.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

Λάθη που γίνονται κατά τη γύμναση


Εισηγητής:    Σπύρος Γαρός

 

Υπηρεσία:   Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Αθήνας, Εργάζεται ως personal trainer
Ειδικότητα:   Ενεργητική μετατραυματική αποκατάσταση
Ημ/νία Υποβολής:   18-1-2005
 

Λάθη που γίνονται κατά τη γύμναση

Πάρα πολλοί άνθρωποι εκδηλώνουν την επιθυμία να γυμναστούν. Οι περισσότεροι απ' αυτούς απευθύνονται σε οργανωμένους χώρους γύμνασης. Μια μερίδα όμως ξεκινάνε μόνοι τους χωρίς να γνωρίζουν βασικά και χρήσιμα πράγματα για την άσκηση. Αναλύονται παρακάτω κάποια από τα λάθη που γίνονται συχνά.


α) Ενα βασικό λάθος που γίνεται από πολλούς είναι η έλλειψη της προετοιμασίας του οργανισμού να δεχθεί επιβαρύνσεις βαθμού ενός παιχνιδιού όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, ποδήλατο κ.α. Το ζέσταμα είναι απαραίτητο διότι προετοιμάζει το μυικό, το νευρικό και το καρδιαγγειακό σύστημα. Επίσης αυξάνεται η ελαστικότητα και η διασταλτικότητα των μυών και κατά συνέπεια το εύρος κίνησης των αρθρώσεων. Ετσι έχουμε κάνει ένα καλό βήμα ώστε να μην τραυματιστούμε και να γυμναστούμε στη συνέχεια με καλό ρυθμό.


β) Ο ενθουσιασμός οδηγεί πολλές φορές ανθρώπους που έχουν καιρό να γυμναστούνε σε προσπάθειες μέγιστης επιβάρυνσης, με άμεσο αποτέλεσμα τον κάματο και στην συνέχεια το πιάσιμο και τους μυικούς πόνους που καταστούν αδύνατη τη συνέχιση της γύμνασης. Οταν προερχόμαστε από μακρά περίοδο παύσης ή τώρα πρωτοξεκινάμε την άσκηση, θα πρέπει να δώσουμε απόλυτη προσοχή στην «αρχή» της σταδιακής, ελεγχόμενης και προοδευτικής επιβάρυνσης ώστε να προλάβει το μυικό σύστημα να κάνει τις προσαρμογές του αλλά και το αναπνευστικό μαζί με το καρδιαγγειακό σύστημα να προσαρμοστούν στις καινούριες απαιτήσεις του οργανισμού.


γ) Πολλοί ασκούμενοι δεν καταφέρνουν να έχουν σταθερό πρόγραμμα γύμνασης και προπονήσεων. Ετσι τη μια εβδομάδα αν γυμνάζονται 3 φορές και την άλλη 1, τότε δεν δίνουν τη δυνατότητα στον οργανισμό να κάνει προσαρμογές υπολογίσιμες, ώστε να φανεί η βελτίωση σε μεγάλο βαθμό.
Θα πρέπει κανείς λοιπόν να γυμνάζεται τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα και ο ελάχιστος χρόνος άσκησης 30'-40' όταν πρόκειται για αερόβιο πρόγραμμα, ενώ 15'-25' όταν πρόκειται για ασκήσεις δύναμης.
Βέβαια δεν πρέπει να φτάνουμε και στο άλλο άκρο όπου οι ασκούμενοι γυμνάζονται 5-7 φορές την εβδομάδα και οι προπονήσεις τους είναι παρατεταμένες. Σε αυτές τις περιπτώσεις κινδυνεύουμαι από το σύνδρομο υπέρχρησης, με πιθανές οδυνηρές εξελίξεις (θλάσεις, αποκολήσεις, κατάγματα κ.τ.λ.). Μια καλή και αποδοτική συνταγή γύμνασης είναι 3-4 φορές την εβδομάδα με κάθε πρόγραμα να έχει προοδευτικά, για τους αρχάριους, διάρκεια απο 40-70 λεπτά.


δ) Έλλειψη μετρήσεων κι ελέγχου. Η άσκηση για να γίνεται αποδοτικότερη θα πρέπει να ξέρουμε και τι προσφέρει σε κάθε στάδιο.
Με τον έλεγχο της προόδου του ασκουμένου βλέπουμε πόσο αλλά και προς ποιά κατεύθυνση τον οφέλησε το πρόγραμμα που ακολουθούσε μέχρι τώρα. Ετσι μπορούμε να προσαρμόσουμε ή να τροποποιήσουμε το πρόγραμμα της συνέχισης της άσκησης.


ε) Κακή διατροφή, σημαίνει έλλειψη απαραίτητων για τον οργανισμό στοιχείων και βιταμινών. Έτσι ο οργανισμός δεν μπορεί σιγά σιγά να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της άσκησης, με άμεση συνέπεια την έλλειψη ενέργειας και αδυναμία συνέχισης αυτής. Τα γεύματα των ασκουμένων θα πρέπει να είναι πλούσια σε βιταμίνες, άλατα και ιχνοστοιχεία. Οι πρωτείνες, οι υδατάνθρακες αλλά και τα λίπη σε ποσοστό 20-25%, είναι πολύ βασικά για τον οργανισμό στην περίοδο της συστηματικής άσκησης.


στ) Θα πρέπει να γίνει γνωστό αλλά και συνείδηση του κάθε ασκούμενου ότι δεν κάνουμε ποτέ προπόνηση μετά απο χρήση φαρμάκων ή αλκοόλ. Τα φάρμακα (εκτός των κατασταλτικών) προκαλούν υπερδιέγερση στο Κ.Ν.Σ.

Οπότε όταν προσπαθήσουμε να γυμναστούμε διατρέχουμε τον κίνδυνο της υπερκώποσης, του καμάτου ή των κραμπών.
(Πηγή: http://www.cyclist.gr)

 

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

 

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης

ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

ΣΧΟΛΙΚΗ Φ.Α.
Γιατί η Φ.Α. στην Ελλάδα τείνει να μετατραπεί από μέσο σωματικής άσκησης σε μέσο θεωρητικής μάθησης
Ιστορική Ανασκόπηση της Φυσικής Αγωγής στην Ελληνική Εκπαίδευση
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος να γίνουν παραδείγματα προς αποφυγήν
Η Φυσική Αγωγή Σή΅ερα
Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην αυτοπραγμάτωση του ατόμου
Η Φ.Α. στο Γυμνάσιο
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
ΑΘΛ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Παρατήρηση Μοντέλου και Μάθηση Κινητικών Δεξιοτήτων
ΣΩΣΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Προπόνηση Δύναμης
Πλήρης Αναπνοή
Εκγύμναση Κοιλιακών
Εκγύμναση Ραχιαίων
Ασκήσεις στη θάλασσα
Λάθη στην Εκγύμναση
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & Φ.Α.
Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή
Πολυδωρόπουλος Κων/νος, Κάμτσιος Σπυρίδων.
Οι Νέες Τεχνολογίες και η Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής
Απόστολος Σίσκος & Παναγιώτης Αντωνίου
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πλήρεις τροφές, Βιταμίνες
Πυραμίδα τροφίμων, Γενικές αρχές
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
Η Παιδική παχυσαρκία
Ο ρόλος του Καθ. Φ. Α.
Παιδική παχυσαρκία και TV
ΑΝΑΛΥΤ. ΠΡΟΓΡ. Φ.Α.
Σεπτέμβρης του 2011 τα νέα αναλυτικά προγράμματα
Φυσική Αγωγή - Αναλυτικά Προγράμματα, Γουναρίδης Χ.
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Ανάγκη αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων Φ.Α.
H Διαθεματική Μέθοδος Διδασκαλίας
ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Φυσιολογία
English-Greek Medical Glossary (Muscles) - Αγγλο-ελληνικό λεξιλόγιο ιατρικών όρων (μυϊκό σύστημα)
Ο Σαμψών, Ο Πύρρος και το μυικό σύστημα
Η βιολογική μηχανή που λέγεται μυς
Το λογιστήριο του σώματος
Η φυσιολογία και οι συναφείς επιστήμες
Αερόμπικ
Παχυσαρκία (1)
Παχυσαρκία (2)
ΑΣΚΗΣΗ κ' ΥΓΕΙΑ
Συμβολή της Σχολ. Φ.Α.
Φ.Α. κ΄ "Δια Βίου Ασκηση"
Αεροβική Γυμναστική
Αερόβια Ασκηση
Σύγχρονος Ανθρωπος κ΄ Ασκηση
Φυσική αγωγή και οστική πυκνότητα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες
ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Προτάσεις Γραφείου Φ.Α. Β'Αθήνας
Ελληνικός Αθλητισμός – Ώρα Μηδέν
(Προτάσεις Προέδρου ΣΕΓΑΣ κ. Βασίλη Σεβαστή)
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ
Αξίες του Ολυμπισμού
---------------------------
ΔΕΙΚΤΕΣ του ΟΟΣΑ
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2003 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2004 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2005 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2006 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2007 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2008 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2009 (στα Ελληνικά)
Επίσης στα Αγγλικά
:
Education at a Glance 2010
Education at a Glance 2009
Education at a Glance 2008
Education at a Glance 2007
Education at a Glance 2006
---------------------------
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φτώχεια Εκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
(
Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας)
Οικονομική διάσταση της παιδείας στην Eλλάδα
Είδη Ευφυίας
Έρευνα: Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο
Οδηγός επιβίωσης στην τάξη για το νέο εκπαιδευτικό
Εμπόδια κ΄δυσκολίες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας
Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας
---------------------------
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διαθε΅ατικότητα και Ευέλικτη Ζώνη, Σ. Αλαχιώτης
Τί είναι η Διαθεματικότητα;, Λόγοι μετάβασης στη νέα διδακτική πρακτική, Παράδειγμα «διαθεματικής» διδασκαλίας, Τι είναι η μέθοδος Project και πώς εφαρμόζεται
Θεμελίωση, στοχοθεσία και διαθεματικότητα στο νέο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, Γ. Γρόλλιος
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και η σύγχυση γύρω από τη διαθεματικότητα, Γ. Γρόλλιος
Η «Διαθεματικότητα» στην Εκπαίδευση:
Μπορούν να αλλάξουν το σχολείο τα ΔΕΠΣΣ και η Ευέλικτη Ζώνη
αν δεν καταργηθούν οι εξετάσεις και οι βαθμοί;
Η Διαθε΅ατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής.
 Δρ. Δη΅ήτρης Μυλώσης
---------------------------
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ναι ή όχι στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών; Ιάκωβος Γ. Μπριλής, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ
ΠΟΝΗΜΑΤΑ:
Δρ.Ολγα Βασιλειάδου
Δρ.Νικόλαος Τριπόδης