|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Αρθρο 2) |
νόμος 2817/2000
ΦΕΚ Α'78/14.03.2000 ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ.2817/2000
Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες
διατάξεις
Νομοθεσία
σχετική με ΕΕΕΕΚ
|
Περισσότερα:
|
|
Ν.1566/85, Αρθρα 32-36, Ειδική Αγωγή |
|
Ν.2817/2000, ΦΕΚ
Α'78/14.03.2000,.
"Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις" (Αρθρα:
1,
2,
3-4,
5-8,
9-11,
12-18) |
|
Νόμος
3699-2008
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με
αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. |
|
ΝΟΜΟΣ 3577/2007
Δημιουργία Φορέα Διαχείρισης Ολοκληρωμένου
Προγράμματος Δια βίου Μάθησης, ρύθμιση θεμάτων
ιδιωτικής
εκπαίδευσης και φορέων εποπτείας Υπουργείου
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλες
διατάξεις. |
|
ΝΟΜΟΣ 2643 Μέριμνα
για την απασχόληση προσώπων ειδικών κατηγοριών
και άλλες διατάξεις. |
|
N3194-2003 |
|
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, 4/10/2004, Οδηγίες ΙΚΑ |
|
ΦΕΚ 765-19-6-2002
Καθορισμός εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος
ΕΕΕΕΚ |
|
ΦΕΚ 1319 10 /10/
2002 Ένταξη - φοίτηση - αποφοίτηση από Σχολεία
ΣΜΕΑ |
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ |
|
ΦΕΚ
39
5/3/2001 Διορισμοί |
|
ΦΕΚ 1503 8/10/2001
Οργάνωση ΚΔΑΥ |
|
Λήξη διδακτικού
έτους Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
- ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. |
|
ΦΕΚ 94 22-5-97
Τροποποίηση του Π.Δ. 50/96 Μεταθέσεις και
τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |
Επιπλέον πηγή:
ΕΕΕΕΚ Κατερίνης-
(Εξαίρετος ιστότοπος!!! Επισκεφθείτε τον!) |
www.fa3.gr
Ιστοσελίδα Αθ. Διονυσόπουλου,
Σχολ Συμβούλου Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11)
|
|
|
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Αρθρα:
1,
2,
3-4,
5-8,
9-11,
12-18
Αρθρο 2
Οργάνωση
1. Στις έδρες των νομών και νομαρχιών ιδρύονται και λειτουργούν
Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) των ατόμων
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ως αποκεντρωμένες δημόσιες
υπηρεσίες, τα οποία υπάγονται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Σκοπός των Κ.Δ.Α.Υ. είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης,
αξιολόγησης, και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων, που
έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης,
πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και
της κοινωνίας.
3. Τα Κ.Δ.Α.Υ. έχουν τις εξής αρμοδιότητες:
Την έρευνα για τη διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών
των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών
σχολικής και προσχολικής ηλικίας. Οι περιφερειακές υπηρεσίες Υγείας
και Πρόνοιας των περιφερειών έχουν υποχρέωση να παρέχουν συνδρομή,
όταν τους ζητηθεί. Τα αντικείμενα στα οποία παρέχεται η συνδρομή
αυτή καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Την εισήγηση για την εγγραφή, κατάταξη και φοίτηση στην κατάλληλη
σχολική μονάδα, καθώς και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της
εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών, σε συνεργασία με τους σχολικούς
συμβούλους ειδικής αγωγής και τους αρμόδιους κατά
περίπτωση-σχολικούς συμβούλους προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων,
καθώς και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί στις
σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.
Την εισήγηση για την κατάρτιση προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή
ομαδικών προγραμμάτων ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης,
δημιουργικής απασχόλησης, καθώς και την εφαρμογή άλλων επιστημονικών
κοινωνικών και λοιπών υποστηρικτικών μέτρων για τα άτομα με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες, στα σχολεία, στην έδρα του Κ.Δ.Α.Υ. ή στο
σπίτι.
Την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και ενημέρωσης στο διδακτικό
προσωπικό και σε όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και
επαγγελματική υποστήριξη, σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης και τη
διοργάνωση προγραμμάτων ενημέρωσης και κατάρτισης για τους γονείς
των μαθητών και τους ασκούντες τη γονική μέριμνα.
Τον καθορισμό του είδους των τεχνικών βοηθημάτων και οργάνων που
έχει ανάγκη το παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι, καθώς και την
κατάρτιση προτάσεων για την καλύτερη πρόσβαση και παραμονή στους
χώρους της εκπαίδευσης.
Την εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των
μαθητών των Σ.Μ.Ε.Α. με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις
εξετάσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Την εισήγηση για την κατάρτιση και εφαρμογή προγραμμάτων πρώιμης
εκπαιδευτικής παρέμβασης, για όλες τις περιπτώσεις του άρθρου 1
παράγραφος 2.
4. Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. τοποθετούνται και υπηρετούν:
Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. των Νομών Αργολίδας, Αρτας, Βοιωτίας, Γρεβενών,
Δράμας, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Κεφαλληνίας,
Κιλκίς, Λακωνίας, Λασιθίου, Λευκάδας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου,
Σάμου, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και Χίου:
Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας (1) ψυχολόγος.
Ένας (1) κοινωνικός λειτουργός.
Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας.
Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. των Νομαρχιών Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής
και Πειραιά και των Νομών Αιτωλοακαρνανίας, Δωδεκανήσου, Έβρου,
Εύβοιας, Ηλείας, Ημαθίας, Καβάλας, Καρδίτσας, Κορινθίας, Μαγνησίας,
Μεσσηνίας, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Τρικάλων και Χανίων:
αα)Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
ββ)Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Δύο (2) ψυχολόγοι.
Δύo (2) κοινωνικοί λειτουργοί.
Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας.
Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. των Νομών Αρκαδίας, Αχαΐας, Ηρακλείου, Ιωαννίνων,
Κέρκυρας, Κοζάνης, Κυκλάδων, Λάρισας, Λέσβου, Ροδόπης και Φθιώτιδας,
που λειτουργούν στην έδρα Διοικητικής Περιφέρειας:
Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας (1) εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής.
Ένας (1) θεραπευτής του λόγου.
τρεις (3) ψυχολόγοι.
Ένας (1) παιδοψυχίατρος του κλάδου ΠΕ 24 του άρθρου 3.
Ένας (1) φυσικοθεραπευτής,
Τρεις (3) κοινωνικοί λειτουργοί.
Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας και
Ένας (1) κλητήρας του κλάδου ΥΕ.
Στο Κ.Δ.Α.Υ. της Νομαρχίας Αθηνών και του Νομού Θεσσαλονίκης:
Ένας (1) εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας (1) εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ένας (1) εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής.
Δύo (2) θεραπευτές του λόγου.
Τρεις (3) ψυχολόγοι.
Ένας (1) παιδοψυχίατρος του κλάδου ΠΕ24 του άρθρου 3.
Δύο (2) φυσικοθεραπευτές.
Τέσσερις (4) κοινωνικοί λειτουργοί.
Ένας (1) διοικητικός υπάλληλος κλάδου ΔΕ ως γραμματέας και
Ένας (1) κλητήρας κλάδου ΥΕ.
Τοποθετούνται επιπλέον και υπηρετούν: Στο Κ.Δ.Α.Υ. της Νομαρχίας
Αθηνών:
Δύo (2) ειδικοί στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών.
Δύο (2) ειδικοί στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις
δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών και
Δύo (2) ειδικοί στη νοηματική γλώσσα των κωφών και βαρήκοων.
Κ.Δ.Α.Υ. της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης:
Ένας (1) ειδικός στον επαγγελματικό προσανατολισμό των τυφλών.
Ένας (1) ειδικός στην κινητικότητα των τυφλών και
Ένας (1) ειδικός στη νοηματική γλώσσα των κωφών και βαρήκοων.
5. Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται στα Κ.Δ.Α.Υ. έχουν πτυχίο
τμήματος ειδικής αγωγής Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή τίτλο μεταπτυχιακών
σπουδών στην Ειδική Αγωγή ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο Α.Ε.Ι.
της αλλοδαπής ή πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και
τριετή υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α..
6. Οι γραμματείς και οι κλητήρες τοποθετούνται οργανικό σε κάθε
Κ.Δ.Α.Υ. με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
7. Στις θέσεις των εκπαιδευτικών της παραγράφου 5 αποσπώνται
εκπαιδευτικοί με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων, για μία τριετία, ύστερα από γνώμη του κεντρικού
υπηρεσιακού συμβουλίου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
κατά περίπτωση. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων, που εκδίδεται εντός του μηνός Ιουνίου κάθε έτους,
καθορίζονται οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών κάθε Κ.Δ.Α.Υ., που
πρόκειται να πληρωθούν με απόσπαση και καλούνται οι ενδιαφερόμενοι
εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν τα προσόντα της παραγράφου 5, να
υποβάλλουν σχετική αίτηση απόσπασης. Με την ίδια διαδικασία μπορεί
να ανανεώνονται οι αποσπάσεις αυτές για μία ακόμα τριετία.
8. Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. προϊστάμενος ορίζεται ένας εκπαιδευτικός που
είναι αποσπασμένος σε αυτό ή ένας από τα μέλη του ειδικού
εκπαιδευτικού προσωπικού. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου
Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), που συνεδριάζει υπό
την προεδρία του προέδρου του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και με τη συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού
ειδικής αγωγής που υπηρετεί σε Σ.Μ.Ε.Α. και ορίζεται με απόφαση του
Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, τοποθετούνται οι
προϊστάμενοι των Κ.Δ.Α.Υ.. Ο προϊστάμενος του Κ.Δ.Α.Υ. ασκεί επί του
προσωπικού αυτού τις πειθαρχικής αρμοδιότητες Προϊσταμένου
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Αρμόδιο υπηρεσιακό και πειθαρχικό συμβούλιο
για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Κ.Δ.Α.Υ. είναι το
περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, κατά περίπτωση. Αρμόδιο υπηρεσιακό και πειθαρχικό
συμβούλιο για το διοικητικό προσωπικό των Κ.Δ.Α.Υ. είναι το
υπηρεσιακό συμβούλιο διοικητικού προσωπικού της Κεντρικής Υπηρεσίας
του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
9. Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό κάθε Κ.Δ.Α.Υ., που λειτουργεί
στην έδρα της Περιφέρειας, προσφέρει τις υπηρεσίες του και στα
Κ.Δ.Α.Υ. των νομών και νομαρχιών που ανήκουν στην Περιφέρεια. Οι
λεπτομέρειες εφαρμογής ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων.
10. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής παρέχουν οδηγίες στα
Κ.Δ.Α.Υ. για την επίτευξη των σκοπών τους.
11. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται, μετά από πρόταση των
Υπουργών Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών, μπορεί να αυξάνεται η
σύνθεση προσωπικού των Κ.Δ.Α.Υ. και να συνιστώνται οι αναγκαίες
οργανικές θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής, του
ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του βοηθητικού ειδικού
προσωπικού αυτών. Με όμοια απόφαση μπορεί να συνιστώνται νέοι κλάδοι
ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, να ορίζονται οι θέσεις κάθε
κλάδου, καθώς και τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στις
συνιστώμενες θέσεις.
12. Κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη λειτουργία των Κ.Δ.Α.Υ.
καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων.
13. Στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων συνιστάται Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού
Προσωπικού (Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), το οποίο είναι αρμόδιο για θέματα επιλογής
των υποψηφίων για διορισμό, υπηρεσιακής κατάστασης και πειθαρχικού
δικαίου του ειδικού εκπαιδευτικού και του βοηθητικού ειδικού
προσωπικού που υπηρετεί στα Κ.Δ.Α.Υ. και στις Σ.Μ.Ε.Α..
14. Το Υ.Σ.Ε.Ε.Π. αποτελείται:
από τον Πρόεδρο του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου,
από τον Πρόεδρο του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ιδίου Συμβουλίου.
από ένα μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής,
αναπληρούμενο από άλλο μέλος του ίδιου προσωπικού, που ορίζονται με
την απόφαση συγκρότησης,
από δύο αιρετά μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής
αγωγής, αναπληρούμενα από αναπληρωματικά αιρετά μέλη. Πρόεδρος και
Αντιπρόεδρος του Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ορίζονται με την απόφαση της συγκρότησης
εκ των υπό στοιχεία α. και β' τακτικών μελών. Γραμματέας του
Υ.Σ.Ε.Ε.Π. και αναπληρωτής αυτού ορίζονται διοικητικοί υπάλληλοι της
Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
ή εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στην υπηρεσία αυτήν.
15. Όταν το Υ.Σ.Ε.Ε.Π. εξετάζει θέματα επιλογής ειδικού
εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής που αναφέρονται στην
περίπτωση Α' της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 1566/1985 και του
άρθρου 3 του παρόντος νόμου, καθώς και ορισμού Προϊσταμένων στα
Κ.Δ.Α.Υ., προεδρεύει αυτού ο Αντιπρόεδρος του Τμήματος Ειδικής
Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που αναπληρώνεται από μόνιμο
πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
16. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
καθορίζονται τα θέματα συγκρότησης του Υ.Σ.Ε.Ε.Π., διάρκειας της
θητείας των μελών του, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία εκλογής των
αιρετών μελών του και κάθε λεπτομέρεια της λειτουργίας του. Τα
αιρετά μέλη, τακτικά και αναπληρωματικά του ειδικού εκπαιδευτικού
προσωπικού που έχουν εκλεγεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου
ως αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού και Πειθαρχικού Συμβουλίου Ειδικού
Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Υ.Π.Σ.Ε.Π.Ε.Α.) που προβλέπεται από το
άρθρο 8 του ν. 1894/1990 (ΦΕΚ 110 Α'), αποτελούν μέλη του Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
μέχρι τη λήξη της θητείας τους. Τα θέματα αρμοδιότητας του
Υ.Σ.Ε.Ε.Π. εισηγείται ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής
της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων, αναπληρούμενος από τον Προϊστάμενο του Τμήματος
Προσωπικού της ίδιας Διεύθυνσης.
17. Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ιδρύεται Τμήμα Ειδικής Αγωγής και
συνιστάται έβδομη θέση Αντιπροέδρου, ο οποίος προεδρεύει του
Τμήματος αυτού. Συνιστώνται επίσης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, μία
θέση συμβούλου ειδικής αγωγής, μία θέση μόνιμου παρέδρου,
ειδικότητας ειδικής αγωγής, και έξι θέσεις παρέδρων με θητεία, των
οποίων οι ειδικότητες είναι αντίστοιχες με τις ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες των μαθητών και προσδιορίζονται με την προκήρυξη που
εκδίδεται για την πλήρωση των κενών θέσεων. Για το διορισμό στις
θέσεις παρέδρων με θητεία απαιτείται πτυχίο αντίστοιχης ειδικότητας
ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο και
αντίστοιχο πτυχίο ιδρύματος της αλλοδαπής, μεταπτυχιακές σπουδές στο
αντικείμενο της ειδικότητας και πενταετής τουλάχιστον εμπειρία στην
ειδική αγωγή. Στην προκήρυξη πλήρωσης των θέσεων συμβούλου και
μονίμου παρέδρου ορίζεται ότι οι επιλεγόμενοι πρέπει να έχουν
διαφορετικές ειδικεύσεις. Για την πλήρωση των συνιστώμενων θέσεων
έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 25 και 26 του ν. 1566/1985,
όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
18. Έργο του Τμήματος Ειδικής Αγωγής είναι:
η επιστημονική έρευνα, μελέτη και τεκμηρίωση όλων των θεμάτων της
ειδικής αγωγής και η υποβολή προτάσεων για το σχεδιασμό και την
εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην ειδική αγωγή,
ο σχεδιασμός και η υποστήριξη ανάπτυξης προγραμμάτων επιμόρφωσης TCU
προσωπικού της ειδικής αγωγής σε συνεργασία με το αρμόδιο Τμήμα
Επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τα Περιφερειακά
Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.) και τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των
Α.Ε.Ι.,
ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των ωρολογίων και αναλυτικών
προγραμμάτων, καθώς και η εκπόνηση του διδακτικού και λοιπού
υποστηρικτικού υλικού για την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές
ανάγκες,
η αξιολόγηση των προγραμμάτων ειδικής αγωγής σε συνεργασία με το
Τμήμα Αξιολόγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
η προώθηση και εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην ειδική αγωγή,
η επιστημονική υποστήριξη του έργου των σχολικών συμβούλων της
ειδικής αγωγής και των προγραμμάτων σχολικής ενσωμάτωσης,
η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού
και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες με σκοπό την
προώθηση των θεμάτων της ειδικής αγωγής.
20. Στις συνεδριάσεις του Τμήματος Ειδικής Αγωγής, μπορεί να
μετέχουν με ψήφο: α) ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας και
Πρόνοιας, β) ένας εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με
Ειδικές Ανάγκες (Ε.Σ.Α.Ε.Α.) και γ) ένας εκπρόσωπος της Πανελλήνιας
ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες
(Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.Μ.Ε.Α.), που προέρχονται από τις πλέον
αντιπροσωπευτικές οργανώσεις και ορίζονται με απόφαση του Υπουργού
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
21. Τα Κ.Δ.Α.Υ. συνεργάζονται με το Κέντρα Κοινωνικής Υποστήριξης
και Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕ.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α.). Με
κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και
Υγείας και Πρόνοιας καθορίζονται οι περιπτώσεις, στις οποίες δεν
κρίνεται αναγκαία η πλήρωση ορισμένων θέσεων σε συγκεκριμένα
Κ.Δ.Α.Υ., εφόσον διασφαλίζεται η κάλυψη των αναγκών αυτών από την
προσφορά υπηρεσιών οπό μέλη των ΚΕ.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α., κατά τα οριζόμενο
με την ίδιο απόφαση.
22. Το Κ.Δ.Α.Υ. αξιολογούνται ανά διετία για τη διαπίστωση του
βαθμού επίτευξης των σκοπών τους. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από γνώμη του Τμήματος
Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθορίζονται τα όργανα,
ο τρόπος και η διαδικασία πραγματοποίησης της αξιολόγησης.
(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα
από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση
πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames).
Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε
ΕΔΩ. Ευχαριστούμε) |