|
ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΤΗΣ Φ.Α. ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. |
Γεγονότα
Η
εγκαθίδρυση του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους στις αρχές της
δεκαετίας του 1830 εγκαινιάζει μια σειρά μετασχηματισμών σε όλες τις
σφαίρες της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής που
συγκροτούν τη νεοελληνική κοινωνία, εντάσσοντάς τη στη νεωτερικότητα
και καθιστώντας την τμήμα του σύγχρονου κόσμου.
Μία από τις όψεις αυτής της δυναμικής διαδικασίας συνιστά η σταδιακή
υιοθέτηση στάσεων ζωής, κανόνων συμπεριφοράς και πολιτισμικών
πρακτικών που την ίδια εποχή κατισχύουν στη Δύση και χαρακτηρίζουν
το σύγχρονο πολιτισμό.
Η ανάπτυξη των ελληνικών αθλητικών θεσμών τοποθετείται χρονικά στο
τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα. Ορόσημο στη διαδικασία αυτή
αποτέλεσε η ανάθεση στην Ελλάδα των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών
Αγώνων. Οι Αγώνες του 1896 επιτάχυναν τις διαδικασίες ανάπτυξης της
Φυσικής Αγωγής και του ελληνικού αθλητισμού, διεύρυναν την κοινωνική
του βάση και διαμόρφωσαν τον ελληνικό αθλητικό ιστό (Φ.Α. στα
σχολεία, σύλλογοι, ομοσπονδίες, αγώνες) και τα χαρακτηριστικά του.
(πηγή:
Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού)
|
|
|
|
Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος,
Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA) //
σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας)
-
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν
προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright ©
1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης
|
|
|
| |
ΦΥΣΙΚΗ
ΑΓΩΓΗ
|
|
|
Βιβλία Φ.Α. από
ΟΕΔΒ |
|
Περιεχόμενα νομοθεσίας σχετικά με τη Φ.Α. |
|
ΔΗΛΩΣΑΝ για την
Φ.Α.: |
|
Υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος: "Η Φυσική Αγωγή υπηρετεί όχι μόνο την μαθητική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία" |
|
Φυσική Αγωγή
και Αθλητισμός (Δείτε το, αξίζει παρότι είναι
μεγάλο αρχείο 189 Kb) |
|
Απάντηση υφ. Παιδείας κ. Καλού στα αιτήματα της
Ένωσης Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ελλάδας (Ε.Κ.Φ.Α.Ε.)
για την αναβάθμιση του κλάδου της Φ.Α., τα οποία
κατέθεσε ως αναφορά ο Βουλευτής κ. Αθαν.
Αλευράς. |
|
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
|
|
Γυμνασιάδα
2006,
Αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού
(ISF). |
|
30 Μηνίτες Φ.Α. |
|
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ |
|
Φ.Α. κ΄ Αρχαία Ελλάδα |
|
Ολυμπιακά
Αγωνίσματα στην Αρχαία Ελλάδα |
|
Ολυμπιονίκες στην Αρχαία Ελλάδα |
|
Χρονικό Εκπ/σης Στελεχών
Φ.Α. |
|
Τα Δύσκολα Χρόνια
Φ.Α. και Εκπ/σης
|
|
Η Σταδιακή Σύγκλιση
Φ.Α. και Εκπ/σης |
|
Πρωτεργάτες Φ.Α. και
Αθλητισμού:
Φωκιανός,
Χρυσάφης,
Βικέλας,
Λάμπρος,
Μάνος |
|
Ιστορική Ανασκόπηση
της Φ.Α. στην Ελληνική Εκπαίδευση |
|
Προβλήματα των καθηγητών Φ. Α. (κ΄άλλων ειδικοτήτων)
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΟΕ)
|
|
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ κ΄ΘΕΣΕΙΣ της ΔΟΕ για την Φ. Α. (κ΄άλλες
ειδικότητες) |
|
Χρονικό Φ.Α. στο
Δημοτικό |
|
Γενικός Στόχος της
Φ.Α. - Επί μέρους Στόχοι |
|
Προγραμματισμός Μαθήματοος
ΦΑ. |
|
Διεθνής
Καταστατικός Χάρτης Φυσικής Αγωγής της UNESCO. |
|
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ
ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡ/ΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΕΠΠΣ) - Φ.Α. |
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟ:
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
2. ’ξονες, Γενικοί στόχοι, Θε΅ελιώδεις έννοιες Διαθε΅ατικής
προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
4. Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
5. Αξιολόγηση
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού |
|
ΓΥΜΝΑΣΙΟ:
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
2. ’ξονες, Γενικοί στόχοι, Θε΅ελιώδεις έννοιες Διαθε΅ατικής
προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
4. Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
5. Αξιολόγηση
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού |
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Φ.
Α.: |
|
Α'-Β'
Δημοτικού
Γ'-Δ'
Δημοτικού,
Ε'-ΣΤ'
Δημοτικού |
|
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου |
|
Ολα
τα ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ της Φ.Α. σε μορφή .pdf
|
|
ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Φ.Α.: |
|
Α'
Β' Γ' Δ' Ε' ΣΤ' Δημοτικού |
|
Α'
Β' Γ' ημερήσιου Γυμνασίου |
|
Α'
Β' Γ' Γενικού Λυκείου |
|
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ, ΠΕ11,
Φυσική Αγωγή |
|
2007,
Γνωστικό Αντικείμενο |
|
2007,
Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική |
|
2007,
Ειδική Διδακτική |
|
2005, Ειδική Διδακτική
και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
|
|
2005, Γνωστικό Αντικεί΅ενο
|
|
ΕΞεταστέα
Υλη, Φ.Α. (ΠΕ11), ΑΣΕΠ, 2006 |
|
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
|
|
Θέματα 2000 κ΄ 2003
|
|
Θέματα για: Διδακτική
Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική
Αγωγή)
|
|
Eρωτήσεις
εργοφυσιολογίας |
|
Παιδαγωγική
2006 |
|
Διδακτική Μεθοδολογία
|
|
Θεωρίες
Μάθησης, (pdf, 480 Kb) |
|
Διοριστέοι ΑΣΕΠ
2002 |
|
30 Μηνίτες Φ.Α
|
|
Διοριστέοι ΑΣΕΠ
2004 |
|
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ στο ΣΧΟΛΕΙΟ
|
|
Από την συλλογή κ΄επιμέλεια του δάσκαλου Γρηγόρη
Φιλιππιάδη |
|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΥΓΕΙΑ στο ΣΧΟΛΕΙΟ
|
|
Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού
ωραρίου |
|
ΕΝΩΣΕΙΣ Φ.Α.
|
|
ΠΕΠΦΑ (Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής) |
|
ΕΓΒΕ (Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος) |
|
|
|
|
|