.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα
(ADHD -Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Ποσοστά στην Ελλάδα


 

Με διαταραχές το 8% των παιδιών μας
 

Σύνδρομο ελλειμματικής διαταραχής και υπερκινητικότητα παρουσιάζει το 6-8% του παιδικού πληθυσμού, ενώ τα συμπτώματα αυτά συνεχίζουν και στην ενήλικη ζωή των 2/3 των συγκεκριμένων παιδιών: το 80% αυτών εμφανίζει μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές λόγου, άγχος, κατάθλιψη και διαταραχή διαγωγής.

Τα παραπάνω θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, στο συνέδριο με θέμα «Η έρευνα στις Επιστήμες της Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας Παιδιών και Εφήβων», που διοργανώνει από 31 Μαρτίου - 2 Απριλίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας η Εταιρεία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων.

Ο έγκαιρος εντοπισμός των διαταραχών της παιδικής ηλικίας αποτελεί βασικό στοιχείο για την πρόληψη σημαντικών δευτερογενών προβλημάτων, όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η κατάθλιψη, τα προβλήματα συμπεριφοράς κ.λπ.

Από το 51,2% των παιδιών οι γονείς εκτιμούν ότι απουσιάζει η παρουσία συμπτωμάτων της διαταραχής. Επιπλέον, ένα στα τρία παιδιά δεν έχει επισκεφθεί κάποιον επαγγελματία ψυχικής υγείας μέχρι και τη σχολική ηλικία. Τέλος, οι περισσότεροι γονείς θεωρούν πως το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το παιδί τους δεν είναι τόσο οι μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα συμπεριφοράς ή τα προβλήματα ομιλίας, τα οποία συχνά συνυπάρχουν με τη διαταραχή, αλλά κάτι «άλλο».

Με βάση τα ευρήματα αυτά, προκύπτει ότι παρά τη μεγάλη συχνότητα εκδήλωσης της διαταραχής και την προσπάθεια των τελευταίων χρόνων να ενημερωθούν γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με αυτήν, οι γονείς των παιδιών σχολικής ηλικίας με πιθανή διάγνωση των διαταραχών αυτών δυσκολεύονται σε έναν βαθμό να εντοπίσουν έγκαιρα τα συμπτώματά τους.

Η πρόεδρος της Εταιρείας Αλεξάνδρα Ρούσσου τονίζει ότι η ραγδαία αναπτυσσόμενη νέα γνώση αλλάζει τον τρόπο κατανόησης, αντιμετώπισης και θεραπείας στις επιστήμες της Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας παιδιών και εφήβων.

Σημαντικά είναι και τα ευρήματα έρευνας που έγινε σε δείγμα 1.685 παιδιών ηλικίας 12-18 ετών, αμέσως μετά τον σεισμό του 1999, στα Ανω Λιόσια. Από την επανάληψη της μελέτης σε 511 από αυτά τα παιδιά, διαπιστώθηκε ότι η μετατραυματική διαταραχή υποχώρησε σε βαρύτητα, η κατάθλιψη όμως επέμενε και η συνολική λειτουργικότητα των παιδιών αυτών είχε επηρεαστεί σημαντικά.



(Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)


Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

  Ν.3699/2008
 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
«Αναπηρία» και φυσική δραστηριότητα, Δρ. Δ. Κουτσούκη,
Συνέντευξη ως Πρόεδρος ΤΕΦΑΑ
Π.Σ.Ε.Ε.Ε.Α.
 Σύλλογος Ειδ. Αγωγής, Ιδρυση, Σκοποί
Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας
ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διαθεματικό, Αναλυτικό Πρ. για ΑΜΕΑ
(Ολες οι βαθμίδες Εκπ/σης)
Διαθεματικό Παιδιών με κινητικές αναπηρίες
(Νηπιαγωγείο)
Διαθεματικό Προσαρμοσμένης Φ.Α.
(Νηπιαγωγείο)
Διαθεματικό, Αναλυτικό Πρ. Γλώσσας Παιδιών με κινητικές αναπηρίες
(Νηπιαγωγείο)
Νέες αντιλήψεις για ΑΜΕΑ
Φυσική Αγωγή για παιδιά με Αυτισμό
Ειδική Φ.Α. στο κέντρο ΕΛΕΠΑΠ
Απασχόληση
Ισα Δικαιώματα, Νομική Κατοχύρωση
Χρήσιμη Νομολογία
ΑΜΕΑ, Ατομα ΜΕ Αναπηρίες, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΜΕΑ
Ιστορική Αναδρομή Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα (μέχρι 1970)
Ιστορική Αναδρομή Ειδικής Αγωγής (από το 1970 μέχρι σήμερα)
Σχολεία Ειδικής Αγωγής
Πρωτοβάθμια
Δευτεβάθμια
Ωρολόγια προγράμματα των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής ΣΜΕΑ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Βιβία Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Προϋποθέσεις, διαδικασία και τρόπος παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι
Παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες στα κανονικά σχολεία
Νόμος 2817/2000
(Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες)
Αρθρα:
1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
Κ.Δ.Α.Υ.
 Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και καθορισμός των καθηκόντων και υποχρεώσεων του προσωπικού αυτού
ΠΙΝΑΚΑΣ των Κ.Δ.Α.Υ. σε όλη την Ελλάδα
Η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός ως μια κοινωνική διαδικασία

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
(Δεν υπάρχει σχέση των παιδιών με Μ.Δ. με τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που παρουσιάζουν στοιχεία Μαθησιακών Δυσκολιών)

Εισαγωγή, ΔΑΙΑΣΒΤΕΟ!
Μ.Δ. στο Ολοήμερο Σχολείο
Μ.Δ. τι φταίει;
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στην Σχολική Ηλικία.
Μ.Δ. επίδραση στη καθημερινή ζωή
ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Ορισμός, Συμπτώματα
Ορισμός (Βρετανικό Ινστιτούτο Δυσλεξίας)
Κοινά Χαρακτηριστικά και Προειδοποιητικές ενδείξεις
Συμβουλές για εκπαιδευτικούς από τον Alan Sayles, πρόεδρο Ευρ. Συνδέσμου Δυσλεξίας
Σχέση με Διάσπαση Προσοχής
Μορφές, Αίτια
Μύθος Πραγματικότητα
Διαταραχές Γραφής
Δυσλεξία κ΄Πληροφορική
Προς Δασκάλους, Καθηγητές, Τρόποι Εξέτασης Μαθητών
Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών
Συμβουλές προς Γονείς
Μυστικά προς Γονείς
Επίδραση Μαθ. Δυσκολιών στη ζωή του παιδιού
Διάσημοι Δυσλεξικοί
Συνέδριο Δυσλεξίας
Η Εκπαίδευση θεραπεύει
Το γονίδιο της δυσλεξίας?
ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
(ADHD)
Παγκόσμια Διάγνωση με το Τεστ Παυλίδη
Τι είναι Υπερκινητικότητα - Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής
Υπερκινητικότητα και Φυσική Αγωγή
Ποσοστά Υπερκινητικότητας στην Ελλάδα

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

Υπεύθυνοι Αγωγής Yγείας
Γρίφοι, Γνωμικά, Παροιμίες, Αινίγματα, Ημερολόγιο, Εορτές, Αριθμομηχανή, Μουσική, Σωστό - Λάθος, Σαν σήμερα, jokes