___________________________
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V_2_ΕΛΛ
1
___________________________
ΕΛΛΑΣ
Μνημόνιο Συνεννόησης στις Συγκεκριμένες Προϋποθέσεις
Οικονομικής Πολιτικής
9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012
Οι εκταμιεύσεις της χρηματοδοτικής ενίσχυσης προς την Ελλάδα από το
Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ) υπόκεινται σε
τριμηνιαίες αξιολογήσεις των όρων καθ'όλη την διάρκεια της συμφωνίας. Η
αποδέσμευση των δόσεων βασίζεται πάνω στην τήρηση κριτηρίων ποσοτικής
απόδοσης και σε μία θετική αξιολόγηση της προόδου η οποία πραγματοποιήται σε
σχέση με τα κριτήρια πολιτικής της Απόφασης του Συμβουλίου 2011/734/ΕΕ της
12ης Ιουλίου 2011 (όπως έχει τροποποιηθεί - εφ'εξής καλούμενη "Απόφαση του
Συμβουλίου"), το μνημόνιο οικονομικής και χρηματοπιστωτικής πολιτικής (ΜΟΧΠ)
και το παρόν Μνημόνιο.
Το παράρτημα επί της παροχής δεδομένων αποτελεί τμήμα του Μνημονίου και το
πόσο καλά θα εφαρμοστεί,θα ληφθεί υπ'όψιν για την εκτίμηση του βαθμού
συμμόρφωσης.
Η Ελλάδα δεσμεύεται να προβεί σε διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και το προσωπικό του ∆ιεθνούς
Νομισματικού Ταμείου (∆ΝΤ) ως προς την υιοθέτηση μορφών πολιτικής οι οποίες
εμπίπτουν εντός του πεδίου του παρόντος Μνημονίου παρέχοντας επαρκές χρονικό
περιθώριο για αξιολόγηση. Η Κυβέρνηση δημοσιεύει τριμηνιαία έκθεση σε
συμμόρφωση με το Άρθρο 4 της Αποφάσεως του Συμβουλίου.
Σε εναρμόνιση προς τα συμπεράσματα της συνόδου κορυφής της ευρωζώνης της
26ης Οκτωβρίου 2011, η Κυβέρνηση θα συνεργασθεί πλήρως με τα κλιμάκια της
Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του ∆ιεθνούς
Νομισματικού Ταμείου (∆ΝΤ) για την ενίσχυση της παρακολούθησης της εφαρμογής
του προγράμματος και θα παρέχει στις ομάδες προσωπικού πρόσβαση σε όλα τα
σχετικά δεδομένα και άλλα στοιχεία που αφορούν την Ελληνική διοίκηση. Όμως η
κυριότητα του προγράμματος και όλες οι εκτελεστικές ευθύνες για την
υλοποίηση του προγράμματος παραμένουν στην ευθύνη της Ελληνικής Κυβέρνησης.
___________________________
1 ∆ΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ
Εκτέλεση του Προϋπολογισμού Για το 2012, το ετήσιο πρωτογενές έλλειμμα
γενικής κυβέρνησης δεν θα πρέπει να υπερβεί τα [2.063] εκατομμύρια Ευρώ ενώ
για τα έτη 2013 και 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα θα πρέπει να είναι
τουλάχιστον της τάξεως των [3.600] εκατομμυρίων Ευρώ και [9.500]
εκατομμυρίων Ευρώ αντιστοίχως.
Τα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση των χρηματοοικονομικών και μή
χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων δεν υποκαθιστούν τις προσπάθειες
δημοσιονομικής εξυγίανσης και δεν θα ληφθούν υπ'όψιν κατά την εκτίμηση του
βαθμού συμμόρφωσης προς τα ετήσια ανώτατα όρια του ελλείμματος γενικής
κυβέρνησης όπως αυτά ορίζονται στο παρόν μνημόνιο και στην Απόφαση του
Συμβουλίου. Οι ροές οι οποίες σχετίζονται με την ανακεφαλαιοποίηση των
τραπεζών δεν θα ληφθούν υπόψιν κατά τον έλεγχο των ετησίων ανωτάτων ορίων
ελλείμματος γενικής κυβέρνησης ανεξάρτητα από την καταγραφή τους στους
λογαριασμούς του ΕΣΛ (Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών) εκ μέρους της
ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνικής Στατιστικής Αρχής) και της Εurostat (Στατιστικής Υπηρεσίας
της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
Πρίν την πρώτη εκταμίευση του νέου προγράμματος, η Κυβέρνηση υιοθετεί τα
ακόλουθα μέτρα, μέσω ενός συμπληρωματικού προϋπολογισμού και άλλων νομικών
πράξεων:
• Μείωση στη φαρμακευτική δαπάνη κατά τουλάχιστον 1076 εκατομμύρια Ευρώ το
2012 μειώνοντας τις τιμές των φαρμάκων (γενόσημα και επώνυμα φάρμακα),
αυξάνοντας τις συμμετοχές, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους των φαρμακοποιών
και των χονδρεμπόρων, εφαρμογή υποχρεωτικής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με
βάση τη δραστική ουσία και τα πρωτόκολλα, επικαιροποίηση της θετικής λίστας
φαρμάκων, εφαρμογή μηχανισμού τριμηνιαίων επιστροφών (αυτόματη επανείσπραξη)
που θα καταβάλεται από τον φαρμακευτικό κλάδο. (∆είτε κατωτέρω ενότητα 2.8).
• Μείωση της υπερωριακής αμοιβής για γιατρούς σε νοσοκομεία κατά τουλάχιστον
50 εκατομμύρια Ευρώ.
• Μείωση των προμηθειών στρατιωτικού υλικού κατά 300 εκατομμύρια Ευρώ
(ταμειακά και παραδόσεις).
• Ελάττωση του αριθμού των αντιδημάρχων και του σχετικού προσωπικού με σκοπό
την εξοικονόμηση ποσού τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων Ευρώ.
• Μείωση της λειτουργικής δαπάνης της κεντρικής κυβέρνησης, και της δαπάνης
που σχετίζεται με την διεξαγωγή εκλογών κατά τουλάχιστον 270 εκατομμύρια
Ευρώ σε σύγκριση με τον προϋπολογισμό.
• Εμπροσθοβαρές σχέδιο περικοπών στις επιδοτήσεις σε κατοίκους
απομεμακρυσμένων περιοχών και περικοπές στις επιχορηγήσεις σε διάφορους
φορείς εποπτευομένους από διάφορα Υπουργεία, με σκοπό τη μείωση της δαπάνης
μέσα στο 2012 κατά τουλάχιστον 190 εκατομμύρια Ευρώ.
• Μείωση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων (Π∆Ε) κατά 400 εκατομμυρίων
Ευρώ: αυτή η περικοπή θα εφαρμοσθεί μέσω περικοπών στις επιδοτήσεις σε
ιδιωτικές επενδύσεις και εθνικώς χρηματοδοτούμενα επενδυτικά έργα. Η μείωση
του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων ουδεμία επίπτωση θα έχει επί έργων τα
οποία συγχρηματοδοτούνται από διαρθρωτικά ταμεία (μη ολοκληρωθέν έργο το
οποίο χρηματοδοτείται από επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου 2000-2006,
έργα του ταμείου συνοχής (2000-06), επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου
2007-2013 και μη επιλέξιμες δαπάνες που σχετίζονται με τα ανωτέρω έργα.
• Αλλαγές σε συνταξιοδοτικά ταμεία με κατά μέσο όρο υψηλές συντάξεις ή που
λαμβάνουν υψηλές επιχορηγήσεις από τον προϋπολογισμό, με σκοπό την
εξοικονόμηση τουλάχιστον 300 εκατομμυρίων Ευρώ (καθαρό ποσόν αφού λάβουμε
υπόψιν την επίπτωση επί των φόρων και των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης).
Πριν από την εκταμίευση, πρόσθετες περικοπές διαρθρωτικών δαπανών ύψους 325
εκατομμυρίων Ευρώ θα πρέπει να προσδιορίστούν (σε συνεννόηση με την
Επιτροπή, την ΕΚΤ και το προσωπικό του ∆ΝΤ) και να εφαρμοστούν.
Πριν την εκταμίευση, η Κυβέρνηση προβαίνει επίσης στις ακόλουθες εκκρεμείς
ενέργειες:
• Υπουργικές Αποφάσεις για την εφαρμογή του τέλους επιτηδεύματος (ελάχιστη
επιβάρυνση επί των ελευθέρων επαγγελματιών) που προβλέπεται από το Άρθρο 31
του Νόμου 3986/2011,
• Υπουργικές Αποφάσεις για την ολοκλήρωση της πλήρους εφαρμογής του νέου
μισθολογίου σε όλα τα σχετικά νομικά πρόσωπα και καθιέρωση νομοθετικών
προβλέψεων για τους τρόπους ανάκτησης των επιπλέον καταβληθεισών αποδοχών
για το χρονικό διάστημα από τον Νοέμβριο του 2011 και μετά.
Μέχρι τον Ιούνιο του 2012 η Κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθετικά μία μείωση κατά
μέσο όρο 10% στα αποκαλούμενα «ειδικά μισθολόγια» του δημοσίου τομέα, στα
οποία το νέο μισθολόγιο δεν ισχύει. Τούτο θα εφαρμοσθεί από την 1η
Σεπτεμβρίου 2012 και εντεύθεν και θα επιφέρει εξοικονομήσεις της τάξεως των
114 εκατομμυρίων Ευρώ τουλάχιστον (με αντίκτυπο μεταφοράς 226 εκατομμυρίων
Ευρώ το 2013) (καθαρό ποσόν αφού ληφθεί υπόψιν η επίπτωση επί των φόρων και
των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης).
Για να προετοιμάσει τα μέτρα τα οποία θα υιοθετηθούν με τους προϋπολογισμούς
του 2013 και του 2014 και για να συνεισφέρει στην επίτευξη των
δημοσιονομικών στόχων, η Κυβέρνηση εισάγει, πρό του τέλους Φεβρουαρίου του
2012 μία αναθεώρηση των προγραμμάτων δημοσίας δαπάνης. Η αναθεώρηση αυτή θα
πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Η αναθεώρηση θα αξιοποίησει
την εξωτερική τεχνική βοήθεια και θα επικεντρωθεί σε συντάξεις και
κοινωνικές μεταβιβάσεις (κατά τρόπο που θα διατηρεί την βασική κοινωνική
προστασία), στις αμυντικές δαπάνες, χωρίς να επηρεάζεται η αμυντική
ικανότητα της χώρας, και στην αναδιάρθρωση της κεντρικής διοίκησης και της
τοπικής αυτοδιοίκησης. Μέχρι την ίδια ημερομηνία (Ιούνιος 2012), περαιτέρω
εξορθολογισμός των φαρμακευτικών δαπανών και της λειτουργικής δαπάνης των
νοσοκομείων ενώ θα προσδιορισθούν επίσης οι χρηματικές παροχές προνοίας.
Τα προκαταρτικά αποτελέσματα από την αναθεώρηση των δαπανών θα περιληφθούν
στην επικαιροποίηση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής (ΜΠ∆Σ) η
οποία θα υποβληθεί στο Κοινοβούλιο μέχρι τον Μάϊο του 2012.
Το Υπουργείο Οικονομικών εξασφαλίζει την αυστηρή εποπτεία των δεσμεύσεων επί
των δαπανών από τις κυβερνητικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των νομικών
προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, του προϋπολογισμού δημοσίων
δαπανών, των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης και των νοσοκομείων, της τοπικής
αυτοδιοίκησης και των κρατικών επιχειρήσεων, και επίσης τις αποτελεσματικές
φορολογικέςν εισπράξεις έτσι ώστε να εξασφαλισθούν τα ποσοτικά κριτήρια του
προγράμματος.
Η Κυβέρνηση δηλώνει την ετοιμότητά της να ορίσει και να θεσπίσει πρόσθετα
μέτρα, εάν παραστεί ανάγκη, έτσι ώστε να τηρηθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι.
2 ∆ΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ∆ΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
2.1 ∆ιαχείριση κεφαλαίων και αποκρατικοποιήσεις
Η Κυβέρνηση εφαρμόζει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων με σκοπό την είσπραξη
50 δισεκατομμυρίων Ευρώ μεσοπρόθεσμα.
Οι συνολικές εισπράξεις από αποκρατικοποιήσεις από τον Ιούνιο του 2011 θα
πρέπει να είναι τουλάχιστον 4.500 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι το τέλος του 2012,
7.500 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι το τέλος του 2013, 12.200 εκατομμύρια Ευρώ
μέχρι το τέλος του 2014 και 15.000 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι το 2015.
Η Κυβέρνηση δηλώνει την ετοιμότητά της να προσφέρει προς πώληση τα
εναπομείναντα μερίδιά της στις κρατικές επιχειρήσεις, εάν παραστεί ανάγκη,
έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι αποκρατικοποιήσεων. Ο έλεγχος του
δημοσίου θα πρέπει να περιορισθεί μόνον σε περιπτώσεις κρισίμων δικτυακών
υποδομών.
Για την εξασφάλιση της επίτευξης των σκοπών του σχεδίου, η Κυβέρνηση θα
μεταβιβάζει επί
συνεχούς βάσεως περιουσιακά στοιχεία στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής
Περιουσίας του ∆ημοσίου [ΤΑΙΠ∆]. Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση θα μεταβιβάσει
στο ΤΑΙΠ∆ όλα τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία αναμένονται να
αποκρατικοποιηθούν το 2012 και το 2013 κατόπιν αιτήματος του ΤΑΙΠ∆.
Όλοι οι νομικοί, τεχνικοί και χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι για τις
αποκρατικοποιήσεις οι οποίες προγραμματίζονται για το 2012 και το 2013 θα
διορισθούν μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2012.
Οι αποκρατικοποιήσεις διεξάγονται με τρόπο διαφανή και παραθέτουν με
σαφήνεια τα μετά τις αποκρατικοποιήσεις περιουσιακά δικαιώματα και
υποχρεώσεις. Αναφορικά με έναν αριθμό περιουσιακών στοιχείων για να υπάρχει
επιτυχής αποκρατικοποίηση απαιτείται κατάλληλο κανονιστικό πλαίσιο που θα
εξασφαλίζει ότι η είσοδος σε μία ανταγωνιστική αγορά είναι δυνατή μετά την
αποκρατικοποίηση, ότι οι καταναλωτές θα προστατεύονται επαρκώς και ότι τα
αποκρατικοποιηθέντα περιουσιακά στοιχεία εμφανίζονται στις ανταγωνιστικές
αγορές. Οι όροι για τις πωλήσεις ή τις παραχωρήσεις θα πρέπει να αποφεύγουν
τη δημιουργία μη ρυθμιζόμενων ιδιωτικών μονοπωλίων, θα πρέπει να
παρεμποδίζουν οποιαδήποτε μορφή διακρίσεων, θα πρέπει να διευκολύνουν την
ανοικτή πρόσβαση και θα πρέπει να επιβάλλουν πλήρη διαφάνεια λογαριασμών.
Προσδιορίζονται άμεσα μέτρα για τις αποκρατικοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένων
των εκκαθαρίσεων όλων των νομικών τίτλων, της εξασφάλισης εγκρίσεων κρατικής
ενίσχυσης, των αποομαδοποιήσεων περιουσιακών στοιχείων, της επίδειξης
σεβασμού προς τους κανόνες των προμηθειών του δημοσίου, της επίτευξης μιάς
αρτιότερης απογραφής ακινήτων περιουσιακών στοιχείων, της ανακατανομής
χρήσεων γής, και της εκζήτησης των εγκρίσεων του Συμβουλίου των
Εμπειρογνωμώνων και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η Κυβέρνηση ούτε θα προτείνει ούτε θα εφαρμόσει μέτρα τα οποία είναι δυνατόν
να παραβιάσουν τους κανόνες της ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων. Ούτε το
Κράτος ούτε άλλα όργανα του δημοσίου θα συνάπτουν συμφωνητικά μετόχων με την
πρόθεση της πραγματοποίησης ή την ίδια την πραγματοποίηση παρεμπόδισης της
ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων ή την άσκηση επιρροής επί της διοίκησης ή του
ελέγχου των εταιριών. Η Κυβέρνηση δεν θα προβεί ούτε θα εισαγάγει
οποιαδήποτε ανώτατα όρια δικαιωμάτων ψήφου ή εξαγορών και δεν θα θεσπίσει
οποιαδήποτε δυσανάλογα και μή δικαιολογούμενα δικαιώματα αρνησικυρίας (βέτο)
ούτε οποιαδήποτε άλλη μορφή ειδικών δικαιωμάτων στις αποκρατικοποιούμενες
εταιρίες. Ουδέν περαιτέρω ειδικό δικαίωμα θα εισαχθεί κατά την διάρκεια της
πορείας των μελλοντικών διαδικασιών αποκρατικοποίησης.
Προς εξασφάλιση της συμμόρφωσης προς την Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η
Κυβέρνηση καταργεί ή καταλλήλως τροποποιεί τα υφιστάμενα ειδικά δικαιώματα
που παραχωρούνται στο Κράτος μέσα στα πλαίσια της διαδικασίας
αποκρατικοποιήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ο Νόμος περί Στρατηγικών Εταιριών
(Νόμος 3631/2008, Άρθρο 11) καταργείται ή καταλλήλως τροποποιείται [∆εύτερο
Τρίμηνο του 2012].
Για να εξασφαλισθεί η έγκαιρη εκκαθάριση των θεμάτων κρατικής ενίσχυσης τα
οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για τις αποκρατικοποιήσεις:
• Η Κυβέρνηση διορίζει συνομιλητή επισήμως επιφορτισμένο για την εξασφάλιση
της συμμόρφωσης των αποκρατικοποιήσεων προς τους κανόνες για τις Κρατικές
ενισχύσεις μέχρι το τέλος του Πρώτου Τριμήνου του 2012.
• Η Κυβέρνηση (μέσω των Ειδικών Γραμματειών ∆ΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων) σε
συνεργασία με το ΤΑΙΠ∆ [Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του ∆ημοσίου],
υποβάλλει, μέχρι το τέλος του ∆ευτέρου Τριμήνου του 2012 στην Επιτροπή
στοιχεία επί της οικονομικής κατάστασης εκάστου στοιχείου που θα
αποκρατικοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2012, επί του εάν χρειάζεται να
προηγηθούν των αποκρατικοποιήσεων αναδιαρθρώσεις και άλλες σχετικές
διαδικασίες, επίσης υποβάλλει στοιχεία των υποχρεώσεων προς το Κράτος οι
οποίες θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν την διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων ή
τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, επίσης υποβάλλει στοιχεία για τη νομοθεσία
η οποία παρέχει πλεονέκτημα στην εταιρία (ή στον παραχωρησιούχο), όπως
φορολογικές διακρίσεις ή καθεστώς μονοπωλίου, κτλ. Επίσης, στοιχεία των όρων
που είναι δυνατόν να επιβληθούν επί των ενδιαφερομένων αγοραστών
καθώς επίσης και στοιχεία για την επιλεξιμότητα των αγοραστών. Επίσης,
υποβάλλει στοιχεία για τη μέθοδο των προγραμματιζομένων αποκρατικοποιήσεων
(δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός, διαπραγμάτευση με υφιστάμενους μετόχους,
αρχική προσφορά μετοχών με δημόσια εγγραφή, κτλ.). Παρόμοια έκθεση θα
υποβληθεί κατά το Τέταρτο Τρίμηνο του 2012 για κάθε περιουσιακό στοιχείο για
το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησης κατά το
2013.
Η Κυβέρνηση συνεχίζει να καταρτίζει και να δημοσιεύει πλήρη απογραφή των
κρατικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των μεριδίων σε
εισηγμένες και μη εισηγμένες επιχειρήσεις και εμπορικώς βιώσιμα ακίνητα και
εδαφικές/οικοπεδικές εκτάσεις. Η απογραφή θα πρέπει να δημοσιευθεί σε
διαδοχικές φάσεις μέχρι τα μέσα του 2012 και το τέλος του 2012 στον δικτυακό
τόπο του Υπουργείου Οικονομικών.
Η Κυβέρνηση επισπεύδει την καταχώρηση της κυριότητας των κρατικών εδαφικών/οικοπεδικών
εκτάσεων. Για τον σκοπό αυτό, η Κυβέρνηση: (i) συντάσσει πλήρη απογραφή
περιουσιακών στοιχείων, (ii) προετοιμάζει ειδικό νόμο για την αξιοποίηση της
Περιοχής του Ελληνικού, (iii) αποσαφηνίζει το καθεστώς χρήσεως γης για τα
μεμονωμένα περιουσιακά στοιχεία και/ή τα χαρτοφυλάκια περιουσιακών στοιχείων
τα οποία θα εκτιμηθούν και θα επιλεγούν προς εκμετάλλευση εντός του 2012 [∆εύτερο
Τρίμηνο του 2012].
2.2 Περιορισμός της σπατάλης στις δημόσιες επιχειρήσεις και στα άλλα νομικά
πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Τα τιμολόγια του ΟΑΣΑ, του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον
25% ενώ τα επιχειρησιακά τους σχέδια θα επικαιροποιηθούν καταλλήλως [Πρώτο
Τρίμηνο του 2013].
2.3 Φορολογική πολιτική
Η Κυβέρνηση θα προετοιμάσει μία φορολογική μεταρρύθμιση η οποία αποσκοπεί
στην απλοποίηση του φορολογικού συστήματος, στην εξάλειψη των απαλλαγών και
των προνομιακών καθεστώτων, συμπεριλαμβανομένης και της διευρύνσεως των
βάσεων, πράγμα το οποίο θα επιτρέψει μία βαθμιαία μείωση των φορολογικών
συντελεστών καθώς θα βελτιώνεται η απόδοση των εσόδων. Αυτή η μεταρρύθμιση
σχετίζεται με τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, τον φόρο εισοδήματος
εταιριών και τον ΦΠΑ, τους φόρους επί της ακίνητης περιουσίας καθώς και τις
κοινωνικές εισφορές και θα διατηρήσει τη σχετική φορολογική επιβάρυνση από
εμμέσους φόρους. Η μεταρρύθμιση θα θεσπισθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2012.
Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2012, η Κυβέρνηση θα αναγγείλει το πλήρες
χρονοδιάγραμμα των ενδιαμέσων σταδίων μέχρις ότου κατατεθεί η μεταρρύθμιση.
Αυτά τα ενδιάμεσα στάδια θα περιλαμβάνουν δημόσια διαβούλευση και τον δέοντα
έλεγχο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και
το Προσωπικό του ∆ιεθνούς Νομισματικού Ταμείου (∆ΝΤ).
Μέχρι τον Ιούνιο του 2012 η Κυβέρνηση θα αναθεωρήσει τις αντικειμενικές
αξίες της ακίνητης περιουσίας για να τις ευθυγραμμίσει σε μεγαλύτερο βαθμό
προς τις τιμές της αγοράς.
2.4 Μεταρρυθμίσεις στην διαχείριση εσόδων
Τα Άρθρα 3 και 21 του Νόμου 4038/2012 τροποποιούνται πρίν την εκταμίευση. Η
αναστολή της ποινικής διώξεως και η δέσμευση κεφαλαίων/περιουσιακών
στοιχείων απαλείφονται. Οι όροι παρατάσεως των χρονοδιαγραμμάτων καταβολής
δόσεων για εκπρόθεσμους φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης
αναθεωρούνται έτσι ώστε τα χρονοδιαγράμματα καταβολής δόσεων να ισχύουν
μόνον ως προς τα υφιστάμενα εκπρόθεσμα ποσά κάτω των 10.000 Ευρώ για φυσικά
πρόσωπα και κάτω των 75.000 Ευρώ για εταιρίες. Οι φορολογούμενοι οι οποίοι
υποβάλλουν αίτηση για παράταση στο χρονοδιάγραμμα καταβολής δόσεων θα πρέπει
να εμφανίσουν όλες τις οικονομικές τους καταστάσεις στις φορολογικές αρχές.
Επιπλέον, κατά την διάρκεια των ετών τα οποία καλύπτονται από το πρόγραμμα
οικονομικού διακανονισμού, η Κυβέρνηση δεσμεύεται να μη θεσπίσει νέες
φορολογικές αμνηστίες ούτε να παρατείνει τις υφιστάμενες για την είσπραξη
φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
Η Κυβέρνηση θα προσδιορίσει τις "επιστροφές φόρων σε ληξιπρόθεμες οφειλές",
θα θέσει αρχές για την διεκπεραίωσή τους [Πρώτο Τρίμηνο του 2012] και θα
δημοσιεύει στο διαδίκτυο
[∆εύτερο Τρίμηνο του 2012] μηνιαία στοιχεία για αυτές τις ληξιπρόθεσμες
οφειλές με χρονική υστέρηση 20 ημερών μετά το τέλος εκάστου μήνα.
Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης κατά της φοροδιαφυγής, η Κυβέρνηση θα εντείνει
του ελέγχους επί των μεγάλης οικονομικής επιφάνειας φορολογουμένων, των
φυσικών προσώπων υψηλού πλούτου και των ελευθέρων επαγγελματιών. Επίσης θα
επισπεύσει την επίλυση θεμάτων φορολογικών ληξιπρόθεσμων οφειλών και θα
ενσωματώσει επιτυχέστερα εργαλεία/μεθόδους κατά του ξεπλύματος χρημάτων
εντός της στρατηγικής. Η πρόοδος θα παρακολουθείται από ποσοτικούς δείκτες
σύμφωνα με στόχους τιθέμενους βάσει του σχεδίου κατά της φοροδιαφυγής
(βασικοί δείκτες απόδοσης). Αυτοί οι δείκτες αφορούν την ολοκλήρωση πλήρους
κλίμακας και προσωρινών ελέγχων φορολογουμένων μεγάλης οικονομικής
επιφάνειας, ελέγχων βάσει κινδύνου επί ελευθέρων επαγγελματιών και φυσικών
προσώπων υψηλού πλούτου και ατόμων που δεν υποβάλλουν καθόλου δήλωση.
Επίσης, περιλαμβάνουν την είσπραξη καταλογισθένων φόρων και προστίμων από
νέους ελέγχους επί φορολογουμένων μεγάλης οικονομικής επιφάνειας, των
υφισταμένων συσσωρεύσεων φορολογικών οφειλών και επίσης αφορούν την αύξηση
του αριθμού των εγγεγραμμένων υποχρέων ΦΠΑ που υποβάλουν επιστροφές.
Η επίτευξη της ολοκλήρωσης 75 γενικών ελέγχων και 225 ελέγχων ΦΠΑ
φορολογουμένων μεγάλης οικονομικής επιφάνειας, ως στόχων που τέθηκαν στο
Μνημόνιο της 31ης Οκτωβρίου 2011 για το τέλος ∆εκεμβρίου 2011, αποτελεί
προαπαιτούμενη δράση για την εκταμίευση.
Με σκοπό την προώθηση των μεταρρυθμίσεων για τη διαχείριση των εσόδων η
Κυβέρνηση προβαίνει στα ακόλουθα:
• αυξάνει το προσωπικό της μονάδας φορολογουμένων μεγάλης οικονομικής
επιφάνειας κατά 40 ελεγκτές για να επιταχύνει την εκτέλεση των ελέγχων που
τελούν εν προόδω [τέλος Μαρτίου 2012]
• επιταχύνει τη διαδικασία πρόσληψης έτσι ώστε να ολοκληρώσει το πρώτο κύμα
επαναξιολόγησης και πρόσληψης ελεγκτών (1.000 άτομα προσωπικού) [τέλος
Απριλίου 2012] με σκοπό την επίτευξη του στόχου των 2.000 φορολογικών
ελεγκτών μέχρι το τέλος του 2012 μέσα στα πλαίσια των συνολικών ορίων
προσλήψεων του δημοσίου
• απομακρύνει τα εμπόδια για την αποτελεσματική φορολογική διαχείριση
[Ιούνιος 2012], συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου υπηρεσιακής απόδοσης και της
αντικαταστάσεως διευθυντών οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στους στόχους
απόδοσης
• συνεχίζει την συγκέντρωση και την συγχώνευση εφοριών. 200 τοπικές εφορίες
οι οποίες έχουν χαρακτηρισθεί ως αναποτελεσματικές θα κλείσουν μέχρι το
τέλος του 2012
• συγκεντροποιεί την διαχείριση των φορολογικών αρχείων που σχετίζονται με
τους φορολογουμένους στον κατάλογο μεγαλοοφειλετών [Πρώτο Τρίμηνο του 2012]
• αναθεωρεί τις διαδικασίες διαγραφής φορολογικών χρεών, έτσι ώστε οι
διοικητικές προσπάθειες να επικεντρωθούν επί ουσιαστικά συλλογικών οφειλών,
μέχρι το τέλος του 2012
• διακόπτει τις πληρωμές τοις μετρητοίς και με επιταγές σε εφορίες οι οποίες
θα αντικατασταθούν με τραπεζικά εμβάσματα, έτσι ώστε ο χρόνος του προσωπικού
αποδεσμεύεται και έτσι ώστε το προσωπικό να επικεντρωθεί σε εργασία
μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας (έλεγχοι, επιβολή εισπράξεων και συμβουλές
προς φορολογουμένους) [∆εύτερο Τρίμηνο του 2012]
• αρχίζει να δημοσιεύει στο διαδίκτυο βασικούς δείκτες απόδοσης για τις
εφορίες [∆εύτερο Τρίμηνο του 2012]
• εγκαθιστά νέο σύστημα Πληροφορικής το οποίο διασυνδέει όλες τις εφορίες.
Η δημιουργία ενός νέου συστήματος Πληροφορικής εμπεριέχει τα ακόλουθα κύρια
βήματα αναφορικά με τις νέες εφαρμογές κέντρου δεδομένων, web-facing και
υποστηρικτικές (back- office):
• ο μηχανοτεχνικός εξοπλισμός [hardware] του νέου κέντρου δεδομένων θα είναι
εγκατεστημένος και θα λειτουργεί μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2012
• 20 επιπλέον νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και βελτιώσεις μέχρι το τέλος
Ιουνίου του 2012. Αυτές αφορούν κυρίως φόρους οι οποίοι παρακρατούνται στην
πηγή
• σχεδιασμός και εφαρμογή βάσεως δεδομένων και εφαρμογών μέχρι το τέλος
Οκτωβρίου του 2012
• 8 υπολειπόμενες νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και βελτιώσεις μέχρι το τέλος
∆εκεμβρίου του 2012. Εδώ περιλαμβάνονται έντυπα τα οποία υποβάλλονται
αργοπορημένα με πρόστιμο, φόροι ακίνητης περιουσίας και διαχείριση ΦΠΑ
• έλεγχοι συστήματος και χρηστών, επιμόρφωση χρηστών και μεταφορά όλων των
εφοριών στην συγκεντροποιημένη βάση δεδομένων: μέχρι το τέλος ∆εκεμβρίου
2012
• λειτουργική χρήση της νέας υποδομής Πληροφορικής από όλες τις εφορίες: 1
Ιανουαρίου 2013
Για την ενίσχυση του πλαισίου κατά της φοροδιαφυγής για την φορολογική
διοίκηση, η Κυβέρνηση θα προβεί στα ακόλουθα:
• θα αναμορφώσει την μονάδα οικονομικών επιθεωρήσεων η οποία θα επικεντρωθεί
μόνο στον έλεγχο των φοροεισπρακτόρων και σε θέματα διαχείρισης εσόδων
[Ιούνιος 2012]
• θα ενεργοποιήσει την διεύθυνση εσωτερικών υποθέσεων [Ιούνιος 2012]
• θα ζητήσει από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από
Εγκληματικές ∆ραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και
Ελέγχου των ∆ηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης να ελέγξει ετησίως τουλάχιστον
200 δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων εφοριακών [Ιούνιος 2012]
• θα θεσπίσει διαδικασίες για την εκ περιτροπής μετακίνηση διευθυντών επί
περιοδικής βάσεως [Ιούνιος 2012]
• θα βελτιώσει το σύστημα προστασίας πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν
περιπτώσεις διαφθοράς [Ιούνιος 2012]
• θα εκπονήσει ένα πλήρως ολοκληρωμένο σχέδιο κατά της διαφθοράς
[Σεπτέμβριος του 2012]
Επιπλέον, η Κυβέρνηση θα ορίσει τις εξουσίες που θα μεταβιβασθούν από το
πολιτικό επίπεδο στην φορολογική διοίκηση. Αυτές οι εξουσίες θα
περιλαμβάνουν τον έλεγχο πάνω σε καίριες επιχειρηματικές δραστηριότητες και
διαχείριση ανθρωπίνων πόρων. Η Κυβέρνηση επίσης θα εντείνει τον έλεγχο επί
των τοπικών εφοριών από τα κεντρικά γραφεία, και θα καλύψει την θέση του
Γενικού Γραμματέα ∆ιοίκησης Εσόδων με ένα εξωυπηρεσιακό πρόσωπο κατάλληλης
επαγγελματικής πείρας [Μάρτιος 2012].
Η Κυβέρνηση θεσπίζει δευτερογενή νομοθεσία για να καταστήσει λειτουργική τη
διαιτησία και παρέχει πιστοποιήσεις σε διαιτητές μέχρι το τέλος Μαρτίου του
2012. Μέχρι την ίδια ημερομηνία ο νόμος καθιστά υποχρεωτική την εξάντληση
της φάσεως διοικητικών διαφορών για μεγάλες φορολογικές υποθέσεις πριν τη
χρήση ενδίκων μέσων.
Ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων καταργείται εξ ολοκλήρου και αντικαθίσταται
από απλούστερη νομοθεσία [το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2012].
2.5 Μεταρυθμίσεις στον τομέα οικονομικής διαχείρισης του ∆ημοσίου
Σχέδιο για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών που οφείλονται σε
προμηθευτές από δημοσίους οργανισμούς δημοσιεύεται μέχρι τον Ιούνιο του 2012
και η Κυβέρνηση διασφαλίζει ότι το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών
σημειώνει σταθερή πτώση. Η εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δημόσιων
οργανισμών από τον κρατικό προϋπολογισμό θα συνδέεται με την πρόοδο ως προς
το μητρώο δεσμεύσεων και με το γεγονός ότι ουδεμία πρόσθετη συσσώρευση
ληξιπρόθεσμων οφειλών θα λαμβάνει χώρα από έκαστο δημόσιο φορέα. Τα δεδομένα
επί των ληξιπρόθεσμων οφειλών δημοσιοποιούνται σε μηνιαία βάση με χρονική
υστέρηση όχι μεγαλύτερη των 20 ημερών μετά το τέλος εκάστου μήνα.
Για την ενίσχυση του ελέγχου επί των δαπανών η Κυβέρνηση προβαίνει στα
ακόλουθα:
• συνεχίζει τη διαδικασία δημιουργίας μητρώων δεσμεύσεων, πράγμα το οποίο θα
πρέπει να καλύψει πλήρως την κεντρική κυβέρνηση μέχρι τον Μάρτιο του 2012
και τον προϋπολογισμό επενδύσεων και τουλάχιστον το 70% των φορέων της
γενικής κυβέρνησης [Ιούνιος 2012] και θα παραταθεί σε άλλους φορείς της
γενικής κυβέρνησης
• θα επιβάλει την υποχρέωση σε οικονομικούς επιθεωρητές να αναφέρουν τις
δεσμεύσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων θέσπισης κυρώσεων σε φορείς
που δεν υποβάλουν στοιχεία και πειθαρχικής διαδικασίας για τους οικονομικούς
επιθεωρητές [Ιούνιος 2012]
• θεσπίζει νομοθεσία για την εξυγίανση της διαδικασίας που σχετίζεται με την
υποβολή και την έγκριση συμπληρωματικών προϋπολογισμών [Οκτώβριος 2012] και
καθιερώνει διοικητικό ημερολόγιο για την επικαιροποίηση της μεσοπρόθεσμης
δημοσιονομικής στρατηγικής [Πρώτο τρίμηνο του 2012]
2.6 Εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης
Σε κεντρικό επίπεδο
Μέχρι τον ∆εκέμβριο του 2012 και σύμφωνα με τον δημιουργούμενο οδικό χάρτη,
η Κυβέρνηση πρέπει: i) να δημιουργήσει μία υψηλού επιπέδου συντονιστική
ομάδα, της οποίας θα προεδρεύει ο Πρωθυπουργός, και η οποία θα εποπτεύει, θα
παρακολουθεί και θα διασφαλίζει την εφαρμογή των διοικητικών μεταρρυθμίσεων
[Φεβρουάριος 2012], ii) να δημιουργήσει μία σταθερή δομή για ∆ιυπουργικό
Συντονισμό [Μάιος 2012], iii) να δημιουργήσει βασικές οριζόντιες δομές σε
κάθε Υπουργείο, υλοποιώντας τις σχετικές διαδικασίες ως προς τον
Προϋπολογισμό/Οικονομικά [Φεβρουάριος 2012], τους Λογιστικούς Ελέγχους, τον
Εσωτερικό Έλεγχο, τη ∆ιαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων, τις ενέργειες μέσα σε
πλαίσιο κοινών κανόνων. Νομοθεσία πλαίσιο θα συνταχθεί σε ευθυγράμμιση με
τον οδικό χάρτη που έχει συμφωνηθεί και θεσπισθεί και θα παρέχει την νομική
αναφορά για την υλοποίηση μιάς τέτοιας μεταρρύθμισης.
Σε αποκεντρωμένο/περιφερειακό/τοπικό επίπεδο ∆ημιουργείται ειδικός οδικός
χάρτης ο οποίος μεταγλωττίζει όλες τις αρχές συνοχής και αποτελεσματικότητας
σε κεντρικό επίπεδο εντός του αποκεντρωμένου περιφερειακού/τοπικού επιπέδου
[Μάρτιος 2012]
Κοινωνικά προγράμματα Η εν προόδω λειτουργική αναθεώρηση κοινωνικών
προγραμμάτων οριστικοποιείται μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2012. Η έκθεση
ελέγχου θα περιλαμβάνει προτάσεις προς την Κυβέρνηση επί των αντικειμενικών
στόχων, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή μορφών κοινωνικής πολιτικής καθώς και
επί της ανάγκης να διατηρηθεί ισορροπία μεταξύ της επιτεύξεως εξοικονομήσεων
και της προστασίας των πλέον ευαίσθητων ομάδων.
Αποδοχές στον δημόσιο τομέα και διαχείριση ανθρωπίνων πόρων
Η Κυβέρνηση δημοσιεύει και επικαιροποιεί σε τριμηνιαία βάση τα μεσοπρόθεσμα
σχέδιά της για στελέχωση ανά τμήμα για την περίοδο μέχρι το 2015, σύμφωνα με
τον κανόνα "μία πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις από την υπηρεσία". Ο κανόνας
προσλήψεων/αποχωρήσεων από την υπηρεσία ισχύει ως προς την γενική κυβέρνηση
ως σύνολο. Τα σχέδια στελέχωσης θα πρέπει να συμβαδίζουν με τον στόχο της
μείωσης των θέσεων στο δημόσιο κατά 150 χιλιάδες ανάμεσα στο τέλος του 2010
και το τέλος του 2015. Εάν παραστεί ανάγκη η Κυβέρνηση θα θεσπίσει προσωρινό
πάγωμα των προσλήψεων.
Το προσωπικό το οποίο μετατίθεται στην Κυβέρνηση είτε από κρατικές
επιχειρήσεις είτε από άλλους φορείς υπό αναδιάρθρωση θα θεωρείται ως νέα
πρόσληψη. Το ίδιο ισχύει για το προσωπικό το οποίο έχει τεθεί σε εργασιακή
εφεδρεία και το οποίο μετατίθεται σε άλλους κυβερνητικούς φορείς μετά από
λεπτομερή εξέταση των επαγγελματικών τους προσόντων από τον ΑΣΕΠ βάσει των
δικών του τακτικών κριτηρίων αξιολόγησης. Η συνολική είσοδος στις
επαγγελματικές σχολές (π.χ, στρατιωτικές και αστυνομικές ακαδημίες)
ελαττώνεται σε επίπεδο που να συνάδει προς τα πλάνα προσλήψεων.
Τα προγράμματα στελέχωσης ανά Υπουργείο και ανά κάθε ομάδα δημοσίων φορέων
θα περιλαμβάνουν αυστηρότερους κανόνες για το προσωρινό προσωπικό, την
ακύρωση κενών θέσεων εργασίας και την ανακατανομή του προσωπικού με προσόντα
σε χώρους προτεραιότητας και λαμβάνουν υπόψιν τους την παράταση των ωρών
εργασίας στον δημόσιο τομέα. Τα πλάνα στελέχωσης και τα μηνιαία δεδομένα
περί των μετακινήσεων του προσωπικού (προσλήψεις, αποχωρήσεις, μεταθέσεις
μεταξύ φορέων) των διαφόρων κυβερνητικών υπηρεσιών δημοσιοποιούνται στο
διαδίκτυο [μηνιαία έναρξη τον Μάρτιο του 2012].
15.000 χιλιάδες άτομα πλεονάζοντος προσωπικού μετατίθενται σε καθεστώς
εργασιακής εφεδρείας εντός του 2012 σε σχέση με τον προσδιορισμό φορέων ή
μονάδων που κλείνουν ή ελαττώνονται σε μέγεθος. Στο προσωπικό που βρίσκεται
σε εργασιακή εφεδρεία καταβάλλεται
ποσοστό 60% των βασικών τους αποδοχών (εξαιρουμένων των υπερωριών και άλλων
επιπλέον αποδοχών) για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 12 μηνών, μετά το
οποίο απομακρύνονται. Αυτή η χρονική περίοδος των 12 μηνών μπορεί να
παραταθεί μέχρι τους 24 μήνες για το προσωπικό το οποίο είναι κοντά στη
συνταξιοδότηση. Οι πληρωμές στο προσωπικό καθ'όν χρόνον ευρίσκεται υπό
καθεστώς εργασιακής εφεδρείας θεωρούνται τμήμα των πληρωμών της αποζημιώσεώς
τους.
Η Κυβέρνηση αναθέτει μία εξειδικευμένη εκτίμηση του νέου μισθολογίου [Πρώτο
τρίμηνο του 2012]. Αυτή η εκτίμηση επικεντρώνεται στις μισθολογικές
ωριμάνσεις οι οποίες ενσωματώνονται στο νέο μηχανισμό προαγωγών. Εάν η
εκτίμηση αποκαλύπτει οποιαδήποτε υπερβολική μισθολογική ωρίμανση στις
αποδοχές, οι κανόνες προαγωγής αναπροσαρμόζονται προ του τέλους του 2012.
Ουδεμία προαγωγή λαμβάνει χώρα προ της εκτιμήσεως και της αναπροσαρμογής των
κανόνων προαγωγής.
Η Κυβέρνηση εγκαθιδρύει ηλεκτρονικό αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο
συνδέει την βάση δεδομένων απογραφής με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ) η
οποία θα δώσει την δυνατότητα σε μία περισσότερο αποτελεσματική κάλυψη,
αξιολόγηση και πληρωμή των υπαλλήλων. Αυτό το σύστημα θα συντονίζεται με τα
άλλα Υπουργεία [∆εύτερο Τρίμηνο του 2012].
Τομέας δημοσίων προμηθειών
Ενιαία Αρχή ∆ημοσίων Προμηθειών (ΕΑ∆Π)
Η Κυβέρνηση εκδίδει αποφάσεις για τα εξής:
• τον διορισμό των μελών της ΕΑ∆Π [Φεβρουάριος του 2012]
• την πρόβλεψη για τη δημιουργία και την καθιέρωση θέσεων για το προσωπικό
της ΕΑ∆Π καθώς και για την οργάνωση του τμήματος ανθρωπίνων πόρων και
υπηρεσιών της Αρχής σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου περί αυτής [Μάρτιος
του 2012]
• τη δημιουργία εφαρμοστικού κανονισμού για την ΕΑ∆Π [Απρίλιος του 2012]
Η ΕΑ∆Π αρχίζει τη λειτουργία της για την εκτέλεση της εντολής της, την
εκπλήρωση των αντικειμενικών σκοπών της, την άσκηση των αρμοδιοτήτων και
εξουσιών της όπως προβλέπεται στον νόμο περί της ΕΑ∆Π και στο Σχέδιο ∆ράσης
που συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Νοέμβριο του 2010 [Απρίλιος
του 2012]
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Η Κυβέρνηση παρουσιάζει λεπτομερές πρόγραμμα ανάπτυξης πλατφόρμας
ηλεκτρονικών προμηθειών, συμπεριλαμβανομένου της σταδιακής εγκατάστασης, της
επικοινωνίας και της επιμόρφωσης, των επιπέδων στοχευμένης χρήσης και της
προγραμματισμένης αναθεώρησης της τρέχουσας νομοθεσίας (εάν παραστεί ανάγκη)
[Πρώτο Τρίμηνο του 2012].
Η Κυβέρνηση παρουσιάζει πιλοτική έκδοση του συστήματος ηλεκτρονικών
προμηθειών [∆εύτερο Τρίμηνο του 2012].
Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών προμηθειών είναι πλήρως λειτουργική και έτοιμη για
χρήση και μία κοινή διαδικτυακή πύλη δημιουργείται για τη δημοσιοποίηση όλων
των διαδικασιών και εκβάσεων που αφορούν τις προμήθειες. Το πλαίσιο
ηλεκτρονικών προμηθειών τίθεται υπό την σφαίρα ευθύνης της ΕΑ∆Π η οποία
εποπτεύει τις λειτουργίες της [Πρώτο Τρίμηνο του 2013].
Ολόκληρος ο δημόσιος τομέας χρησιμοποιεί την πλατφόρμα ηλεκτρονικών
προμηθειών [Τέταρτο Τρίμηνο του 2013] και η Κυβέρνηση παρουσιάζει τα
αποτελέσματα των δραστηριοτήτων παρακολούθησης που καλύπτουν το έτος 2013
έναντι των στοχευμένων επιπέδων χρήσης [Πρώτο Τρίμηνο του 2014].
(επίσης και σε μορφή .pdf/adobe
ΕΔΩ)
(πηγή:
www.oiele.gr )
Δείτε επίσης αναλυτικά (και στην αγγλική γλώσσα) στη
συγκεκριμένη ιστοσελίδα της Βουλής
των Ελλήνων τα παρακάτω: