www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής, Είστε εδώ: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

www.fa3.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ  (για το σχολικό έτος 2007 – 2008)

 Δείτε επίσης:
Λειτουργία σχολείων με την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2007 – 2008

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2007 – 2008 έχει ως σημείο αφετηρίας τις τελευταίες εβδομάδες του τρέχοντος διδακτικού έτους – εντός του οποίου σχεδιάζεται και καταρτίζεται κατά το δυνατόν στο μεγαλύτερο μέρος του – και οριστικοποιείται το πρώτο δεκαήμερο του επόμενου Σεπτεμβρίου.
Το έργο των Στελεχών της Εκπαίδευσης (Περιφερειακών Διευθυντών, Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων Γραφείων, Προϊσταμένων Σχολικών μονάδων ) για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων είναι πολύ ουσιαστικό, καθότι έχουν τη γενική ευθύνη της διοίκησης, του ελέγχου λειτουργίας και της επιστημονικής καθοδήγησης των σχολείων της περιοχής ευθύνης τους.
Για το σκοπό αυτό τα στελέχη της εκπαίδευσης λαμβάνουν όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για τον έγκαιρο προγραμματισμό, τη λειτουργία των Σχολείων (Νηπιαγωγείων και Δημοτικών), την κατανομή τάξεων και τμημάτων, τη στελέχωση των Σχολικών Μονάδων με το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό (μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ, προσωρινές τοποθετήσεις, αποσπάσεις κ.λ.π.).
Ο γενικός σχεδιασμός και ο προγραμματισμός, προσδιορίζεται ως προς τη συγκρότησή του από τους ακόλουθους οργανωτικο – διοικητικούς και παιδαγωγικούς άξονες.

Έγκαιρος προγραμματισμός

Για τον έγκαιρο προγραμματισμό παρακαλούμε να συμπληρώσετε τους παρακάτω πίνακες 1, 2, 3, 4 ως ακολούθως:

α. Ο πίνακας 1 συμπληρώνεται και υποβάλλεται από τους Διευθυντές των Σχολείων μέχρι τις 21 Ιουνίου στο αρμόδιο Γραφείο Π.Ε.

β. Ο πίνακας 2 συμπληρώνεται και υποβάλλεται από τους/τις Προϊσταμένους/ες των Νηπιαγωγείων μέχρι τις 21 Ιουνίου στο αρμόδιο Γραφείο Π.Ε.

γ. Οι συγκεντρωτικοί πίνακες (3) και (4) συμπληρώνονται και υποβάλλονται από τα Γραφεία Π.Ε - αφού έχει ελεγχθεί η ορθότητα των στοιχείων - στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Π.Ε μέχρι τις 29 Ιουνίου.

δ. Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, με τους Προϊσταμένους των Γραφείων και τους Σχολικούς Συμβούλους ελέγχουν την κατανομή των τμημάτων, τη διάθεση του προσωπικού και αποστέλλουν τους συγκεντρωτικούς πίνακες σε τρία (3) αντίτυπα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε και Δ.Ε μέχρι 10 Ιουλίου για έγκριση.

ε. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π.Ε και Δ.Ε ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων και εγκρίνουν τους πίνακες.
1.Ένα εγκεκριμένο αντίγραφο το αποστέλλουν στην οικεία Διεύθυνση για πιστή εφαρμογή.
2.Ένα αντίγραφο κρατούν στο αρχείο τους για δική τους ενημέρωση.
3.Ένα αντίγραφο αποστέλλουν στη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Ωρολόγια προγράμματα

1. Δημοτικά Σχολεία

Τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων συντάσσονται με βάση:
α.τη Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139/2006, τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση, «Αναμόρφωση Ωρολογίων Προγραμμάτων στο Δημοτικό Σχολείο». Ισχύει για τα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία συμπεριλαμβανομένου και του ολοήμερου προγράμματος καθώς και για τα 219 Σχολεία που είχαν επιλεγεί για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας.
β.τη Φ.51/154/77093/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139/2006, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση.
«Αναμόρφωση Ωρολογίων Προγραμμάτων των 28 Ολοήμερων Πειραματικών Σχολείων».
γ.τη Φ.12.1/545/85812/Γ1/31-8-2005 (ΦΕΚ 1280/2005, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση. Ισχύει για τα 1/θέσια, 2/θέσια, 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία.
δ.τη Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006,(ΦΕΚ 1139/2006, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση.. Ισχύει για τα 3/θέσια Δημοτικά Σχολεία.
ε.τη Φ.20/482/95210/Γ1/9-9-2003 (ΦΕΚ 1325/2003, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση. Ισχύει για το ολοήμερο πρόγραμμα των 1/θεσίων, 2/θεσίων, 3/θεσίων, 4/θεσίων και 5/θεσίων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων.
στ.τη Φ.12.1/605/97282/Γ1/23-9-2005 ( ΦΕΚ 1376/ 2005, τ.Β΄) Υπουργική Απόφαση. Ισχύει για τα 1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια, 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία τα οποία εφαρμόζουν εναλλασσόμενο ωράριο.

2. Νηπιαγωγεία

Τα προγράμματα των Νηπιαγωγείων συντάσσονται:
α. με την αριθμ.51700/Γ1/21-5-2002 (ΦΕΚ 679/2002, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση «πρόγραμμα ολοήμερου Νηπιαγωγείου».
β. με την αριθμ. 51699/Γ1/21-5-2002 (ΦΕΚ 679/2002, τ. Β΄) Υπουργική Απόφαση «ωράριο λειτουργίας και διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγείου».


Προετοιμασία για την έναρξη του νέου σχολικού έτους

Για τα Νηπιαγωγεία
Από τη νέα σχολική χρονιά 2007-2008, η φοίτηση των νηπίων είναι υποχρεωτική για τα νήπια τα οποία μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2007 συμπληρώνουν ηλικία πέντε ετών σύμφωνα με το άρθρο 73 του Νόμου 3518/2008 (ΦΕΚ 272Α /2006).
Σε επίπεδο Νηπιαγωγείου και σε συνεργασία με Διευθυντές και τους Προϊσταμένους Π.Ε λαμβάνονται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την εγγραφή και απρόσκοπτη φοίτηση όλων των νηπίων.
Στην περίπτωση κατά την οποία υπάρχουν κενές θέσεις, γίνονται δεκτά τα νήπια δεύτερης ηλικίας, (προνήπια) για την εγγραφή των οποίων εφαρμόζονται οι διατάξεις του Π.Δ 200/1998 (ΦΕΚ 161Α ).

Για τα Δημοτικά Σχολεία
Η κάθε σχολική μονάδα λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον έγκαιρο προγραμματισμό, αφετηρία του οποίου αποτελεί η αποτίμηση της όλης λειτουργίας του σχολείου, των δυσκολιών που προέκυψαν και των αναγκών του (ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό για το πρωινό και ολοήμερο πρόγραμμα, ρύθμιση θεμάτων εγγραφών–μετεγγραφών μαθητών, κατανομή τμημάτων, απαραίτητες συνεργασίες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις σχολικές επιτροπές, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για τη ρύθμιση θεμάτων και την παραλαβή των βιβλίων, οποιαδήποτε εργασία αναφέρεται στο επόμενο διδακτικό έτος και διευκολύνει τη λειτουργία του σχολείου).
Ο προγραμματισμός αναφέρεται σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και παιδαγωγικής – επιστημονικής καθοδήγησης.


Νέα διδακτικά Βιβλία
Με τη νέα σχολική χρονιά 2007-2008, 14 νέα βιβλία θα χρησιμοποιηθούν στη διδακτική διαδικασία στο Δημοτικό Σχολείο.
• Γλώσσα Β΄ Δημοτικού
• Γλώσσα Δ΄ Δημοτικού
• Λεξικό Ορθογραφικό – Ερμηνευτικό Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού (1)
• Εικονογραφημένο Λεξικό Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (2)
• Εικαστικά Α΄ και Β΄ Δημοτικού
• Εικαστικά Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού
• Εικαστικά Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
• Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Α΄- ΣΤ΄ Δημοτικού
• Μουσική Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού
• Μουσική Ε΄ Δημοτικού
• Μουσική ΣΤ΄ Δημοτικού
• Φυσική Αγωγή Γ΄ και Δ’ Δημοτικού
• Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού
• Γεωγραφία ΣΤ΄ Δημοτικού

(1) Το λεξικό το οποίο θα δοθεί στους μαθητές της Δ΄ τάξης, θα κρατηθεί και θα χρησιμοποιηθεί από αυτούς και στις Ε΄& Στ΄ τάξεις.
(2) Το λεξικό το οποίο θα δοθεί στους μαθητές της Α΄ τάξης, θα κρατηθεί και θα χρησιμοποιηθεί από αυτούς και στις Β΄& Γ΄ τάξεις.
Τα παραπάνω λεξικά θα διανεμηθούν σε τρία αντίτυπα και για τις Βιβλιοθήκες των Σχολείων.

Ολοήμερο Σχολείο

Η ευθύνη για την εφαρμογή και την εύρυθμη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, ανήκει στα στελέχη της εκπαίδευσης και στο σύνολο του διδακτικού προσωπικού κάθε σχολικής μονάδας.
Όσα αφορούν στη λειτουργία του, προβλέπονται με τη Φ. 50/86/55216/Γ1/29-5-2007 «Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερων Σχολείων» που περιλαμβάνει και την αποστολή προτάσεων προς τη Δ/νση Σπουδών του ΥΠ.Ε.Π.Θ για τον ορισμό νέων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και νέων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, με στόχο την ικανοποίηση των αιτημάτων των γονέων για τη λειτουργία Ολοήμερων Σχολείων.
Η ικανοποίηση των αιτημάτων για φοίτηση των νηπίων σε Ολοήμερα Νηπιαγωγεία επιτυγχάνεται είτε με τη λειτουργία νέων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων (τα οποία και θα χρηματοδοτηθούν για την αγορά του απαιτούμενου μικροεξοπλισμού και την κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών) είτε με την εγγραφή τους σε Ολοήμερα Νηπιαγωγεία όμορης περιφέρειας με την έγκριση του Δ/ντή Εκπαίδευσης ή του Προϊσταμένου Γραφείου Π.Ε.
Η επιλογή των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στο ολοήμερο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου αποτελεί υπόθεση του συλλόγου διδασκόντων.


Κατανομή των τμημάτων

Για τα Δημοτικά Σχολεία
Η κατανομή των τμημάτων για το επόμενο διδακτικό έτος γίνεται κυρίως το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, ώστε να γίνουν έγκαιρα γνωστές οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό.
Για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό λαμβάνεται υπόψη η Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομικών - Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία καθώς επίσης οι εκπαιδευτικοί να μην αναλαμβάνουν τμήματα όπου φοιτούν τα τέκνα τους.
Συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων γίνεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών κ.λ.π.) ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή του σχολείου και τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου ο οποίος σε συνεργασία με το Διευθυντή Εκπαίδευσης διαβιβάζει γραπτώς το αίτημα για έγκριση στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε και Δ.Ε
Η κατανομή των μαθημάτων και των τάξεων γίνεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Δ/ντή του Σχολείου. Η κατανομή μπορεί να γίνει τον Ιούνιο με την προϋπόθεση ότι στα σχολεία δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού.


Ωράριο εκπαιδευτικών

Όλοι οι εκπαιδευτικοί, διευθυντές και υποδιευθυντές εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο από το νόμο ωράριο.
Επισημαίνεται ότι για την ανάθεση του διδακτικού έργου σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566 / 85, άρθρο 13, παρ.8, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των 6 ωρών.
Οι Διευθυντές δεν μπορούν να αναλάβουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας.
Στις περιπτώσεις που πλεονάζουν διδακτικές ώρες σε εκπαιδευτικούς (και ειδικοτήτων) εξυπηρετούνται πρωτίστως ανάγκες του ολοήμερου προγράμματος ή εφαρμόζονται προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή οι εκπαιδευτικοί διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου σε συστεγαζόμενο ή άλλο σχολείο.


Η διδασκαλία των μαθημάτων

Στο δημοτικό σχολείο διδάσκονται, χωρίς παραλείψεις, όλα τα μαθήματα που προβλέπονται από το επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα, ανεξάρτητα από το αν έχουν διατεθεί ή όχι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, με εξαίρεση τα μαθήματα των ξένων γλωσσών, τα οποία παραλείπονται, εφόσον δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας.
Στην περίπτωση της 2ης ξένης γλώσσας ο ελάχιστος αριθμός που θα ληφθεί υπόψη για τον υπολογισμό τμήματος παράλληλης διδασκαλίας είναι 8 μαθητές. Σε απομονωμένα Δημοτικά Σχολεία της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας, ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί στους 5 μαθητές. Όταν δεν υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός της γλώσσας προτίμησης των μαθητών, τότε υπάρχει δυνατότητα να αλλάξουν την προτίμησή τους με την προϋπόθεση ότι η πλειοψηφία των μαθητών της τάξης επιθυμεί να διδαχθεί τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός (Γαλλικά ή Γερμανικά).
Η Φυσική Αγωγή και η Μουσική, αν δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας, διδάσκονται από δασκάλους.
Οι ώρες ενός γνωστικού αντικειμένου διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό και δεν διχοτομούνται. Εξαίρεση αποτελεί η Αισθητική Αγωγή (Μουσική Αγωγή και τα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής).
Στις Α΄ και Β΄ τάξεις για λόγους ψυχολογικούς και παιδαγωγικούς, τα μαθήματα διδάσκονται από έναν εκπαιδευτικό, εκτός από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην περίπτωση που διδάσκεται από εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας και της Μουσικής όταν υπάρχει δυνατότητα διάθεσης ωρών. Η παράμετρος αυτή λαμβάνεται υπόψη στην κατανομή των Α΄ και Β΄ τάξεων , ώστε οι εκπαιδευτικοί που τις αναλαμβάνουν να εξαντλούν το ωράριό τους σε αυτές και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχουν αντικειμενικές δυσχέρειες στη διαμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων λόγω της σύνθεσης προσωπικού (έτη υπηρεσίας κ.λ.π.), είναι δυνατή η ανάθεση διδασκαλίας σε άλλον εκπαιδευτικό του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής το οποίο στην περίπτωση αυτή χωρίζεται σε Μουσική Αγωγή και στα υπόλοιπα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής.


Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων

Σε περίπτωση διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε περισσότερα του ενός σχολεία, λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην διδάσκουν την ίδια μέρα σε σχολεία με διαφορετικό ωράριο (να μην διδάσκουν πρωί και απόγευμα).

Καινοτόμα προγράμματα

Για το Νηπιαγωγείο

Οι Νηπιαγωγοί των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν υλοποίηση δράσεων που θα επιτρέψουν την αναβάθμιση της λειτουργίας του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, καινοτομία που έχει επίκεντρο την προετοιμασία των νηπίων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο σύμφωνα με τη Φ50/92/57655/Γ1/3-6-2007 «Εφαρμογή καινοτόμων παρεμβάσεων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο» εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Για το Δημοτικό Σχολείο

Ο σύλλογος διδασκόντων και οι Διευθυντές, με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν προγράμματα Ενδοσχολικής ή Διασχολικής Επιμόρφωσης, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Αγωγής του Καταναλωτή καθώς και άλλα προγράμματα και καινοτομίες, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις του ΥΠ.Ε.Π.Θ., το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων που συνεργάζονται με το ΥΠ.Ε.Π.Θ. Επίσης ο σύλλογος διδασκόντων και οι Διευθυντές με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων σε συνεργασία με τους /τις Υπευθύνους Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών αγώνων έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν σχετικά προγράμματα.
Στόχος είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για την «επικοινωνία» του σχολείου με το φυσικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον, την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην απόκτηση γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων που θα τους καταστήσουν ικανούς ν΄ αντιμετωπίζουν και να διαχειρίζονται με υπευθυνότητα προβλήματα της σύγχρονης ζωής.


Η πολυπολιτισμική διάσταση του σύγχρονου σχολείου

Η παρουσία των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχολικής πραγματικότητας και επιτάσσει τη λήψη μέτρων ώστε η ένταξή τους στην ελληνική εκπαίδευση να γίνεται ομαλά, χωρίς αρνητικές συνέπειες ούτε για τους ίδιους ούτε και για τους συμμαθητές τους.
Η προσπάθεια ένταξης όλων των μαθητών, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους, στην ομάδα της τάξης και του σχολείου και σε κάθε βαθμίδα αποτελεί σημαντική συνιστώσα στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και της παροχής ίσων ευκαιριών μάθησης.
Με συντονισμένες προσπάθειες, την πλήρη ενημέρωση των οικογενειών και τη συνεργασία όλων των φορέων, επιβάλλεται να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την προσέλευση και φοίτηση στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο όλων των παιδιών των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (τσιγγάνων, αλλοδαπών κλπ), για την εγγραφή των οποίων έχουν αποσταλεί ειδικές εγκύκλιοι από το ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Επισημαίνεται ότι ισχύουν ειδικές διατάξεις που προβλέπουν τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών (Περιφερειακών Διευθυντών Π.Ε και Δ.Ε, Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων Γραφείων Π.Ε, Διευθυντών Σχολείων, Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων, Εκπαιδευτικών Π.Ε και Προσχολικής Αγωγής) για να συμβάλουν στην εφαρμογή του νόμου που προβλέπει την υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών.



Υποστηρικτικοί θεσμοί για την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας

1. Ενισχυτική διδασκαλία

Στις σχολικές μονάδες που πλεονάζουν διδακτικές ώρες μπορούν να διατεθούν για την κατάρτιση και εφαρμογή προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Προς τούτο ο Διευθυντής του σχολείου με την προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου, καταρτίζει πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας. στο οποίο φαίνονται η ημέρα, η διδακτική ώρα και η τάξη από την οποία προέρχεται ο μαθητής στον οποίο παρέχεται η ενισχυτική διδασκαλία. Το πρόγραμμα αυτό υποβάλλεται στην αρχή κάθε διδακτικού τριμήνου (εφόσον υπάρχουν κάποιες αλλαγές σε αυτό) στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο προς έγκριση.
Αντίγραφο επικυρωμένο αποστέλλεται στον οικείο Προϊστάμενο ή Διευθυντή Εκπαίδευσης.


2. Προγράμματα για παλιννοστούντες και αλλοδαπούς

α. Τάξεις υποδοχής. Με τη λειτουργία των Τ.Υ παρέχεται πρόσθετη διδακτική στήριξη στα σχολεία όπου φοιτούν παλιννοστούντες ή και αλλοδαποί μαθητές. Προτείνονται με εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Ο Σχολικός Σύμβουλος μετά από συνεργασία με το Διευθυντή Π.Ε κάνει γραπτό αίτημα για λειτουργία Τ.Υ όταν τεκμηριωμένα κρίνει ότι υπάρχει ανάγκη. Οι Τ.Υ. συστήνονται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Π.Ε και Δ.Ε.
β. Φροντιστηριακά τμήματα. Παρέχεται πρόσθετη διδακτική βοήθεια σε μαθητές παλιννοστούντες ή αλλοδαπούς που αντιμετωπίζουν γλωσσικές δυσκολίες κατά την ένταξή τους στην «κανονική» τάξη και λειτουργούν μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Την παιδαγωγική εποπτεία και ευθύνη έχει ο Σχολικός Σύμβουλος, ενώ την ευθύνη για την τήρηση του ωραρίου λειτουργίας έχει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.
γ. Σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Για παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές εφαρμόζονται ειδικά προγράμματα σε 13 δημοτικά σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που λειτουργούν σε διάφορες περιοχές της Χώρας.

3. Προγράμματα για τσιγγανόπαιδες

Το ΥΠ.Ε.Π.Θ εφαρμόζει ειδικά προπαρασκευαστικά προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που απευθύνονται σε τσιγγανόπαιδες για τη διευκόλυνση των οποίων χορηγείται ειδική κάρτα φοίτησης, με την οποία γίνονται δεκτοί χωρίς την τυπική διαδικασία μετεγγραφής σε περιπτώσεις που οι οικογένειές τους μετακινούνται.

Για την εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων για αλλοδαπούς, παλιννοστούντες και τσιγγάνους μαθητές έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις σε συγκεκριμένα σχολεία.
Σε σχολεία που δεν έχει συσταθεί σχετική οργανική θέση θα διατεθούν πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί ή θα προσληφθούν μέσω ισχύουσας διαδικασίας αναπληρωτές, αποκλειστικά για το σκοπό αυτό, αφού υποβληθεί σχετικό αίτημα στη Διεύθυνση Προσωπικού του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Επιμορφωτικές δράσεις

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οργανώνουν και υλοποιούν επιμορφωτικές συναντήσεις (παιδαγωγικές συσκέψεις, ημερίδες και σεμινάρια) των εκπαιδευτικών των σχολείων της Περιφέρειάς τους κατά τις περιόδους:
α. 16-21 Ιουνίου και
β. 1-10 Σεπτεμβρίου
γ. 2 εργάσιμες ημέρες το χρόνο
δ. σε ώρες που δεν εμποδίζεται η διδακτική εργασία
(άρθρο 14 του Π.Δ. 201/1998 ΦΕΚ 161 τ.Α και άρθρο 12 του Π.Δ 200/1998 ΦΕΚ 161 τ.Α)

Αντιμετώπιση επιμέρους προβλημάτων

Κάθε πρόβλημα που προκύπτει, του οποίου ο τρόπος αντιμετώπισης δεν προβλέπεται από την παρούσα εγκύκλιο ή από άλλες διατάξεις, θα επιλύεται με τη συνεργασία του Σχολικού Συμβούλου ή του αρμοδίου Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Προϊσταμένου (ανάλογα με το θέμα) και όχι με απευθείας επικοινωνία με το ΥΠ.Ε.Π.Θ, οι υπηρεσίες του οποίου δεν είναι δυνατό να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας.
Επισημαίνεται τέλος ότι για κάθε πρόβλημα που παρουσιάζεται στα σχολεία και δεν επιλύεται με την προηγούμενη διαδικασία, θα ενημερώνεται άμεσα ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης από τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης (ανάλογα με το θέμα), οποίος θα δίνει τις οδηγίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ή τις εγκρίσεις για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων και θα κάνει σχετική ενημέρωση στο ΥΠ.Ε.ΠΘ.
Με ευθύνη του Διευθυντή λαμβάνουν γνώση της εγκυκλίου όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας.

Συν: 4 πίνακες

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΜΜΑΣ

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames). Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε ΕΔΩ. Ευχαριστούμε)

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα

Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠ/ΣΗ

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3848/2010 (πολυνομοσχέδιο)
Αποσπάσεις (µερικές ή ολικές) που έγιναν από τα ΠΥΣΔΕ –ΠΥΣΠΕ ή τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν είναι σύννοµες και πρέπει να ανακληθούν
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Περί συγχωνεύσεων σχολείων και κονδυλίων για ΑΕΙ
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
15-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(333 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
14-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(483 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
10-1-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(760 kb)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Πρόσφατα νέα, ανακοινώσεις, εγκύκλιοι κ.α. από το ΥπΕΠΘ
Εγκύκλιος για ένταξη στον πίνακα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων 2006-2007
  Προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία,  Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Α/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
B/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
Κωδικοί Σχολείων Β/θμιας
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
Περιεχόμενα
Καθηγητές -Σύλλογος Καθηγητών
Καθηγητών (όπως ορίζουν όλοι οι νόμοι)
Δ/ντές, Υποδ/ντές Σχολείων
Δ/ντές Εκπ/σης -Προϊστάμενοι
Προϊστάμενοι Φ.Α.
Σχολικοί Σύμβουλοι.
Δείτε σχετικά:
α) Ν 1304/1982 / Α-144 «Για την επιστημονική - παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και τη Μέση Τεχνική - Επαγγελματική Εκπ/ση και άλλες διατάξεις»
β) ΝΟΜΟΣ 2525/1997, "Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις"
Οι νέοι Προϊστάμενοι στα Τμήματα Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Περιφερειακοί Δ/ντές
Βοήθημα για Υπεύθυνους Τμημάτων, Τάξεων
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΦΕΚ 1258 τ. B' της 8/9/2006
"Καθορισμός της έδρας και περιφέρειας των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμις Εκπαίδευσης και των σχολείων αρμοδιότητάς τους"
ΘΕΜΑΤΑ, ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΧΟΝΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, 2007
Διαδικασίες διεξαγωγής γραπτής δοκιμασίας για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης
Συγκρότηση Κεντρικών Επιτροπών Γραπτής Δοκιμασίας υποψηφίων Στελεχών Εκπαίδευσης, Α/θμιας και Β/θμιας
N.34671 ΦΕΚ 128/21.06.2006, Επιλογή Στελεχών Εκ/σης, Α/θμιας, Β/θμιας,
Εξετάσεις Στελεχών Εκπ/σης.
Δικαστική Προσφυγή ΠΕΣΣ και απόφαση του ΣτΕ
Εκτακτη συνάντηση μελών ΠΕΣΣ
ΠΕΣΣ: Προτάσεις Επίλυσης Προβλημάτων των Σχολικών Συμβούλων στην Ασκηση των Καθηκόντων τους
ΠΕΣΣ: Επισημάνσεις για τη "γραπτή δοκιμασία" επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Συζήτηση στη Βουλή για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης, 23/5/06
Ομιλητές: Χαλκίδης, Βαρβαρίγος, Χουρμουζιάδης, Ιωαννίδης, Μερεντίτη, Βεργίνης, Καστανίδης, Λομβέρδος, Χρύσης, Ηλιάκη, Εξαρχος, Παντούλας, Βασιλείου, Κωνσταντάρας (Ολοι μαζί)
Σύμβουλοι Α/θμιας, Β/θμιας, Ειδικής κ' Προσχολικής Αγωγής
Δ/ντές Εκπ/σης, Προϊστάμενοι Γραφείων κ' Φ.Α., Δ/ντές Σχολ. Μονάδων
Επιλογή Στελεχών το 2006-07
Τροποποίηση απόφασης τοποθέτησης Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Α/θμιας
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Β/θμιας
Περιφερειάρχες
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Νομοθεσία που διέπει την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Σύνθεση, Συγκρότηση, Λειτουργία
Αρμοδιότητες Υ.Σ.
Αιρετά Μέλη Εκπ/κού Προσωπικού
Αιρετά Μέλη Ειδικής Αγωγής
ν. 3260/2004, Βαθμολογική Κλίμακα, Υπηρεσιακά Συμβούλια
ΠΕΡΙΦ/ΚΕΣ ΥΠ/ΣΙΕΣ
Οργάνωση Π.Υ., Αξιολόγηση, Επιμόρφωση Εκπ/κών (Ν.2986/2002)
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΝΟΜΟΣ 3205/2003, ΦΕΚ 297/Α/23.12.2003, "Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις".
"Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3205/2003
(ΦΕΚ 297/Α’)" σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(1104,47 Kb)
"Εφαρμογή διατάξεων του Ν.3205/2003 στο προσωπικό με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α."  σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(107,50 Kb)
Π.Δ. 104/79
Περί σχολικού και διδακτικού έτους, υπηρεσιακών βιβλίων, εγγράφων, μετεγραφών, φοιτήσεως, διαγωγή και τιμητικών διακρίσεων των μαθητών των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως
ΝΟΜΟΣ 1566/85 (πλήρης)
(Ολος ο Νόμος σε μορφή pdf ΕΔΩ)
Σκοπός, Α/θμια (1-4)
Β/θμια (5-10)
Διοίκηση Σχολείων (11)
Εκπ/κό Προσωπικό (12-18)
Διοικ. Προσωπικό (19-20)
Υπηρεσιακά Οργανα (21-22)
Παιδαγ. Ινστιτούτο (23-27)
Επιμόρφωση, Μετεκπ/ση (28-31)
Ειδική Αγωγή (32-36)
ΣΕΠ, Σχολ. Περιουσία (37-44)
ΜΟΑ, Μαθητ. Κοινότητες (45-47)
Συμβούλια - Επιτροπές Παιδείας (48-53)
Ειδικά Θέματα (54-60)
Ειδικά Θέματα (61-69)
ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ (70-76)
Μεταπτυχιακά σε ΑΕΙ (77-81)
Μεταβατικές Διατάξεις (82-91)
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ
Απαντήσεις σε συνταξιοδοτικά θέματα
(από το Γιάννη Μπαλάγκα)
Μισθοδοσία Εκπαιδευτικών
Εισοδηματική πολιτική 2007 (pdf, 395 Kb)
Αίτηση 1ης και 2ης Παραίτησης για Συνταξιοδότηση
Οροι και προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών.
Π.Δ. 166/2000  "Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων".
Ν. 3075/2002, ΦΕΚ 297 τ.Α΄, "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις".
Ν.3075/2002 (σε .pdf Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.  ) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ 297/ 5 Δεκεμβρίου 2002 (pdf, 132 Kb )
Ν. 3513/2006 - ΦΕΚ 265/Α'/5.12.2006
Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.
Ν.3620/2007 (ΦΕΚ 276Α 11-12-2007) Αύξηση συντάξεων του Δημοσίου από το έτος 2007 και άλλες διατάξεις.
Ο.Ε.Δ.Β.
Ιδρυση, Σκοπός, Διοίκηση, Διάρθρωση
Κατάλογος Ολων των Βιβλίων του ΟΕΔΒ
Εικόνες και Περιεχόμενα Βιβλίων
ΕΚΠ/ΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Ν.2817/2000)
  Αρθρα: 1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
Βασικές Αρχές Κανονισμού Λειτουργίας Σχολείων
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία, Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού & Στελεχών Εκπ/σης
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
ΝΟΜΟΣ 2525/1997,  "Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση"
Η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη: Αξιολόγηση και εξεταστικά συστήματα
Προγράμματα Σπουδών στην Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία
Αξιολόγηση, Βαθμολόγηση Μαθητών στη Φ.Α.
Π.Δ. 409/1994, Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
Π.Δ. 8/1995, Αξιολόγηση μαθητών
ΕΚΔΡΟΜΕΣ
Σχολικοί Περίπατοι, Εκδρομές, Διδακτικές και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Χρήσιμος Οδηγός)
2006, Σχολικοί περίπατοι και εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών Δημοσίων και Ιδιωτικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ημερήσιες κ΄Πολυήμερες Εκδρομές
Διδακτικές επισκέψεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Αναπλήρωση διδακτικών ημερών
Ωράριο Διδασκαλίας Καθηγητών, Δ/ντών, Εκπ/κού Προσ/κού -Τρόποι Συμπλήρωσης Ωραρίου
Ενισχυτική Διδασκαλία Μαθητών
Οργάνωση προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σχολικού έτους 2005-06
Διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια
1η & 2η ανάθεση ανά ΠΕ (1989-2004)
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου 2006-07, Πίνακας κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Δ.Ε
Πίνακες Αντιστοιχίας Ειδικοτήτων και Μαθημάτων
Οδηγίες Εφαρμογής Πινάκων
Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπ/κών βαθμίδων, 2004
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
  Οργάνωση και Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων
(Π.Δ. 201/1998)
(Αρθρα 1-6)
Σχολικό και διδακτικό έτος, Διακοπές- αργίες- εορταστικές εκδηλώσεις, Διακοπές μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών, Βιβλία-έντυπα για το δημοτικό σχολείο,

(Αρθρα 7-10)
Εγγραφές- Μετεγγραφές μαθητών, Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,
(Αρθρα 11-12)
Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων
(Αρθρα 13-15)
 Συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών, Εκδρομές - διδακτικές επισκέψεις Σχολική ζωή - Πολmσμός, Πρωινή προσευχή - σημαιοστολισμός Ενδυμασία μαθητών Παιδαγωγικός έλεγχος διαγωγής του μαθητή δημοτικού σχολείου Εκκλησιασμός, Μη Ορθόδοξοι μαθητές Σημαιοφόροι και παραστάτες - υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου, Προγραμματισμός - απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου Σεμινάρια εκπ/κών - Συσκέψεις με το σχολικό σύμβουλο
Εργασιακά δικαιώματα σύμφωνα με αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.: 1)Ωράριο Εκπαιδευτικών 2)2. Υποχρεωτικές υπερωρίες
Το εγκόλπιο του Εκπαιδευτικού - Δημητρακόπουλος Γιώργος (Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Πειραιά)
 Μεταθέσεις εκπαιδευτικών λειτουργών Α/θμιας Εκπ/σης,
Φ. 361.23/134/112752/Δ1
  Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος Δημοτικού
(Φ.12 / 773 / 77094 / Γ1/28-7-2006)
  ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο (Αριθ. Πρωτ.: Φ. 50 / 162 / 88353 / Γ1)
Λειτουργία των Ολοήμερων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
Προεδρικό διάταγμα 200/1998, Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων
Ολοήμερα: Σκοπός, περιεχόμενο, παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση, ωρολόγιο Πρόγραμμα, λειτουργία, εγγραφές νηπίων, κλπ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
Ημερολόγιο Εξετ. 2005
Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων
Θέματα Διοίκησης Α/θμιας, Β/θμιας, 2004
Εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ χωρίς Εξετάσεις
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
(θέματα, σωστές απαντήσεις)
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικείµενο
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
Διακοπές, αργίες, εορτές
Διακοπές, αργίες, εορτές, σχολικό-διδακτικό έτος, κ.α.
(Π.Δ. 104/79, Π.Δ. 201/98, Γ2/44512/26-4-2002,
ΦΕΚ Β' 1286/12-9-2006 ΥΑ 80033/Γ2)
ΑΔΕΙΕΣ
Άδειες μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αδειες Εκπαιδευτικών,
 Διευκρινίσεις για την άδεια ανατροφής τέκνου
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Εκπαιδευτικές Αδειες:
2005-06
(με υπόδειγμα αιτήσεων), 2006-07, 2007-08, 2008-Ο9,, 2010-11
Άδειες και Διευκρινίσεις για τη  χορήγηση αδειών στους δημοσίους υπαλλήλους βάσει  του νέου  Υπαλληλικού  Κώδικα
Αιμοδοτικές, Κάλεσμα ΟΛΜΕ για αιμοδοσία
Αδειες όλων των ειδών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Κανονισμοί Χορήγησης Αδειών σχετ. με Εκπαιδευτική Υπηρεσία
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Προεδρικό Διάταγμα 50/1996, "Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης"
Π.Δ.100/1997, Τροποποίηση του παραπάνω Π.Δ.
Διαδικασίες ΠΥΣΔΕ, Κατάρτιση Πινάκων, Υπεράριθμοι, Κενές Οργανικές Θέσεις, Δηλώσεις Τοποθέτησης, Διάθεση στο ΠΥΣΔΕ
Οδηγός για Τοποθετήσεις κ΄Βελτιώσεις, υπόδειγμα σχετικής δήλωσης
Θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μονάδες συνθηκών διαβίωσης, Κριτήρια μεταθέσεων
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΙΑΜΟΝΗ
Ν 2685/1999, Κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και άλλες διατάξεις.
Μετακινήσεις, διαμονή, απόφαση μετακίνησης, κάλυψη εξόδων στο πλαίσιο της Πράξης «Ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και τα νέα διδακτικά πακέτα»
«Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών ανταλλαγών,  αδελφοποιήσεων και άλλων δραστηριοτήτων»
ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2007-2008
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για πρόσληψη σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης για το διδακτικό έτος 2007- 2008
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ του ειδικού βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑ και τα ΚΔΑΥ για το σχολικό έτος 2007-2008
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Aποδοχές ωρομισθίων εκπαιδευτικών - Κατάταξη υποψηφίων - Αδειες - Πρόσληψη
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Νομοθεσία, Προθεσμία Αιτήσεων, Αποσπάσεις σε ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, ΣΜΕΑ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία
 (για το 2007-08
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών που έχουν συζύγους στρατιωτικούς
ΑΕΙ, ΕΡΕΥΝΑ
ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ για ΑΕΙ. Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  Προσχέδιο Πρότασης για ΑΕΙ (παλαιό)
ΥπΕΠΘ: Προτάσεις για Μεταπτυχιακά και Ερευνα (Κεφ.Α'),
Κεφάλαιο Β', Κεφάλαιο Γ'
Καποδοστριακό Παν.
Νόμος 2916/2001 (ΦΕΚ 114/11.06.2001, τεύχος Α) "Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και ρύθμιση θεμάτων του τεχνολογικού τομέα αυτής"
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ορισμός Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής
ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πειραματικά Γυμνάσια
Διαπολιτισμικά σχολεία
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
Ο νόμος 682/1977 που αφορά την Ιδιωτική Εκπαίδευση,
"Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Οικοτροφείων"
Ο νόμος 682/1977 σε .pdf (1.454Kb)
Π.Δ. 340/1983, "ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥΣ"
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους
Ωράριο διδασκαλίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (σε .pdf)
Φ.18/97883/Δ5/31/8/2011
Εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικών δημοτικών σχολείων
Ν. 1035/80 (ΦΕΚ 60/15-03-80 τ.Α΄)
Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας
Διδακτικές επισκέψεις
Σχολικά κυλικεία
Πολύτκνοι: Διορισμός εκτός ΑΣΕΠ
Προθεσμία για συμμετοχή στην πιστοποίηση, 5-12-05
Αλλοδαποί μαθητές
ΕΝΤΥΠΑ:
ΕΝΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΔΙάΦΟΡΑ:
Αδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου των εκπαιδευτικών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Νόμοι για την Εκπαιδευτική Υπηρεσία (από 1969-1997)
ΝΟΜΟΣ ΥΠ" ΑΡΙΘ. 2640/98 (ΦΕΚ A 206/1998)
Δευτεροβάθμια τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξει
ς
Νόμος 1264/1982 - Εκδημοκρατισμός Συνδ. Κινήματος- Συνδικαλιστικές Ελευθερίες


ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: Γρίφοι, Γνωμικά γενικά, Γνωμικά για αγάπη, Παροιμίες_1, Παροιμίες_2, Αινίγματα, Αγάπη- Ερωτας -Μίσος, Ημερολόγιο, Εορτές, Αριθμομηχανή, Περίεργα, Επισημάνσεις, Παγκόσμια ημέρα, -ισμός, Βιογραφικά Αρχαίων, Παθητ. Μετοχές, Σολοικισμοί, Σαν σήμερα, TV * Αθλήματα, Ανέκδοτα1, 2, Ποιήματα, Εκτακτα νέα, Test υγείας, Γρίφος Αϊνστάιν, Ελληνες Βουλευτές, Ρήσεις των 7 σοφών