.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

ΣΩΣΤΗ ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ ΚΟΙΛΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΡΑΧΙΑΙΩΝ ΜΥΩΝ


Εισηγητής:    Ανδρέας Προβελέγγιος

...έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ. http://www.hathayoga.gr/KIL_RAXI.htm

Υπηρεσία:   2ο Γ. ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
Ειδικότητα:   ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Ημ/νία Υποβολής:   7-6-2005
Μήνυμα:  

κλικ εδώ

  •    Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για σωστό και λαθεμένο τρόπο εξάσκησης των κοιλιακών και ραχιαίων μυών. Πολλοί εκπαιδευτές δεν γνωρίζουν ότι γυμνάζουν με λάθος τρόπο αυτές τις συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες και χρησιμοποιούν ακόμα ασκήσεις όχι απόλυτα αποτελεσματικές. Κάποιοι άλλοι έχουν αποφασίσει να βάλουν στο «ρεπερτόριο» τους και τις «άλλες» ασκήσεις επειδή άκουσαν κάπου ότι είναι σωστές. Μερικοί (κυρίως οι εμπειρικοί) αρνούνται να τις δεχτούν πεισματικά θεωρώντας πως είναι «πολύ γυναικείες». Αρκετοί τώρα από αυτούς που τις χρησιμοποιούν θα σου πουν αόριστα πως αυτές είναι οι καλές γιατί οι άλλες έχει αποδειχτεί ότι κάνουν κακό στην μέση.

  •   Η αλήθεια είναι πως οι ασκήσεις που αναφέρονται ως «λάθος» προτείνεται να μη χρησιμοποιούνται επειδή από την μία μεριά δεν ενεργοποιούν σωστά τους κοιλιακούς ή ραχιαίους μύες όπως έχει αποδειχτεί πια από την ηλεκτρομυογραφική δραστηριότητα τους και από την άλλη προκαλούν άσκοπη επιβάρυνση στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης χωρίς να έχουν όφελος όπως αναφέραμε ούτε στους ραχιαίους, ούτε στους κοιλιακούς. Αντίθετα μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στο μέλλον στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης.

  •    Σε αυτό το άρθρο θα κάνουμε μια μικρή γνωριμία με την ανατομία και την κινησιολογία των σπουδαιότερων ή πιο σωστά των γνωστότερων κοιλιακών και ραχιαίων. Θα δούμε τι είναι αυτό που ονομάζουμε ηλεκτρομυογραφική δραστηριότητα των μυών. Θα μιλήσουμε για ασκήσεις ενδυνάμωσης κοιλιακών και ραχιαίων και θα γνωρίσουμε μερικές από τις ασκήσεις και πως αυτές εκτελούνται με «λάθος» τρόπο και πως είναι ο σωστός.

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΡΑΧΙΑΙΟΙ ΜΥΕΣ

Οι μύες της ράχης διακρίνονται στους αυτόχθονες ή ιδίως ραχιαίους μύες που βρίσκονται στο βάθος και στους ετερόχθονες ή επιφανειακούς μύες.

Οι ετερόχθονες μύες διακρίνονται στους ωμορραχιαίους (τραπεζοειδής, ανελκτήρας της ωμοπλάτης, ρομβοειδής και πλατύς ραχιαίος) και στους πλευρορραχιαίους (οπίσθιος άνω οδοντωτός και οπίσθιος κάτω οδοντωτός.

Οι αυτόχθονες μύες ή ιδίως ραχιαίοι διακρίνονται σε μακρούς και σε βραχείς.

Οι μακροί ιδίως ραχιαίοι που μας ενδιαφέρουν περισσότερο στο συγκεκριμένο άρθρο αποτελούν τρία συστήματα μυών. Το ακανθεγκάρσιο, το ιερονωτιαίο και το εγκαρσιοακανθώδες σύστημα.

Το ακανθεγκάρσιο σύστημα εκφύεται από τις ακανθώδεις αποφύσεις των 6 ανώτερων θωρακικών σπονδύλων και καταφύεται στη μαστοειδή απόφυση και στις εγκάρσιες αποφύσεις του 1 ου και 3 ου αυχενικού σπονδύλου. Το ακανθεγκάρσιο σύστημα αποτελείται μόνο από τον σπληνιοειδή μυ ο οποίος αποτελείται από δύο μέρη. Το ένα μεγάλο και λέγεται κεφαλικός σπληνιοειδής και τον αυχενικό σπληνιοειδή. Έχουμε πάλι το αριστερό και το δεξιό ακανθεγκάρσιο σύστημα. Όταν συσπάται ο ένας μυς η κεφαλή στρέφεται προς το μέρος του μυ που ενεργεί και όταν συσπώνται και οι δύο εκτείνουν την κεφαλή πίσω.

Το ιερονωτιαίο σύστημα αποτελείται από τον ιερονωτιαίο μυ ή κοινό εκτείνοντα τη ράχη που εκτείνεται από το ιερό οστό μέχρι το κρανίο.

Έχουμε πάλι τον δεξιό και αριστερό. Όταν συσπώνται και οι δύο γίνεται έκταση του κορμού και της κεφαλής. Όταν συσπάται ο ένας ο κορμός κάμπτεται προς την μεριά του.

Το εγκαρσιοακανθώδες σύστημα αποτελείται από τον ημιακανθώδη , τον πολισχιδή και τους περιστροφείς των νώτων . Το σύστημα εκφύεται από εγκάρσιες αποφύσεις και καταφύεται σε ακανθώδεις αποφύσεις. Έχουμε πάλι δεξιό και αριστερό. Όταν συσπώνται και οι δύο γίνεται έκταση του κορμού και της κεφαλής. Όταν συσπάται ο ένας ο κορμός στρέφεται προς το αντίθετο πλάγιο.

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ ΚΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Με το ηλεκτρομυογράφημα μπορούμε αντικειμενικά να προσδιορίσουμε την ενεργητική συμμετοχή και το ποσοστό δραστηριοποίησης των μυών. Ιδιαίτερα αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολα με τους εξωτερικούς μύες όπως ο ορθός , ο έξω λοξός κοιλιακός και ο Ιερονωτιαίος.

Σε μια ηλεκτρομυογραφική εξέταση καταγράφονται οι ηλεκτρικές ώσεις που παράγονται κάθε φορά που συσπώνται οι μυϊκές ίνες μιας κινητικής μονάδας.

Υπάρχουν βαθμοί της ηλεκτρομυογραφικής δραστηριότητας που μας πληροφορεί για το βαθμό της μυικής δραστηριότητας. Αυτή η δραστηριότητα μετράται με διπλές ενδομυϊκές βελόνες.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΡΑΧΙΑΙΩΝ

ΠΡΩΤΗ (ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΕΚΤΑΣΗ ΠΟΔΙΩΝ – ΧΕΡΙΩΝ)

ΦΩΤΟ ΛΑΘΟΣ   ΦΩΤΟ ΣΩΣΤΟ
(Έχουμε τον αυχένα σε κάμψη και όχι σε έκταση. Η κοιλιά ακουμπά στο πάτωμα)
 

  ΔΕΥΤΕΡΗ (ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΕΚΤΑΣΗ ΠΟΔΙΩΝ – ΧΕΡΙΩΝ, ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ)

 

ΦΩΤΟ ΛΑΘΟΣ   ΦΩΤΟ ΣΩΣΤΟ
(Έχουμε τον αυχένα σε κάμψη και όχι σε έκταση. Η κοιλιά ακουμπά στο πάτωμα)
 

ΤΡΙΤΗ (ΜΙΚΡΗ ΑΡΣΗ ΠΟΔΙΩΝ - ΠΕΛΜΑΤΩΝ)

ΦΩΤΟ ΛΑΘΟΣ   ΦΩΤΟ ΣΩΣΤΟ
(Τα πέλματα μας κινούνται εντελώς κάθετα προς το πάτωμα. Δεν κάνουμε μεγάλη υπερέκταση της σπονδυλικής στήλης. Έχουμε τον αυχένα σε κάμψη και όχι σε έκταση.)
 

συνέχεια στο... ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ ΚΟΙΛΙΑΚΩΝ ΜΥΩΝ


ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης

ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

ΣΧΟΛΙΚΗ Φ.Α.
Γιατί η Φ.Α. στην Ελλάδα τείνει να μετατραπεί από μέσο σωματικής άσκησης σε μέσο θεωρητικής μάθησης
Ιστορική Ανασκόπηση της Φυσικής Αγωγής στην Ελληνική Εκπαίδευση
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος να γίνουν παραδείγματα προς αποφυγήν
Η Φυσική Αγωγή Σή΅ερα
Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην αυτοπραγμάτωση του ατόμου
Η Φ.Α. στο Γυμνάσιο
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
ΑΘΛ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Παρατήρηση Μοντέλου και Μάθηση Κινητικών Δεξιοτήτων
ΣΩΣΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Προπόνηση Δύναμης
Πλήρης Αναπνοή
Εκγύμναση Κοιλιακών
Εκγύμναση Ραχιαίων
Ασκήσεις στη θάλασσα
Λάθη στην Εκγύμναση
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & Φ.Α.
Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή
Πολυδωρόπουλος Κων/νος, Κάμτσιος Σπυρίδων.
Οι Νέες Τεχνολογίες και η Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής
Απόστολος Σίσκος & Παναγιώτης Αντωνίου
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πλήρεις τροφές, Βιταμίνες
Πυραμίδα τροφίμων, Γενικές αρχές
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
Η Παιδική παχυσαρκία
Ο ρόλος του Καθ. Φ. Α.
Παιδική παχυσαρκία και TV
ΑΝΑΛΥΤ. ΠΡΟΓΡ. Φ.Α.
Σεπτέμβρης του 2011 τα νέα αναλυτικά προγράμματα
Φυσική Αγωγή - Αναλυτικά Προγράμματα, Γουναρίδης Χ.
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Ανάγκη αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων Φ.Α.
H Διαθεματική Μέθοδος Διδασκαλίας
ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Φυσιολογία
English-Greek Medical Glossary (Muscles) - Αγγλο-ελληνικό λεξιλόγιο ιατρικών όρων (μυϊκό σύστημα)
Ο Σαμψών, Ο Πύρρος και το μυικό σύστημα
Η βιολογική μηχανή που λέγεται μυς
Το λογιστήριο του σώματος
Η φυσιολογία και οι συναφείς επιστήμες
Αερόμπικ
Παχυσαρκία (1)
Παχυσαρκία (2)
ΑΣΚΗΣΗ κ' ΥΓΕΙΑ
Συμβολή της Σχολ. Φ.Α.
Φ.Α. κ΄ "Δια Βίου Ασκηση"
Αεροβική Γυμναστική
Αερόβια Ασκηση
Σύγχρονος Ανθρωπος κ΄ Ασκηση
Φυσική αγωγή και οστική πυκνότητα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες
ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Προτάσεις Γραφείου Φ.Α. Β'Αθήνας
Ελληνικός Αθλητισμός – Ώρα Μηδέν
(Προτάσεις Προέδρου ΣΕΓΑΣ κ. Βασίλη Σεβαστή)
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ
Αξίες του Ολυμπισμού
---------------------------
ΔΕΙΚΤΕΣ του ΟΟΣΑ
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2003 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2004 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2005 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2006 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2007 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2008 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2009 (στα Ελληνικά)
Επίσης στα Αγγλικά
:
Education at a Glance 2010
Education at a Glance 2009
Education at a Glance 2008
Education at a Glance 2007
Education at a Glance 2006
---------------------------
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φτώχεια Εκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
(
Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας)
Οικονομική διάσταση της παιδείας στην Eλλάδα
Είδη Ευφυίας
Έρευνα: Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο
Οδηγός επιβίωσης στην τάξη για το νέο εκπαιδευτικό
Εμπόδια κ΄δυσκολίες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας
Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας
---------------------------
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διαθε΅ατικότητα και Ευέλικτη Ζώνη, Σ. Αλαχιώτης
Τί είναι η Διαθεματικότητα;, Λόγοι μετάβασης στη νέα διδακτική πρακτική, Παράδειγμα «διαθεματικής» διδασκαλίας, Τι είναι η μέθοδος Project και πώς εφαρμόζεται
Θεμελίωση, στοχοθεσία και διαθεματικότητα στο νέο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, Γ. Γρόλλιος
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και η σύγχυση γύρω από τη διαθεματικότητα, Γ. Γρόλλιος
Η «Διαθεματικότητα» στην Εκπαίδευση:
Μπορούν να αλλάξουν το σχολείο τα ΔΕΠΣΣ και η Ευέλικτη Ζώνη
αν δεν καταργηθούν οι εξετάσεις και οι βαθμοί;
Η Διαθε΅ατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής.
 Δρ. Δη΅ήτρης Μυλώσης
---------------------------
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ναι ή όχι στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών; Ιάκωβος Γ. Μπριλής, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ
ΠΟΝΗΜΑΤΑ:
Δρ.Ολγα Βασιλειάδου
Δρ.Νικόλαος Τριπόδης