.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

Δρ. Νικόλαος Τριπόδης


ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ

Βιβλίο: Για τον εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής, 2007
Περίληψη
Ο εκπαιδευτικός ήταν, είναι και θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της εκπαίδευσης…

Ενότητα 1: Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής, 2008

Περίληψη
Ένας λειτουργικός ορισμός της Διαταραχής Πρόσληψης Τροφής θα μπορούσε να είναι ο ακόλουθος: «μια επίμονη διαταραχή της διατροφής ή της σχετιζόμενης με τη διατροφή συμπεριφοράς, η οποία έχει σε σημαντικό βαθμό αρνητικές επιπτώσεις στη σωματική υγεία ή την ψυχοκοινωνική λειτουργικότητα του ατόμου»…

1α. Βιβλίο: Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής
1β. Βιβλίο: Νευρογενής Ανορεξία
1γ. Βιβλίο: Νευρογενή Βουλιμία
1δ. Άρθρο: Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής Μη Προσδιοριζόμενες Διαφορετικά

Ενότητα 2: Διαταραχές Προσωπικότητας, 2008

Περίληψη

Καθένας από εμάς μπορεί να χρησιμοποιεί διαφορετικές στρατηγικές για να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις της ζωής του και μάλιστα με τρόπο λειτουργικό και προσαρμοστικό. Πολλά στοιχεία της προσωπικότητας μπορούν να είναι ιδιαίτερα λειτουργικά. Κάποια άλλα όμως μπορεί να οδηγούν σε δυσπροσαρμοστικούς και άκαμπτους τρόπους συμπεριφοράς και να εμποδίσουν σε μεγάλο βαθμό την σωστή λειτουργία του ατόμου σε επίπεδο προσωπικό, κοινωνικό και επαγγελματικό προκαλώντας συναισθήματα πόνου, λύπης και έντονου άγχους…
2α. Βιβλίο: Διαταραχές Προσωπικότητας
2β. Βιβλίο: Αγχώδης-Φοβικός
2γ. Βιβλίο: Παράξενος-Εκκεντρικός
2δ. Βιβλίο: Δραματικός-Συναισθηματικός-Παρορμητικός

Ενότητα 3: Παιδιά ελάτε να παίξουμε, 2008-09

Περίληψη

Σε μια μικρή ομάδα ο δάσκαλος ορίζει ένα παιδί να «τα φυλάει». Αυτό, με
γυρισμένη την πλάτη προς τα παιδιά, βάζει το δεξί του χέρι με ανοιχτή την παλάμη
κάτω από την αριστερή του μασχάλη, ενώ με το αριστερό του χέρι κρατάει κλειστά
τα μάτια (ή αντίστροφα). Ένα παιδί το χτυπάει στην παλάμη. Αυτός που «τα
φυλάει» ανοίγει τα μάτια και προσπαθεί ν’ ανακαλύψει ποιος τον χτύπησε, ενώ τα
υπόλοιπα παιδιά στριφογυρίζουν το δάχτυλο τους λέγοντας μπιζζζ…(ήχος
μέλισσας). Αν το ανακαλύψει, του παραχωρεί τη θέση του...
3α. Βιβλίο: Παιχνίδια γνωριμίας/επικοινωνίας
3β. Βιβλίο: Παραδοσιακά παιχνίδια
3γ. Βιβλίο: Μιμητικά παιχνίδια

Ενότητα 4: Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής και Αποδιοργανωτικής Συμπεριφοράς, 2009

Περίληψη

Πολλά από τα παιδιά που παρουσιάζουν κάποια από αυτές τις διαταραχές έχουν και ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες, κατά συνέπεια αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους. Τα δεδομένα δείχνουν ότι τόσο η υπερκινητικότητα όσο και η επιθετικότητα σχετίζονται με την απόρριψη από την ομάδα των συνομηλίκων, η οποία μπορεί να παρουσιαστεί ακόμα και στην προσχολική ηλικία…
4α. Άρθρο: Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής και Αποδιοργανωτικής Συμπεριφοράς
4β. Άρθρο: Εναντιωτική Διαταραχή
4γ. Βιβλίο: Διαταραχή της Διαγωγής
4δ. Βιβλίο: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα

Ενότητα 5: Ειδική αγωγή, 2008

Περίληψη

Η συνεκπαίδευση στην ειδική αγωγή είναι η νέα πρόκληση στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα. Ανεξάρτητα από πόσο καλά εδραιωμένη και αποτελεσματική υπήρξε η εκπαιδευτική τους στρατηγική στο παρελθόν, σήμερα τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη βρίσκονται σε μια διαδικασία αναβάθμισης και αξιολόγησης της ειδικής αγωγής, με καινούργιο δεδομένο την συνεκπαίδευση...
5α. Άρθρο: Η χρηματοδότηση της ειδικής αγωγής στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
5β. Άρθρο: Η ανάγκη επανασχεδιασμού των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών της ειδικής φυσικής αγωγής
 

Ενότητα 6: Η αξιολόγηση στη διδακτική πράξη, 2008

Περίληψη

Το παιδί, όπως άλλωστε και ο ενήλικας, επιζητεί τη μέτρηση και τον έλεγχο του εαυτού του, την όσο το δυνατόν ακριβέστερη βαθμολόγηση της προόδου του στα μαθήματα (Σελεστέν Φρενέ, 1977)…
6α. Άρθρο: Τα πλαίσια της «σωστής» αθλητικής εγκατάστασης και αθλητικού υλικού
6β. Άρθρο: Δημογραφικά στοιχεία εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής - Αθλητική υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων Β΄ Διεύθυνσης Αθήνας

6γ. Άρθρο: Βαθμός υλοποίησης του βιβλίου του εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής και αθλητισμού
6δ. Άρθρο: Βαθμός χρήσης του βιβλίου του μαθητή, στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό
6ε. Άρθρο: Ώρες διδασκαλίας αντικείμενων φυσικής αγωγής και αθλητισμού στο δημοτικό σχολείο
6στ. Άρθρο: Ώρες διδασκαλίας αντικείμενων φυσικής αγωγής και αθλητισμού στο γυμνάσιο και στο λύκειο
6ζ. Άρθρο: Η βαθμολογία του μαθητή στην φυσική αγωγή και τον αθλητισμό

6η. Άρθρο: Κριτήρια μοριοδότησης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής

Διακήρυξη: Συνδιοργάνωση Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αγώνων, 2008

Περίληψη

Ζητώντας τη συνδιοργάνωση Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αγώνων πιστεύουμε πως ρίχνουμε το τελευταίο οχυρό ρατσισμού του ολυμπιακού κινήματος. Ας τολμήσουμε αυτό το μεγάλο βήμα και είναι βέβαιο πως οι εικόνες που θα χαραχθούν στις ψυχές των παιδιών μας θα γίνουν η απαρχή μιας νέας κοινωνικής πραγματικότητας, όπου κανείς δεν θα χρειάζεται να διεκδικήσει την αποδοχή της διαφορετικότητάς του, απλά θα τη βιώνει με τον τρόπο που αυτός επιθυμεί...


Declaration: Joint Organization of the Olympic Games and the Paralympics, 2008
Περίληψη
We believe that by asking for a joint organization of the Olympic Games and the Paralympics, we knock down the last trench of discrimination in the Olympic Movement. Let’s dare to take this big step and we feel sure that the image “engraved” on our children’s souls will be the beginning of a new social reality, where no one will need to claim the acceptance of his/her diversity; he/she will simply live his/her life the way he/she desires.

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

 

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής (από 13 Αυγ..2007)
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 2004-2007
Αποποίηση Ευθύνης

ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

ΣΧΟΛΙΚΗ Φ.Α.
Ιστορική Ανασκόπηση της Φυσικής Αγωγής στην Ελληνική Εκπαίδευση
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος να γίνουν παραδείγματα προς αποφυγήν
Η Φυσική Αγωγή Σήµερα
Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην αυτοπραγμάτωση του ατόμου
Η Φ.Α. στο Γυμνάσιο
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
ΑΘΛ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Παρατήρηση Μοντέλου και Μάθηση Κινητικών Δεξιοτήτων
ΣΩΣΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Προπόνηση Δύναμης
Πλήρης Αναπνοή
Εκγύμναση Κοιλιακών
Εκγύμναση Ραχιαίων
Ασκήσεις στη θάλασσα
Λάθη στην Εκγύμναση
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & Φ.Α.
Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή
Πολυδωρόπουλος Κων/νος, Κάμτσιος Σπυρίδων.
Οι Νέες Τεχνολογίες και η Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής
Απόστολος Σίσκος & Παναγιώτης Αντωνίου
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πλήρεις τροφές, Βιταμίνες
Πυραμίδα τροφίμων, Γενικές αρχές
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
Ο ρόλος του Καθ. Φ. Α.
Παιδική παχυσαρκία και TV
ΑΝΑΛΥΤ. ΠΡΟΓΡ. Φ.Α.
Φυσική Αγωγή - Αναλυτικά Προγράμματα, Γουναρίδης Χ.
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Ανάγκη αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων Φ.Α.
H Διαθεματική Μέθοδος Διδασκαλίας
ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Φυσιολογία
English-Greek Medical Glossary (Muscles) - Αγγλο-ελληνικό λεξιλόγιο ιατρικών όρων (μυϊκό σύστημα)
Ο Σαμψών, Ο Πύρρος και το μυικό σύστημα
Η βιολογική μηχανή που λέγεται μυς
Το λογιστήριο του σώματος
Η φυσιολογία και οι συναφείς επιστήμες
Αερόμπικ
Παχυσαρκία (1)
Παχυσαρκία (2)
ΑΣΚΗΣΗ κ' ΥΓΕΙΑ
Συμβολή της Σχολ. Φ.Α.
Φ.Α. κ΄ "Δια Βίου Ασκηση"
Αεροβική Γυμναστική
Αερόβια Ασκηση
Σύγχρονος Ανθρωπος κ΄ Ασκηση
Φυσική αγωγή και οστική πυκνότητα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες
ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Προτάσεις Γραφείου Φ.Α. Β'Αθήνας
Ελληνικός Αθλητισμός – Ώρα Μηδέν
(Προτάσεις Προέδρου ΣΕΓΑΣ κ. Βασίλη Σεβαστή)
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ
Αξίες του Ολυμπισμού
---------------------------
ΔΕΙΚΤΕΣ του ΟΟΣΑ
Μια µατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2006
Μια µατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2007
---------------------------
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φτώχεια Εκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
(
Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας)
Οικονομική διάσταση της παιδείας στην Eλλάδα
Είδη Ευφυίας
Έρευνα: Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο
Οδηγός επιβίωσης στην τάξη για το νέο εκπαιδευτικό
Εμπόδια κ΄δυσκολίες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας
Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας
---------------------------
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διαθεµατικότητα και Ευέλικτη Ζώνη, Σ. Αλαχιώτης
Τί είναι η Διαθεματικότητα;, Λόγοι μετάβασης στη νέα διδακτική πρακτική, Παράδειγμα «διαθεματικής» διδασκαλίας, Τι είναι η μέθοδος Project και πώς εφαρμόζεται
Θεμελίωση, στοχοθεσία και διαθεματικότητα στο νέο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, Γ. Γρόλλιος
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και η σύγχυση γύρω από τη διαθεματικότητα, Γ. Γρόλλιος
Η «Διαθεματικότητα» στην Εκπαίδευση:
Μπορούν να αλλάξουν το σχολείο τα ΔΕΠΣΣ και η Ευέλικτη Ζώνη
αν δεν καταργηθούν οι εξετάσεις και οι βαθμοί;
Η Διαθεµατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής.
 Δρ. Δηµήτρης Μυλώσης
---------------------------
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ναι ή όχι στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών; Ιάκωβος Γ. Μπριλής, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ
ΠΟΝΗΜΑΤΑ:
Δρ.Ολγα Βασιλειάδου
Δρ.Νικόλαος Τριπόδης