 |
"Ωρολόγια προγράμματα των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής ΣΜΕΑ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης"
|
(Γ6/2751/17-9-2001, έγγραφο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.)
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των εδαφίων εε και ζζ της παρ. 9 του αρθρ. 3 και ε και ζ της
παραγράφου 3 του αρθρ.4 του Ν. 1566/85 "Δομή και λειτουργία πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις".
2. Τις διατάξεις του Ν. 2817/2000 "Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές
Ανάγκες" βάση των οποίων η ειδική αγωγή είναι αναπόσπαστο μέρος της γενικής
εκπαίδευσης και προάγει την ενσωμάτωση των παιδιών σε αυτήν.
3.Τις υπ' αριθμ. 6/13-9-00 και 2/2001 εισηγήσεις του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
4. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του
κρατικού προϋπολογισμού
Αποφασίζουμε
1.
Ορίζουμε το ωράριο εβδομαδιαίας εκπαιδευτικής παρέμβασης και διδασκαλίας ως
εξής:
Εκπαιδευτικές δομές ΣΜΕΑ, Πρωτ/θμιας
Εκπ/σης |
Ωράριο Εβδομαδιαίας εκπαιδευτικής παρέμβασης και διδασκαλίας |
1.
Τμήματα Ένταξης σε κοινά νηπιαγωγεία |
25 ώρες |
2.
Τμήματα Ένταξης σε κοινά δημοτικά σχολεία |
25 ώρες |
3.
Ειδικά νηπιαγωγεία |
25 ώρες |
4.
Ειδικά σχολεία για νοητικά καθυστερημένα παιδιά
α.Προβαθμίδα |
25 ώρες |
Β.
Μεσαία βαθμίδα,γ. Ανώτερη βαθμίδα |
29 ώρες
(προεπαγγελματικές δεξιότητες 4 ώρες) |
2.
Τα ειδικά σχολεία για παιδιά με ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής
(Κωφών-βαρήκοων), όρασης (τυφλών-αμβλυώπων), κινητικά ανάπηρων ακολουθούν τα
ωρολόγια προγράμματα των κοινών σχολείων με τις ακόλουθες προσθήκες:
-
α) Στα ειδικά σχολεία κωφών εισάγεται η διδασκαλία της ελληνικής νοηματικής
γλώσσας (πιλοτική εφαρμογή), με ώρες που ενσωματώνονται στις ώρες διδασκαλίας
της Γλώσσας.
-
β) Στα σχολεία τυφλών εισάγεται το μάθημα της κινητικότητας και του
προσανατολισμού, το οποίο ενσωματώνεται στις ώρες της Φυσικής Αγωγής.
-
γ)Στα κινητικά ανάπηρα παιδιά εισάγεται η χρήση εναλλακτικών μορφών
επικοινωνίας.
3. Σε όλες τις ΣΜΕΑ καθιερώνεται η εξατομίκευση της διδασκαλίας που βασίζεται στη
διαγνωστική αξιολόγηση και στη συστηματική καταγραφή της προόδου του μαθητή.
Προωθείται επίσης η ενσωμάτωση των παιδιών που προσεγγίζουν το επίπεδο προόδου
των μαθητών των κοινών σχολείων.
4. Τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα μαθησιακής ετοιμότητας σε
όλες τις ΣΜΕΑ υποστηρίζονται στα πλαίσια του Π.Δ. 301/96. με το υποστηρικτικό
υλικό των δραστηριοτήτων μαθησιακής ετοιμότητας το οποίο έχει εκδοθεί από τον
ΟΕΔΒ και θα διανεμηθεί στα σχολεία. Αυτό αποτελείται από τα:
-
α. Βιβλίο για το δάσκαλο,
-
β. βιβλιοτετράδια για το μαθητή- κάρτες- ηχητικό υλικό
-
γ . δραστηριότητες μαθησιακής ετοιμότητας:
- ι) για την υποστήριξη δυσκολιών στον προφορικό λόγο (συνοδεύονται με κάρτες για
οπτική διάκριση και cd για ακουστική διάκριση)
- ιι) για την υποστήριξη δυσκολιών στην ψυχοκινη-ικότητα (συνοδεύονται με κάρτες
για οπτική διάκριση και cd για ακουστική διάκριση)
- ιιι) για την υποστήριξη δυσκολιών στις νοητικές ικανότητες (συνοδεύονται με
κάρτες για οπτική διάκριση και cd για ακουστική διάκριση)
- ιν). για την υποστήριξη δυσκολιών στην συναισθηματική οργάνωση (συνοδεύονται με
κάρτες για οπτική διάκριση και cd για ακουστική διάκριση).
Ο
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ
 |
|
|
|

Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος,
Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA) //
σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας)
-
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν
προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright ©
1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης
|
|
|
| |
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
|

|
 |
Ν.3699/2008
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
|
 |
«Αναπηρία» και φυσική δραστηριότητα, Δρ. Δ. Κουτσούκη,
Συνέντευξη ως Πρόεδρος ΤΕΦΑΑ
|
 |
Π.Σ.Ε.Ε.Ε.Α.
Σύλλογος Ειδ. Αγωγής, Ιδρυση, Σκοποί |
 |
Κώδικας Ηθικής και
Δεοντολογίας |
 |
ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ |
 |
Διαθεματικό, Αναλυτικό
Πρ. για ΑΜΕΑ (Ολες οι βαθμίδες Εκπ/σης)
|
 |
Διαθεματικό Παιδιών με
κινητικές αναπηρίες (Νηπιαγωγείο)
|
 |
Διαθεματικό
Προσαρμοσμένης Φ.Α. (Νηπιαγωγείο)
|
 |
Διαθεματικό, Αναλυτικό
Πρ. Γλώσσας Παιδιών με κινητικές αναπηρίες (Νηπιαγωγείο)
|
 |
Νέες αντιλήψεις για
ΑΜΕΑ |
 |
Φυσική Αγωγή για παιδιά με Αυτισμό |
 |
Ειδική Φ.Α. στο κέντρο ΕΛΕΠΑΠ |
 |
Απασχόληση |
 |
Ισα Δικαιώματα, Νομική Κατοχύρωση
|
 |
Χρήσιμη Νομολογία |
 |
ΑΜΕΑ, Ατομα ΜΕ Αναπηρίες, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ |
 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΜΕΑ |
 |
Ιστορική Αναδρομή
Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα (μέχρι 1970) |
 |
Ιστορική
Αναδρομή Ειδικής Αγωγής (από το 1970 μέχρι σήμερα)
|
|
Σχολεία Ειδικής
Αγωγής |
 |
Πρωτοβάθμια
|
 |
Δευτεβάθμια |
 |
Ωρολόγια προγράμματα των
σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής ΣΜΕΑ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
|
 |
Βιβία Ειδικής
Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης |
 |
Προϋποθέσεις, διαδικασία
και τρόπος παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι |
 |
Παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν
την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες στα κανονικά σχολεία
|
 |
Νόμος
2817/2000
(Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες)
Αρθρα:
1,
2,
3-4,
5-8,
9-11,
12-18 |
 |
Κ.Δ.Α.Υ.
Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης
(Κ.Δ.Α.Υ.) των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και καθορισμός
των καθηκόντων και υποχρεώσεων του προσωπικού αυτού
|
 |
ΠΙΝΑΚΑΣ των Κ.Δ.Α.Υ.
σε όλη την Ελλάδα |
 |
Η Φυσική Αγωγή και
ο Αθλητισμός ως μια κοινωνική διαδικασία |
|
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
(Δεν υπάρχει σχέση των παιδιών με Μ.Δ. με τα παιδιά με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες που παρουσιάζουν στοιχεία Μαθησιακών
Δυσκολιών)
|
 |
Εισαγωγή, ΔΑΙΑΣΒΤΕΟ! |
 |
Μ.Δ. στο Ολοήμερο Σχολείο |
 |
Μ.Δ. τι φταίει; |
 |
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες
στην Σχολική Ηλικία. |
 |
Μ.Δ. επίδραση στη
καθημερινή ζωή |
 |
ΔΥΣΛΕΞΙΑ |
 |
Ορισμός, Συμπτώματα |
 |
Ορισμός (Βρετανικό Ινστιτούτο
Δυσλεξίας) |
 |
Κοινά Χαρακτηριστικά
και Προειδοποιητικές ενδείξεις |
 |
Συμβουλές για εκπαιδευτικούς
από τον Alan Sayles, πρόεδρο Ευρ. Συνδέσμου Δυσλεξίας
|
 |
Σχέση με Διάσπαση Προσοχής |
 |
Μορφές, Αίτια |
 |
Μύθος Πραγματικότητα |
 |
Διαταραχές Γραφής |
 |
Δυσλεξία κ΄Πληροφορική |
 |
Προς Δασκάλους, Καθηγητές, Τρόποι Εξέτασης Μαθητών
|
 |
Τρόπος εξέτασης
δυσλεξικών μαθητών/τριών |
 |
Συμβουλές προς Γονείς |
 |
Μυστικά προς Γονείς |
 |
Επίδραση Μαθ.
Δυσκολιών στη ζωή του παιδιού |
 |
Διάσημοι Δυσλεξικοί |
 |
Συνέδριο Δυσλεξίας |
 |
Η Εκπαίδευση
θεραπεύει |
 |
Το γονίδιο
της δυσλεξίας? |
 |
ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
(ADHD) |
 |
Παγκόσμια Διάγνωση με το
Τεστ Παυλίδη |
 |
Τι είναι Υπερκινητικότητα - Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής |
 |
Υπερκινητικότητα
και Φυσική Αγωγή |
 |
Ποσοστά Υπερκινητικότητας
στην Ελλάδα |
|
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
|
 |
Υπεύθυνοι Αγωγής Yγείας |
|
|
Γρίφοι,
Γνωμικά,
Παροιμίες,
Αινίγματα,
Ημερολόγιο,
Εορτές,
Αριθμομηχανή,
Μουσική,
Σωστό
- Λάθος,
Σαν σήμερα,
jokes |
|
|
|
|