|
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΕΠΠΣ)
-
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΓΥΜΝΑΣΙΟ |
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι
να συ΅βάλει κατά προτεραιότητα στη σω΅ατική ανάπτυξη των ΅αθητών και παράλληλα
να βοηθήσει στην ψυχική και πνευ΅ατική τους καλλιέργεια καθώς και στην αρ΅ονική
ένταξή τους στην κοινωνία.
Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των
΅αθητών και ΅έσω αυτών η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων και η ενίσχυση
της υγείας τους.
2. ’ξονες,
Γενικοί στόχοι,
Θε΅ελιώδεις
έννοιες Διαθε΅ατικής
προσέγγισης
ΙΙ. ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Τάξεις
Α΄ Γυμνασίου |
’ξονες γνωστικού περιεχο΅ένου
|
Γενικοί στόχοι
(γνώσεις δεξιότητες,
στάσεις και αξίες)
|
Ενδεικτικές Θε ΅ελιώδεις
έννοιες Διαθε΅ατικής
προσέγγισης
|
Αθλοπαιδιές:
Βόλεϊ
Μπάσκετ
Ποδόσφαιρο |
Οι ΅αθητές επιδιώκεται:
Να γνωρίσουν τη βασική τεχνική των κυριοτέρων
αθλη΅άτων για να βρουν αυτό που τους αρέσει ή τους ταιριάζει
περισσότερο.
Να γνωρίσουν τους κανονισ΅ούς των διαφόρων
αθλη΅άτων.
Να κατανοήσουν το δικαίω΅α ισότι΅ης συ΅΅ετοχής και
του άλλου στο παιχνίδι.
Να αναπτύξουν σύνθετες κινητικές δεξιότητες,
περίπλοκες κινητικές δεξιότητες.
Να αναπτύξουν τις φυσικές σω΅ατικές ικανότητες:
αντοχή, δύνα΅η, ταχύτητα, ευλυγισία, ευκινησία.
Να διατηρήσουν τη σω΅ατική τους υγεία και ευεξία.
Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις υγιεινής και πρώτων
βοηθειών.
Να κατανοήσουν τη ση΅ασία της εφαρ΅ογής των κανόνων
στο παιχνίδι.
Να αναπτύξουν θετική στάση για κοινωνικές και ψυχικές
αρετές, όπως συνεργασία, ο΅αδικό πνεύ΅α, αυτοπειθαρχία, θέληση,
υπευθυνότητα, υπο΅ονή, επι΅ονή και θάρρος. |
’το΅ο-σύνολο,
Σύστη΅α
(δο΅ή- ταξινό΅ηση- οργάνωση-ισορροπία-
νό΅ος)
Ο΅οιότητα-διαφορά,
Ισότητα,
Μεταβολή,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Συλλογικότητα,
Εξάρτηση,
Ενέργεια.
|
Κλασικός αθλητισ΅ός:
∆ρό΅οι ταχύτητας
∆ρό΅οι αντοχής
Σκυταλοδρο΅ία
’λ΅α σε ΅ήκος
’λ΅α τριπλούν
’λ΅α σε ύψος
Σφαιροβολία
Ακοντισ΅ός
Φυσική κατάσταση
|
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις τεχνικές σε
ορισ΅ένα αγωνίσ΅ατα.
Να καλλιεργήσουν τις φυσικές τους ικανότητες. αντοχή,
δύνα΅η, ταχύτητα, ευλυγισία, ευκινησία
Να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, την υπο΅ονή, την
επι΅ονή το θάρρος και τη θέληση.
Να κατανοήσουν την έννοια του αγώνα και την αξία της
συ΅΅ετοχής.
Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικές ΅ε τα αρχαία ελληνικά
αγωνίσ΅ατα. |
Χώρος-χρόνος,
Ο΅οιότητα-διαφορά
Ισότητα,
Μεταβολή,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Συλλογικότητα,
Εξάρτηση,
Ενέργεια.
|
Γυ΅ναστική:
Ενόργανη γυ΅ναστική
Ρυθ΅ική γυ΅ναστική
|
Να βελτιώσουν την κιναισθητική, την οπτική, την
ακουστική αντίληψη, την αντίληψη ΅έσω της αφής, τις ικανότητες
συντονισ΅ού.
Να αναπτύξουν σύνθετες κινητικές δεξιότητες,
περίπλοκες κινητικές δεξιότητες.
Να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, την υπο΅ονή, την
επι΅ονή το θάρρος και τη θέληση. |
Χώρος-χρόνος,
Σύστη΅α,
Οργάνωση,
Ισορροπία,
Μεταβολή,
Επικοινωνία,
Αλληλεπίδραση,
Ο΅οιότητα-διαφορά.
|
Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί:
Μακελάρικος
(γρήγορος χασάπικος)
Συρτός-Καλα΅ατιανός
Ένας τοπικός χορός
|
Να αποκτήσουν γνώσεις που σχετίζονται ΅ε τον
παραδοσιακό χορό, τη ΅ουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό
επίπεδο.
Να αναπτύξουν κιναισθητική, οπτική, ακουστική
αντίληψη, ικανότητες συντονισ΅ού.
Να αναπτύξουν απλές προσαρ΅οστικές δεξιότητες,
σύνθετες προσαρ΅οστικές δεξιότητες.
Να καλλιεργήσουν στοιχεία ρυθ΅ού, κίνησης, ΅ουσικής,
τραγουδιού και εθί΅ων της ελληνικής λαϊκής παράδοσης.
Να εκτι΅ήσουν τα αισθητικά στοιχεία της κίνησης. |
Παράδοση,
Πολιτισ΅ός,
Τέχνη,
’το΅ο-σύνολο,
Επικοινωνία,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Συλλογικότητα.
|
Κολύ΅βηση, όπου υπάρχουν οι δυνατότητες |
Τάξεις
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
’ξονες γνωστικού περιεχο΅ένου
|
Γενικοί στόχοι
(γνώσεις δεξιότητες,
στάσεις και αξίες)
|
Ενδεικτικές Θε ΅ελιώδεις
έννοιες Διαθε΅ατικής
προσέγγισης
|
Αθλοπαιδιές:
Βόλεϊ
Μπάσκετ
Ποδόσφαιρο
Χάντ΅πολ |
Να κατανοήσουν την έννοια του ευ αγωνίζεσθαι.
Να κατανοήσουν τα οφέλη της άσκησης στο σώ΅α και στο
πνεύ΅α.
Να αναπτύξουν τις φυσικές σω΅ατικές ικανότητες:
αντοχή, δύνα΅η, ταχύτητα, ευλυγισία, ευκινησία.
Να γνωρίσουν τους κανονισ΅ούς των διαφόρων αθλη΅άτων
και να αγωνίζονται σύ΅φωνα ΅ε αυτούς.
Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά ΅ε την Ολυ΅πιακή και
Αθλητική Παράδοση.
Να κρίνουν ποιο άθλη΅α τους ταιριάζει περισσότερο
είτε για χό΅πι είτε πρωταθλητικά (εκτός σχολείου).
Να αναπτύξουν θετική στάση για κοινωνικές και ψυχικές
αρετές, όπως συνεργασία, ο΅αδικό πνεύ΅α,
αυτοπειθαρχία, θέληση, υπευθυνότητα, υπο΅ονή, επι΅ονή και θάρρος. |
’το΅ο-σύνολο,
Σύστη΅α,
Ο΅οιότητα- διαφορά,
Ισότητα,
Μεταβολή,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Συλλογικότητα.
|
Κλασικός αθλητισ΅ός:
∆ρό΅οι ταχύτητας
∆ρό΅οι αντοχής
Σκυταλοδρο΅ία
’λ΅α σε ΅ήκος
’λ΅α τριπλούν
’λ΅α σε ύψος
Σφαιροβολία
Ακοντισ΅ός
Φυσική κατάσταση
|
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις τεχνικές σε
αναγνωρισ΅ένα αγωνίσ΅ατα.
Να δοκι΅άσουν τις δυνατότητές τους στα αθλή΅ατα.
Να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, την υπο΅ονή, την
επι΅ονή το θάρρος και τη θέληση.
Να κατανοήσουν την έννοια του αγώνα και την αξία της
συ΅΅ετοχής.
Να κατανοήσουν τις έννοιες: αθλητισ΅ός
πρωταθλητισ΅ός. |
Χώρος-χρόνος,
Ο΅οιότητα- διαφορά,
Ισότητα,
Μεταβολή (εξέλιξη-ανάπτυξη),
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία.
|
Γυ΅ναστική:
Ενόργανη γυ΅ναστική
Ρυθ΅ική γυ΅ναστική
|
Να βελτιώσουν την κιναισθητική, την οπτική, την
ακουστική αντίληψη, την αντίληψη ΅έσω της αφής, τις ικανότητες
συντονισ΅ού.
Να αναπτύξουν σύνθετες κινητικές δεξιότητες,
περίπλοκες κινητικές δεξιότητες.
Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δη΅ιουργικότητά
τους.
Να αποκτήσουν γνώσεις πρώτων βοηθειών.
|
Χώρος-χρόνος,
Σύστη΅α
(δο΅ή-ταξινό΅ηση- οργάνωση-ισορροπία-συ΅΅ετρία),
Επικοινωνία.
|
Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί.
(Επανάληψη χορών Α΄ τάξης)
Σα΅αρίνας
Τσά΅ικος
|
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες στο χορό.
Να εκτι΅ήσουν την αρ΅ονία, το ρυθ΅ό, τη συ΅΅ετρία,
την αισθητική της κίνησης.
Να αποκτήσουν γνώσεις που σχετίζονται ΅ε τον
παραδοσιακό χορό, τη ΅ουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό
επίπεδο.
Να γνωρίσουν και να εκτι΅ήσουν τη λαϊκή ΅ας παράδοση
και την πολιτιστική ΅ας κληρονο΅ιά.
Να καλλιεργήσουν τα στοιχεία της ΅ουσικής και του
τραγουδιού των παραδοσιακών χορών. |
Παράδοση,
Πολιτισ΅ός,
Τέχνη,
’το΅ο-σύνολο,
Επικοινωνία,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Συλλογικότητα.
|
Κολύ΅βηση, όπου υπάρχουν οι δυνατότητες |
Τάξεις
Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ |
’ξονες γνωστικού περιεχο΅ένου
|
Γενικοί στόχοι
(γνώσεις δεξιότητες,
στάσεις και αξίες)
|
Ενδεικτικές Θε ΅ελιώδεις
έννοιες Διαθε΅ατικής
προσέγγισης
|
Αθλοπαιδιές:
Βόλεϊ
Μπάσκετ
Χάντ΅πολ
|
Να κρίνουν ποιο άθλη΅α τους ταιριάζει περισσότερο
είτε για χό΅πι είτε πρωταθλητικά (εκτός σχολείου).
Να κατανοήσουν τη ση΅ασία του σεβασ΅ού του αντιπάλου
και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Να εκτι΅ούν τη συνετή αντι΅ετώπιση της νίκης και της
ήττας.
Να συνειδητοποιήσουν το δη΅οκρατικό τρόπο επίλυσης
των διαφορών.
Να αναπτύξουν κριτική σκέψη στα αρνητικά φαινό΅ενα
του αθλητισ΅ού και των Ολυ΅πιακών Αγώνων.
Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη για διά βίου
άσκηση και την ωφέλεια που προκύπτει από αυτή.
Να κατανοήσουν τη ση΅ασία και το ρόλο της διατροφής
σε συνδυασ΅ό ΅ε την άσκηση.
Να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες και να αναλα΅βάνουν τις
ευθύνες τους. |
’το΅ο-σύνολο,
Σύστη΅α
(δο΅ή-ταξινό΅ηση οργάνωση- ισορροπία- νό΅ος),
Μεταβολή,
Αλληλεπίδραση
Συνεργασία,
Συλλογικότητα,
Ενέργεια.
|
Κλασικός αθλητισ΅ός:
∆ρό΅οι ταχύτητας
∆ρό΅οι αντοχής
Σκυταλοδρο΅ία
’λ΅α σε ΅ήκος
’λ΅α τριπλούν
’λ΅α σε ύψος
Σφαιροβολία
Ακοντισ΅ός
Φυσική κατάσταση
|
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις τεχνικές σε
ορισ΅ένα αγωνίσ΅ατα.
Να βρουν το αγώνισ΅α που τους αρέσει περισσότερο και
να ασχοληθούν αργότερα είτε ως χό΅πι είτε για πρωταθλητισ΅ό.
Να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, την υπο΅ονή, την
επι΅ονή το θάρρος και τη θέληση.
Να κατανοήσουν την έννοια του αγώνα και την αξία της
συ΅΅ετοχής. |
Χώρος-χρόνος,
Μεταβολή,
Εξέλιξη,
Ανάπτυξη,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Ενέργεια.
|
Γυ΅ναστική:
Ενόργανη γυ΅ναστική
Ρυθ΅ική γυ΅ναστική
|
Να βελτιώσουν και να τελειοποιήσουν ασκήσεις των
προηγού΅ενων τάξεων.
Να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, την υπο΅ονή, την
επι΅ονή το θάρρος και τη θέληση.
Να αναπτύξουν ιδιαίτερους δεσ΅ούς φιλίας και
συνεργασίας ΅ε τους συνασκού΅ενους και τους αντιπάλους.
Να τελειοποιήσουν τις ασκήσεις των προηγού΅ενων
τάξεων. |
Χώρος-χρόνος,
Σύστη΅α,
Οργάνωση,
Ισορροπία,
Συ΅΅ετρία,
Μεταβολή
Επικοινωνία,
Αλληλεπίδραση,
Ο΅οιότητα-διαφορά.
|
Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί:
Επανάληψη χορών Α΄ και Β΄ τάξης
Πεντοζάλης
Τικ
|
Να καλλιεργήσουν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους στο
χορό.
Να εκτι΅ήσουν την αρ΅ονία, το ρυθ΅ό, τη συ΅΅ετρία,
την αισθητική της κίνησης.
Να αποκτήσουν γνώσεις που σχετίζονται ΅ε τον
παραδοσιακό χορό, τη ΅ουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό
επίπεδο.
Να γνωρίσουν και να εκτι΅ήσουν τη λαϊκή ΅ας παράδοση
και την πολιτιστική ΅ας κληρονο΅ιά.
Να καλλιεργήσουν τα στοιχεία της ΅ουσικής και του
τραγουδιού των παραδοσιακών χορών. |
Παράδοση,
Πολιτισ΅ός,
Τέχνη,
’το΅ο-σύνολο,
Επικοινωνία,
Αλληλεπίδραση,
Συνεργασία,
Συλλογικότητα. |
Κολύ΅βηση, όπου υπάρχουν οι δυνατότητες |
3.
∆ιδακτική ΅εθοδολογία
ΤΑΞΗ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄
Ο
καθηγητής Φ.Α. θα πρέπει στην αρχή του χρόνου να ετοι΅άσει τον ετήσιο,
τρι΅ηνιαίο και εβδο΅αδιαίο προγρα΅΅ατισ΅ό του.
Στον
καθηγητή επαφίεται να αποφασίσει σε ποια περίοδο του έτους θα διδάξει το κάθε
αντικεί΅ενο λα΅βάνοντας υπόψη τις συνθήκες του σχολείου (αθλητική υποδο΅ή,
αριθ΅ός υπηρετούντων καθηγητών Φ.Α., κ.ά.).
Όταν
αρχίζει η διδασκαλία ενός αντικει΅ένου, πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια να ΅η
διακόπτεται ΅έχρι να τελειώσουν τα προγρα΅΅ατισ΅ένα γι΄ αυτό ΅αθή΅ατα.
Εάν
ο καιρός είναι ακατάλληλος (βροχή, χιόνι κ.ά) και δεν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι
για άθληση θα πρέπει να γίνονται θεωρητικά ΅αθή΅ατα σχετικά ΅ε αθλητικά θέ΅ατα.
Η
διδασκαλία των αθλη΅άτων και αγωνισ΅άτων θα γίνεται τόσο στους ΅αθητές όσο και
στις ΅αθήτριες χωρίς διάκριση.
Όπου
ενυπάρχει το στοιχείο του κινδύνου, πρέπει να τηρούνται όλοι οι κανόνες
ασφαλείας για την αποφυγή ατυχη΅άτων.
Για
τη διδασκαλία του χορού πρέπει να εξασφαλίζεται η δη΅ιουργία κατάλληλου κλί΅ατος
καθώς και η δυνατότητα χρησι΅οποίησης της κατάλληλης ΅ουσικής.
Να
διδάσκονται κατά προτεραιότητα οι τοπικοί χοροί και να ακολουθούν οι υπόλοιποι.
4.
Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
ΤΑΞH Α'
Θέ΅α: Η
εκπαίδευση των νέων στην αρχαία Ελλάδα (Μουσική-Γυ΅ναστική). Εκπόνηση
ο΅αδικών και ατο΅ικών εργασιών ΅ε καθήκοντα τη συλλογή πληροφοριών και
στοιχείων που σχετίζονται ΅ε το θέ΅α, την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας
(γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου), την εικαστική απόδοση της γυ΅ναστικής
των νέων στην αρχαία Ελλάδα, τη συλλογή εικόνων, που έχουν αναφορά στην
εκπαίδευση, από αρχαία αγγεία, την κατασκευή οργάνων γυ΅ναστικής της
αρχαιότητας, τη συγκριτική παρουσίαση της εκπαίδευσης των νέων στην
αρχαία Ελλάδα ΅ε την εκπαίδευση σή΅ερα. Θε΅ελιώδεις διαθε΅ατικές
έννοιες: Χώρος, χρόνος, πολιτισ΅ός, ο΅οιότητες - διαφορές, ισορροπία,
συνεργασία, επικοινωνία, ο΅αδικότητα, εξέλιξη, ΅εταβολή, σύστη΅α, νό΅ος.
Προεκτάσεις στην Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική), στην Τεχνολογία,
στη Λογοτεχνία, στα Αρχαία, στην Ιστορία.
ΤΑΞH Β'
Θέ΅α: Ο
αθλητισ΅ός στην Ελλάδα κάποτε. Εκπόνηση ο΅αδικών και ατο΅ικών
εργασιών ΅ε καθήκοντα τη συλλογή πληροφοριών που σχετίζονται ΅ε το θέ΅α,
΅ε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου), την
καταγραφή στοιχείων από τις πρώι΅ες ΅ορφές του αθλητισ΅ού, τον αθλητισ΅ό
στην αρχαία Ελλάδα, τις ΅ονο΅αχίες της Ρω΅αϊκής περιόδου, τις ΅ορφές
άθλησης στην Βυζαντινή εποχή, τους αθλητικούς αγώνες των αρ΅ατολών και
των κλεφτών, την εικαστική απόδοση των αθλη΅άτων της κάθε περιόδου, τη
συγκριτική παρουσίαση του αθλητισ΅ού στις διάφορες εποχές.
Θε΅ελιώδεις διαθε΅ατικές έννοιες: Χώρος, χρόνος, πολιτισ΅ός,
παράδοση, ο΅οιότητες - διαφορές, ισορροπία, συνεργασία, επικοινωνία,
ο΅αδικότητα, εξέλιξη, ΅εταβολή, σύστη΅α, νό΅ος.
Προεκτάσεις στην Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική), στην
Τεχνολογία, στη Λογοτεχνία, στα Αρχαία, στην Ιστορία.
Θέ΅α:
Πανελλήνιοι αθλητικοί αγώνες (στην αρχαία Ελλάδα). Εκπόνηση ο΅αδικών
και ατο΅ικών εργασιών ΅ε καθήκοντα, την καταγραφή των πανελλήνιων αγώνων
(Ίσθ΅ια, Νέ΅εα, Παναθήναια, Πύθια, Ολύ΅πια), την παρουσίαση αθλη΅άτων
αθλητών επάθλων - δικαιοδοτικών οργάνων, παρουσίαση πολιτιστικών
αγώνων της αρχαιότητας, τη συγκέντρωση ποιη΅άτων αρχαίων συγγραφέων που
αναφέρονται στους πανελλήνιους αγώνες, την εικαστική απόδοση σκηνών από
αυτούς τους αγώνες (αθλητές, ελλανοδίκες, α΅φικτύονες, θεατές, κήρυκες,
φιλόσοφοι κ.ά).
Θε΅ελιώδεις διαθε΅ατικές έννοιες: Χώρος, χρόνος, πολιτισ΅ός,
παράδοση, ο΅οιότητες - διαφορές, ισορροπία, συνεργασία, επικοινωνία,
ο΅αδικότητα, εξέλιξη, ΅εταβολή, σύστη΅α, νό΅ος.
Προεκτάσεις στην Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική), στην
Τεχνολογία, στη Λογοτεχνία, στα Αρχαία, στην Ιστορία.
ΤΑΞH Γ'
Θέ΅α:
«’σκηση και Υγεία» ή «∆ιά βίου άσκηση». Εκπόνηση ο΅αδικών και
ατο΅ικών εργασιών ΅ε καθήκοντα τη συλλογή πληροφοριών που σχετίζονται ΅ε
το θέ΅α, ΅ε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (γραπτού και ηλεκτρονικού
τύπου), την καταγραφή των ωφελειών της άσκησης, τη βιντεοσκόπηση ή τη
φωτογράφηση αθλη΅άτων αναψυχής (ράφτινγκ, πεζοπορία, ορειβασία κ.ά.), τη
συ΅΅ετοχή σε αθλή΅ατα του βουνού και της θάλασσας, τη ΅ελέτη της
πυρα΅ίδας ΅εσογειακής διατροφής, την κατασκευή αυτής της πυρα΅ίδας στο
΅άθη΅α της Τεχνολογίας.
Θε΅ελιώδεις διαθε΅ατικές έννοιες: Χώρος, χρόνος, πολιτισ΅ός,
παράδοση, ο΅οιότητες - διαφορές, ισορροπία, συνεργασία, επικοινωνία,
ο΅αδικότητα, εξέλιξη, ΅εταβολή, σύστη΅α, άτο΅ο.
Προεκτάσεις στην Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική), στην
Τεχνολογία, στην Οικιακή Οικονο΅ία, στην Πληροφορική, στη Λογοτεχνία.
Θέ΅α:
Νέες Τεχνολογίες και Αθλητισ΅ός. Εκπόνηση ο΅αδικών και ατο΅ικών
εργασιών ΅ε καθήκοντα, την παρουσίαση ΅ε φωτογραφικό υλικό των συνθηκών
προπόνησης και άθλησης σε παλαιότερες εποχές σε σύγκριση ΅ε τη ση΅ερινή
εποχή, τη συλλογή πληροφοριών που σχετίζονται ΅ε τη εξέλιξη στα όργανα
΅ετρήσεων στα αθλητικά όργανα στο φώτο φίνις, στο αντι-ντόπινγκ κοντρόλ,
την παρουσίαση εκδήλωση στη σχολική ΅ονάδα ΅ε θέ΅α: Νέες τεχνολογίες,
Μ.Μ.Ε. και Αθλητισ΅ός.
Θε΅ελιώδεις διαθε΅ατικές έννοιες: Χώρος, χρόνος, πολιτισ΅ός,
ο΅οιότητες - διαφορές, ισορροπία, συνεργασία, επικοινωνία, ο΅αδικότητα,
εξέλιξη, ΅εταβολή, σύστη΅α, άτο΅ο, κοινωνία.
Προεκτάσεις στην Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική), στην
Τεχνολογία, στην Οικιακή Οικονο΅ία, στη Λογοτεχνία, στην Πληροφορική.
5.
Αξιολόγηση
Η
αξιολόγηση αποτελεί βασικό στοιχείο της παιδαγωγικής διαδικασίας και
δικαιολογείται παιδαγωγικά περισσότερο ως ΅έσο ανατροφοδότησης του ΅αθητή και
λιγότερο ως ΅έσο επίτευξης των στόχων ή σύγκρισης ΅ε τους υπόλοιπους ΅αθητές. Οι
΅αθητές θα αξιολογούνται ΅ε βάση τα παρακάτω κριτήρια:
-
− Την αφο΅οίωση του περιεχό΅ενου την εκ΅άθηση δηλαδή των αθλητικών
δεξιοτήτων.
-
− Την προσπάθεια, το ενδιαφέρον και γενικά τη συ΅περιφορά τους στο ΅άθη΅α.
-
− Τη φυσική τους κατάσταση.
-
− Τις γνώσεις τους γύρω από αθλητικά θέ΅ατα.
Όλα
τα παραπάνω, τα αξιολογεί ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής είτε κατά τη διάρκεια
του ΅αθή΅ατος, είτε κάνοντας αθλητικά τεστ ΅ικρής διάρκειας, είτε θέτοντας
προφορικές ερωτήσεις. Ο χρόνος που αφιερώνεται στα τεστ και στις ερωτήσεις
πρέπει να είναι ο ΅ικρότερος δυνατός για να ΅ην υποκαθιστά η εξέταση τη
διδασκαλία.
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού
∆ευτεροβάθ΅ια Εκπαίδευση Γυ΅νάσιο
Για τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής
Η
Φυσική Αγωγή στο Γυ΅νάσιο
-
- 3 βιβλία για τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής (1 για κάθε τάξη Α΄- Β΄, Γ΄)
-
- - Μέγεθος Α4
-
- - 150 σελίδες το κάθε βιβλίο.
-
- - Το 40% του βιβλίου να είναι εικονογραφη΅ένο.
Για
τους ΅αθητές
Η
Φυσική Αγωγή στο Γυ΅νάσιο - 3 βιβλία για το ΅αθητή (1 για κάθε τάξη Α΄, Β΄ και
Γ΄ Γυ΅νασίου)
-
- - Μέγεθος Α4
-
- - 150 σελίδες το κάθε βιβλίο.
-
- - Το 60% του βιβλίου να είναι εικονογραφη΅ένο.
Βοηθή΅ατα για το διδάσκοντα για όλες τις βαθ΅ίδες εκπαίδευσης
Γενική ∆ιδακτική της Φυσικής Αγωγής
-
- 2 βιβλία για τον εκπαιδευτικό (1 για κάθε βαθ΅ίδα εκπαίδευσης)
-
- Μέγεθος Α4
-
- 150 σελίδες το κάθε βιβλίο.
-
- Το 15% του βιβλίου να είναι εικονογραφη΅ένο.
Οδηγίες Φυσικής Αγωγής για το διευρυ΅ένο ωράριο της Α/θ΅ιας Εκπαίδευσης
-
- 1 εγχειρίδιο οδηγιών για τον εκπαιδευτικό
-
- Μέγεθος Α4
-
- 70 σελίδες
Η
Φυσική Αγωγή στο ολοή΅ερο σχολείο
-
- 1 βιβλίο για τον εκπαιδευτικό
-
- Μέγεθος Α4
-
- 150 σελίδες.
-
- Το 40% του βιβλίου να είναι εικονογραφη΅ένο.
Λεξικό Αθλητικών και Ολυ΅πιακών όρων.
-
- 1 βιβλίο
-
- 400 σελίδες.
Εποπτικό υλικό:
Οπτικοακουστικό υλικό για τη διδασκαλία των κινητικών δραστηριοτήτων που
διδάσκονται στο ∆η΅οτικό και Γυ΅νάσιο.
Ι.
Βιντεοταινίες για τις παρακάτω κινητικές δραστηριότητες:
-
− Ψυχοκινητική Αγωγή (Νηπιαγωγείο - ∆η΅οτικό)
-
− Μουσικοκινητική Αγωγή (Νηπιαγωγείο - ∆η΅οτικό)
-
− Βόλεϊ
-
− Μπάσκετ
-
− Ποδόσφαιρο
-
− Χάντ΅πολ
-
− Κλασικός Αθλητισ΅ός
-
− Ενόργανη Γυ΅ναστική
-
− Ρυθ΅ική Αγωνιστική Γυ΅ναστική
-
− Ελληνικοί Παραδοσιακοί χοροί
-
− Κολύ΅βηση
-
− Κινητικές δραστηριότητες κατάλληλες για το διευρυ΅ένο ωράριο και το
ολοή΅ερο σχολείο.
-
II. Μαγνητοταινίες
Μαγνητοταινία ΅ε την ΅ουσική των ελληνικών χορών.
-
III. CD
2 CD
Μουσικοκινητικής Ψυχοκινητικής
2 CD
Ελληνικών παραδοσιακών χορών
Απαιτού΅ενο εκπαιδευτικό υλικό
-
− Μπάλες ποικίλων ΅εγεθών, βάρους και υλικού κατασκευής, φιλέδες.
-
− Σφαίρες, στυλοβάτες αλ΅άτων, σκυτάλες.
-
− Στρώ΅ατα, βατήρες, εφαλτήρια, σχοινάκια, στεφάνια, κορίνες.
-
− Μαγνητόφωνο, ταινίες ΅ουσικής και CD, βιντεοταινίες.
-
− Χρονό΅ετρα, ε΅πόδια, κώνοι.
|
|
|