού προσωπικού.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο 14 του Ν.2327/1995
(Α' 156): "Όσοι διορίστηκαν σε θέσεις ειδικού προσωπικού του κλάδου ΤΕ7
κοινωνικών λειτουργών του άρθρου 35 του ν. 1566-1985 (ΦΕΚ 167 Α') και ο
διορισμός τους έχει ακυρωθεί θεωρούνται ότι έχουν καταλάβει από τον αρχικό
διορισμό τους κενές θέσεις του παραπάνω κλάδου. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις
συνιστώνται με το νόμο αυτόν ισάριθμες κενές θέσεις. Η παρούσα δεν δημιουργεί
δικαιώματα λήψης αναδρομικών αποδοχών ή άλλων παροχών".
*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με την παρ.Ε'4 άρθρ.4 Ν.2817/2000, ΦΕΚ Α 78/14.3.2000 ορίζεται
ότι: " 4. Δεν θίγονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ.14 του ν.1566/1985 για τη
μετεκπαίδευση, ειδίκευση και επιμόρφωση του προσωπικού σε Θέματα ειδικής αγωγής
και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης".
’ρθρο 36.
Αρμοδιότητες άλλων υπουργείων και οργανισμών.
Με το νόμο αυτόν δε θίγονται ειδικές διατάξεις που αναφέρονται στις
αρμοδιότητες:
α) του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για κάθε θέμα
ιατρικής βοήθειας (προφύλαξη, πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία) και κοινωνικής
μέριμνας των ατόμων που έχουν ειδικές ανάγκες.
β) του Υπουργείου Δικαιοσύνης για κάθε θέμα ίδρυσης οργάνωσης, λειτουργίας και
εποπτείας των θεραπευτικών καταστημάτων ανηλίκων, εκτός από την ειδική αγωγή και
τη γενική ή επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται σε αυτό, η οποία υπάγεται στο
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και
γ) του Ο.Α.Ε.Δ. για κάθε θέμα επαγγελματικής αποκατάστασης, ελέγχου και
βελτίωσης των όρων και συνθηκών εργασίας των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 1985
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα
από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση
πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames).
Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε
ΕΔΩ. Ευχαριστούμε) |