Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής
(www.fa3.gr )
ΑΡΧΙΚΗ
ΣΕΛΙΔΑ
ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.
|
|
|
|
Ο ρόλος του Καθηγητή
Φυσικής Αγωγής στην αντιμετώπιση της Παιδικής
και Εφηβικής Παχυσαρκίας
|
Συγγραφέας: |
|
Μαντζουράνης
Ι. Νικόλαος |
|
Υπηρεσία: |
|
Υποψήφιος Διδάκτωρ
ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. |
Ειδικότητα: |
|
|
Ημ/νία Υποβολής: |
|
24-7-2005 |
Περίληψη. Η παχυσαρκία είναι μια χρόνια
πολυπαραγοντική ασθένεια που αποτελεί ένα από
τα κύρια προβλήματα υγείας του σύγχρονου ανθρώπου.
Η
παχυσαρκία εμφανίστηκε τις τρεις τελευταίες
δεκαετίες με μορφή επιδημίας κυρίως στις Δυτικού
τύπου καταναλωτικές κοινωνίες. Στις αρχές της
νέας χιλιετίας το 1/3 του γενικού πληθυσμού
της γης θα είναι παχύσαρκοι. Η παιδική και εφηβική
παχυσαρκία είναι ανεξάρτητη από κοινωνικές τάξεις
και εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη στην Ελλάδα
τα τελευταία 20 χρόνια. Από το 1970 ως σήμερα
η παιδική παχυσαρκία έχει διπλασιαστεί ενώ ο
ρυθμός της στην ηλικία 12-18 ετών έχει αυξηθεί
τα τελευταία χρόνια κατά 54%. Αυτή η αύξηση
του σωματικού βάρους των παιδιών οφείλεται κύρια
στην λάθος διατροφή τους και στην υποκινητικότητα.
Ο Κ.Φ.Α. έχει την δυνατότητα να αξιολογήσει
βιολογικά τον μαθητή-τρια και να παίξει σημαντικό
ρόλο στην αντιμετώπιση της παιδικής και εφηβικής
παχυσαρκίας.
Παχυσαρκία ορίζεται σαν η βιολογική κατάσταση
που συνοδεύεται από υπερβολική εναπόθεση λίπους
στις λιπαποθήκες του οργανισμού.
Παχύσαρκος θεωρείται κάποιος που συγκεντρώνει
ποσοστό σωματικού λίπους πάνω από 25% για άνδρες
και πάνω από 30% για γυναίκες.
Οι τύποι της παχυσαρκίας είναι:
1. σε ολόκληρο το σώμα (πιο σύνηθες)
2. η «κοιλιακή» παχυσαρκία ή ανδροειδής η οποία
αντιμετωπίζεται ευκολότερα
3. η γυναικοειδής «αχλάδι» που αντιμετωπίζεται
δυσκολότερα
Από τα τρία είδη παχυσαρκίας η ανδροειδής ή
παχυσαρκία σε σχήμα «μήλου» είναι αυτή που ενοχοποιείται
περισσότερο για τις επιπτώσεις στην υγεία του
πληθυσμού (καρδιακή προσβολή).
Υπέρβαρος είναι αυτός που το σωματικό βάρος
του υπερβαίνει τις νόρμες του στάνταρ βάρους
για το ύψος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
του, με ποσοστά λίπους από 20-25% για τους άνδρες
και 30-35% για τις γυναίκες.
Ο ρόλος της άσκησης στην αντιμετώπιση της
παχυσαρκίας
1. Η άσκηση έχει πολλαπλά και άμεσα οφέλη για
την υγεία και μπορεί να ελαττώσει τις επιδράσεις
της γενετικής προδιάθεσης.
2. ’σκηση μικρής ή μέτριας έντασης (π.χ. πρόγραμμα
Φ.Α.) 3 φορές την εβδομάδα διάρκειας 40-60 min
για 20 εβδομάδες δίνει μικρές αλλά ουσιαστικές
αλλαγές στην σύσταση του σώματος.
3. Η αερόβια άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι,
ποδηλασία) βοηθάει στην μείωση του συνολικού
σωματικού λίπους. Παράλληλα ο συνδυασμός αερόβιας
άσκησης με ασκήσεις με βάρη (δύναμη) προλαμβάνει
την φυσική απώλεια της άλιπης μάζας και της
μυϊκής δύναμης, βελτιώνει την σύσταση του σώματος
μεγιστοποιώντας την δύναμη και την αντοχή.
4. Οι μικρές και κατά πολλούς ασήμαντες καθημερινές
δραστηριότητες (το συχνό σήκωμα κάθισμα στην
καρέκλα, το ανέβασμα σκαλοπατιών, η ορθοστασία)
ξεχωρίζουν τα άτομα που διατηρούν το βάρος τους
σε σχέση μ αυτούς που παίρνουν κιλά.
5. Η άσκηση βοηθάει τα παχύσαρκα άτομα να μην
ξαναπάρουν τα κιλά που με την άσκηση-δίαιτα
θα χάσουν. Επίσης βοηθάει τον ασκούμενο να μην
πάρει κιλά και σαν συμπλήρωμα δίαιτας καταπολεμά
την παχυσαρκία.
6. Η άσκηση έχει μακροχρόνια αποτελέσματα στην
αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.
H στάση του παχύσαρκου μαθητή-τριας στο μάθημα
της Φυσικής Αγωγής
1. Τα παχύσαρκα παιδιά είναι λιγότερο δημοφιλή
στην τάξη τους.
2.
Τα παχύσαρκα παιδιά νιώθουν ότι δεν είναι καθόλου
ελκυστικά για αυτό προφασίζονται διαφόρους λόγους
(αδιαθεσία-ασθένεια) για να μην συμμετέχουν
στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
3. Τα παχύσαρκα κορίτσια δείχνουν απροθυμία
συμμετοχής σε αισθητικά ή ρυθμικά αθλήματα όπως
ο χορός, η ρυθμική-ενόργανη γυμναστική και συγχρονική
κολύμβηση ενώ αντιγράφουν τα κινητικά μοντέλα
των αγοριών συμμετέχοντας σε «ανδρικά» αθλήματα
όπως το ποδόσφαιρο, οι ρίψεις του στίβου ή σε
αθλήματα με μειωμένη κίνηση όπως η πετοσφαίριση
γιατί φοβούνται να μην τους κοροϊδεύουν οι συμμαθητές
τους.
4. Τα παχύσαρκα παιδιά δείχνουν λιγότερη προσοχή
και ενδιαφέρον στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
5. Τα παχύσαρκα παιδιά πειράζουν τους συμμαθητές
τους προκαλώντας τον Κ.Φ.Α. να τους προσέξει.
6. Τα παχύσαρκα παιδιά δεν καλλιεργούν καθόλου
το ένστικτο του νικητή.
7. Τα παχύσαρκα παιδιά είναι πιο επιρρεπείς
σε τραυματισμούς-υποκινητικότητα. Τραυματίζονται
ευκολότερα στο ποδόσφαιρο, λιγότερο στη χειροσφαίριση
και καλαθοσφαίριση ενώ αδυνατούν να κάνουν ασκήσεις
ενόργανης γυμναστικής.
Tρόποι παρέμβασης του Κ.Φ.Α. για την αντιμετώπιση
της παχυσαρκίας βασισμένοι στην οικογένεια
Ο Κ.Φ.Α. οφείλει να ενημερώσει τους γονείς για
την βιολογική κατάσταση του παχύσαρκου ή υπέρβαρου
μαθητή και να προτείνει την ιατρική αξιολόγηση
του μαθητή για την αντιμετώπιση του προβλήματος
αυτού όσο πιο έγκυρα και επιστημονικά γίνεται.
Ακόμα οι συμβουλές από τον Κ.Φ.Α προς τους γονείς
για ένα σωστό πρόγευμα και για σωστή διατροφή
των μαθητών κατά την διάρκεια της σχολικής ημέρας
θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά στην υιοθέτηση
ενός υγιούς τρόπου ζωής.
Τρόποι παρέμβασης του Κ.Φ.Α. για την αντιμετώπιση
της παχυσαρκίας βασισμένοι στο σχολείο
Το σχολείο και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής
είναι ένας πολύ σημαντικός φορέας προώθησης
της υγείας και διεθνώς διαδραματίζει βασικό
ρόλο στην προώθηση αξιών που σχετίζονται με
έναν σωστό τρόπο ζωής. Οι μαθητές περιμένουν
πολλά από το μάθημα και τους διδάσκοντες της
Φ.Α. γιατί και οι δύο παράγοντες καλύπτουν τις
κινητικές (!) ανάγκες τους. Η παρέμβαση του
Κ.Φ.Α. στο παχύσαρκο παιδί θα πρέπει να είναι
συγκεκριμένη και όχι γενική και αόριστη. Θα
πρέπει εκτός άλλων να περιλαμβάνει το σχεδιασμό
σειράς προσωπικών, μετρήσιμων και κυρίως εφικτών
για το παιδί στόχων. Η αποτελεσματικότητα της
παρέμβασης εξαρτάται όχι μόνο από τη στάση του
Κ.Φ.Α. προς το παχύσαρκο παιδί αλλά και από
τη στάση του προς το σχολικό περιβάλλον συνολικά.
Για το λόγο αυτό ο Κ.Φ.Α. είναι προτιμότερο:
1. να μην κάνει αυτό που θέλουν οι μαθητές (ακτιονισμός)
γιατί θα τους οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση και
παρακίνηση κατά το μάθημα της Φ.Α.
2. να αποκαλεί τα παχύσαρκα παιδιά με το μικρό
τους όνομα για να τον νιώθουν κοντά τους αλλά
και να τα πείθει-επηρεάζει ευκολότερα και με
αμεσότητα.
3. να παρέχει αυξημένες ευκαιρίες συμμετοχής
στα παχύσαρκα παιδιά εντάσσοντάς τα στις «καλές»
ομάδες των μαθητών κατά την διάρκεια της διδασκαλίας
των γνωστικών αντικειμένων της Φ.Α.
4. να γνωρίζει ότι το σώμα και γενικότερα η
εικόνα του Κ.Φ.Α. μέσω της θεωρίας των προτύπων
και των κινήτρων επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό
τον μαθητή για θέματα που αφορούν την σωστή
σωματική ανάπτυξη του.
5. να γνωρίζει ότι το φύλο του Κ.Φ.Α. επηρεάζει
σε ποσοστό 70% την αποτελεσματικότητα της προσέγγισης
του μαθητή του ιδίου φύλου σε θέματα που έχουν
να κάνουν με την παχυσαρκία.
6. να αποδέχεται ότι η υγεία είναι το σπουδαιότερο
κίνητρο για την συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα
της Φ.Α. στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και ακολουθούν
η ενεργητικότητα, η ικανότητα και η ευδιαθεσία.
Οι μαθητές του Λυκείου θα προσπαθούσαν περισσότερο
στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής αν ο Κ.Φ.Α. μπορούσε
να τους πείσει ότι η Φυσική Αγωγή είναι κάτι
χρήσιμο για την υγεία και την ζωή τους. Στο
80% των μαθητών αρέσει το μάθημα της Φ.Α. στο
Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Από αυτούς το 20 %
είναι τα παχύσαρκα παιδιά και οι πρωταθλητές
που πιστεύουν ότι το μάθημα της Φ.Α. δεν τους
προσφέρει τίποτα (βαριούνται-δεν έχει νόημα
για αυτούς-επανάληψη αντικειμένων που γνωρίζουν
πολύ καλά).
7.
.να επιδιώκει την εισαγωγή αντικειμένων Αγωγής
Υγείας και Διατροφής μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα
Φυσικής Αγωγής στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση
με την μορφή της παρέμβασης στους μαθητές και
γονείς σε θέματα γνώσης της σωστής διατροφής,
σωματικής άσκησης, της φυσικής και βιολογικής
λειτουργίας και κατάστασης καθώς και συμβουλές
για περιοδικούς βιοχημικούς ελέγχους.
8. να παρεμβαίνει
στην κατάρτιση του καταλόγου των προϊόντων που
πωλούνται από τα σχολικά κυλικεία επιδιώκοντας
την πώληση μόνο των υγιεινών.
Βιβλιογραφία
1. Armstrong Neil et al. Peak Oxygen uptake
and maturation in 12-yr olds. Medicine & Science
in Sports and Exercise, pp. 165-169, 1998. American
College of Sports Science.
2. Γεωργιάδης Μ. και Bibble S.J.H. Συμπεριφοριστική
Συμβουλευτική στην Παχυσαρκία: Περιπτωσιολογικές
Μελέτες χρησιμοποιώντας τα στάδια αλλαγής συμπεριφοράς
και την θεωρία αυτοπροσδιορισμού. Πρακτικά 1ου
Συνεδρίου ’σκησης- Ευρωστίας-Υγείας, Αθήνα Νοέμβριος
2000.
3. Fahey Thomas. Η παχυσαρκία στην Δυτικού και
Καταναλωτικού Τύπου Κοινωνία. Muscular Development
(Eλληνική Έκδοση) 11, Οκτώβριος-Νοέμβριος 2000.
4. Garvie T.G. Adjusting Your Motivation Intrinsically.
Coaching Science Update. University of Alberta.
Edmonton.1981.
5. McArdle William, Katch Victor and Katch Frank.
Essentials of Exercise Physiology. pp. 525-531.
Lea & Febiger 1994.
6. Sharp N.C. Fitness, exercise and sport in
children. Sports Exercise and Injury 2,111-121
1996. Pearson Professional Ltd.
7. Sorensen L. et al. Sports Injuries in school-aged
children. Scandinavian Journal of Medicine &
Science in Sports, 8, pp. 52-56 1998. Munksgaard.
8. Schempp Paul et al. Subject Expertise and
Teachers Khowlwedge. Journal of Teaching in
Physical Education, 17, pp. 342-356,1998. Human
Kinetics.
|
|
|
Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος,
Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA) //
σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας)
-
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν
προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright ©
1997-2013
Αποποίηση Ευθύνης
|
|
|
|
|
ΑΡΘΡΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.
|
|
|
Σχ. Σύμβουλοι Φ.Α. |
|
19/7/2013, Η σημαντικότητα της ενίσχυσης του
μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο Ελληνικό Σχολείο
και η αναγκαιότητα αναβάθμισης του ρόλου των
εκπ/κων Φυσικής Αγωγής |
|
14-2-2012, Κρίσεις -
Απόψεις των Σχολικών Συμβούλων ΠΕ11 (Φυσικής
Αγωγής) από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του πιλοτικού
προγράμματος σπουδών του "Νέου Σχολείου"" |
|
ΣΧΟΛΙΚΗ Φ.Α. |
|
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης:
Τάσεις και Προοπτικές" |
|
Πρόταση στον Υφ/ργό Παιδείας για:
"Δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε
εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ11, Φυσικής Αγωγής" |
|
Γιατί η Φ.Α.
στην Ελλάδα τείνει να μετατραπεί από μέσο
σωματικής άσκησης σε μέσο θεωρητικής μάθησης" |
|
Ιστορική Ανασκόπηση της Φυσικής Αγωγής στην Ελληνική Εκπαίδευση |
|
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή |
|
Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος να γίνουν παραδείγματα προς αποφυγήν |
|
Η Φυσική Αγωγή Σή΅ερα |
|
Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην αυτοπραγμάτωση
του ατόμου |
|
Η Φ.Α. στο Γυμνάσιο |
|
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ
ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ
ΕΙΚΟΣΙ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ |
|
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ Φ.Α. |
|
"ΥΣΠΛΗΞ", περιοδικό ΠΕΝΕΛΦΑ: Επιστημονικές Επιτροπές
/
Ύσπληξ - Τεύχος 1ο |
|
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ |
|
Η επαγγελματική ανάπτυξη
των εκπαιδευτικών |
|
ΑΘΛ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ |
|
Παρατήρηση Μοντέλου
και Μάθηση Κινητικών Δεξιοτήτων |
|
ΣΩΣΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ |
|
Προπόνηση Δύναμης
|
|
Πλήρης Αναπνοή |
|
Εκγύμναση Κοιλιακών |
|
Εκγύμναση Ραχιαίων
|
|
Ασκήσεις στη
θάλασσα |
|
Λάθη στην Εκγύμναση |
|
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
& Φ.Α. |
|
Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή
Πολυδωρόπουλος Κων/νος, Κάμτσιος Σπυρίδων.
|
|
Οι Νέες Τεχνολογίες και η Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής
Απόστολος Σίσκος & Παναγιώτης Αντωνίου
|
|
ΔΙΑΤΡΟΦΗ |
|
Πλήρεις τροφές, Βιταμίνες |
|
Πυραμίδα τροφίμων, Γενικές
αρχές |
|
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ |
|
Η Παιδική παχυσαρκία |
|
Ο ρόλος του Καθ. Φ. Α. |
|
Παιδική παχυσαρκία
και TV |
|
ΑΝΑΛΥΤ. ΠΡΟΓΡ. Φ.Α. |
|
Σεπτέμβρης του 2011 τα νέα αναλυτικά προγράμματα |
|
Φυσική Αγωγή
- Αναλυτικά Προγράμματα, Γουναρίδης Χ. |
|
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή |
|
Ανάγκη
αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων Φ.Α.
|
|
H Διαθεματική
Μέθοδος Διδασκαλίας |
|
ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Φυσιολογία |
|
English-Greek
Medical Glossary (Muscles) - Αγγλο-ελληνικό
λεξιλόγιο ιατρικών όρων (μυϊκό σύστημα) |
|
Ο Σαμψών, Ο Πύρρος
και το μυικό σύστημα |
|
Η βιολογική
μηχανή που λέγεται μυς |
|
Το λογιστήριο
του σώματος |
|
Η φυσιολογία
και οι συναφείς επιστήμες |
|
Αερόμπικ
|
|
Παχυσαρκία (1)
|
|
Παχυσαρκία (2)
|
|
ΑΣΚΗΣΗ κ' ΥΓΕΙΑ
|
|
Συμβολή της Σχολ. Φ.Α.
|
|
Φ.Α. κ΄ "Δια Βίου
Ασκηση" |
|
Αεροβική
Γυμναστική |
|
Αερόβια Ασκηση
|
|
Σύγχρονος
Ανθρωπος κ΄ Ασκηση |
|
Φυσική αγωγή και οστική πυκνότητα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες |
|
ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
|
|
"Αξιολόγηση του Έργου των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής σε Προγράμματα των Οργανισμών Τοπικής
Αυτοδιοίκησης", Ηλίας Κοσμάς |
|
Προτάσεις Γραφείου
Φ.Α. Β'Αθήνας |
|
Ελληνικός Αθλητισμός Ώρα Μηδέν
(Προτάσεις Προέδρου ΣΕΓΑΣ κ. Βασίλη Σεβαστή) |
|
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ
|
|
Αξίες του Ολυμπισμού
|
--------------------------- |
ΔΕΙΚΤΕΣ του ΟΟΣΑ |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2003 (στα Ελληνικά) |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2004 (στα Ελληνικά) |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2005 (στα Ελληνικά) |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2006 (στα Ελληνικά) |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2007 (στα Ελληνικά) |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2008 (στα Ελληνικά) |
|
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση,
Εκδοση 2009 (στα Ελληνικά)
Επίσης στα Αγγλικά:
Education at a Glance
2010
Education
at a Glance 2009
Education
at a Glance 2008
Education
at a Glance 2007
Education
at a Glance 2006
|
--------------------------- |
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ |
|
Φτώχεια Εκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
(Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας) |
|
Οικονομική
διάσταση της παιδείας στην Eλλάδα |
|
Είδη Ευφυίας |
|
Έρευνα: Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο |
|
Οδηγός επιβίωσης στην
τάξη για το νέο εκπαιδευτικό |
|
Εμπόδια
κ΄δυσκολίες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας |
|
Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας |
--------------------------- |
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ |
|
Διαθε΅ατικότητα
και Ευέλικτη Ζώνη, Σ. Αλαχιώτης |
|
Τί
είναι η Διαθεματικότητα;, Λόγοι μετάβασης στη
νέα διδακτική πρακτική, Παράδειγμα
«διαθεματικής» διδασκαλίας, Τι είναι η μέθοδος
Project και πώς εφαρμόζεται |
|
Θεμελίωση,
στοχοθεσία και διαθεματικότητα στο νέο Πλαίσιο Προγράμματος
Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, Γ. Γρόλλιος |
|
Το νέο
Πρόγραμμα Σπουδών και η σύγχυση γύρω από τη διαθεματικότητα,
Γ. Γρόλλιος |
|
Η «Διαθεματικότητα» στην Εκπαίδευση:
Μπορούν να αλλάξουν το σχολείο τα ΔΕΠΣΣ και η Ευέλικτη Ζώνη
αν δεν καταργηθούν οι εξετάσεις και οι βαθμοί;
|
|
Η
Διαθε΅ατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της
Φυσικής Αγωγής.
Δρ. Δη΅ήτρης Μυλώσης
|
--------------------------- |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|
Ναι ή όχι στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών; Ιάκωβος Γ. Μπριλής, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ
|
ΠΟΝΗΜΑΤΑ: |
|
Δρ.Ολγα Βασιλειάδου |
|
Δρ.Νικόλαος
Τριπόδης |
|
|
|
|
|
|
|